Audi A1 quattro: 188 kW, 350 Nm a jeden Haldex pro nejmenšího z rodu

Audi A1 quattro: 188 kW, 350 Nm a jeden Haldex pro nejmenšího z rodu

 
 

Ostrý model A1 quattro bude v vyroben v limitované edici, zájemcům nabídne opravdu sportovní svezení. Ve třídě malých vozů je vyjímečný pohon všech kol.

Pod kapotou novinky se ukrývá přeplňovaný agregát 2.0 TFSI. Může se pochlubit proměnným časováním sacích ventilů či dvojicí vyvažovacích hřídelů, tím hlavním trumfem ve třídě malých vozů jsou však jeho paramatery.

Nejvyšší výkon 188 kW (256 k) přichází při 6.000 min-1, maximální točivý moment 350 Nm je k dispozici od 2.500 do 4.500 min-1. Na všechna čtyři kola jej přenáší mezinápravová spojka Haldex poslední generace skrze šestistupňovou manuální převodovku. Za normálních podmínek přenáší spojka velkou část hnací síly motoru na přední kola. V případě, že by mělo dojít ke zhoršení trakce, dokáže hnací sílu přenést plynule dozadu stlačením lamel uvnitř spojky během několika milisekund. Při tvorbě hydraulického tlaku je elektrické čerpadlo podporováno tlakovým zásobníkem. Případný prokluz kol je řešen elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS.

245 km/h pro A1

Dynamické schopnosti vozu jsou pozoruhodné: z klidu na 100 km/h to A1 quattro zvládne za 5,7 sekundy a nejvyšší rychlost leží na hranici 245 km/h. To vše prý při zachování rozumné spotřeby; dle předběžných údajů by se měla kombinovaná spotřeba pohybovat kolem 8,5 litru benzinu na 100 kilometrů.

Podvozek vozu je oproti běžným verzím upraven a jeho nastavení je výrazně tužší. Přední nápravě typu McPherson sekunduje zadní čtyřprvek, posilovač řízení je elektrohydraulický se sportovně strmým převodem 14,8:1. Zajímavá jsou ledovcově bílá osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 225/35: odkazují totiž na legendární Audi quattro. Za nimi pracují posílené brzdy s předními kotouči s vnitřním chlazením o průměru 312 milimetrů, třmeny jsou lakovány černou barvou. Dobrou zprávou pro milovníky sportovních aut je možnost úplného vypnutí stabilizačního systému, ESP však nad vámi může (například při zhoršených podmínkách) bdít i ve speciálním sportovním módu.

Mrštný ledovec

Stejná barva, jako byla použita na speciální kola, tedy ledovcově bílá, byla použita i na karoserii, střecha je leskle černá. S touto barevnou kombinací kontrastují červené detaily, jako například žebrování ve světlometech. Nepřehlédnutelné je velké dvoubarevné křídlo, díky kterému (a také díky dvojici 100 mm koncovek výfuku či ztmaveným LED svítilnám) je A1 quattro zezadu velmi snadno identifikovatelné. Rozměry vozu se lehce změnily; A1 quattro o trochu povyrostlo: délka vozu je 3987 mm, šířka 1740 mm a vysoké 1416 milimetrů. Zavazadlový prostor pojme 210 až 860 litrů.

Interiéru Audi A1 quattro dominuje černá. Sedadla a loketní opěrky ve dveřích jsou potaženy kůží Nappa s kontrastním červeným stehováním. Sportovní sedadla S vpředu mají výrazné boční vedení, integrované opěrky hlavy a na zadní straně se chlubí nápisem quattro. Spodní část středové konzoly je lakována lesklým černým lakem, opěrka pro levou nohu a kryty pedálů jsou vyrobeny z kartáčované ušlechtilé oceli. Podlahové rohože jsou opatřeny obšitím s červeným stehováním a prahové lišty jsou zdobeny nápisy A1 quattro. Ručičky ukazatelů jsou bílé, otáčkoměr červený a potřebné údaje jsou řidiči distribuovány pomocí barevného displeje informačního systému.

Dole zploštělý multifunkční sportovní volant s věncem obšitým červeně stehovanou kůží nese štítek se sériovým číslem vozu. Hlavice krátké řadicí páky je vyrobena z hliníku ze kterého je vyrobena řada dalších ovládacích prvků a doplňků.

333

Do výbavy patří prvky jako světlomety xenon plus, asistent dálkových světlometů, adaptivní brzdová světla, parkovací senzory vzadu, automatická klimatizace či tempomat. Multimediální výbava zahrnuje měnič CD, digitální tuner, Audi Music Interface a MMI Navigation Plus. Zvuková aparatura Bose probouzí k životu 14 reproduktorů výkonem až 465 W. Basové reproduktory ve dveřích jsou nepřímo osvětleny kombinací světlovodů a diod LED. Systém Audi connect umožňuje připojení k internetu prostřednictvím systému Bluetooth Autotelefon online, díky tomu je možné využívat za jízdy speciální webové služby jako například Google Earth. Spolucestující si mohou k integrovanému hotspotu WLAN připojit také svá přenosná zařízení.

A1 quattro přijde na trh ve druhé polovině roku 2012 v limitované edici 333 exemplářů.

Anketa

Co si myslíte o A1 quattro?
Spolupracujeme s TipCars.com
Finanční gramotnost Čechů se přiliš nezlepšuje Finanční gramotnost Čechů se přiliš nezlepšuje

Finanční gramotnost Čechů je dále průměrná. Od loňského…

Rusko omezuje dovoz české drůbeže. Obává se ptačí chřipky Rusko omezuje dovoz české drůbeže. Obává se ptačí chřipky

Ruská zemědělská inspekce dnes zavedla dočasné omezení…

Počet exekucí klesl. Stále jich jsou ale stovky tisíc Počet exekucí klesl. Stále jich jsou ale stovky tisíc

Počet nově zahájených exekucí v roce 2016 proti…

Lesům ČR klesl zisk. Může za to kůrovec a jiné kalamity Lesům ČR klesl zisk. Může za to kůrovec a jiné kalamity

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) loni klesl…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A1 quattro: 188 kW, 350 Nm a jeden…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro

Automobilka z Ingolstadtu zavrhlo vrcholnou verzi modelu…

Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů

Čtyři kruhy budou vyrábět elektrické SUV od roku 2018 v…

 



 
Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Dnes 08:00

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu Vision-E. My jsme si ho včera dopoledne prohlédli přímo v Mladé Boleslavi.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Komentář: Britové spouštějí brexit. Pro Čechy to není dobrá zpráva

Komentář: Britové spouštějí brexit. Pro Čechy to…

Velká Británie dnes oficiálně začne, co si Britové odhlasovali už loni v červnu: odchod z EU. Nikdo sice zatím…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Gudas se znovu popral, Chára už má 600 bodů

TOP zajímavosti z NHL: Gudas se znovu popral, Chára…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

ANKETA před derby: Silná stránka Sparty? Že je na dně, tvrdí legenda Mašek

ANKETA před derby: Silná stránka Sparty? Že je na…

V pořadí 287. derby mezi Slavií a Spartou klepe na dveře. Už v neděli se chystá fotbalový svátek v rámci 22.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…