Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kamaz kvůli nezájmu sníží výrobu a zkrátí pracovní týden. Nedaří se ani AvtoVAZu

Těžké stavební nákladní vozy Shacman X3000 s ruskou nástavbou Bezema
Silniční sedlový tahač Sitrak C7H – licenční výroba MAN TGX
Prakticky od zahájení válečného konfliktu nejsou v Rusku k dispozici nové západní vozy
Středně těžký Kamaz Compass 9, rebrandovaný čínský vůz JAC
31 Fotogalerie
Diskuze (13)

Automobilový trh v Rusku dohánějí následky války na Ukrajině. Prodeje se propadají, což má za následek nižší výrobu. Tu už některé značky aktivně řeší.

Ruský výrobce nákladních vozů Kamaz sníží výrobu a od 1. srpna zkrátí pracovní týden. Firma to zdůvodnila chováním dovozců a vysokými úrokovými sazbami. S odkazem na sdělení společnosti o tom dnes informuje agentura Reuters. Podle ní je prodej Kamazu klíčovým ukazatelem ekonomické aktivity v Rusku, a to jak v oblasti stavebnictví, tak v obchodě.

Kamaz uvedl, že má ve skladech více než 30.000 nákladních vozidel. Není po nich poptávka, ani když je firma nabízí za ceny hluboko pod tržní hodnotou.

Ruský trh s nákladními vozy nad 14 tun se v první polovině letošního roku propadl o 60 procent, uvedla firma. Příčinou je podle ní i krátkozrakost dovozců, kteří navzdory všem prognózám o poklesu trhu dovážejí enormní množství vozů. Kamaz a další producenty ale podle firmy poškozuje i ruská centrální banka, která jim kvůli vysokým úrokovým sazbám znemožňuje nakupovat na úvěr nová zařízení.

Plány na zkrácení pracovního týdne z pěti na čtyři dny tento týden oznámil i největší ruský výrobce automobilů AvtoVAZ a rovněž automobilka Gorky Automobile Plant.

Video placeholder
Lada: Zahájení výroby v roce 1970 1 • Zdroj: AvtoAVZ

V červnu AvtoVAZ předpověděl, že ruský trh s osobními automobily vykáže v letošním roce pokles přibližně o 25 procent. Poukázal v této souvislosti na vysoké úrokové sazby ruské centrální banky, které podle firmy podkopávají poptávku po úvěrech na automobily a zvyšují výrobní náklady.

„Navíc se do Ruska velké množství automobilů dováží a dovážené značky provádějí politiku cenového dumpingu,“ uvedla ve středu automobilka, která zaměstnává přes 30 000 lidí. V letošním prvním pololetí firmě podle údajů organizace Autostat klesl prodej o 25 procent na 155.481 vozů.

Zdroj: ČTK, video: AvtoVAZ, foto: Kamaz a Lada

Vstoupit do diskuze (13)