Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bluecar v Paříži 2006

Diskuze (0)

Projekt malého užitkového automobilu Bluecar na elektrický pohon se na velkém autosalonu neukázal poprvé. Bolloré Group s novým automobilem hodlá oslovit ty řidiče, kteří ocení čistý a levný provoz (1 euro na 100 km) v městských aglomeracích a...

Projekt malého užitkového automobilu Bluecar na elektrický pohon se na velkém autosalonu neukázal poprvé. Bolloré Group s novým automobilem hodlá oslovit ty řidiče, kteří ocení čistý a levný provoz (1 euro na 100 km) v městských aglomeracích a jsou schopni akceptovat prodloužený i když stále dost omezený dojezd na jedno nabití v rozsahu 200 až 250 km.

Firma, v jejímž vlastnictví jsou patenty v oblasti akumulátorových technologií, staví v současné době v Británii továrnu na novou generaci akumulátorů označovaných jako Lithium Metal Polymer. Jednou z aplikací by již brzy mohly být trakční aku pro malý Bluecar. Ten je stále vyvíjen (nyní již druhá generace) a připravován pro sériovou výrobu.

Otcem projektu je bývalý šéf Matra Automobiles Philippe Guédon, jeden z významných francouzských automobilových konstruktérů dneška. Jen 3,05 m dlouhý a 1,72 m široký automobil byl od počátku stavěn jako elektromobil s akumulátory uloženými v podlaze, kvůli zachování nízkého těžiště. Pětimístný interiér lze změnit na třímístný a v tom případě je k dispozici 810 l pro zavazadla. Jednomístná konfigurace umožňuje převážet až 2,3 m3 nákladu, který může měřit až 2,3 m do délky.

Maximální využitelný výkon elektromotoru činí 50 kW, při konstantní rychlosti pak 30 kW. Akumulátory vážící 240 kg pracují s napětím v rozmezí 243 - 374 V a mají kapacitu 25,2 kWh. Čas pro plné dobití činí 6 hodin, expresní nabíjení na 20 km jízdy trvá jen několik minut. Nejvyšší rychlost činí 125 km/h, zrychlení z 0 na 60 km/h trvá 6,3 s.

V současné době se staví šest nových prototypů druhé generace, která je o málo větší a má výkonnější trakční sadu.

Ondřej Láník


Diskuze (0)