Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW přesouvá desítky tisíc aut z Evropy do Asie a Ameriky

Michal Fokt
Diskuze (44)
Prodeje BMW celosvětově rostou, v Evropě ovšem nikoli. Bavoráci tedy čistí evropské sklady a auta hromadně přesouvají na jiné světové trhy.

Krize. Hodně se o ní v posledních letech mluvilo, ale jako by na evropský automobilový trh dolehla až nyní. PSA prodalo své sídlo na Elysejských polích a uzavírá továrny, podobné potíže má i Fiat, dobře se nedýchá ani Renaultu, Mini a Ford končí ve WRC a tak bychom mohli pokračovat. Většina firem, závislých na evropském trhu, má prostě dnes starosti.

BMW se ovšem celosvětově daří – v září prodeje meziročně vzrostly o 14 %, velký zájem je teď zejména v USA a Asii o novou řadu 3. Tak proč má na bavoráky na evropských skladech padat prach? Do Ameriky, ale také do Asie tak nyní podle informací Automotive News míří desetitisíce evropských skladovek, aby tam …na ně opět padal prach, ovšem s mnohem větší šancí, že se prodají. Není tedy vyloučeno, že se tamní zákazníci dokonce dočkají i nějakých slev.

BMW na tyto informace oficiálně nereaguje. Co si budeme povídat, nevypadá to dobře, nicméně politika reexportů není jen specifikem mainstreamových značek a každé registrované auto se počítá, zvlášť když protivníky v prodejních závodech jsou tak protřelé značky, jako Audi a Mercedes-Benz… Ať už si to BMW vykáže, jak chce, Automotive News předpokládá, že se celý trh v Evropě letos propadne nejvíce za posledních 19 let.

Michal Fokt
Diskuze (44)
Avatar - Barrichello
26. 10. 2012 10:19
BMW řady 3 bude mít v USA ještě jeden menší problém
jmenuje se Cadillac ATS >:D >:D >:D
23. 10. 2012 19:59
Reexport sa oplati, viac nez by sa dalo cakat
Dam jeden priklad, nasa firma dostala zakazku na reexport VW Toareg a Porsche Cayenne z Bratislavskeho zavodu VW. Komplet nove auta z monzatznej linky nasi robotnici rozoberali pre Indicky trh. V Indii je zakon ze auta dovezene do Indie platia niekolkonasobne vatsie clo ako auta montovane/kompletizovane v Indii. Finta bola v tom, ze rozoberali sa iba casti opticky velmi viditelne, ale casovo lahko odstranitelne. Napr. vsetky svetla, sedacky, narazniky, baterka, klesa, volant
atd. = jeden pracovnik asi 4 hodiny prace. Potom sa tie auta dali pekne po 3 kusy do kontainera a lodou isli do Indie. Kompletne naklady aj s logistikou na jedno auto cca 1500 Eur, vysledne clo bolo nizsie v priemere o 8000 Eur >:-[] Takze nez uz su naklady BMW akekolvek,kazdy jeden kus preda s velkym ziskom(a aj ked s mensim, stale lepsie ako keby malo stat v sklade)
23. 10. 2012 19:41
TADY MÁTE, CO JSTE CHTĚLI...
Tak dlouho klikáte na server ringieru a stežujete si na reklamy, až vás ta reklama úplně obklopí >:D

A taky vůbec nekupujete BMW a ty chudáci to pak musíjo přepravovat přes půlku kontinentu :-)
23. 10. 2012 18:51
BMW
Orginal informace byla zverejnena Bloombergem:

[odkaz]

Docela nic nerikajici clanek (orginal).

Desitky tisic aut - muzou byt take jenom dve desitky tisic - predpokladam, ze takovy pocet muze trh v USA nebo v Cine "smlsnout" jako malinu behem kratke doby.

Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 15:42
Re: Nesmysl
Myslím, že tohle nebude tak jednoduché. Navíc s kapacitou dejme tomu 1000 vozů denně by byl roční odbyt pro USA vyroben za pár týdnů. To není jen tak.