Český trh v únoru 2010: Stuttgart vrací úder v luxusní třídě, prodávala se jen německá auta
Celý trh v této třídě zaznamenal prudký nárůst. Zatímco v únoru 2009 našlo nové majitele pouhých 7 (!) luxusních vozů, letos o 11 více, tedy + 157,1 %.
V žebříčku se ve druhém měsíci roku 2010 objevily jen čtyři modely. Vítězná třída S zaznamenala 10 nových registrací, zatímco její úhlavní nepřítel z Mnichova má na kontě o 6 kusů méně, tedy pouhé čtyři! Bronzové je Porsche Panamera se třemi vozy, žebříček uzavírá jediné kupé CL od Mercedesu. Všechny automobily tedy pocházejí z Německa.
Ve srovnání s loňskem si Mercedes S polepšil o osm registraci (+400 %, v únoru 2009 se prodaly jen dva. Bavorské sedmičky byly před rokem také dvě, u ní to znamená +100 %. Z eska odvozené kupé CL má naprosto shodný výsledek, Panamera zatím není porovnatelná.
Luxusní třída, registrace na českém trhu v únoru 2010 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 2/2010 | 1-2/2010 | 2/2010 | 1-2/2010 |
1. | Mercedes-Benz S | 10 | 21 | 55,6% | 39,6% |
2. | BMW 7 | 4 | 21 | 22,2% | 39,6% |
3. | Porsche PANAMERA | 3 | 6 | 16,7% | 11,3% |
4. | Mercedes-Benz CL | 1 | 2 | 5,6% | 3,8% |
- | Ostatní modely | 0 | 3 | 0,0% | 5,7% |
- | CELKEM | 18 | 53 | 100,0% | 100,0% |
Celkový trh v této kategorii za první dva měsíce stoupl oproti stejnému období loňského roku z 30 na 53 registrací, tedy o 76,7 %.
Bratrovražedný boj mezi BMW 7 a Mercedesem S je zatím nerozhodný, oba modely mají za leden a únor po 21 kusech. S úctyhodným odstupem následují ostatní: Porsche Panamera (6), Lexus LS (3) a Mercedes-Benz CL se dvěma registracemi.
S-Klasse si meziročně polepšila o 320 % (z 5 kusů), BMW řady 7 získalo jen 5 %, za první dva měsíce předchozího roku bylo zaregistrováno rovných 20 vozů. Mercedes CL má stejně jako v měsíčním porovnání shodný výsledek. Ostatní vozy nelze srovnávat, buď měly nulu na kontě loni (Lexus LS), nebo naopak letos (Audi A8), případně v obou letech (Jaguar XJ, Maybach a Phaeton).
Mezi vznětovými motory zvítězila třída S co se počtu kusů i podílu týče, bylo jich nově zaregistrováno 6 (60 %). Následuje BMW 7 se 2 vozy (50 %), benzinové i turbodieselové agregáty se tedy v jeho případě rozešly smírně. Více automobilů, které spalují naftu, v únorových statistikách nenajdeme.