Francouzská novinka nás na prvních fotografiích doslova uchvátila, tudíž jsme se na první pečlivé prozkoumání hodně těšili. Trochu překvapivě jsme se dočkali už dnes.
A z čeho jste to poznal? Z fotografií přiložených k článku? Pak máte nadpřirozené schopnosti... Pokud je autorem fotografií pan Kolman, pak musím konstatovat, že má výjimečný talent na záběry, které nic neříkají.
Snad jen z toho záběru naprosto stupidní trestné lavice, která má pravděpodobně být sedadly ve druhé řadě automobilu, lze zodpovědně usoudit, že něco takového nepatří do auta připraveného pro trh roku 2018. To jen na vysvětlenou, proč na tímto P 508 nehýkám nadšením...
Tak, snad jsem to měl napsat přesněji, co se mi zejména nelíbí, je vzhled přístrojové desky. A zcela na rovinu říkám že ani sedačky nepobraly příliš krásy..
Tak u řidiče nevím, zda člověk bude sedět nízko a nevidět přes budíky a nebo výš a volat ho bude tlačit v rozkroku (má výška 2m). Exteriér brzo soudit, jsem zvědav na ten zadek, z foto mi nesedl...
Ne, je to slátanina všeho dohromady, ve výsledku na dvě věci. Nízko volant, ve výhledu na budíky, které jsou vysoko, dále ovládání všeho přes proklikávání se až pomalu na základy OS.. ;-\
V dnešní době, kdy se nám týden co týden představuje nová neforemná hrouda plechu na chůdách, je 508 opravdu zjevení. Tohle je prosím atraktivní design.
Tak krásné auto a nekoupitelné. Ty budíky jsou ergonomický zkrat a navíc to blbě vypadá. Interiér jako z pod lisu, budíky i volant jsou nějak přimáčklé.
Já si do sedadla u i-kokpitu sedl, a zjistil jsem, že to docela ujde. Žádná ergonomická katastrofa se nekonala. PSA jen ukazuje, že HUD je nadbytečný a potenciálně poruchový bazmek za hromadu peněz.
U P 508 oceňuji skvěle kolmou pozici volantu, tak to má správně být. Naproti tomu ten tvar věnce volantu je strašná pí..vina, ale třeba to tak moc vadit nebude.
Ad1. Nepcham to do kazdej diskusie o pezote a nepotrebujem neustale niekoho presviedcat o tom, ze je to lepsie. Rovnako to nerobim v opacnom garde pod kazdy iny clanok o lubovolnom aute.
Ad2. Nepotrebujem si nic vymyslat i-cockpit s volantom je presne pochopenie celej ergonomickej filozofie, kedy clovek ma aj prehlad aj sa to dobre ovlada. Co len vravim ako realny pouzivatel, nie kecy od stola spoza monitora.
Ale to sa tu a v podobych diskusiach nenosi, lebo realny pouzivatel mat jednoducho pravdu nemoze a uz vobec aby mu to aj dokonca vyhovovalo, to by sa vyznamne narusilo videnie sveta u niektorych jedincov - vid kankunen a jeho silna potreba tuto temu vzdy komentovat a presviedcat vsetkych dookola ako je to na*** - v priamom rozpore s rastucim predajom u PSA.
Čísla jsou ošidná. Peugeot sice od roku 2013 roste, ale na druhou stranu je za 2016 i 2017 poprvé pod 6% tržního podílu v Evropě - od roku 1990 (starší data nemám, pravděpodobně ještě mnohem déle).
Ale jasně, třeba úspěch 3008 znamená, že se najde dost kupců, kterým iC minimálně zásadně nevadí.
Jj, Peugeot nám to tím vnitřkem usnadňuje. ;-) Jinak ovšem povedené. S tím Jelikožem vepředu (pro neznalé Emanuel Frynta/Petr Skoumal) si zase malinko zapřeháněli, ale celkově :yes:
Když už cpe Peugeot do Opelů svá "sofistikovaná řešení poplatná době a trhu" >:-[] , docela mě zaujala představa 1.6T 169kW v Insi. Ale toho zřejmě bohdá nebude.
A těch 50 Nm navíc se taky hodí. Určitě je to jak psal Emel, i s tou 1.5T se dá žít, ona je taky o 200 kg lehčí než ten jeho dostavník...ale měl jsem z ní intenzivní pocit, že bych se zase musel s něčím smiřovat. A to se mi moc nechce.
To by se ale museli trochu snažit. Protože konkrétně ta opelácká 1.6T mi přišla docela mdlá. A to myslím ve srovnání s konkurencí ve stejné třídě - tedy 1.6 THP v 308 GT a 1.6 TCe v Meganu GT.
Pred sviatkami mením 508SW za klasické 508, najskôr Allure s 1,6 automat s 130kW (mne to postačuje). Zaskočuje ma skôr pohodlie na zadných sedadlách.
Akurát sa usmievam nad tými "kombikovanými spotrebami" - 5,4l. Tak 7,0 je reál...
(jediné, čo môže ohroziť nákup je cenovka. kde pri síce sesterskej Insígnií viem mať rozhodne lepšie cenové zvýhodnenie).
Tak nevím, toto je nový model.
Ten by měl mít snad uváděnou spotřebu dle WLTP. Tedy realističtější.
Ale souhlasím s tebou, vypadá to ne NEDC. "Nový" evropský měřící cyklus - rozuměj beznadějně ZASTARALÝ. Ale chtělo by si to ověřit.
Od září by pro nově homologovaná auta mělo platit jen WLTP, nebo by ho minimálně měli uvádět prioritně. Když se podíváš na stávající generaci 508, ta má uvedeno 4,2 litru u obou verzí 2.0 HDi (automat i manuál). Vzhledem ke zmenšení, odlehčení a aerodynamicky příznivějšímu tvaru ten nárůst odpovídá spíš nové metodice. Tak velký nárůst, který si od ní původně mnozí slibovali, totiž nepřináší.
Myslíš 1.6THP s automatem? Jestli ano, tak spotřeba 5.4l je utopie, 7l z říše snů, realita je 8l okresky, 9-10l město a dálnice ;-)
Jinak podle fotek je exteriér za 1. - v té modré obzvlášť. Interiér opět samá cingrlátka a tuze široký střední panel až k loketce, to asi pohodlné moc nebude, ale chce to vyzkoušet. Vnitřek nic moc ;-\
okna bych snad i zakázal... A nebo by měli na salóny vozit i auta bez nich, aby reálný kupec viděl skutečné prostorové možnosti.
Jinak... dávám jedenáct bodů z deseti.
ja v rodiných autách kupujem iba so strešnými oknami. Skrátka mám to rád a deti tak isto.
U predajcu budeš mať auto aj bez "strešáku" tak tam môžeš testovať priestor.
Ten predok je dokonale hnusný. Dizajnér asi predtým robil kosačky na trávu. [odkaz] Lišta nad prednou maskou a svetlometmi vôbc nesedí na styku s prednými blatníkmi, ten detail je ohyzdný, ako na čínskom aute. A čo tie zvislé denne LED-svetlá? Sú akoby dolepené z iného auta, úplne pochovali akú-takú harmóniu prednej časti.
O interiéri ani nehovorím. Dokonalá ukážka zúfalstva a nevkusu, snaha zaujať za každú cenu. Kam sa podela francúzska elegancia a zmysel pre krásu?
To by som takto vopred netvrdil. Z dizajnu Renaultov tiež nie som nejak happy, ale postupne som si zvykol, pretože tie "hokejky" sú zakomponované ešte pomerne s citom a nekričí to jak svetielko z lacného kolotoča ako tu. Uvidíme naživo, ale počítam, že to oveľa lepšie nebude. Bodaj by som sa mýlil, radšej vidím na cestách pekné autá ako tie druhé, žiaľ, tých pekných si na cestách fakt veľa neužijeme, je to vymierajúci druh.
Volant ma 30cm a stredovy tunel 50? A kdyz uz bylo hotovo, tak z ministerstva prisel stejny pan jako u Renaultu, co delal ty hokejky a fixou tam udelal to priserne denni sviceni ktere vypada jako odraz halogenove trubice na leskle fotografii nebo tabletu. Jinak jako celek dobry, jenom toho pana tam uz priste nepoustet.
Pekný ako pekný ! Mne príde na Peugeot až moc strohý a predná maska so svetlami mi nereže. Najhoršie ale je na tom palubovka ! Pripomína mi to Peugeot 405. Vrcholne nevkusne členitá. No nepraktická a udržiavať na tom čistotu, to aby si si kúpil kamion vlhčených utierok na prach . Za mňa premrhaná šanca. :no:
Takový docela normální pěkný auto. Třeba jako 15 let starý Passat. Má to světlomety vpředu (ne u zrcátek, či na střeše), má je horizontálně uspořádané, prostě žádná ostuda. Ovšem to, co ti 4% estéti natropili uvnitř, to všechno převáží. Je to naprostá hrůza a důvod, proč si to normální člověk, který má alespoň trochu vkusu, nikdy nekoupí. A vysvětlí mi někdo, proč to u silnějších motorů nemá manuální převodovku? Aha, už vím... Evropské ***stvo, které je schopno si to i přes otřesný interiér koupit, se nikdy nenaučilo řadit... :no:
A vkus, samozřejmě, stanovují pralidi jako ty, že?
Jen tak na okraj, vysvětli mi, jak je možné, že Škoda má u Superba u nejsilnějších motorů taky jen automat? Nebo nová A6, ta už má jen automaty. I jejich řidiči jsou "***stvo", jak píšeš? No, nemyslím si, že bys to dokázal řidičům prémiovek říci do očí.
Auto na úrovni vyšší střední a má to jako vrcholnou motorizaci půlmotor 1.6ku? Papírový maximální výkon (170 kW) sice vypadá na první pohled slušně, ale údaj o zrychlení dobře ukazuje, jak to bude líný. :no:
No je to na chlp rovnako dynamické ako Insignia s papierovo oveľa silnejším dvojlitrom, takže o lenivosti by som nehovoril:
Insignia (191 kW, 400 Nm): 250 km/h, 7,3s
508 (169 kW, 300 Nm): 250 km/h, 7,3s
Druhá vec je, kde urobili súdruhovia s Russelsheimu chybu, keď dvojliter ide tak, ako 1,6ka.
Tak jestli se 508ka bude chtít porovnávat s (novou) trojkou, která vyjde letos, tak se obávám, že to bude ještě o to větší rozdíl (trojka proti pětce bude lehčí, takže se stejnou motorizací jako pětka bude dynamicky ještě lepší).