Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

China Town na IAA: problém číslo jedna=homologace

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Do Frankfurtu přijely poprvé také tři značky z Číny. K prodeji na starém kontinentu byl však zatím schválen jediný model. Ostatní na stvrzení kompatibility s evropskou legislativou stále čekají a některým to může trval ještě dost dlouho...

Jiangling Landwind je zatím jediným čínským modelem, který se v Evropě nejen ukazuje, ale také prodává. Jiangling Motor Company jej prostřednictvím evropských zástupců homologovala cestou zjednodušené procedury, kdy se zkoumá daný model, samostatně pro každý trh. Landwindy musí po vylodění v Evropě projít úpravou motoru, tak aby agregát splňoval alespoň emisní normu Euro III; při tomto způsobu schvalování není třeba podstoupit jinak povinné crash-testy.

Další výrobci na privilegium prodávat levné automobily Evropanům čekají. Podle vyjádření experta na tuto problematiku pro server automotivenews.com, může trvat roky, než získají čínské modely homologaci v oblasti ochrany chodců nebo emisních předpisů pro celou Evropu.

Dovozci a výrobci naopak v řadě případů tvrdí, že vše je na dobré cestě, že homologační řízení probíhají nebo se připravují.

K těm lépe připraveným patří Brilliance Zhonghua, který by podle vyjádření dovozce měl získat evropskou homologaci na konci listopadu. Geely Automotive zatím vystavovala automobily bez konkrétních prodejních plánů, ale po IAA se možná dozvíme více.

Úspěšné uvedení na trh a zvyšující se poptávka po čínských autech by mohla povzbudit také další automobilky z nejlidnatější země světa k exportu na náročné evropské trhy. Uvidíme, kolik jich potkáme za půlrok v Ženevě...

Ondřej Láník
Diskuze (30)