Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA Peugeot Citroën: Provozní ztráta u automobilových aktivit.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Společnost PSA Peugeot Citroën uvedla, že čeká výraznou provozní ztrátu z automobilových aktivit.

Francouzská firma PSA Peugeot Citroën očekává, že se její automobilová divize ve druhém pololetí propadne do výrazné provozní ztráty, protože hospodářské problémy v Evropě mají negativní dopad na spotřebitelskou poptávku. Uvedl to dnes generální ředitel společnosti Philippe Varin.

"Vykážeme výraznou ztrátu," řekl Varin k provozním výsledkům automobilové divize za druhé pololetí. "Očekáváme, že proděláme víc, než jsme vydělali v prvním pololetí," dodal. Divize v prvním pololetí vykázala provozní zisk 405 milionů eur (přes deset miliard Kč), napsaly agentury DPA a Reuters.

Společnost PSA Peugeot Citroën již koncem října oznámila, že hodlá v rámci plánu na snížení nákladů zrušit zhruba 6000 pracovních míst v Evropě. Automobilka koncem loňského roku zaměstnávala po celém světě zhruba 198.000 lidí, z toho téměř 164.000 v Evropě.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Kolínské automobilky TPCA se ale ohlášené snižování počtu zaměstnanců nedotkne.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Avatar - matii
16. 12. 2011 05:56
Re: Jejky...
U PSA jsou dle mého názoru tyto zásadní problémy:

1) Po celkem úspěšné generaci vozů 306, 106 atd přišla 307, 206, C4 atd. jež byly sice designově úspěšné, avšak co do kvality udělaly PSA na dlouhá léta renomé nekvalitních vozů ... se stejným problémem se dlouhodobě potýká FIAT

2) Právě u minivozů PSA zaspal, bo sice 107 je levná, ale konkurence je dnes úplně jinde.

3) Investují horentní sumy do nových technologií a nápadů, ale pak je nedokáží dostatečně ochránit, tj. konkurence je za zlomek nákladů "okopčí" zejména korejci.
15. 12. 2011 21:49
Re: Jejky...
Ty vole, tebe VW platí? VW vede jedině v marketingu, tak už se přes to přenes.
15. 12. 2011 14:02
Re: Jejky...
osobne si myslim ze PSA pred par rokmi urobilo chybu v ramci unifikacii modelov a dielov
aktualne z toho tazi VW kde su rovnake diely od citigo cez passat az po a8
a VW velmi dobre zaraba na velkych autach (hlavne audi) - vyhoda je spominana unifikacia a moznost vyssej marze
PSA predava predovsetkym male auta a na nich sa zaraba malo a este k tomu straca trhovy podiel (vid 207 a C3)
a cenova vojna je neuprosna - staci si porovnat o kolko zlacnel golf a co pre predajnost musel urobit peugeot s 308, podobne C4
a s tym pravdepodobne suvisi aj rezerva medzi vyrobnou a predajnou cenou - kde tato rezerva bola pri VW lepsia :D
15. 12. 2011 11:48
Re: Jejky...
S tím co píšeš začal u VW a vůbec celého automobilového průmyslu geniální Piech už začátkem devadesátých let... Tehdy se mu všichni ostatní automobiloví bossové smáli,že stejná auta pod různým kabátem nikdo nebude kupovat... Dnes to dělají všichni! Musí,kdyby nedělali,tak už tady nejsou. K elektroautíčkům je ještě dlouhá cesta, to už by do té doby tady taky nemusely některé automobilky být...
15. 12. 2011 09:48
Re: Jejky...
VW Groupe dokáže udělat jedno auto a prodávat jej v mnoha kabátech. V jedné diskuzi zde jsem četl zajímavý názor, a to že Audi se dnes prodává na metry - všechny vozy jsou téměř stejné, liší se pouze délkou... Nehodnotím, zda je to pro zákazníka dobře nebo špatně, ale rozhodně to funguje... PSA dneska valí peníze do hybridů, elektroautíček (i když ve spolupráci), u Citroenu je to celá řada DS atd., myslím, že právě tady se PSA připravuje na budoucnost...