Cebia chce začít známkovat kvalitu tuzemských autobazarů
Společnost Cebia, která se zabývá prověřováním původu a historie vozidel, začne udělovat hodnocení tuzemským autobazarům a prodejcům vozidel. Celkem je v Česku kolem 1200 prodejců ojetin. Uvedla to dnes Cebia v tiskové zprávě.
"Stejně jako restaurace může dostat michelinskou hvězdu, tak my začneme udělovat hodnocení autobazarům a prodejcům vozidel," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.
Výsledky hodnocení s vizitkami jednotlivých autobazarů a možností vzájemného porovnání chce Cebia zveřejnit na svém novém webu. Ten by neměl sloužit k vedení negativní diskuse o autobazarech, naopak by měl podle stanovených parametrů prodejní místa porovnat a nastavit zákazníkovo očekávání, míní firma.
"Vítáme každý nástroj, který přispěje ke zvýšení kvality obchodníků na trhu s ojetými automobily, a věříme, že napomůže ke kultivaci trhu jako takového," uvedla mluvčí největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Dana Pavlousková.
Hodnocení bude několikastupňové. Základní hodnocení prodejce bude vyjádřeno až pěti hvězdičkami na základě zhruba 30 kritérií. Uživatel stránek uvidí nejen výsledný počet hvězdiček, ale i plnění či neplnění jednotlivých kritérií konkrétním autobazarem. Další část hodnocení budou vytvářet sami uživatelé na základě svých zkušeností s prodejcem.
Úroveň nabídky služeb se v tuzemských autobazarech velmi liší. Některé větší firmy například standardně dávají záruku na původ vozidla nebo i počet najetých kilometrů.