Bentley Continental GTC V8: Ženevská premiéra osmiválcového kabria

Bentley Continental GTC V8: Ženevská premiéra osmiválcového kabria

 
 

Bentley to s novým osmiválcem z vývojových dílen Audi myslí vážně. Ženevská premiéra je sice jen evropská, tu světovou si kabriolet odbyl v Detroitu. Ale i tak stojí rozhodně za povšimnutí.

O čtyřlitrovém osmiválci se již popsaly stohy papíru. Přímovstřiková jednotka se dvěma turbodmychadly doplňuje větší 6,0 W12. Poskytuje největší výkon 373 kW (507 k)/6000 min-1. Točivý moment 660 Nm je k dispozici v rozmezí 1700-5000 min-1 a přenáší jej na všechna kola v poměru 40:60 osmistupňová samočinná převodovka. Pohon obou náprav využívá diferenciálu Torsen.

Přes 4,8 m dlouhý a 2470 kg těžký Conti GTC V8 zrychluje z klidu na 100 km/h za rovných 5 s a o 1 km/h dokáže překročit magickou třístovku. Pro jistotu dodejme, že původní W12, který se v řadě Continental objevil v roce 2003, dává aktuálně 471 (640 k).

Na spotřebu paliva musí myslet díky bruselskému diktátu i luxusní značka. Bentley tvrdí, že na jednu devadesátilitrovou nádrž ujede kabriolet s vidlicovým osmiválcem 800 km. Agregát má vypínání poloviny válců. Ložiska mají snížené tření, nechybí rekuperace brzdné energie, která dobíjí akumulátor. Konzumace benzinu asi nové majitele zajímat nebude, přesto udejme alespoň základní hodnotu dle evropských norem v kombinaci: 10,9 l/100 km. Bentley tvrdí, že byla snížena o 40 %, zřejmě oproti dvanáctiválci. U kupé se stejným motorem je totiž o 0,4 l nižší. Beztak jí při využití dynamických parametrů vozu nedosáhnete.

Mřížka chladiče i vstup vzduchu jsou na rozdíl od dvanáctiválcových modelů tmavší. Místo dvojice plochých koncovek výfuku mají V8 čtyři elipsy, každé dvě jsou spojeny dohromady. Kola jsou v základu dvacetipalcová, za příplatek o palec větší šestipaprsková, buď ve stříbrném nebo černém provedení. Středová konzola je kratší než u Continentalů W12. Samozřejmostí je nabídka dřevěných dýh i koženého čalounění ve čtyřech barvách, nechybí ani dvoubarevné kombinací. Laků karoserie je v nabídce sedm, kapotu motoru můžete mít v dalších třech odstínech.

JAKE.AUTO.CZ: Bentley Continental GTC: přehled všech článků

Za devět let se po celém světě prodalo 50 tisíc Bentleyů Continental s dvanáctiválci ve všech třech karosářských variantách (kupé, kabrio i limuzína). To je dříve nevídané číslo. V roce 2011 si zákazníci po celém světě koupili 7.003 aut této značky obou aktuálních modelových řad, tedy včetně limuzíny Mulsanne.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 






 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…