Audi A1 quattro: 188 kW, 350 Nm a jeden Haldex pro nejmenšího z rodu

Audi A1 quattro: 188 kW, 350 Nm a jeden Haldex pro nejmenšího z rodu

 
 

Ostrý model A1 quattro bude v vyroben v limitované edici, zájemcům nabídne opravdu sportovní svezení. Ve třídě malých vozů je vyjímečný pohon všech kol.

Pod kapotou novinky se ukrývá přeplňovaný agregát 2.0 TFSI. Může se pochlubit proměnným časováním sacích ventilů či dvojicí vyvažovacích hřídelů, tím hlavním trumfem ve třídě malých vozů jsou však jeho paramatery.

Nejvyšší výkon 188 kW (256 k) přichází při 6.000 min-1, maximální točivý moment 350 Nm je k dispozici od 2.500 do 4.500 min-1. Na všechna čtyři kola jej přenáší mezinápravová spojka Haldex poslední generace skrze šestistupňovou manuální převodovku. Za normálních podmínek přenáší spojka velkou část hnací síly motoru na přední kola. V případě, že by mělo dojít ke zhoršení trakce, dokáže hnací sílu přenést plynule dozadu stlačením lamel uvnitř spojky během několika milisekund. Při tvorbě hydraulického tlaku je elektrické čerpadlo podporováno tlakovým zásobníkem. Případný prokluz kol je řešen elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS.

245 km/h pro A1

Dynamické schopnosti vozu jsou pozoruhodné: z klidu na 100 km/h to A1 quattro zvládne za 5,7 sekundy a nejvyšší rychlost leží na hranici 245 km/h. To vše prý při zachování rozumné spotřeby; dle předběžných údajů by se měla kombinovaná spotřeba pohybovat kolem 8,5 litru benzinu na 100 kilometrů.

Podvozek vozu je oproti běžným verzím upraven a jeho nastavení je výrazně tužší. Přední nápravě typu McPherson sekunduje zadní čtyřprvek, posilovač řízení je elektrohydraulický se sportovně strmým převodem 14,8:1. Zajímavá jsou ledovcově bílá osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 225/35: odkazují totiž na legendární Audi quattro. Za nimi pracují posílené brzdy s předními kotouči s vnitřním chlazením o průměru 312 milimetrů, třmeny jsou lakovány černou barvou. Dobrou zprávou pro milovníky sportovních aut je možnost úplného vypnutí stabilizačního systému, ESP však nad vámi může (například při zhoršených podmínkách) bdít i ve speciálním sportovním módu.

Mrštný ledovec

Stejná barva, jako byla použita na speciální kola, tedy ledovcově bílá, byla použita i na karoserii, střecha je leskle černá. S touto barevnou kombinací kontrastují červené detaily, jako například žebrování ve světlometech. Nepřehlédnutelné je velké dvoubarevné křídlo, díky kterému (a také díky dvojici 100 mm koncovek výfuku či ztmaveným LED svítilnám) je A1 quattro zezadu velmi snadno identifikovatelné. Rozměry vozu se lehce změnily; A1 quattro o trochu povyrostlo: délka vozu je 3987 mm, šířka 1740 mm a vysoké 1416 milimetrů. Zavazadlový prostor pojme 210 až 860 litrů.

Interiéru Audi A1 quattro dominuje černá. Sedadla a loketní opěrky ve dveřích jsou potaženy kůží Nappa s kontrastním červeným stehováním. Sportovní sedadla S vpředu mají výrazné boční vedení, integrované opěrky hlavy a na zadní straně se chlubí nápisem quattro. Spodní část středové konzoly je lakována lesklým černým lakem, opěrka pro levou nohu a kryty pedálů jsou vyrobeny z kartáčované ušlechtilé oceli. Podlahové rohože jsou opatřeny obšitím s červeným stehováním a prahové lišty jsou zdobeny nápisy A1 quattro. Ručičky ukazatelů jsou bílé, otáčkoměr červený a potřebné údaje jsou řidiči distribuovány pomocí barevného displeje informačního systému.

Dole zploštělý multifunkční sportovní volant s věncem obšitým červeně stehovanou kůží nese štítek se sériovým číslem vozu. Hlavice krátké řadicí páky je vyrobena z hliníku ze kterého je vyrobena řada dalších ovládacích prvků a doplňků.

333

Do výbavy patří prvky jako světlomety xenon plus, asistent dálkových světlometů, adaptivní brzdová světla, parkovací senzory vzadu, automatická klimatizace či tempomat. Multimediální výbava zahrnuje měnič CD, digitální tuner, Audi Music Interface a MMI Navigation Plus. Zvuková aparatura Bose probouzí k životu 14 reproduktorů výkonem až 465 W. Basové reproduktory ve dveřích jsou nepřímo osvětleny kombinací světlovodů a diod LED. Systém Audi connect umožňuje připojení k internetu prostřednictvím systému Bluetooth Autotelefon online, díky tomu je možné využívat za jízdy speciální webové služby jako například Google Earth. Spolucestující si mohou k integrovanému hotspotu WLAN připojit také svá přenosná zařízení.

A1 quattro přijde na trh ve druhé polovině roku 2012 v limitované edici 333 exemplářů.

Anketa

Co si myslíte o A1 quattro?
Spolupracujeme s TipCars.com
Annonce mění majitele, kupuje ji Vltava Labe Media Annonce mění majitele, kupuje ji Vltava Labe Media

Vydavatelství Vltava Labe Media koupilo 100 procent…

Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela

Německý výrobce luxusních automobilů Audi upustil od…

Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk

Přerozdělování žadatelů o azyl mezi členské země Evropské…

Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi

Společnost PepsiCo si od amerického výrobce elektromobilů…

 

Štítky Audi Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Audi A1 quattro: 188 kW, 350 Nm a jeden…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro

Automobilka z Ingolstadtu zavrhlo vrcholnou verzi modelu…

Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů

Čtyři kruhy budou vyrábět elektrické SUV od roku 2018 v…

 



 
To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

Dnes 12:50

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale zůstalo jen u několika postavených prototypů. O kom je řeč? O Škodě 720.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

 

iSport.cz

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a kdy je lepší zhasnout

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a…

 Baví vás Liga naruby? Pravidelný přehled kuriózních situací ve fotbalové HET lize můžete najít na stránkách…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…

Tomio, usměj se na Zemana!

Tomio, usměj se na Zemana!

Projev pana předsedy Tomia Okamury na sjezdu SPD umístil někdo - buď sám pan Okamura, nebo některý z jeho lidí -…