Mototest CFMOTO 700MT Adventure – Prolnutí silných genů
Jednou z letošních novinek výrobce motocyklů CFMOTO je i nové cestovní enduro 700MT Adventure. S předchozím modelem toho moc společného nemá, protože nyní se na něm budete vyžívat i v terénu.
Značka CFMOTO chrlí nové modely jako běžícím pásu a někdy je i pro nás složité se v nich rychle zorientovat. Model 700MT už ve svém výrobním programu měla, tak v čem je novinka jiná? A nejde jen o lehce upravený předchozí model? K rozeznání novinky od předchozího motocyklu je důležité označení Adventure. Dosud totiž 700MT měla základ v cestovní 650MT, která se na starém kontinentě začala prodávat v roce 2017. A vlastně to byl stroj, jenž svou kvalitou a vlastnostmi vydláždil cestu ostatním motocyklům této značky. Před dvěma roky se v jeho útrobách objevila dvouválcová sedmistovka, takže došlo i ke změně označení. Letošní novinka má se svým předchůdcem společný prakticky jen motor, takže zůstalo označení 700MT. V tom zbytku jde vlastně o úplně nový stroj.
Podle většího vzorce
Že nová 700MT Adventure nemá se svým spíše cestovním předchůdcem téměř nic společného, je vidět na první pohled. Vzhledem a stylem se hodně blíží větší osmistovce Explore. Zlatě lakované bezdušové drátěné ráfky mají vzadu 17 a vpředu 19 palců (dříve byly oba 17"), čímž dávají jasně najevo, že se nebojí ani náročnějšího terénu. Přimhouřený pohled předního světla se zobákem ve spodní části působí dynamicky. Kapotáž odhaluje prostorový rám i z trubek svařenou podsedlovku. Kolmý větrný štít lze jednoduše jednou rukou vysunout nahoru i za jízdy a spolu s dodatečnými defl ektory kolem kapotáže poskytuje jezdci potřebnou ochranu při vyšší rychlosti. Standardní padáky, ochranné kryty rukou nebo kryt pod motorem dávají stroji bytelný výraz a říkají, že se nemusíte bát ani drsnějšího zacházení. Do standardní výbavy patří ještě zadní a boční nosiče na kufry. Jde o pořádný kus motorky s výrazným líbivým designem. Vlastně si říkáme, že svým pojetím se od osmistovky vůbec neliší. Tak proč má CFMOTO v nabídce ještě téměř stejný stroj, jehož motor je jen o malinko menší? To nám dojde po nahlédnutí do ceníku, protože s částkou 175 990 Kč je o výrazných devadesát tisíc korun levnější než osmikilo. A pro mnohé motorkáře může být tento rozdíl zásadní.
V širokém spektru
Při srovnání s konkurencí je to velmi lákavá částka a podobně koncipovaný stroj levněji nekoupíte. Osvědčený řadový dvouválec zdědila sedmistovka po svém předchůdci a známe ho také z celé řady CL-X. Jde o vyzkoušený a prověřený agregát, který byl proti předchozí MT700 samozřejmě upraven. Výkon stoupl o jeden kilowatt na rovných 50 kW a točivý moment zůstal na 60 Nm. Důležitější v tomto kontextu je, že maxima druhé hodnoty dosáhne motor o výrazných 1250 otáček dříve, tedy při 6000 min-1. Díky tomu je nová 700MT Adventure lépe využitelná a ovladatelná ve všech situacích. Motor táhne v širokém spektru otáček.
Výkon není zase až tak extrémní a proti větší 800 je o dost nižší. Ke svižné jízdě však stačí a udržet dálničních 130 km/h motorce nedělá problém ani v nejmenším. Vzhledem k nízkozdvihové stavbě se rád a ochotně vytáčí – vrchol výkonu přichází až při 9500 min-1. Jenže když pořádně otočíte plynovou rukojetí ve třech tisících nebo v sedmi, jsou reakce motoru a pocit zrychlování velmi podobné. Ve vysokých kmitočtech sice táhne líp, ale ne zase o tolik. Motor potěší kultivovaným chodem a také nerušivým zvukovým doprovodem. Na dlouhých poklidných výletech oceníte i extrémně tichý tlumič výfuku, z nějž vás nebude po chvilce bolet hlava.
S 20litrovou nádrží a spotřebou kolem 5 l na jeden zátah ujedete spoustu kilometrů. Proto je důležité, aby se jezdec cítil příjemně. Jeho pozice je díky vysokým a širokým řídítkům, sedlu a stupačkám vzpřímená a uvolněná. Vykrojené sedlo je s 800 mm relativně nízko nad zemí, takže i 174 cm vysoký jezdec krásně došlápne na zem. Vpředu je zúžené, takže i vestoje koleny můžete tlačit do nádrže, vzadu je zase širší, což zvyšuje pohodlí. Při zrychlování se jezdec může hezky zapřít o vyvýšený sedák pro spolujezdce.
Jízdně je 700MT Adventure také pohodář. Přední obrácená plně stavitelná vidlice má zdvih 150 mm, zadní „monoshock“ potom 148 mm – je také stavitelný, ale je k němu horší přístup. Zdvihy tedy nejsou nijak extrémní a na divočení na motokrosové trati si moc netroufá. Na polních cestách se ale cítí jako doma. Po neudržovaných lesních nebo horských pěšinkách doveze posádku bezpečně až na „kraj světa“. V terénu se hodí zubaté stupačky, z nichž lze jednoduše vyjmout gumový střed, samozřejmostí je sklápěcí brzdová páčka. A ani nebude vadit, že kryt motoru není kovový, ale jen plastový.
většinu času bude sedmistovka trávit na normální silnici, kde nás potěšila stabilitou v přímém směru i při vysoké rychlosti. Zatáčkovitý profi l sice není její doménou, ale nebojí se ho. Pěkně se překlápí za strany na stranu a hbitě mění směr jízdy. Jen radiální brzdy mají až moc ostrý nástup a i při lehkém kontaktu s páčkou se hned zakousnou do kotoučů. Dávkování tak není úplně ideální.
CFMOTO 700MT Adventure je velké cestovní enduro, které sice nepatří k nejsilnějším, ale to klidnějším jezdcům vadit nebude. Pro ně naopak bude lákavá nízká cena, která ještě vynikne s bohatým seznamem výbavy. Do ní totiž patří i vyhřívané rukojeti a sedlo, obě USB zásuvky nebo digitální displej s konektivitou na mobilní telefony.
Plusy
- Atraktivní styl
- Bohatá výbava
- Nízká cena
- Uvolněná pozice jezdce
- Jízdní stabilita
- Zátah motoru v širokém spektru otáček
Minusy
- Dávkování brzd
- Nízký výkon
Technické údaje: Triumph Bonneville T120 Black | |
Motor | čtyřtaktní řadový dvouválec DOHC |
Chlazení | kapalinou |
Zdvihový objem (cm³) | 693 |
Vrtání a zdvih (mm) | 83 x 64 |
Kompresní poměr | 11,6:1 |
Výkon (kW/min-1) | 50/9500 |
Točivý moment (Nm/min-1) | 60/6000 |
Převodovka | manuální, 6° |
Stálý převod | řetěz |
Spojka | antihoppingová s prokluzem |
Startování | elektrické |
Brzda přední | čtyřpístková, dva kotouče 300 mm |
Brzda zadní | kotoučová 240 mm |
Pneumatiky P a Z | 110/80 R19 a 150/70 R17 |
Rozvor (mm) | 1445 |
Výška sedla (mm) | 800 |
Světlá výška (mm) | 190 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 240 |
Objem nádrže (l) | 20 |
Základní cena (Kč) | 175 990 Kč |