Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 poprvé naživo: Je vážně nádherný! Našli jsme nějaká slabá místa?

Stanislav Kolman
Diskuze (64)

Francouzská novinka nás na prvních fotografiích doslova uchvátila, tudíž jsme se na první pečlivé prozkoumání hodně těšili. Trochu překvapivě jsme se dočkali už dnes.

O Peugeotu 508 už víme prakticky vše. Vzhled auta prozradil ještě před ženevskou premiérou únik prvních snímků, následovalo oficiální odhalení včetně podrobných technických specifikací a posléze i ukázka vozu na prvních videích. Chybělo jediné, osahat si líbivý model na vlastní kůži.

S uvedením prvních videí jsem vyslovil přání, aby tohle auto bylo stejně sexy jako na oficiálních fotkách. A můžu říct, že se to povedlo. Auto působí majestátně, elegantně, ale zároveň mu díky svažující se střeše nechybí ani punc sportovnosti.

Hlavně záď na mě díky světlometům s tygřími drápy a černou pojící linií dělá velký dojem. Prohlédnout jsme si mohli provedení GT Line posazené na devatenáctipalcových kolech, což je kombinace, která prostě nemá chybu!

Peugeot přivezl na ženevské výstaviště několik exemplářů v různých barevných provedeních, včetně rozdílných interiérů. Nejlépe na mě jednoznačně působí červený exteriér, ale ani bílý kousek na silnici určitě nepřehlédnete. Stříbrný lak už působí trochu fádněji.

Líbivým detailem jsou dveře bez rámečků kolem okének. Prakticky smýšlející zákazníky zase potěší fakt, že 508 není sedan, ale liftback, u kterého se víko zavazadelníku otevírá společně s oknem. Přístup do kufru je tak podstatně snazší, navíc se pod podlahu vejde i rezerva. Jen ta nákladová hrana je poměrně vysoko...

Interiér sází na modernu včetně pro Peugeot typického i-Cockpitu. Ten je v kokpitu tohoto auta o něco elegantnější než v případě dlouhodobě testované 5008. Budíky jsou decentnější, stejně tak i „piáno“ na středu palubní desky. Displej infotainmentu je menší a posazen až pod výdechy topení, což může být řidiči na obtíž.

Sedl jsem si do dvou exemplářů. Jeden dostal interiér s dřevěným dekorem, druhý zase lesklé materiály. Jednoznačně bych si vybral první variantu, která je na dotek příjemnější, navíc na ní nezůstávají „uťapkané“ stopy. Vpředu si řidič najde ideální pozici vcelku snadno, avšak s posezem vzadu už je to horší. Na zadní lavici je těsno zejména nad vámi, i s mými skromnými 176 centimetry jsem už hlavou škrtal o stropnici. Podíl na tom nemá jen svažující se střecha, ale i velké střešní okno.

Suma sumárum jde po designové stránce o hodně povedené auto. Uvidíme, jestli na pozitivní první dojmy naváže 508 i v rámci úvodních mezinárodních jízd. V tabulce přiložené níže si připomeňte, z jakých motorizací mohou zákazníci vybírat. Na automobilové trhy vůz dorazí v září tohoto roku.

Peugeot 508 - technická data
Motor 1.6 PureTech 1.6 PureTech 1.5 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Převodovka 8A 8A 6M(8A) 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1499 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 130/6000 169/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Točivý moment [N.m/min] 250/1750 300/2500 300/1750 400/2000 400/2000
Maximální rychlost [km/h] 230 250 210 230 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 7,3 9,7(10,0) 8,4 8,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,7 3,9(3,8) 4,5 4,7
Stanislav Kolman
Diskuze (64)
6. 3. 2018 15:28
Re: Proč to nemá motor?
Tak jestli se 508ka bude chtít porovnávat s (novou) trojkou, která vyjde letos, tak se obávám, že to bude ještě o to větší rozdíl (trojka proti pětce bude lehčí, takže se stejnou motorizací jako pětka bude dynamicky ještě lepší).
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2018 13:37
Re: Rozdíl
Už jsem psal dřív: podle mě jeden motor, akorát naladěný podle daňových podmínek různých zemí.
Avatar - iudex
6. 3. 2018 12:52
Re: Hezký
Jj, rakva poberie mnohé, od lyží až po... woodyho (pamätáme). ;-)
6. 3. 2018 12:49
Re: Proč to nemá motor?
Tiež je 530i o triedu hore... 508 je stále stredná trieda, akýkoľvek dojem prémiovosti môže vzbudzovať.
6. 3. 2018 12:37
Re: Proč to nemá motor?
Ale třeba 530i má při 185kW zrychlení z 0-100 za 6 sekund, a to je větší auto. Kde je nějaký šestiválec nebo osmiválec?