Bude Range Rover Sport hrobníkem velkého bratra?

Bude Range Rover Sport hrobníkem velkého bratra?

Nový Range Rover má silného konkurenta překvapivě ve vlastní stáji. Je jím menší model s přídomkem Sport.

Land Rover s tím určitě nepočítal, ale nový Sport má prakticky stejné schopnosti jako větší Range. Konstrukční základ je stejný a na silnici menší Sport působí hbitěji, jezdí rychleji a spotřebuje méně paliva. Také se s ním lépe parkuje. Díky hliníku řádně zhubl (plných 220 kg), ale Range Rover byl také na dietě. Zájemci, kteří z jakéhokoli důvodu nechtějí konkurenci z Německa, Švédska, či odjinud, tak zdaleka nemají jasno. Tedy, ve výběru značky ano, byť mimo silnice vyjede beztak málokdo. Ale co model?

Nebylo by lepší koupit si levnější, ale všestrannější Sport? Zákazníkům nasadil brouka do hlavy magazín XCar, který Sport podrobil testu. Jistě, „velký“ Range je pořád králem segmentu, prestižnější, větší a pohodlnější. Ale rozdíly mezi oběma auty nejsou takové, jakými by se mohly na první pohled zdát. Kromě částky nutné k jejich pořízení.

V Británii stojí Sport minimálně 51.550 liber, kdežto Range Rover začíná na 71.310 librách, což znamená o 38 % víc. Tento fakt může být i pro člověka, který na něj má, docela rozhodující. Pro srovnání se podívejme k nám. V České republice přijde nejlevnější Range Rover HSE s motorem 3.0 TDV6/190 kW aktuálně na 2.355.749 Kč. Sport je sice ke koupi v základu se shodným šestiválcem za částku přesahující 1,57 milionu korun, pro srovnání však vyberme obdobnou výbavu: ta přijde na 1.888.568 Kč. I tak však rozdíl přesahuje 467 tisíc korun. Připlatíte si tedy další čtvrtinu. U standardních specifikací je pochopitelně ještě propastnější: přes 781.000 korun. To je skoro půlka navíc.

Záleží na konkrétním zákazníkovi, což si myslí i testovací řidič XCaru Alex Goy. Land Rover si za své produkty vždycky nechal řádně zaplatit a není důvod to měnit. Jenže, Alex si myslí, že Sport bude krást velkému bratrovi zákazníky. Větší hluk na palubě odpovídá zaměření auta. Goy také Sport při testu nijak nešetřil a dával mu co proto v bahně, na štěrku, asfaltu i v brodech. Mimochodem, svezl se s verzí Autobiography poháněnou kompresorovým pětilitrem V8, která u nás také není zadarmo, ale za 2,6 milionu korun. Vtip je v tom, že jej sám považuje pořád za SUV. No, většina zástupců kategorie „sportovně užitkových automobilů“ terén tímhle způsobem nezvládá ani omylem!

Range Rover Sport 2. generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Bude Range Rover Sport hrobníkem velkého bratra?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…