Omoda 3
Omoda 3
Omoda 3
Omoda 3
16 Fotogalerie

Omoda 3 půjde po krku elroqu a Kie EV3. Ještě si však počkáme

Marek Bednář

Nejmenší omoda představila zatím zejména svůj vnější design, na kompletní představení si počkáme ještě zhruba půlrok. Pak začne vstupovat na jednotlivé trhy ve spalovacím, plug-in hybridním i elektrickém provedení.

Šanghajský autosalon odhalil řadu novinek i na stánku značek Omoda & Jaecoo. Koncern Chery si však pár zajímavostí nechal i na později a jednou z nich bylo želízko do nabitého segmentu B-SUV. Jmenuje se Omoda 3, resp. C3 na trzích, kde na označení s písmenem C nemá patent Citroën, a světu se odhalilo na sobotním „Dni Omody“ spolu s plug-in hybridní Omodou 7.

Přestože před odhalením vůz stál na podiu pod plachtou a později se těšil extrémnímu zájmu novinářů, automobilka toho o něm zatím moc neřekla. A nejen to – interiér ukázala jen při prezentaci a vůz samotný, navíc se začerněnými okny, obehnala páskou, takže jsme nemohli dovnitř.

Sloužit tak můžeme pouze slovy tiskové zprávy jihoafrického zastoupení značky, která o interiéru hovoří jako o „futuristickém velínu“, který nabídne „pohlcující zážitek z kokpitu pro moderního řidiče“. Ve skutečnosti půjde, stejně jako téměř všude jinde v autech značek Omoda & Jaecoo, o malý displej coby přístrojový štít – jeho přístroje však mají být stylizované na téma stíhaček, což není nepodobné designu budíků moderních lamborghini – a velký centrální displej.

Aspoň zvenčí jsme si však „trojku“ mohli prohlédnout docela dobře. Stejně jako mi design modelu 7 příliš nesedí, Omoda 3 se mi docela líbí agresivní, avšak nikoliv mimozemskou přední maskou. Možná proto, že trochu připomíná příď Lamborghini Urus. Na rozdíl od něj však tady jsou horní lampy výhradně denním svícením a blinkry. Hlavní světlomety jsou skryté v nárazníku.

Video placeholder
Omoda 3 • Zdroj: Marek Bednář/Auto.cz

Ostré linky boků mohou připomenout Hyundai Tucson, vzadu zase ve světlech vidíme podobné blesky, jako má „sedma“ nebo faceliftovaný model 5. Co do velikosti bude s délkou zhruba 4,2 m na úrovni Škody Kamiq či Kie EV3. S vědomím, že v Číně kladou důraz na prostor na zadních sedačkách spíš než na objem zavazadelníku, naznačí délka hodně i po stránce prostornosti interiéru.

V útrobách vozu bude pracovat jak spalovací ústrojí, tak i to, co v Číně označují NEV, New Energy Vehicles. Znamená to plug-in hybrid nebo bateriový elektromobil. Ne všechna tato pohonná ústrojí přijdou do Evropy, ale v elektromobil a plug-in hybrid doufat můžeme.

Na přesná technická data či dokonce ceny je samozřejmě zatím příliš brzy – odhalil se v podstatě jen design auta. Kompletní představení je v plánu na říjen letošního roku a pak se bude novinka postupně dostávat na jednotlivé trhy. V plánu pro Česko a Slovensko na letošní rok není, můžeme ji tedy nejspíš očekávat v roce 2026.

Zdroj: Autorský text | zdroj foto: Omoda | zdroj videa: Marek Bednář/Auto.cz