Autosalon Ženeva: Čínská auta v Itálii prodává dovozce pod značkou DR Motor Company

Autosalon Ženeva: Čínská auta v Itálii prodává dovozce pod značkou DR Motor Company

 
 

Čínská automobilka Chery se překvapivě prezentovala v Ženevě pod novou značkou DR. Na svědomí to má italský distributor DR Motor Company S.p.A., který na Apeninském poloostrově již loni prodal asi dva tisíce čínských SUV Chery Tiggo.

Další expanze na trh Francie, Španělska, Německa a východní Evropy má následovat. Novou značku DR tvoří iniciály majitele italské společnosti a bývalého automobilového závodníka Massima Di Risia.

DR1
Základním modelem nabídky je nová verze hatchbacku Chery A1. Automobil s délkou 3595 mm, šířkou 1580 mm a výškou 1560 mm stojí na rozvoru dlouhém 2330 mm. Pohon zajišťuje čtyřválec 1,3 Ecopower s výkonem 61 kW při 6000 min-1 a maximem točivého momentu 114 Nm v 6000 ot./min.. Podobnost obchodního označení motorizace s pohonnými jednotkami Opelu bude jistě předmětem zájmu GM Europe, protože technicky příbuzné nejsou. Kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km není velkým úspěchem, ale distributor slibuje plnění emisní normy Euro 4, což zatím mnoho čínských aut nezvládá. Nejvyšší rychlost činí 156 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12 s. V nabídce bude také verze spalující vedle benzinu také alternativně LPG.

Miniautomobil bude prodáván s relativně bohatou výbavou v níž nechybí 2 čelní airbagy, ABS, klimatizace, rádio s CD a MP3 přehrávačem, palubní počítač nebo parkovací senzory vzadu. Prodej by měl být zahájen během roku 2009.

DR2
V hierarchii značky DR druhý model s označením DR2 se v Ženevě představil zatím jako studie. Hatchback s délkou 3,7 m a rozvorem 2,39 m využívá stejný čtyřválec jako model DR1, jeho další parametry jsou proto velmi podobné.

Na italský trh by měl dorazit na přelomu května a června 2009, což bude asi o měsíc dříve než model DR1

DR3
Základem pro třetí modelovou řadu je třídveřové SUV čínského výrobce Jonway. Automobil připomínající minulou generaci Toyoty RAV4 bude dodáván se zážehovým motorem 2.0 Ecopower s výkonem 93 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 160 Nm při 3000 min-1. Šestnáctiventilový motor spotřebuje v automobilu s vnějšími rozměry 3915 x 1790 x 1665 mm 8 l/100 km v kombinovaném cyklu, nejvyšší rychlost činí 185 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,5 s. Cena v Itálii byla stanovena na 17 tisíc Euro.

V Itálii bude do DR3 instalován také známý vznětový motor Fiat Powertrain Technologies, zde označovaný jako 1,9 EcoJet (88 kW při 4000 min-1, 270 Nm při 2000 min-1). S ním klesne kombinovaná spotřeba na 5,7 l/100 km a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12,4 s. DR3 s turbodieselem příjde na 19.830 Euro.

DR5
Chery Tiggo, která nyní nesou označení DR5, se již začala v Itálii prodávat. Cena základního modelu 1,6 EcoPower začínající na necelých 16 tisících Euro je hlavním lákadlem. Automobil vypadá jako pětidveřová Toyota RAV4 minulé generace, dostal ovšem jinou příď se světlomety s čirou optikou. Vnější rozměry jsou 4285 x 1765 x 1700 mm, rozvor měří 2510 mm.

V nabídce jsou motory 1,6 Ecopower (80 kW, 137 Nm), dodávaný také ve verzi LPG a CNG, dále turbodiesel 1,9 EcoJet (88 kW, 270 Nm) a 2,0 Ecopower (90 kW, 170 Nm) v nabídce také s pohonem na LPG a CNG.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 

Štítky Fiat Chery Toyota CNG LPG GM

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…