Dakar 2003 : Je dobojováno, Tomeček je druhý

Dakar 2003 : Je dobojováno, Tomeček je druhý

 
 

Všichni závodníci již byli více či méně „postiženi“ dvoutýdenním náročným „cestováním“ africkým kontinentem a tak hlavním cílem následující etapy a v podstatě i celého závěrečného víkendu, bylo neudělat chybu.

Pátek 17. ledna
Páteční etapa z Luxoru do Abu Rish byla dlouhá celkem 576 km (z toho speciální zkouška 477 km) a byla to druhá etapa letošního Dakaru, ve které bylo zakázáno používat navigační systém GPS. Všichni závodníci (v pátek bylo na startu etapy 192 jezdců) již byli více či méně „postiženi“ dvoutýdenním náročným „cestováním“ africkým kontinentem a tak hlavním cílem následující etapy a v podstatě i celého závěrečného víkendu, bylo neudělat chybu, soustředit se na trať a dojet až do nedělního cíle v Sharm El Sheikh. Fabrizio Meoni, který měl ve čtvrtek nehodu na svém KTM, se dokázal vzepřít a přes bolestivé následky pádu v pátek zvítězil (letos to byla již jeho třetí vítězná etapa). Obdivuhodný výkon podával také De Azevedo (KTM), který suverénně vedl kategorii amatérů a celkově byl na pátém místě. Automobilovou kategorii v pátek vyhrál Ari Varanem s Nissanem systémem start-cíl. Následoval jej další bývalý jezdec světových rallye Miki Biasion. Třetí dojel De Villiers s Nissanem. Mezi kamiony byl v pátek, letos potřetí, králem Kabirov (KAMAZ), který se v závěrečných etapách snažil předstihnout našeho Tomečka.

Sobota 18. ledna
V sobotu se karavana Dakaru přesunula po 828 kilometrech 16. etapy do letoviska Sharm El Sheikh, kde v neděli soutěž skončila. Smolařem dne, ne-li celého Dakaru, by mohl být prohlášen Peterhansel, kterému na 66. km předposlední etapy, začala unikat chladící kapalina, poté měl problémy s přehříváním oleje v motoru, postihl jej defekt a nakonec zničil levé přední kolo najetím na kámen. Všichni jeho rivalové již byli dávno v Sharm El Sheikh, když šestinásobný vítěz Dakaru přijel po 7 hodinách a 52 minutách do cíle. Smůla Peterhansela přinesla štěstí Biasionovi, který vyhrál svou první etapu. Na pódiu v cíli však měl poruchu převodovky a musel požádat o pomoc. To se stalo v uzavřeném parkovišti, bez povolené pomoci, takže dostal penalizaci 10 hod., která jej posunula zpět v celkovém pořadí. Japonec Masuoka měl již v sobotu večer na dosah celkové vítězství v letošním Dakaru, když měl před druhým Fontenayem náskok 1 hod. a 54 min. Čtvrtým etapovým vítězstvím Firdause Kabirova (Kamaz) pokračovala jeho, dnes už můžeme říci marná, stíhací jízda. Kabirov najel na Tomečka v sobotu celých 32 min, ale ani to nastačilo.

Neděle 19. ledna
Nejkratší ze všech 19 etap letošního Dakaru (56 km z toho 34 km dlouhá speciální zkouška) neměla vliv na pořadí v cíli 25. ročníku soutěže. Do cíle se dostalo jen 186 posádek ze 490.

Celkovým vítězem kategorie motocyklů se potřetí stal Richard Sainct (KTM), který řekl :”Mám takovou radost , jako když jsem Dakar vyhrál poprvé. Dnes jsem však více než spokojený.” Druhý celkově, je po 8552 km Despres, se ztrátou jen 7 min a 18 s. Pro rakouskou značku KTM letošní Dakar znamená absolutní vítězství, protože první jezdec na jiném stroji než KTM dojel na 16. místě s Hondou. KTM vyhrálo také všechny jednotlivé etapy : 5 Sainct, 3 Meoni, 2 Despres, Sala a Lundmark a po jedné vyhrané etapě Cox a Roma. Za čtyřmi jezdci profi-týmu Gauloises, dojel vítěz amatérské kategorie Jean De Azevedo (KTM). Náš Macháček na čtyřkolce (Yamaha - č.170) svou kategorii vyhrál a celkově skončil na výborném 46. místě. Další náš zástupce Bražina (Honda) je celkově 43.

Ve 25. ročníku automobilového Dakaru vyhrálo etapu 11 x Mitsubishi, 4 x Nissan a 1 x BMW. Celkovým vítězem se stal Masuoka (Mitsubishi) s náskokem 1 hod. 52 min na druhého Fontenaye (Mitsubishi). Třetí dojel nešťastník Peterhansel, který o vítězství přišel v sobotní etapě. První dámská posádka Jutta Kleinschmidt-Fabrrizia Pons dojela s Volkswagenem celkově na 8. místě.

Nás ovšem zajímaly celou soutěž nejvíce kamióny, protože jsme měli několik žhavých želízek v ohni. Soutěž už potřetí vyhrál Rus Čagin na KAMAZu, druhý skončil Tomeček s TATROU a třetí i přes neuvěřitelnou stíhací jízdu v posledních etapách, zůstal Kabirov s dalším Kamazem. V první třetině soutěže vedoucí De Rooy, dojel po problémech s odpružením, na celkovém čtvrtém místě. Macík s LIAZem přijel do cíle 25. ročníku Dakaru na 12. místě. Všem našim gratulujeme a těšíme se na 26. ročník na počátku roku 2004 !

Celkové pořadí v cíli soutěže Telefonica-Dakar 2003

Automobily                                   čas        ztráta
1.   200    MASUOKA      MITSUBISHI PAJERO   49:08:52    
2.   202    FONTENAY     MITSUBISHI PAJERO   51:01:04    1:52:12
3.   206    PETERHANSEL  MITSUBISHI PAJERO   51:25:20    2:16:28
4.   211    SOUSA        MITSUBISHI L200     51:36:39    2:27:47
5.   217    DE VILLIERS  NISSAN PICK UP      51:54:47    2:45:55
6.   215    HENRARD      Volkswagen          52:51:07    3:42:15
7.   204    VATANEN      NISSAN PICK UP      53:34:51    4:25:59
8.   203    KLEINSCHMIDT Volkswagen          57:25:48    8:16:56
9.   221    ALPHAND      BMW X5              58:04:58    8:56:06
10.  224    MONTERDE     MITSUBISHI PAJERO   58:17:11    9:08:19

Motocykly 1. 3 SAINCT KTM 53:24:32 2. 7 DESPRES KTM 53:31:50 0:07:18 3. 1 MEONI KTM 54:02:02 0:37:30 4. 9 BRUCY KTM 55:01:01 1:36:29 5. 25 DE AZEVEDO KTM 55:10:37 1:46:05 6. 16 LUNDMARK KTM 55:20:29 1:55:57 7. 12 ULLEVALSETER KTM 56:05:14 2:40:42 8. 5 DE GAVARDO KTM 56:53:33 3:29:01 9. 19 DABROWSKI KTM 57:15:32 3:51:00 10. 22 FLICK KTM 57:27:38 4:03:06

43. 126 BRAZINA Honda 71:19:36 17:55:04 46. 170 MACHACEK Yamaha 71:54:16 18:29:44

Kamióny 1. 407 TCHAGUINE KAMAZ 61:36:40 2. 410 DE AZEVEDO TATRA 62:38:41 1:02:01 3. 412 KABIROV KAMAZ 63:01:44 1:25:04 4. 409 DE ROOY DAF 64:15:29 2:38:49 5. 400 SUGAWARA HINO 71:58:08 10:21:28 6. 443 JACQUOT MAN 79:04:22 17:27:42 7. 419 BOSONNET MERCEDES 79:29:45 17:53:05 8. 402 PATTONO MAN 80:07:09 18:30:29 9. 404 PANSERI MERCEDES 81:08:08 19:31:28 10. 440 ECHTER MERCEDES 81:29:18 19:52:38 11. 411 BEKX GINAF 87:18:51 25:42:11 12. 444 MACIK LIAZ 87:20:05 25:43:25

Spolupracujeme s TipCars.com
Soumrak čínských investic v Evropě? Vlády chtějí přísnější pravidla zahraničních akvizic Soumrak čínských investic v Evropě? Vlády chtějí přísnější pravidla zahraničních akvizic

Německo, Itálie a Francie volají po zpřísnění regulací…

Brusel se bojí fúze Bayeru a Monsanta, může poškodit trh se semeny a pesticidy Brusel se bojí fúze Bayeru a Monsanta, může poškodit trh se semeny a pesticidy

Evropská komise zahájila hloubkovou prověrku plánovaného…

Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců

Bezmála 88 tisíc českých seniorů má v současné době…

Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu

Pražské Muzeum komunismu se v nové expozici zaměřilo na…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 





 
McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

Dnes 18:53

Napodruhé už se aukce kultovního závoďáku s bohatou historií uskutečnila a nejvyšší příhoz přesáhl tři sta milionů korun. Vzhledem k vzácnosti vozu to ale nikoho nepřekvapilo.




Blesk.cz

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním pomáhaly počítače

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním…

V 70. letech minulého století stála rozrůstající se Praha před další výzvou. V rámci vzniku Městského okruhu…

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se chystá za knipl jednoho z největších letadel

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se…

Eva (31) z nizozemského Haarlemu je další pilotní hvězdou instagramového nebe. Sympatická blondýnka svým…

 

iSport.cz

Celtic padl v Astaně, přesto slaví skotský rekord a postup do Ligy mistrů

Celtic padl v Astaně, přesto slaví skotský rekord a…

SOUHRN | Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v odvetě 4. předkola Ligy mistrů v Astaně 3:4, vzhledem k domácí…

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se Schickem, řekl Jarolím

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se…

Už není cesty zpět. České fotbalisty čekají dva klíčové zápasy kvalifikace  MS 2018 v Rusku, když doma přivítají…

 

Reflex.cz

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub Studio 54 přežil jen tři roky

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub…

Od otevření kultovního nočního klubu v New Yorku uběhly již čtyři desítky let. A během této doby se z historek o…

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Bambutiové po tisíciletí žili v souladu s přírodou a jejími přirozenými zákony. Zdrojem duchovna i obživy byl…