Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bertone bude možná montovat čínská auta

Václav Pavlečka
Diskuze (7)
Karosárna a automobilka Bertone s pověstí legendárního tvůrce pohledných automobilových křivek hledá cestu ze svých problémů s nedostatkem zakázek. Řešením by mohla být produkce dvou modelových řad SUV z čínských komponent.

V Turíně zažívají těžké chvíle

Karosárnu Bertone v současnosti podporuje italská vláda. Program sociální podpory 1350 zaměstnanců kvůli nedostatku zakázek skončí 31. prosince letošního roku. Posledními zakázkami italské společnosti byly jednak přestavby aut Iveco na obytné vozy a v polovině loňského roku také výroba 2000kusové limitované série Mini. Pro představu - kapacita továrny umožňuje zhruba 33krát větší objem výroby v porovnání se zakázkou na produkci Mini. Více jsme o problémech italského výrobce psali v článku Nad karosárnou Bertone se stahují se mraky.

Od slavné minulosti k výrobě aut z čínských komponent?

Co dál s de facto krachující firmou? Odpověď může přinést společnost DR Motor. Její šéf Luca Falasca prozradil kolegům ze serveru Automotive News, že zvažuje zadání zakázky společnosti Bertone na výrobu dvou vozů SUV a jednoho pick-upu z čínských součástek.

DR Motor je dceřinou firmou italské DR Automobiles Groupe, zabývající se importem čínských vozidel značek Zhejiang Gonow Automobile a Jonway Automobile na italský trh. DR Motor má se svými asijskými partnery i další plány. Chce stavět vozidla z čínských součástí v Evropě. Řeč je o dvou modelech SUV. První z nich nese jméno Katay Victory a jedná se o SUV střední velikosti. Z něj odvozený dvoumístný pick-up Troy by měl být druhým modelem montovaným v Bertoneho závodu. Pokud se obě společnosti dohodnou, měli by turínští dělníci nejprve pracovat na 7000 vozech Katay Victory a Troy. Následovat by mohlo další SUV s poněkud úsměvným názvem UFO. DR Motor plánuje na tomto voze rozsáhlé úpravy a v Evropě jej bude prodávat pod racionálnějším názvem DR3. Tento automobil by měl být také součástí chystané dohody.

V případě, že se obě italské firmy dohodnou na produkci všech tří modelových řad, budou mít v turínské automobilce Bertone zajištěnou produkci 12 tisíc vozidel. Podnik má však kapacitu na produkci až 70 tisíc vozů ročně.

Vedení italské firmy na jaře naznačilo svým pracovníkům, že se blíží také dohoda s BMW na produkci sportovního vozu pro americký trh. Tuto dohodu však BMW popřelo – zatím to vypadá, že spolupráce s Mnichovem je v nedohlednu.

Václav Pavlečka
Diskuze (7)
Avatar - QuinGaller
31. 10. 2007 20:30
ChinaMobile
Nejsem rasista, ale pokud jde o auta tak at Čiiňani taahnou do PR*ELE s těma svýma kopiema jiných aut co sou co se týče bezpečnosti doslova pojizdny rakve. Až budou mít ňeco, co navrhli sami a něco co nezničí aji silnej boční vítr tak proti tomu nemám nejmenší vyyhradu, tak jak mě nevadii ani japonsky ani jiny auta. ovšem to ufo, kopie x5 a smartu me vaazne vadii.

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
31. 10. 2007 11:01
Bertonějak
Jarda vždycky sehnal dobrej kšeft... ;-\ >:D