reklama


Čistý hattrick Colina McRae

Čistý hattrick Colina McRae

 
 

Letošní ročník rally Akropolis zná své hrdiny i poražené. Rozvířený prach rychlostních zkoušek usedá zpět, spálený pach benzinu se rozptyluje po okolí a na vítězné dlažbě osychají kapky šampaňského.

       Letošní ročník rally Akropolis zná své hrdiny i poražené. Rozvířený prach rychlostních zkoušek usedá zpět, spálený pach benzinu se rozptyluje po okolí a na vítězné dlažbě osychají kapky šampaňského. Pořadatelé demontují rampu - RALLY ACROPOLIS 2002 je minulostí.
       Jestliže F1 má svého „neoficiálního“ tiskové mluvčího v Kanaďanu J. Villeneuve, tak do role „tiskového mluvčího“ v rally se pasoval Marcus Grönholm. Nejenže kritizoval svého týmového kolegu, ale stěžoval si i na systém znevýhodňování startu kdy vedoucí závodník MS, působí v roli zametače. Nicméně letošní ročník byl přizpůsoben tak, aby neznevýhodňoval vedoucího jezdce šampionátu, který startuje jako první a tak největším problémem byla správná volba pneumatik, protože gumy se silným vzorkem na skoro čisté šotolině spíše klouzaly. V letošním ročníku neodpadlo tolik jezdců,soutěž probíhala normálně, byla zrušena pouze jedna RZ. Závěr rally však pokazil, nějaký „dement“, který v poslední 16 RZ hodil kus kamene po projíždějící finské posádce M. Grönholm, Timo Rautiainen jedoucí na druhé průběžné pozici s vozem Peugeot 206 WRC. Naštěstí se nic nestalo.
       Vítězem letošního ročníku je Colin McRae, který rally Akropolis vyhrál již po páté. Poprvé to bylo v roce 1996 se spolujezdcem Ringerem na voze Subaru Impreza 555 WRX, v roce 1998 se spolujezdcem Gristem na voze Subaru Impreza WRC 98 a čistým hattrickem se spolujezdcem Gristem v letech 2000 na voze Ford Racing Focus WRC, 2001 na voze Ford Focus RS WRC-01 a 2002 na voze Ford Focus RS WRC 02. Na vítězství Colina McRae by si po první rychlostní zkoušce vsadil málokdo. Drobné technické potíže, jízda v prachu na zpožděným Solbergem znamenala v první rychlostní zkoušce čtvrtou pozici. Rychlá jízda na druhé rychlostní zkoušce a drobné zaváhání znamená až dvanáctou pozici na RZ, průběžně šestou příčku. V průběhu čtvrté RZ Colin přidává, míjí však vlásenku opouští trať a ztrácí. Skvělá jízda v páté a šesté RZ, (dojel dvakrát druhý), znamenají třetí místo v průběžném pořadí po první etapě. Druhou etapu zahájil zrychlenou jízdou a druhým místem, na RZ, to ho posouvá na druhou pozici průběžného pořadí, ale ztráta na vedoucího Martina je více než padesátivteřinová. Devátá RZ znamená posun na vedoucí pozici, když vedoucího Martina postihl těžký defekt. Desátá RZ je zrušena a na jedenácté RZ opět McRae zrychluje, náskok před Burnsem se zvětšuje na 32,6 vteřin. Po druhé etapě McRae zůstává v čele průběžného pořadí. Třetí etapa přináší dramatickou zápletku hned ve 13 RZ. Burns lehce ničí závěs zadního kola a na druhou pozici se dostal Grönholm. Stahuje náskok na McRae, ve 13 RZ na 34,1 vteřiny, na 14 RZ na 27,6 vteřiny. Pak přichází zpráva že Colin trochu trefil strom. To vyvolává zděšení ve stáji Ford, neboť Colin dokáže „trochu škrábnout“ auto tak, že je z něj rallycrossový speciál, který ne vždy je schopen další jízdy. Poslední útok na přední pozici odráží McRae v 15 RZ kde prohrává o pouhé čtyři desetiny vteřiny s Grönholmem a poslední 16 RZ jede sice v kvapíku ale na jistotu. Pikantní na celé rally je to, že vítěz nezvítězil ani v jedné ze šestnácti RZ. V cíli litoval Colin M. Martina, který měl skvěle rozjetý závod. Před rally Akropolis sice prohlásil, že letošní ročník se nevyvíjí dobře, ale po výhře se posunul na čtvrtou pozici průběžného pořadí MS má však stejný počet bodů jako Panizzi, který je třetí díky vyššímu počtu vítězství.

Marcus Grönholm (2) V prohlášení po čtvrté RZ (je desátý) prohlašuje, že jako vedoucí jezdec MS musí „čistit“ trať. Ztráta koncentrace ho však stojí drahocenný čas, po první etapě je sedmý. V druhé etapě zrychluje, přiznává však, že na vedoucí pozici rezignoval. To vše bere za své po problémech Martina, a na konci druhé etapy přenocuje na třetím místě za kritizovaným týmovým kolegou Burnsem. V třetí etapě po odpadnutí Burnse se posouvá na druhou průběžnou pozici, a zkouší útočit na vedoucího McRae. Náskok vedoucího jezdce je velký a v poslední 16 RZ volí jistotu šesti bodů.

Carlos Sainz (3) Celým závodem se rozjíždí poněkud pomaleji. Od první RZ jede časy okolo pátého až devátého místa. Drobná zaváhání mají za následek nepatrné ztráty. Auto jede bez problémů, po první etapě dojíždí na páté průběžné pozici. Ve druhé etapě ho trochu přibrzďuje zmatený divák přebíhající přes cestu, v celku stabilizovaný výkon ho posunuje po propadu Martina na čtvrtou pozici po druhé etapě. Vstup do třetí etapy je dramatický. Po odpadnutí Burnse se posouvá na „bednu“, na druhého Grönholma má sice velkou ztrátu, ale musí bránit svůj hubený náskok před dotírajícím Rovanperou.

Harri Rovanpera (4) V první etapě zpočátku nevyrovnanými výkony ( má potíže s přetáčivostí zádě vozu) se pohybuje mezi třetím až čtrnáctým místem, v součtu po první etapě to stačí na čtvrté místo s minimální ztrátou na třetího C. McRae. Druhý den v 8 RZ utrpěl defekt, který si zopakoval i následující 9 RZ. Časová ztráta jej odsouvá na šestou pozici po druhé etapě. Zajímavě se vyvíjí třetí etapa, kdy útočí na třetí pozici Sainze, ale zároveň se musí bránit před dravě jedoucím Solbergem, kterého poráží v celkovém součtu o pouhou jednu vteřinu.

Peter Solberg (5) Smolař letošního ročníku rally Akropolis. Na první RZ mu zháší motor, na konci 5 RZ mu začíná hořet pravá zadní brzda, dostává 10 vteřinovou penalizaci za pozdní výjezd z depa. Následující 6 RZ vyhrává ale po první etapě je na 17. pozici. V druhé etapě zvyšuje razantnost své jízdy, a posouvá se na sedmou průběžnou pozici. Třetí den zahajuje stíhající jízdu na body. Na 13 RZ je třetí, na 14 RZ dojíždí druhý, 15 RZ je třetí, to znamená čtvrtou pozici v průběžném pořadí, na 16 RZ dojíždí druhý, ale je o 1,6 vteřiny pomalejší než Rovanpera a prohrává souboj o čtvrté místo o pouhou jednu vteřinu. V cíli si posteskne: „Je to legrace, nejprve velká ztráta, potom jízda na hranici rizika a ve finále splněný cíl bodovat“.

Markko Martin (6) Nejsmutnějším hrdinou letošního ročníku rally Akropolis byl zjevně Marko Martin. V první rychlostní zkoušce vyhrává s náskokem 13,8 vteřiny, s přehledem vede v průběžném pořadí, vyhýbají se mu jakékoliv problémy. Po první etapě má náskok na Loixe 50,7 vteřiny. Druhý den vyhrává 8 RZ a zvyšuje náskok na C. McRae na 57,1 vteřiny. Rána přichází na 9 RZ kdy udělá defekt, a je nucen vyměnit kolo přímo na RZ a to znamená velký propad startovním polem, ale především ztrátu 02'34"9 minuty na vedoucí pozici. Po chvíli oddechu začíná stíhající jízdu, a odměnou za statečnost a bojovnost je šesté bodované místo. „Alespoň že jsem se dotáhl na bodované místo. Když si však představím jaký jsem mě náskok na druhého, je mi z toho do breku“.


Umístění dalších jezdců

Ford Motor Company
Po dlouhé době všechny tři vozy v cíli, dokonce v první šestce do pořadí týmů získávají 14 bodů.


Peugeot Total
Až do 13 RZ všechny vozy na bodovaných místech, ve finiši vybojoval Rovanpera čtvrtou pozici. Do tabulky boduje Grönholm celkem získal Peugeot 9 bodů.

Richard Burns: skvěle rozjetý závod, po první etapě je šestý, po druhé etapě je druhý za C. McRaem se ztrátou 32,6 vteřiny, vyhrává 9 RZ zkoušku. Osudová se mu stává 13 RZ ve třetí etapě, kdy poškozuje tlumič zadního kola, a se ztrátou okolo 14 minut odstupuje v cíli 13 RZ.


Subaru 555 Word Rally Team
Solberg po počáteční mizérii dojel nakonec pátý, o vteřinu prohrál souboj o čtvrté místo. Mäkinen odstupuje, tým získává dva body do hodnocení.

Tommi Mäkinen: po problémech s posilovačem řízení je na průběžné 11 pozici. Po uražení předního kola, odstupuje v 6 RZ.

Toshihiro Arai: jezdí časy okolo jedenáctého až dvacátého místa, rally dokončuje celkově na třinácté pozici.


Mitsubishi Marlboro Ralliart
Pokračuje letošní trápení s vozem, je sice nejlepší v tzv. tentokráte zůstal bez bodu.

Francois Delecour: jezdí časy okolo devátého až sedmnáctého místa, což je asi momentální maximum. Jede v celku bez potíží, a dojíždí na jedenáctém místě.

Alister McRae: jezdí časy okolo jedenáctého až třináctého místa, odstupuje ve třetí etapě kvůli polámanému ramenu řízení.


Škoda Motorsport
Tentokráte bez bodového zisku, od kterého sice nebyla daleko ale přesto na něj nedosáhla. Přesto jako druhý tým má v cíli všechny vozy.

Kenneth Eriksson: Technické a zdravotní potíže, penalizace to znamená boj v druhé polovině druhé desítky. Po všech problémech dojíždí na 14 pozici.

Toni Gardemeister: Jede časy okolo devátého až sedmnáctého místa, ve finále dojíždí na desáté pozici o necelé dvě minuty za bodovaným místem.

Stig Blomqvist: Jede svoje maximum a končí na 17. pozici.


Hyundai Castrol World Rally Team
Slovy klasika přepálený začátek, technické problémy, přesto v závěru vybojovaný bod do hodnocení značek.

Armin Schwarz: pohybuje se v první desítce, zlobí ho trochu brzdy, po první etapě je osmý, drobné jezdecké chyby ho posouvají na boje okolo desátého místa. Nakonec dojíždí devátý a vybojoval pro Hyundai cenný bod.

Freddy Loix: Jede celou dobu dravě, po první etapě jede na druhé průběžné pozici, technické problémy znamenají propad na sedmou pozici. Proražená olejová vana na 14 RZ znamená stop.

Juha Kankkunen: Odstupuje na RZ pro poruchu turba z průběžné sedmnácté pozice.


Průběžné pořadí jezdců po 7 závodech 
1. Marcus Gronholm (FIN) Peugeot   37 bodů 
2. Carlos Sainz (ESP) Ford         23 bodů 
3. Gilles Panizzi (FR) Peugeot     20 bodů 
4. Colin McRae (GB) Ford           20 bodů 
5. Richard Burns (GB) Peugeot      19 bodů 
6. Petter Solberg (NOR) Subaru     15 bodů 

Průběžné pořadí týmů po 7 závodech
1.       Peugeot             77 bodů 
2.       Ford                55 bodů 
3.       Subaru              35 bodů 
4.       Mitsubishi           6 bodů 
5.       Škoda                5 bodů 
6.       Hyundai              4 body 

Dalším závodem je 11- 14. července 49. SAFARI RALLY KENYA

ODKAZY:

PEUGEOT AUTO.CZ RALLY - tipuj na výsledky MS automobilových soutěží a vyhraj! >>>

Plakáty z Rally Acropolis v rozlišení 1024x768 a 800x600 >>>

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok

Budoucí plány jednoho z největších automobilových výrobců…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady

Česká metropole patří mezi dvacet měst, kde čekají…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 






 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Včera

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do malé kuchyně

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do…

Na co novou ledničku, tahle ještě docela dobře chladí – to bývá nejčastější argument proti pořízení nového…

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský slang i nová slova?

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský…

„Na Jižní stojce byl zase karmagedon. Málem jsem se z toho zbohnil.“ V těchto dvou větách najdete hned tři…

 

iSport.cz

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal za neobvyklou přihrávku

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal…

Záložník Marco Verratti z Paris Saint-Germain dostal v utkání 21. kola francouzské ligy v Nantes neobvyklou…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový seriál o Evropské unii a Bruselu

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový…

Brusel, hlavní sídlo Evropské unie, je tajemné město plné agresivních zločinců, nenasytných lobbistů,…

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

 
 
reklama