Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: AutoDesign Awards 2011: Nejlepší design roku

Časopis AutoDesign&Styling vyhlašuje výsledky čtvrtého ročníku ankety AutoDesign Awards.
Zpět na článek
8. 2. 2011 21:17
8. 2. 2011 21:29
8. 2. 2011 22:34
8. 2. 2011 23:26
9. 2. 2011 00:11
9. 2. 2011 07:56
9. 2. 2011 09:04
9. 2. 2011 09:32
9. 2. 2011 17:40
9. 2. 2011 09:26
9. 2. 2011 11:22
9. 2. 2011 17:38
9. 2. 2011 10:54
9. 2. 2011 11:26
9. 2. 2011 17:42
9. 2. 2011 08:56
9. 2. 2011 10:10
9. 2. 2011 10:18
9. 2. 2011 14:50
9. 2. 2011 10:43
9. 2. 2011 12:25
9. 2. 2011 14:55
9. 2. 2011 12:58
9. 2. 2011 14:42
9. 2. 2011 15:07
9. 2. 2011 17:18
9. 2. 2011 19:33
9. 2. 2011 20:10
8. 2. 2011 22:31
9. 2. 2011 12:48
9. 2. 2011 13:41
9. 2. 2011 13:46
9. 2. 2011 14:22
9. 2. 2011 15:01
9. 2. 2011 17:22
Avatar - Falco
8. 2. 2011 21:17
AUDI
Forma následuje funkci. Německý průmyslový design to jsou hlavně promyšlené a funkční výrobky. Přeplácanost a komplikovanost je slušivě nahrazena geometrickou čistotou.

„Dekorace je smyslné a primitivní povahy, stejně jako barva, a hodí se toliko pro nižší třídy, sedláky a divochy.“ Le Corbusier
Rozbalit vlákno
27
8. 2. 2011 21:29
Re: AUDI
To teda pekného cvoka cituješ......väčšieho exota si v histórii nenašiel? >:D
Avatar - Falco
8. 2. 2011 22:34
Re: AUDI
Kde hovoria činy, slová sú nanič [odkaz]
Avatar - Ricardo
8. 2. 2011 23:26
Re: AUDI
Nezlob se na mě, ale takto krása nevypadá. Zajímavé, promyšlené, ale pěkné? to ne...
Jako kulisa do Clockwork Orange by to ovšem bylo ideální
Avatar - Falco
9. 2. 2011 00:11
Re: AUDI
To je Funkcionalismus. Osobně jsem přesvědčen, že při splnění funkčních potřeb budov a předmětů vynikne i jejich přirozená krása.

Žádná strojená dekorace a okázalost.
9. 2. 2011 07:56
Re: AUDI
A je třeba pasivní,či alespoň nízkoenergetický?Nejsou i tam náhodou designové zbytečnosti?Zde je vidět,že každý má naprosto jiný vkus.
9. 2. 2011 09:04
Re: AUDI
Ten dum je stary osmdesat tri let.
Byl postaven pro jednu z nejzamoznejsich rodin sveta v dobe konjunktury, proc by tedy mel byt pasivni/nizkoenergeticky? Je to hlavne nadherny priklad "mista pro zivot", stejne jako treba nase Vila Tugendhat.
Avatar - abacus
9. 2. 2011 09:32
Re: AUDI
:yes: :yes: :yes: Mám rád ľudí, ktorí dokážu oceniť vlastné kultúrne dedičstvo. Nie nadarmo Vy Česi máte krásne príslovie: "Co je doma, to se počíta".
9. 2. 2011 17:40
Re: AUDI
Ano,ale že by byl jen on z té doby jedinný zaměřený na funkčnost a jiné né.Každý má jiný vkus,proč ne.
Avatar - abacus
9. 2. 2011 09:26
Re: AUDI
Vyzval si ma tu máš odkaz: [odkaz]
Tvoja predstava vkusu. Už pred tým domom chýba iba nová elantra.
Avatar - Ricardo
9. 2. 2011 11:22
Re: AUDI
Teda vy lítáte z extrému do extrému >:D
9. 2. 2011 17:38
Re: AUDI
Tak to jsi se teda netrefil.Mám toto: [odkaz]
nemusí se ti to líbit,ale mně moc.V jednom máš pravdu,ta Elantra by mně tam vůbec nevadila. ;-)
Avatar - abacus
9. 2. 2011 10:54
Re: AUDI
Dopňujúce slová sú zbytočné. :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ricardo
9. 2. 2011 11:26
Re: AUDI
To samozřejmě vím, funkionalismus mám naopak docela rád. Ale takový, kde se zapojí víc invence a krásy, než udělat okna jeden souvislý nízký pás přes celou rovnou zeď. Třeba palác Barcelona nebo co jsem procházel ten tebou odkazovaný web tak se mně velmi líbí toto [odkaz] (samozřejmě některé detaily jsou ryze současné)
9. 2. 2011 10:10
Re: AUDI
Silne nesympatické. Nasneží a budeš drieť pol dňa, aby si z tej verandy a spod múrov všetko vyhádzal. Svhody vyzerajú efektne, ale nový nábytok bude asi lepšie dávať na horné poschodie zvonka cez okno žeriavom...
Kúpelňa na prvý pohľad možno fascinuje, ale zabiť s vaňou toľko miesta, to mi už zrovna moc funkcionalistické nepríde. A hlavne by som sa tam nechcel zdrbkať a rozbiť si hlavu, keď sa pošmyknem na mokrej podlahe alebo mydle...
Le Corbusier bol excentrický čudák, ktorý sa z nikým nezniesol, myslenie mal na míle inde ako všetci naokolo, a to bolo snáď jediné, v čom vynikal. Nebyť tak výrazný cvok, nikto by o ňom poriadne nevedel. Mal talent akurát na rečnenie a prezentáciu svojich strelených nápadov, inak teda nič moc, rozhodne nie osobnosť hodná nasledovania.
9. 2. 2011 10:18
Re: AUDI
Obdivuji tvoji úpřimnost a odvahu prezentovat tento názor za který jistě očekáváš kritiku a posměch. Tento názor jistě zastává velké procento lidí, ale jen málokdo je schopen ho říst nahlas. Přece jenom je běžnější se stavět do pozice intelektuála a znalce umění a architektury. Tím neříkám, že s tebou souhlasím. Ale názoru si cením. :yes:
9. 2. 2011 14:50
Re: AUDI
Nie som politik, aby som hral na všetky strany. A na svete nie je génius, či priekopník, ktorý by sadol každému. La Corbusier zrovna nepatrí medzi tých, ktorých by som obdivoval. Iba ak za odhodlanosť a urputnosť, s ktorou presadzoval svoje názory. Ale tie ako také sú mi cudzie, spôsob ich presadzovania tiež, a ich spojitosť so svetom automobilového dizajnu je krajne nerelevantná.
Neviem prečo, ale často sa mi v mysli spája práve spomínaný funkcionalizmus so socialistickým realizmom, aj keď reálne majú niečo spoločné iba ak náhodou. Možno preto tá nechuť.
9. 2. 2011 10:43
Re: AUDI
:yes: Za odvahu jít s názorem proti proudu.
Koupelna holt odpovídá době vzniku, ty ostré hrany jsou chybou. S nábytkem do patra problém není, z přízemí vede rampa, na několika fotkách je vidět.
Ve Francii moc nesněží, ale s tím odklízením máš pravdu. Tak jako tak Savoyovi měli jistě celou armádu sluhů, údržbářů a uklízečů.

Pokud se ti nezamlouvá Le Corbusier (mě jako osobnost též vadí, ale ty domy se mi prostě líbí), jistě znáš práce Oskara Niemeyera. Právě u něj vidím snahu život zlepšit a zjednodušit, návštěva Brasílie je zážitkem nadosmrti.
Avatar - abacus
9. 2. 2011 12:25
Re: AUDI
Funkcionalizmus neznamená šetrenie.
Je zaujímavé, že 5 bodov modernej architektúry toho cvoka sa dodnes používa a ešte bude používať. :-)
Voľná dispozícia - voľný pôdorys, pilóty - stĺpy, voľné priečelie....

Samozrejme nie zo všetkými jeho myšlienkami možno súhlasiť. Napr. pohľad na urbanizmus....
9. 2. 2011 14:55
Re: AUDI
Nikdy nikto nemá vo všetkom úplnú pravdu. To by sme museli myslieť všetci rovnako. Alebo vôbec, lebo by nás to pravdepodobne ani nebavilo. ;-)
Avatar - jurajos
9. 2. 2011 12:58
Re: AUDI
Človeče...Ty dávaš.
LeCorbusier bol pre rozvoj modernej a hlavne "premýšlajúcej" architektúry rovnako dôležitý ako vynález kolesa pre dopravu.
Že to nie je Tvoja šálka kávy je OK...ale argumentujúc pritom snehom na streche či úzkym točitým schodiskom je...no...prinajmenšom zavádzajúce.
A to s k Tebe ešte veľmi mierny! >:-[]
9. 2. 2011 14:42
Re: AUDI
Kľudne ma zvoz, za svoj názor sa nehanbím, ani ho nebudem meniť. To prirovnanie s kolesom je teda ale prisilné, jeho význam je voči objavu kolesa minimálny.
Funkcionalizmus znamená prenesene aj účelovosť, a tá skutočne v prípade toho schodiska a podivných terás nehrá prím. ;-)
Nakoniec ale nejde o architektúru - jeho citát koloega hore použil na podporu dizajnového štýlu automobilu, čo je, podľa mňa, tiež absolútne mimo.
Inak cením si, že si po dlhej dobe zas tu a píšeš. Kde si bol doteraz stratený, človeče?
Avatar - jurajos
9. 2. 2011 15:07
Re: AUDI
Jasné...s kolesom som to prehnal. A celkom zámerne.
Ono zas keď chceš hnať Funkcionalizmus až na dreň, tak toho LeCorbusier nie je až tak jednoznačným predstaviteľom. Vtedy sa treba poobzerať po niečom z Bauhausu.
Preto aj na tie na prvý pohľad nelogické a "nefunkčné" schodiská a terasy.
Pridal by som aj nejaký odkaz, ale som v práci a na googlovanie a vôbec surfovanie ako také môj šéf pozerá trochu krivým okom. 8-s ;-)
Toľko aj k Tvoje otázke na konci.

P.S.: ak kolegou myslíš abacus-a, tak s ním by som radšej nepolemizoval. >:D
9. 2. 2011 17:18
Re: AUDI
Nie, myslel som Falca. ;-)
Avatar - abacus
9. 2. 2011 19:33
Re: AUDI
"Veru áno, mladý muž, pamätaj, že dom je stroj, v ktorom sa žije, ale mysli aj na to, že srdce je čerpacou pumpou. Citlivý človek sa objavuje vo chvíli, keď sa pojem srdca stráca. Mysli si teda, ak chceš, že dom je akýmsi strojom na bývanie, ale nezabúdaj, že architektúra sa začína tam, kde sa pojem domu stráca."
F.L.Wright
9. 2. 2011 20:10
Re: AUDI
Múdrosť za všetky drobné...
Avatar - white label
8. 2. 2011 21:24
AUDI design
To snad ani není možné, že by zrovna designově "sterilně nudné a stále stejně vypadající" Audi, mělo v první pětce hned dva zástupce... :-O
Dyť to přece kupujou jen plešatí špekouni se zlatými řetězy v teplákovkách Adidas, nebo (v lepším případě) kravaťáci s černou pistolí na pumpě...
Ta nekompetetntní porota evidetně nechodí na zdejší diskuse... >:-[]

Vitězný Range i Alfa jsou hodně povedené... :yes:
Rozbalit vlákno
15
8. 2. 2011 21:30
Re: AUDI design
Už len pojem "najlepší dizajn" je blbina.
8. 2. 2011 21:38
Re: AUDI design
Souhlas, me se ovsem jako koncept libi nejvic dezir.
Avatar - white label
8. 2. 2011 21:52
Re: AUDI design
Tak s tím nemůžu souhlasit, Alfa má prvenství mezi těmito pěti koncepty zcela zasloužené... ;-)
9. 2. 2011 10:35
Re: AUDI design
Koľko ľudí, toľko chutí.
9. 2. 2011 11:37
Re: AUDI design
Hergot Klaudie tak už řekni co je podle tebe nej a co máš doma v garáži ;-)
8. 2. 2011 22:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
8. 2. 2011 22:26
Re: AUDI design
Pokud to byl ten špekatý plešoun v teplákovce se zlatými řetězy, a pistole byla černá, pak se to vše jen potvrzuje... >:-[]
8. 2. 2011 23:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
9. 2. 2011 08:19
Re: AUDI design
To není moje teorie (naopak), to jsou "zkušená" slova místních "marianků"...
>:-[]

Ale chlapů si teda všímáš detailně... :-O :*) >:D
9. 2. 2011 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
9. 2. 2011 13:37
Re: AUDI design
Chtěl to jen dát do původního stavu, byl to zkrátka charakter... >:-[]
9. 2. 2011 14:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Subaru4ever
9. 2. 2011 11:21
Re: AUDI design
White,

hlásím další zlom v mé proti-antiaudiní léčbě. Přestává platit, že na dálnici potkávám pouze Audiny jedoucí 150 a víc. Včera při cestě do Mnichova mě po dálnici v Čechách nepředjela žádná Audina, zato jsem jich spoustu předjel. A všechny se šinuly krokem. 3 z nich mi dokonce při předjíždění kamionu vjely ve vražedné 120ce před čumák 8-s

Začínám mít silné podezření, že jsi kontaktoval všechny majitele Audin v republice a rozposlal jim fotky olepeného čumáku mého Outíka. S prosbou, že mají začít sekat latinu, abych si na ně zlepšil názor ;-)

Jinak s Mariánkem prosím nesrovnávat. To si snad nezasloužím :-(
Avatar - white label
9. 2. 2011 11:49
Re: AUDI design
Vidíš, ono se to snad časem podá...
S mariankem tě rozhodně nesrovnávám, ten tu (nejen v tomto ohledu) prakticky nemá konkurenci, proti němu jsi starořecký filosof a atomový inženýr v jedné osobě... >:-[]
8. 2. 2011 21:56
Alfa Romeo bla-bla ....
Ako sa to vyslovuje ?

No v každom prípade mi to pripadá dosť hrozné meno... :'-(
Rozbalit vlákno
5
8. 2. 2011 22:13
Re: Alfa Romeo bla-bla ....
Duettottanta, vyslovuje se v podstate stejne jako pise.
Quattroporte je taky pekelny nazev, ale ono v te italstine zni vse tak krasne a dynamicky :-)
Avatar - white label
8. 2. 2011 22:37
Re: Alfa Romeo bla-bla ....
Jj, výslovnost "duetotánta", volně přeloženo: "velká (tak) pro dva"...
Avatar - Ricardo
8. 2. 2011 23:40
Re: Alfa Romeo bla-bla ....
Byla duetotanta, bude kvatroči... zní to všechno hezky
Jen si říkám, jestli to s tou italštinou nepřehánějí. Taky nemáme Škoda Pecka nebo třeba Škoda Čtyřka >:-[]
Avatar - white label
9. 2. 2011 08:15
Re: Alfa Romeo bla-bla ....
Když může Fiat "činqečento/sejčento", proč by nemohla být třeba Škoda "stotřicet", to už by nevyslovil skoro nikdo... >:D
Avatar - kari.laz
9. 2. 2011 10:00
Re: Alfa Romeo bla-bla ....
Nevím proč, ale hned jsem si vzpomněl na vinetua. Mohli by ještě udělat Alfu Hatátytla >:D
8. 2. 2011 22:31
DESIGNOVÝ KÝČ
Koukám na složení poroty, není to prioritně zaměřené na auta, vidím tam i mistra přes kuchyňské náčiní. Asi proto je možné aby stáli vedle sebe A7 a Juke...

Vycházím-li z toho, že to nejkrásnější už vyrobeno bylo (Lamborghini Miura) pak chápu, že už jen vybrat adepty je těžkej vořech. Každopádně bych jako prioritu v designovém klání automobilů kladl vždy a zásadně - krásu. Krásu ve své základní esenciální formě.

Z tohoto pohledu krásu nevnímám ani u jednoho z oceněných. Je tam pouze nádherný exemplář z kategorie "krásných ošklivek" a tím je samozřejmě MINI. Ošklivá kráska (juke) je pro mne nepřijatelná absolutně.

Ovšem hodnotit a ocenit karoserii A7 a nevypořádat se s designem CLS... to mi hlava prostě nebere.

Studie ALVWA ROMEO (doufejme, že pod křídlem VWelkého to bude brzy produkční verze), tak ta studie je samozřejmě přesně z toho rodu pozitivních krás. Žádné natruckřivky, jen poctivá automobilová krásná kastle nabušená erotickým dusnem.

Z pohledu designu je pro mne současnou produkční velkosériovou jedničkou BMW5, vůz, který svůj charakter výbušně emituje na všechny světové strany, a to i v noci. Vůz, u něhož se dokonale snoubí odměřená, distinguovaná chladnost kovu, se syrovostí a drsností účelu, jakož i s neúnavností, dravostí svého poslání.

P.S. Kup si jukeho, aspoň něco na tobě bude originální... 8-s
Rozbalit vlákno
30
8. 2. 2011 23:17
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
" vidím tam i mistra přes kuchyňské náčiní"

Ano s odborníkek přez design tvého kalibru se nemůže rovnat! Založ si vlastní blogovou designovou soutěž jistě bude mít větší váhu.
8. 2. 2011 23:40
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Zlepši si chápání psaného textu. Ta horní zmíňka o mistrovi přes kuchyňskou výbavu (mimochodem Tescoma, tedy podnik, který je právě designem velmi pověstný) není snaha o snížení kvalit poroty, je to jen konstatování toho, že právě proto, že tam nebyli nutně jen automobiloví znalci a designéři, se může mezi nominované (či vítěze) dostat vůz, který by tam automobilový znalec nikdy nedal či se na čelní místo zase jiný vůz neprobojoval.

Nemusím zakládat žádnou blogovou soutěž, neb v podstatě tu neustále píši o kráse aut. Tedy o kráse některých aut... :-)

P.S. Postrádám tu tvé vyjádření k vítězným autům, nebo ses sem přišel jen před spaním neurvale nabudit na postpubertálně tradiční noční autoorgii?
8. 2. 2011 23:56
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Odborníku přez design automobilů je v porotě a věř tomu nebo ne většina a Juke dostal hlas od nejednoho z odborníků. Nemyslíš si snad, že na umístění Juka měl vliv hlas pouze jednoho člověka... mimochodem jak víš, že právě od "neodbrníků" dostal Juke hlas?

Mé vyjádření? Výslledky respektuji... všechny vozy v top-u jsou zde oprávněně a osobně spíše postrádám některé kousky než že bych některé vyřadil. Ale top je top dvě auta první být nemohou.
9. 2. 2011 00:07
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Juke mohl těžko dostat hlas od autodesignérů, a naopak je zcela pochopitelné, že v jeho tvarech se mohl najít tvůrce třeba škrabky na brambory a podobně.

Jinak tě velmi chválím, že respektuješ, ve škole z tebe musí mít paní učitelka radost... ;-)
9. 2. 2011 00:18
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Juke = škrabka na brambory >:D No je fakt, že vedle lžiček, nabroušených nožů a vidliček je jako pěst na oko, ale bez škrabky se kuchař neobejde protože nožem vypadají brambory otesaně.

Paní učitelka? Kdepak studium už mám ukončené (dokonce v oboru design...ne automobilový) ... i když škola života nemá konce.

EDIT: Dle tvé teorie to vypadá že Juke nenavrhoval auomobilový designér.
9. 2. 2011 10:36
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Ty si myslíš, že Juke nie je dielom autodizajnérov? Robili ho snáď návrhári varešiek? :-)
9. 2. 2011 11:48
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Není dílem autodesignérů, jejichž ústředním motivem je automobilová krása.
9. 2. 2011 15:02
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Tá často nie je ústredným motívom ani u mnohých iných dizajnérov.
9. 2. 2011 09:10
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Zase jsi se ukázal jako diletant, který ničemu nerozumí a jen plácá. Bez jakýchkoliv znalostí jseš schopen označit designéra Tescomy za člověka, jež nerozumí autodesignu. Tobě se Juke nelíbí / asi máš problém s jeho rodokmenem /, tak si najdeš odůvodnění pro primitivy. Nejhorší na tom je, že lidem jako ty chybí soudnost se vyjadřovat ke věcem, kterým nerozumí. Ty jako obdivovatel kýče / chvalozpěvy na minulého Passata i s jeho snad nejkýčovitějším chromováním /, by jsi měl články o designu jen číst a nechat se inspirovat.
9. 2. 2011 11:55
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Jako diletant ses tu ukázal především ty. Já nikde nepíši, že designér bramborových škrabek nerozumí autodesignu, já píši o tom, že právě přes ty brambory se mohlo stát, že se mezi pět nejlepších na světě (!) dostane předmětný produkt. Tedy produkt, který s automobilovou krásou (posuzujeme snad krásu, ne?) nemá spoečného nic.

Není mi dost dobře jasné, proč zde zmiňuješ Passat. On snad zvítězil? :-) A kde bereš odvahu mi podsouvat, že jsem dokonce obdivovatelem Passata? Neuhodil ses? To jako, když tu napíši, že Passat je (objektivně) v komplexu nejlepší střední mainstream (vím, supermainstream), tak ty z toho dovozuješ, že ho obdivuji?

Srovnej si svůj svět. Pak teprve se pokus psát.
9. 2. 2011 18:54
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
To, že jsi změnil společně s VW vkus je tvoje věc. Já mám zase dobrou paměť. Tvoje odůvodnění výsledku skrz škrabku na brambory je taky tvoje věc. S tím designérem z Tescomy ti to jen trošku nevyšlo. Měl by jsi si uvědomit, že základem kvalitního psaní je obsah a znalostní fundament. Styl je až to poslední a to i u pohádek.
Avatar - Ricardo
8. 2. 2011 23:28
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
S výběrem i pořadím konceptů se na 100 % ztotožňuju, ovšem absenci CLS v žebříčku taky nechápu. Sám bych ho pasoval na první místo, a kdo měl možnost vidět už na živo, ten mi snad dá za pravdu. Tak vypadá elegance zabalená do hávu moderny! :yes:
8. 2. 2011 23:34
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
CLS nepotřebuje prezentovat v soutěži ;-) :yes:
Avatar - Ricardo
8. 2. 2011 23:37
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
No jestli se to bere takto... tak pak souhlasím >:D
Jen ta A1 mně tam neštymuje, pánové asi vůbec neseděli vevnitř a nejspíš jen koukali na propagační obrázek s S line paketem >:-[] (záběr zezadu, protože ani na offic fotkách přední kapota nelícuje)
Avatar - iudex
9. 2. 2011 08:42
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Ja s absenciou CLS problém nemám, u mňa osobne za dizajnom konkurenčného A7 zaostáva. Je ale pravda, že Juke by som tam nedal ani vo sne (leda tak nočnej more).
Avatar - white label
9. 2. 2011 08:47
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Souhlasím s obojím...
U A1 lze s pátým místem souhlasit, jen v některých konfiguracích, v základu je to s celkovým dojmem podstatně horší...
Avatar - Ricardo
9. 2. 2011 11:43
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Jde o design, ne o obyčejnost, proto tam Juke je.
A CLS - pro mě ztělesnění moderní elegance. A7 je na jednu stranu v detailech možná až příliš extravagantní, jako celek ale zbytečně uhlazená
Avatar - Subaru4ever
9. 2. 2011 11:33
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
GTI,

nepasuj se prosím mezi diskusní spodinu. To se k tobě skutečně nehodí. To nejsi ty. Sám přeci víš, že vnímání designu je subjektivní a jen subjektivní věc. To, že zde dlouhodobě oprávněně obhajuješ objektivní přednosti německých produktů neznamená, že ti to dává právo diktátorsky odsoudit auto, které se tobě nelíbí :no:

Je vidět, že světový prodejní trhák jménem Juke není jen důkazem zvrácenosti lidstva, ale má podporu i mezi skutečnými profesionály :-) :yes:

Jinak obě pětice obsahují skutečné pecky, hodné dosaženého ohodnocení. Aby i zde však výjimka potvrdila pravidlo, nechápu co tam dělá A1 :-O . Čím je prosím vás zajímavá proti A7ce? V souladu s diskutujícími tvrdím, že tam chybí opravdová hvězda: MB CLS :-)
9. 2. 2011 12:01
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Právě proto, že vnímání designu je subjektivní záležitostí je možné, aby mezi pěti nejlepšími na světě byl třeba juke. Domnívám se však, že když se hodnotí design aut, musí být na porvním místě krása.

Toho tvého světového prodejního trháka :-) si budu pamatovat.

A1 je tam ze stejného důvodu jako ostatní - porota se shodla, že je to designově nejlepší kastle vesmíru.

Tvůj pohled tedy už znám, můj pohled znáš též - je tam jediná designová pecka, a to je MINI. Máš s tím problém?
Avatar - Subaru4ever
9. 2. 2011 12:14
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Ty se tu celou dobu oháníš pojmem "krása" a tváříš se při tom, že jsi jeden z mála, který zná přesně její definici. Já za automobilovou krásu považuji italský design se šmrncem a emotivní elegancí. Někdo jiný může za krásu považovat klasický funkcionalistický nudný elegantní německý design. Nebo snad krásu aut odvozujeme z porovnání s nějakými etalony? S E-typem nebo 300 SL??? A tak by tu šlo promluvit o spoustě dalších subjektivních definic krásy.

Každopádně designéři nejspíš hodnotili proporce, inovaci, aplikaci známého, detaily a charakter kabátů vozidel. A v tomto světle je Juke krásný.

Řečnická otázka na konec: když považuji Juke za krásný, můžu o něm tvrdit, že JE krásný? ;-)
9. 2. 2011 12:26
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Co je čistá automobilová krása, zejména v evropském voku tu nemusíme rozebírat, každý průměrně rozumný člověk to ví.

Když tě tak čtu, překvapuje mě, že se designem jukeho neřídí další "usilovači" o krásu, Ferrari, Maserati, Jaguar, například.

Samozřejmě, že se hodnotí více kategorií, němělo by to ale končit tak, že za mistrovský světový kousek by se mohlo vlastně prohlásit cokoli :-)

P.S. Pokud považuješ jukeho za krásného, můžeš to tvrdit, ale nechtěj vědět co o tobě budou tvrdit ti se vkusem... >:D ;-)
Avatar - Subaru4ever
9. 2. 2011 13:50
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Ty ale pořád chodíš kolem horké kaše a ne a ne sdělit svůj názor >:-[] . Co je tedy ta čistá automobilová krása? Jistě jsi minimálně průměrně rozumný, tak to musíš umět specifikovat a popsat ;-) . A napiš prosím co tím ideálem je, ne co jím není.

Copak já tvrdím, že ideál krásy všech čtyřkolých vozidel je Juke? Pro mě je to ideál krásy v městských kompaktních crossoverech. Ideál v supersportech, sedanech, kombi, MPV, pick-upech a sajdkárách budu mít asi nějaký jiný? Že ano >:D
9. 2. 2011 15:08
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Pokud mě tu čteš, nemusím ti tu vypisovat nyní příspěvek na deset tisíc řádků... O automobilové kráse tu často píši.

Nahoře jsem napsal jeden příklad čisté automobilové krásy - Lamborghini Miura. V měřítku lidštějším například MINI či (nutný však k dotažení) horní alfa-projekt. A věř, že stejně krásně se dá udělat i městská crosska.

Nebo ty snad upřednostňuješ (vizuálně) Jukeho před horním crossMINI? To bys to u mně se svejma vočima dokonale prohrál.
Avatar - Subaru4ever
9. 2. 2011 15:35
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Určitě. Mini totiž v mých prohrávajících očích nemá jiskru a je německy chladné. A na Countrymanovi mi hlavně fatálně vadí tvar střechy nad zadními bočními dveřmi a boky zavazadelníku. Celkově na něm také vizuálně není vlastně nic zajímavého, kromě plaketek Mini a umělého pokusu o retro ;-\

Takže jsem prohrál a tys vyhrál >:D >:-[]
9. 2. 2011 15:42
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Dokonale ;-)
Avatar - white label
9. 2. 2011 13:30
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Pojem německý, italský, francouzský, japonský, český...design je, v dnešním globálním světě automobilové produkce, "nic nevypovídající". Např., když italské designové studio udělá zákazku pro německou (nebo třeba japonskou) automobilku, jedná se o jaký design, německý, nebo italský? Co je vůbec italského třeba na nedávno představeném Chrysleru s logem Fiatu (kromě toho loga)?
A diskusní klišé o nudném (přitom elegantním?) designu nemá cenu komentovat vůbec... :-)
Avatar - Subaru4ever
9. 2. 2011 13:46
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Já jsem dlouho zvažoval použití toho klišé. Jenže se k tomu slovu "nudný" hledá těžko synonymum. Pokud nazveme design oblíbence GTÍho Juka jako "mladý a hravý", design Infinity jako "nekonvenčně odvážný", design nějakého velkotlamého Peugeotu jako "excentrický", jak pak máme nazvat design klasických německých luxusních sedanů? Nic proti tomuto designovému pojetí nemám, chraň bůh. Jenže v souvislosti s nimi mě napadají jen pojmy "nudný", "dědkovský", "staromilský", "klasický", "klasicistní", "nekonfliktní", "konformní", "uniformní" atd. Jaký výraz mám používat? :-O
Avatar - white label
9. 2. 2011 14:50
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Samozřejmě používej ten, který chceš.
Za mě spíš ten konzervativní, klasický, funkcionalistický, elegantní...
Pokud chce někdo pro tetno typ designu používat obecně slovo nudný, pak by měl pro "opačný" design (taky obecně) používat např. podobně zavádějící výraz/termín - podbízivý...

P.S. Samozřejmě, že to, jestli je design konzervativní, nebo spíš extravagantní, samo o sobě nevypovídá přímo o jeho kvalitě...
Avatar - abacus
9. 2. 2011 12:06
Re: DESIGNOVÝ KÝČ
Umiestnenie Juke v ankete má svoje opodstatnenie. Cieľom dizajnu bolo ohúriť zákazníka, navodiť pocit „originality“, jednoducho zviditeľniť auto , či majiteľa.
Ako vidíme, cieľ, daný pre dizajnérov bol do bodky splnený. Právom im patrí pocta za výborné splnenie zadania.

Pri nazeraní na automobil ale nesmieme zabúdať, že jeho skutočná hodnota pramení zo súboru jeho viacerých vlastností, umne vyvážených.

Vkus Európana pramení zo zásad definovaných už v časoch antického Ríma, či Grécka, ktorý sa naďalej vyvíjal a pretavil do dizajnovej čistoty, elegancie bez zbytočného prikrášľovania, či vyumelkovania. Preto buďme radi, že nám Európa ponúka automobilové krásky (v spomínanom duchu), nech ich produkuje ktorákoľvek automobilka.
9. 2. 2011 12:48
5 NEJ
Tak jsem prolétl diskuze za posledních dvanáct měsíců a vyšlo mi to poměrně zajímavě, i když tedy zásadně odlišně od horní komise přes krásu. Diskuzně si tedy jako jednička vesmíru stojí...

Mégane, ten ovšem výhradně za cenu do 250 tisíc. Co je s cenou nad, jsou předražený šunky.

Dvojka je Latitůda. Důvodů se na diskuzi našlo dost, ten hlavní se koncentruje do věty - konečně to dostal Mnichov a Stuttgart přímým úderem rovnou na solar.

Trojka je Duster, a to i přes v podstatě jednohlasé halekání, že SUV si kupujou jenom hlupáci. Zde je zajímavé diskuzní zjištění, že čím větší a hlavně, čím dražší SUV, tím větší hlupák.

Čtyřka je, jasně, Panda, a to z prostého důvodu, údajně tu někdo zjistil, že když se sklopí i přední sedačky, odvezeš v ní z Ruzyně jedno celý jumbo.

No a pětka je... tříkolka zdejšího kapitána automobilového průmyslu, neb má zvonek na nabíjecí baterku, a uznej, takovýho hybrida nevykoumali zatím ani u AUDI.

Tak bravo diskuzní design :-O
Rozbalit vlákno
5
9. 2. 2011 13:41
Re: 5 NEJ
no jo, nedali ti do článečku žádnýho Rencka tak sis musel vypomoci sám....
Avatar - iudex
9. 2. 2011 13:46
Re: 5 NEJ
Tak som si rovnako prebehol diskusie a ako dizajnové skvosty presahujúce nekonečnosť vesmíru sú:
každý Mercedes - pretože je to ikona, ktorej sa nedotýka (ak človek nechce byť zaradený medzi švorcákov a plagátových kovbojov, ktorí naň nemajú, a preto... kyselé hrozná);
každé BMW - pretože Bangle-nebangle, bavorská modrobiela vrtuľa vždy musí byť ospevovaná, pretože je svetoznámy fakt, že auto jazdí na dizajn;
každý Volkswagen - pretože je to viac ako mainstream, takmerprémia, ktorého nádherný, dychberúci a hlavyotáčajúci dizajn od "chrómových čias" po "uni-mask éru" musí osloviť každého znalca, a koho neosloví, ten sa sám odhalí ako trojkolkár.
;-)
9. 2. 2011 14:22
Re: 5 NEJ
a teraz budeš plagátový kovboj a verejný nepriatel :-)

inak zabudol si na AUDI (teda snáď ho neradíš pod VW, to by si mohol byť ešte aj právne inzultovaný) >:-[]
9. 2. 2011 15:01
Re: 5 NEJ
V podstatě sis to dobře vysvětlil. Když si odmyslíme ty tvoje "kyselé hrozná" :-) a pokusíme-li se vygenerovat mistry jaksi velkosériového designu, pak (při logicky kvalitativně-třídním pohledu) se to má takto:

Prémie včetně subprémie
Absolutní špička (světový vrchol vůbec) - Mercedes-Benz
Pak je BMW, Jaguar, Volvo, AUDI, Alfa Romeo, (ve sportovních Ferrari, Maserati, Lamborghini, Porsche, Aston Martin) a s odřenejma SUVušima Land Rover.

Mainstream (včetně supermainstreamu)
Volkswagen. Zde se kvalitám designu Volkswagenu nemůže rovnat nikdo, takový je nyní stav. Jediný další, kdo má našlápnuto na osobitost a styl je Citroen. C4 toho však žel důkazem není...

Lowend.
Jednoznačně Korea (Kia-Hyundai)
9. 2. 2011 17:22
Re: 5 NEJ
Si si istý, že píšeš o dizajne? :-O