AutoDesign Awards 2011: Nejlepší design roku
Nejlepší design v kategoriích sériových automobilů a koncepčních vozů, představných v loňském roce opět volila odborná porota.V letošním roce bylo v kategorii konceptů nominováno 35 projektů a v kategorii sériových vozů se předvedlo 41 automobilů.
Mezi sériovými automobily suverénně zvítězil Range Rover Evoque, který před druhým Audi A7 Sportback získal náskok 38 bodů a stal se tak historicky nejjednoznačnějším vítězem.
Za fantastický výkon považuji design přední masky, do níž jsou vsazeny úzké světlomety s jemnými obrysy, nebo za předním blatníkem umístěný výdech, který je zde posunut do role vyvažujícího a scelujícího prvku. Na celém voze je jasně definováno, co dominuje a co je doplňkem: poměr světlometů a spodních nasávacích otvorů, různé jemnosti rastrů mřížek a další, řekl k vítěznému automobilu designér a jeden z členů poroty, Petr Novague.
Kategorie sériové vozy | ||
Poř. | Model | Počet bodů |
1. | 78 | |
2. | 40 | |
3. | 26 | |
4. | 23 | |
5. | 22 |
Jako nejprogresivnější automobilová kategorie letošního ročníku se ukázal segment kompaktních SUV; mezi první pěticí byly tři zástupci. Mezi koncepty jasně vládla sportovní kupé.
Mezi koncepty těsně zvítězila Alfa Romeo 2uettottanta, jenž je dílem italského studia Pininfarina.
2uettottanta je krásná, tak jak by měla být každá Alfa. Ideově navazuje na model Duetto ze 60. let, ale svou lehkostí, rafinovanými ale přesto stále srozumitelnými tvary působí velmi moderně a svěže. Je to dokonalý příklad toho jakým způsobem by se měly oživovat legendární modely, hodnotí design vítězného konceptu Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.
Kategorie koncepty | ||
Poř. | Model | Počet bodů |
1. | 55 | |
3. | 33 | |
4. | 27 | |
5. | Porsche 918 Spyder Concept | 23 |
Časopis AutoDesign&Styling každoročně pořádá odbornou anketu v níž oslovuje šestadvacet nezávislých designérů, novinářů a odborníků na design. Porota hlasuje pro nejlepší designérský počin v kategorii sériově vyráběných aut a konceptů. Hlavním měřítkem není jen krása a elegance, ale také inovace, myšlenka a provedení.
Porota
- Akad. soch. Vojtěch Anderle, vedoucí oboru design, SUPŠ Uherské Hradiště
- Ing. Josef Čadek, designér
- Ing. Jan Čech, motoristický novinář, TN.cz
- MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
- František Dvořák, novinář iDNES/MF DNES
- Ing. Jindřich Dušek, vydavatel AutoDesign&Styling
- Ing. Stanislav Hanuš, šéfdesignér, Blata s.r.o.
- Ing. Jiří Hera, designér
- Josef Hrazdíra, JH design
- MgA. Pavel Hrubý, designér a architekt
- Mgr. Jiří Hulák, historik designu, vedoucí oddělení průmyslového designu NTM v Praze
- Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue
- člen mezinárodní jury Car of the Year
- Ing. Michal Jan, redaktor, AutoDesign&Styling
- Ing. Jiří Král, místopředseda Asociace průmyslových designérů
- Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling
- Ing. arch. Jiří Musil, K.I.M. Brno
- MgA. Petr Novague, šéfdesignér, Studio Novague
- Pavel Olivík, motoristický novinář
- Ondřej Pavlůsek, motoristický novinář, auto.cz
- Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
- Mgr. Roman Poláček, motoristický novinář, Svět motorů
- MgA. Dušan Poliaček, šéfdesignér, 1to1 design
- Ing. Petr Siebert, designér
- Akad. soch. Josef Sládek, ÚK FSI VUT Brno, odbor průmyslového designu
- MgA. Ladislav Škoda, hlavní designér, Tescoma
- Ing. Tom Valenta, redaktor, AutoDesign&Styling