Bude Range Rover Sport hrobníkem velkého bratra?

Bude Range Rover Sport hrobníkem velkého bratra?

Nový Range Rover má silného konkurenta překvapivě ve vlastní stáji. Je jím menší model s přídomkem Sport.

Land Rover s tím určitě nepočítal, ale nový Sport má prakticky stejné schopnosti jako větší Range. Konstrukční základ je stejný a na silnici menší Sport působí hbitěji, jezdí rychleji a spotřebuje méně paliva. Také se s ním lépe parkuje. Díky hliníku řádně zhubl (plných 220 kg), ale Range Rover byl také na dietě. Zájemci, kteří z jakéhokoli důvodu nechtějí konkurenci z Německa, Švédska, či odjinud, tak zdaleka nemají jasno. Tedy, ve výběru značky ano, byť mimo silnice vyjede beztak málokdo. Ale co model?

Nebylo by lepší koupit si levnější, ale všestrannější Sport? Zákazníkům nasadil brouka do hlavy magazín XCar, který Sport podrobil testu. Jistě, „velký“ Range je pořád králem segmentu, prestižnější, větší a pohodlnější. Ale rozdíly mezi oběma auty nejsou takové, jakými by se mohly na první pohled zdát. Kromě částky nutné k jejich pořízení.

V Británii stojí Sport minimálně 51.550 liber, kdežto Range Rover začíná na 71.310 librách, což znamená o 38 % víc. Tento fakt může být i pro člověka, který na něj má, docela rozhodující. Pro srovnání se podívejme k nám. V České republice přijde nejlevnější Range Rover HSE s motorem 3.0 TDV6/190 kW aktuálně na 2.355.749 Kč. Sport je sice ke koupi v základu se shodným šestiválcem za částku přesahující 1,57 milionu korun, pro srovnání však vyberme obdobnou výbavu: ta přijde na 1.888.568 Kč. I tak však rozdíl přesahuje 467 tisíc korun. Připlatíte si tedy další čtvrtinu. U standardních specifikací je pochopitelně ještě propastnější: přes 781.000 korun. To je skoro půlka navíc.

Záleží na konkrétním zákazníkovi, což si myslí i testovací řidič XCaru Alex Goy. Land Rover si za své produkty vždycky nechal řádně zaplatit a není důvod to měnit. Jenže, Alex si myslí, že Sport bude krást velkému bratrovi zákazníky. Větší hluk na palubě odpovídá zaměření auta. Goy také Sport při testu nijak nešetřil a dával mu co proto v bahně, na štěrku, asfaltu i v brodech. Mimochodem, svezl se s verzí Autobiography poháněnou kompresorovým pětilitrem V8, která u nás také není zadarmo, ale za 2,6 milionu korun. Vtip je v tom, že jej sám považuje pořád za SUV. No, většina zástupců kategorie „sportovně užitkových automobilů“ terén tímhle způsobem nezvládá ani omylem!

Range Rover Sport 2. generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Bude Range Rover Sport hrobníkem velkého bratra?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 







 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…