Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cagiva se vrátí a zamíří s elektrickými motorkami do terénu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Cagiva patřila v posledních dvou desetiletích dvacátého století k zázrakům italského motocyklového průmyslu, ale v jednadvacátém století se jí již moc nedařilo. Nyní se má tato slavná značka vrátit na scénu.

Značka Cagiva, jejímž zakladatelem je Giovanni Castiglioni, se na motocyklech objevila koncem sedmdesátých let. Tehdy se jednalo o dvoutaktní stroje z produkce evropské divize společnosti AMF Harley-Davidson, kterou byla italská značka Aermacchi.

Silniční i terénní motocykly s dvoutaktními motory o objemu 125 až 350 cm3 z původní produkce Aermacchi, zahájily úspěšné tažení značky Cagiva napříč osmdesátými a devadesátými léty dvacátého století.

V roce 1985 získala Cagiva pod svá křídla Ducati a postarala se o návrat tehdy upadající značky mezi elitu, kam patří dodnes. Ve druhé polovině osmdesátých let se pak italské motocyklové impérium rozrostlo o značky Moto Morini a Husqvarna.

V devadesátých letech Cagiva převzala českou značku ČZ, kterou bohužel nevyužila podobným způsobem jako tehdy nefunkční MV Agustu, kterou podobně jako Ducati dokázala oživit a proměnit ve výrobce špičkových motocyklů nejednou srovnávaných díky svým výkonům i exkluzivitě s vozy značky Ferrari.

Cagiva se bohužel ještě v devadesátých letech díky některým příliš ambiciózním plánům dostala do finančních problémů a postupně se svých značek zbavila. Do jednadvacátého století vstoupila s moderními motocykly s motory značky Suzuki a zdálo se, že se jí blýská na lepší časy. Italská značka bohužel nedokázala držet krok s konkurencí, přestože jej kdysi sama udávala a v roce 2012 ukončila výrobu.

V současnosti patří Cagiva pod křídla MV Agusty a podle neoficiálních informací se chystá na svůj návrat mezi výrobce motocyklů s novými modely, které mají být veřejnosti poprvé představeny letos v listopadu na motocyklové výstavě EICMA v Miláně.

Pod značkou Cagiva chce MV Agusta údajně nabízet terénní motocykly s elektrickým pohonem. Ty mohou do jisté míry oživit vzpomínky úspěchy značky v motokrosových závodech z druhé poloviny osmdesátých let, kdy Cagiva získala tři světové tituly mezi výrobci a dva mistrovské tituly jezdců se svými stopětadvacítkami.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
5. 4. 2018 08:18
Cagiva Agusta
No, ono to není tak úplně tak že by Cagiva zkrachovala - ona se prostě rodina Castiglioni rozhodla produkovat jen Agusty, protože jsou prostě vnímané jako premiovky a prodávají se s lepší marží než plebejské Cagivy.
Teď se zase rodinná rada rozhodla Cagivu obnovit.
Jinak jsem za obnovení docela rád, pestrost nabídky nikomu neublíží a navíc mám jednu Cagivu doma..