Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská automobilka Chery přežívá díky státním dotacím

David Bureš David Bureš 26. 11. 2012
4
Čínská automobilka Chery nabízí auta pod čtyřmi značkami – Chery, Karry, Riich a Rely.

Průzkum financí v čínské automobilce Chery ukázal, že by tento výrobce vykázal v minulých třech letech ztrátu, pokud by nebylo státních dotací. Chery je přitom vlastněno čínskou vládou.

Chery v roce 2009 získalo ve formě státní dotace 633 milionů juanů, o rok později dostalo další dotaci ve výši 1,12 miliardy juanů. V roce 2009 Chery vykázalo zisk 66 milionů juanů, rok na to 240 milionů juanů. Pokud by tedy automobilka nebyla finančně podpořena, vykázala by významnou ztrátu.

Tiskový mluvčí automobilky k této problematice uvedl, že je to investicemi do nové techniky (například motorů), které probíhaly v minulých letech. Také se pracovalo na úpravě strategie značky pro další roky.

Prodeje automobilů na čínském trhu přitom v minulých letech výrazně rostly, proto jsou finanční problémy Chery přinejmenším zvláštní. Po roce 2015 chce Chery mimochodem expandovat i do Evropy.

Podle odborníků jsou problémy způsobeny i tím, že Chery prodává automobily pod čtyřmi různými značkami – Chery, Karry, Riich a Rely. Některé z nich si přitom zákazníci příliš neoblíbili. Proto by se podle názoru expertů mělo Chery některých značek zbavit.

Nabídka Chery se navíc státá zastaralou. Třeba miniauto Chery QQ3 a malý sedan Chery QQ6 se prodávají bez větších změn od roku 2003, respektive od roku 2006. Některé vozy si pak navzájem přímo konkurují – například minivozy Chery QQ3 a Chery A1 nebo modely Chery Fullwin/Cowin a Chery A3.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Magnetofon
Chery přežívá díky státním dotacím a nelegalnemu kopirovaniu
Magnetofon
| 26. 11. 2012
Treba opravit nadpis:

Čínská automobilka Chery přežívá díky státním dotacím a nelegalnemu kopirovaniu.

Cinska statna kopirovacia automobilka Chery na drzost uplne okopirovala Chevrolet/Daewoo Matiz a dodnes ma drzost tieto kopie predavat aj v Europy a v inych krajinach kde ma samotny General Motors vyrobne zavody! Tomu sa hovori drzost tisicrocia.

...a niektory diskutujuci co tymto Cinskym kopirovacom pritlapkavaju tak su asi neni kompletny...

Jestli to ma byt clanek ve stylu cinani jsou slabota, nebra
blob
| 26. 11. 2012
:-) to je otazka, jestli je nebo neni schopna vydelavat. To ze nekam nalijes 2 miliardy a vrati se ti prozatim 300milionu jeste neznamena, ze to nutne neni schopne vydelavat.
Koneckoncu pokud vim, tak Chery jde do kooperace s Jaguarem.. takze bych o jeji budoucnost strach nemel a spis to vnimam jako zamerne sireni spatne publicity nez co jineho...

jakoze v Evrope jsou priklady automobilek, do kterych se jen a jen naliva a rok co rok konci ve vetsi a vetsi ztrate.. PSA, FIAT, OPEL, FORD..., pokud uz rovnou nezkrachovaly nebo nebyly odkoupeny (Volvo, Jaguar, SAAB). Kdyby ten clanek byl vyvazeny, tak by to autori neopomenuli taktne zminit..
Jestli to ma byt clanek ve stylu cinani jsou slabota, nebra
Yazaman
| 26. 11. 2012
Já tenhle článek spíše čtu tak, že i v současné výkladní skříni komunismu je mnohem efektivnější soukromé vlastnictví. Jak jinak chápat, že státem vlastněná Chery je možná jedinou automobilkou, která na tamním trhu nedokáže vydělávat.
Jestli to ma byt clanek ve stylu cinani jsou slabota, nebra
blob
| 26. 11. 2012
tak je to s nama fakt hodne vazne :-)
jen pro pobaveni, zminena cherry a3 je kompaktni sedan s dobrymi vysledky z NCAP (5 hvezdicek), prodava se v Italii a do roku 2015 se ma prodavat po cele Evrope a par kusu uz slouzi Srbske policii, kde A3 od Cherry prebil konkurencni nabidky evropskych automobilek :-!

Co by cesi za to dali, kdyby nam zustala jedina automobilka schopna tehoz.. Tatra je ve srackach, Skoda je 100% nemecka a ostatni tu jen montuji a muzou to tu pozavirat a odstehovat se treba nekam na Ukrajinu nebo do Turecka z hodiny na hodinu...