Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omoda 3 půjde po krku elroqu a Kie EV3. Ještě si však počkáme

Omoda 3
Omoda 3
Omoda 3
Omoda 3
16 Fotogalerie
Marek Bednář

Nejmenší omoda představila zatím zejména svůj vnější design, na kompletní představení si počkáme ještě zhruba půlrok. Pak začne vstupovat na jednotlivé trhy ve spalovacím, plug-in hybridním i elektrickém provedení.

Šanghajský autosalon odhalil řadu novinek i na stánku značek Omoda & Jaecoo. Koncern Chery si však pár zajímavostí nechal i na později a jednou z nich bylo želízko do nabitého segmentu B-SUV. Jmenuje se Omoda 3, resp. C3 na trzích, kde na označení s písmenem C nemá patent Citroën, a světu se odhalilo na sobotním „Dni Omody“ spolu s plug-in hybridní Omodou 7.

Přestože před odhalením vůz stál na podiu pod plachtou a později se těšil extrémnímu zájmu novinářů, automobilka toho o něm zatím moc neřekla. A nejen to – interiér ukázala jen při prezentaci a vůz samotný, navíc se začerněnými okny, obehnala páskou, takže jsme nemohli dovnitř.

Sloužit tak můžeme pouze slovy tiskové zprávy jihoafrického zastoupení značky, která o interiéru hovoří jako o „futuristickém velínu“, který nabídne „pohlcující zážitek z kokpitu pro moderního řidiče“. Ve skutečnosti půjde, stejně jako téměř všude jinde v autech značek Omoda & Jaecoo, o malý displej coby přístrojový štít – jeho přístroje však mají být stylizované na téma stíhaček, což není nepodobné designu budíků moderních lamborghini – a velký centrální displej.

Aspoň zvenčí jsme si však „trojku“ mohli prohlédnout docela dobře. Stejně jako mi design modelu 7 příliš nesedí, Omoda 3 se mi docela líbí agresivní, avšak nikoliv mimozemskou přední maskou. Možná proto, že trochu připomíná příď Lamborghini Urus. Na rozdíl od něj však tady jsou horní lampy výhradně denním svícením a blinkry. Hlavní světlomety jsou skryté v nárazníku.

Video placeholder
Omoda 3 • Zdroj: Marek Bednář/Auto.cz

Ostré linky boků mohou připomenout Hyundai Tucson, vzadu zase ve světlech vidíme podobné blesky, jako má „sedma“ nebo faceliftovaný model 5. Co do velikosti bude s délkou zhruba 4,2 m na úrovni Škody Kamiq či Kie EV3. S vědomím, že v Číně kladou důraz na prostor na zadních sedačkách spíš než na objem zavazadelníku, naznačí délka hodně i po stránce prostornosti interiéru.

V útrobách vozu bude pracovat jak spalovací ústrojí, tak i to, co v Číně označují NEV, New Energy Vehicles. Znamená to plug-in hybrid nebo bateriový elektromobil. Ne všechna tato pohonná ústrojí přijdou do Evropy, ale v elektromobil a plug-in hybrid doufat můžeme.

Na přesná technická data či dokonce ceny je samozřejmě zatím příliš brzy – odhalil se v podstatě jen design auta. Kompletní představení je v plánu na říjen letošního roku a pak se bude novinka postupně dostávat na jednotlivé trhy. V plánu pro Česko a Slovensko na letošní rok není, můžeme ji tedy nejspíš očekávat v roce 2026.

Zdroj: Autorský text | zdroj foto: Omoda | zdroj videa: Marek Bednář/Auto.cz