Obávám se, že tento problém půjde napříč automobilkami vyrábějícími naftový agregáty. Domnívat se, že VW zaměstnává jen nýmandy a podvodíky, zatímco ostatní špičky oboru by bylo příliš naivní.
Že VW zaměstnává nýmandy a podvodníky už měl tu čest dokázat vícekrát.
Jestli jsou na tom ostatní lépe,nebo stejně se teprve uvidí,ale ani tato zpráva o Renaultu nic nedokazuje.
Jsem zvědav,detektivka zřejmě bude mít hodně dílů. :-)
A to odkiaľ vieš, že nepodvádzali ? Pravdou však je, že zatiaľ nie je výsledok tak neviem prečo akcie klesajú ... nuž trh ... ak sa však preukáže že podvádzali tak dobre im tak.
Jasně VW udělat motor neumí a všichni ostatní myslíš, že jo? Myslím, že všechny současný auta budou mít plus mínus obdobný emise, těžko na tom bude některá automobilka 40x líp než jiná.
Myslím, že to hlavní o co by mělo jít, tedy reálně vypouštěné emise naftových motorů, je společná "špína" všech automobilek bez rozdílu. Jak konkrétně to která automobilka řešila a co z toho bylo/je v EU nelegální je věc jiná.
No a jsme u toho, ze to neni spolecna spina vsech automobilek, ale tech co tvrdi ze neco dosahnou bez adblue tam kde jini jej pouziji. Pointa je ta, ze normy zjevne nejsou nastaveny az tak nesmyslne a jdou dodrzet kdyz automobilky nepodvadi a pouziji adekvatni techniku. Ze si VW vybral snazsi cestu, se mi k nemu v poslednich letech tak nejak hodi, snazsi cestu si vybral i s retezem... ;-)
A tohle rozmelnovani vinny v case kdy se VW priznal i k podvodum s V6 (ktere pokud se nepletu vsechny maji adblue) tam kde BMW s R6 v klidu v provozu proslo je takove, no, proste jen odvadeni pozornosti.
Btw. jestli ma BMW v provozu dnes i diesly bez adblue, a prijde se na to, ze jsou stejne "kreativni" jako motory VW tak doufam, ze adekvatni pokuta nemine ani je. To jen nez mi tady zase nekdo napise ze nekomu stranim.
Píšeš to tak, jako kdyby VW se zaváděním AdBlue otálel nějak víc než ostatní automobilky. BMW je prémie a člověk může víc čekat dražší řešení, ale pokud budeme mluvit o evropském naftovém mainstreamu, tak jsem přesvědčený, že na tom ostatní značky nebudou vesměs nijak lépe než Volkswagen.
To muze byt nakonec taky pravda, ale nic to nemeni na tom, ze normou stanovena uroven dosazitelna evidentne je, takze sve pusteni se do podvodu automobilka nemuze svalovat na "neni dosazitelne" ale jen na na sebe a svou snahu usetrit.
Kdyz se zprisnila norma mela se hledat cesta jak v novem prostredi fungovat podle pravidel (anebo se nove hry nezucastnit). Ikdyby to posunulo cenovou hladinu vsech dieslu skokove nahoru. A tohle plati pro vsechny, ne jen VW.
A propo v USA podvadejici motory byli i v audi a porsche, tohle neni o cene auta, ale o ochote nekoho dodrzovat pravidla a o ochote nekoho jineho delat si z pravidel trhaci kalendar.
Však ono VW tu úroveň stanovenou normou taky dosáhlo. Když znáš podmínky testů tak se jim holt přizpůsobíš. EURO NCAP je ten samej podvod. Auta jsou stavěný na náraz se 40% přesahem do přesně definovaný deformovatelný překážky. Pokud změníš podmínky nárazu zjistíš, že auto který bylo bezpečný je najednou smrtící pastí. VW přišlo na vyčůraný způsob jak splnit podmínky testů, tak ho prostě využilo.
Ano, v evrope s nasi krasnou legislativou kde zalezi na tom co kdo upodvadi pri testu a ne na realneuz dostali po prstech. Za me otazky zni 1) jestli mame skutecne tak hloupe zakony a pokud ano tak 2) jak je zmenit aby byli automobilky nicene auta delat taka by predpisy dodrzovala i skutecne a ne jen na papire.
V USA to celé, pokud vím, stojí na jedné podmínce, která je celkem vágně formulovaná (je spíš filosofického charakteru než technického) a po pravdě mi není jasné, jak ji dokáže splnit jakýkoli motor využívající tzv. "open loop" režimu (palivo se vstřikuje natvrdo podle mapy a nebere se ohled na sondy a tedy emise).
Tohle je prostě problém technických norem. Těžko se tu pracuje s duchem normy, všechno musí být kvantifikované. Jednou z cest je měření přiblížit realitě. Teď nemluvím o cyklu, čistě o metodice. Znemožnit rozeznání měření ve zkušebně a na silnici (věci jako GPS signál, netočící se nepoháněná kola atp.; oklamat například akcelerometry by ale snadné nebylo). Nebo začít měřit na silnici. Což je to, co se plánuje. Pak je jim "detekce zkušebny" málo platná, protože se budou moci rozcházet jen do určité míry.
Píšeš začít měřit na silnici, ale jak by si to chtěl v reálu dělat? Dejme tomu, že by si řekl, že budeš auto testovat v reálným provozu s určitým podílem město, mimo město a dálnice. Jenže takový úsek jde taky projet různými způsoby (klidná jízda vs ostřejší jízda) a výsledkem budou rozdílný emise jak NOx tak CO2. Takže to zase budeš muset udělat tak, aby si ty čísla co máš definovaný na papíře potřebný pro homologaci nějak splnil.
Levnější cestu si vybrala třeba Mazda, která SCR odmítla, protože je pro ně příliš drahé. VW SCR používá, jen ne úplně všude - protože to stojí peníze a mají dost velký objem na to, aby používali vícero řešení. To BMW byla myslím X5, ne? To je trochu jiná cenová. DPF také nejsou všechny stejné, ne všichni používají ty nejdražší, které slušně fungují (zvládají se pasivně regenerovat) i v nižších rychlostech (zátěžích/ teplotách).
V EU měly SCR jen Euro6 V6. V dobách Euro5 Audi nabízelo možnost si dobrovolně pořídit verzi se SCR plnící Euro6 (snad 6a), ale hlavně ze začátku to vůbec nedávalo smysl, protože měly vyšší spotřebu, výrazně vyšší hmotnost, pokud si dobře pamatuji, atd. Nicméně V6 měly ty nejlepší DPF (co se koncepce/ materiálů týče), jaké znám.
Nemluvě o tom, že ta stejná organizace, která nahlásila VW v USA, dělala předtím mnohem rozsáhlejší testy v EU a propadla i auta se SCR (a ne jen marginálně, i to nejhorší mělo myslím SCR). SCR tedy nic negarantuje. V osobních autech, co vím, SCR moc dobře nefunguje. Dobře udělaný je velmi drahý a vyžaduje celkem specifické podmínky, aby dosáhl vysoké účinnosti, což celkem jde v nákladním autě, ale v osobních jich dosáhneš těžko.
ad poslední odstavec - přesně tak. A hlavně, každý kus jiné emise. I to BMW, co v USA prošlo, bylo na hraně a jak správně píšeš, druhý nejhorší testovaný kus (co do produkce NOx prakticky totožný s tím nejhorším) byl vybaven SCR.
25 nasobny prekroceni limitu na NOx v testu NEDC u renaultu espace 1.6dci 160k u zahřátého motoru, když se studenym motorem se do limitu vesel??
pritom logika říká, ze motor ohraty na provozni teplotu by mel vykazovat nižší emise nez motor studeny
Jednak je potřeba uvědomit co to jsou ty emise. To je celá řada různých plynů, voda a saze. Pouze jedna podskupina z těchto plynů jsou oxidy dusíku. Konkrétněji NO2 a NO3. Tyto vznikají při spalování chudé směsi (přebytek kyslíku), což je z principu funkce dieselových motorů u dieselů skoro vždy. Uhlovodíky shoří a co pak. Vzhledem k přebytku kyslíku začne hořet dusík. Tomuto jevu se dá zabránit buď snížením teploty hoření, což se provádí pomocí EGR ventilu, kdy teplotu snížím tak že do sání přimíchám i výfukové splodiny, nebo se dá využít dražší varianta, kdy se nesnažíme potlačit vznik oxidů dusíku, ale řešíme co s nimi až po té co vzniknou. V tomto případě má motor vyšší účinnost, protože mu nesnižujeme teplotu hoření a řešíme až následek, tedy NOx. Ty se dají eliminovat pomocí močoviny. Jenže... tohle stojí až 10 tisíc Kč na jedno auto navíc a jistě chápete jak moc se automobilce chce tohle drahé řešení použít (i superb má močovinu jen pro 4x4 protože je to řešení moc drahé...).
No a k otázce. Studené auto nemělo asi takovou teplotu hoření a proto zcela logicky muselo mít i menší obsah NOx ve vzplodinách. Teplé přesně naopak. Neplést prosím s jinými částmi emisí, jako jsou saze či CO2.
Dusík začne hořet? Zajímavá představa. A není pravda, že by se NOx začaly formovat až po shoření směsi. Mimochodem, u motorů s přímým vstřikováním se ani náhodou nebavíme o homogenní směsi, směs tedy bývá chudá lokálně, i když je v ní paliva dost. U NOx je nepříjemné, že jsou spojené s účinností. Například zvýšení kompresního poměru povede k vyšší účinnosti, ale zároveň dojde ke zvýšení emisí NOx, protože vzduch vystavíš vyšším teplotám a tlakům. A sice nejsem motorář, ale pochybuji, že teplota bloku/ chladící kapaliny/ oleje, nějak zásadně ovlivní teplotu/ tlak uvnitř. Studený motor má horší emise, protože to, co má emise zpracovávat, musí dosáhnout provozní teploty. Proto se katalyzátory/ filtry dávají blíž k motoru, případně se vyhřívají. Jestli si dobře pamatuji, hned tady je jedno dilema - blíž motoru znamená víc tepla, což je dobře při studeném startu, ale v provozu by mohl přesáhnout provozní teplotu (v lepším případě ztratí na účinnosti, v horším hrozí poškození a je třeba snížit teplotu spalin).
Co se Superbu týče, předpokládám, že je na tom stejně jako Passat. Tedy že SCR má 140 kW verze.
Už u dieselgate jsem tvrdil, že jde jen o nafouklou bublinu, protože to dělají všichni. Teď se to začíná vybarvovat...
Začínám mít pocit, že tyhle emisní kauzy jsou na objednávku z vyšších ekonomických míst, neboť automobilky a jejich akcie nemají kam růst. A protože akcionáři chtějí růst, tak je nutné jednoho dne radikální zásah. Měnová reforma, emisní pseudokauza...
Kdo ví, co za tím je. Jedno je ale jisté - o emise nikdy nikomu nešlo :-!
Ale ak sa niekto tvári že to tak nie je a podvádza tak nech za to trpí, kľudne aj každá jedna automobilka ...možno až potom si aj kupujúci uvedomia, že možno by ich brácho nezomrel na rakovinu pľúc keby nesmradili s tým po meste ... a tých ušetrených pár centov na km za to nestálo ...
Mně osobně vadí NOx ve městě. Pokud budou reálné emise násobně větší někde na dálnici, tak mě to moc netrápí. Doufám, že se ty příští normy zaměří hlavně na reálné emise při městském provozu.
Nejmenší emise NOx ve městě má takový auto, který do města vůbec nemusí zajet. Já bych taky rád jezdil do práce jinudy než centrem města, ale když ono to jinudy nejde.
Náhodou topten, ač s ním často nesouhlasím a někdy i zásadně, toho má v hlavě dost. Jeho reakce se rozhodně zakládají na nějakém argumentačním základu. To se o této Tvé reakci "z čista jasna" říci opravdu nedá.
Podle smaradu poznam i starsi diesely se zaslepenym EGR, mozna dokonce uz bez katu. Pri jizde ve meste smrdi jak Tatra nalozena piskem do kopce - kombinace nasladleho dusiku a prachu. Hned za nim jede stejny motor a je to o hodne lepsi. To jen dokazuje nefunkcnost nasi STK, tuto cinnost by mel delat stat, ne soukromnik, ktery chce primarne vydelat a ne*** zakaznika.
Můžeš mi říct jak si vůbec mohl dospět a neumřít? Uvědom si co jezdilo dřív za auta a co se jim linulo z výfuků. Teď tady děláš komedie, kvůli emisím motorů u kterých by si 10 let zpátky uchcával úžasem jak jsou strašně čistý na provoz a šetrný k životnímu prostředí. Tak to prosím tě zase tak nedramatizuj. Já už teda něco pamatuju a můžu konstatovat, že kvalita ovzduší se za posledních dejme tomu 20 let výrazně zlepšila a to mimo jiný díky takovým motorům co se tady ty a tobě podobní snažíte furt ukřižovávat.
Samozřejmě, že nejde nikomu o emise. Jako vždy jde jen a pouze o peníze a taktické šachové tahy v konkurenčním prostředí. Dieselgate je uměle vykonstruovaná kauza, kterou si s téměř 100% jistotou objednalo GM (které absolutně VW celosvětově nestíhá) u americké vlády. Není náhoda, že se něco podobného stane pár let poté, co se vláda USA začne o automobilový průmysl zase zajímat a podpoří ho obřími dotacemi. Je jasné, že vliv sahá až do nejvyšších politických postů. Jejich pošahané a nesmyslné normy, restrikce a zákony pro celou aféru jen představovaly ideální úrodné pole a nabízející se šanci k zasetí kauzy, která bude pro ovečky na základě neschopnosti číst mezi řádky představovat impuls k okamžitému a bezmyšlenkovitému odsouzení automobilky i celého koncernu.
Není to nic jiného, než špinavá hra konkurence, která neumí své soky porazit v přímém boji na trhu, tudíž se obrací k praktice bodnutí do zad. Kdyby se všechny karty odkryly, nestačili bychom se divit, tím si můžeme být jistí.
No, to bych tak moc netvrdil, málokdo v USA prosazoval do osobních aut "čistý diesel", do tohoto Volkswagen nikdo z konkurentů nenavezl, tam se VW nacpal sám a jestliže tato manipulace v USA vyplula na povrch spíše náhodou nebo nějakým podnětem od konkurence, to už vůbec není podstatné. Faktem zůstává, že rozum v tom, co se s VW v USA stane nenajdeš (zřejmě obří pokuta, dost možná likvidační na US trhu, napakovaní právníci a různí budižkničemové, kteří prokáží před soudem psychickou újmu, apod.).
Si smiesny! GM si u americkej vlady objednalo aj to, aby sa VW sam k podvodu aj priznalo? A to ako GM dosiahol??? Ziadna bublina, ked to raz namerali, tak namerali, cisla nepustia! VW musi za to niest dosledky a nech ich nesie kazda automobilka, ktora robi podvody v emisiach. Zatial je isty VW, uvidime kto dalsi...
A že Dieselgate vznikla, když americká agentura chtěla POTVRDIT čistotu dieselu a podpořit jeho rozšíření, už jsi zapomněl? Ne, já vím, to se ti nehodí do blábolů.
Protože v tom testu BMW X5 3.0d prošlo bez problémů - jen s malym zaváhánim při jízdě do kopce. VW Passat i Jetta propadly na celý čáře - nejhůř v městský koloně :-!
nereálný cyklus není tím největším problémem. Tím problémem je především to, že konkrétní kus, který absolvuje měřicí cyklus, je dodatečně upravován na 1000 a 1 způsob zcela legálně a nemá s reálně vyrobeným kusem z linky mnoho společného.
Blbost. Je to přesně naopak. To že musel VW podvádět aby cyklem prošel jen dokazuje, že je nastaven správně a bez podvodu by přes něj rakovinomet neprošel.
Blbost... Nafta je jedna z frakcí ropy a je potřeba ji nějak zpracovat. Nedá se říci, že ji prostě nepoužiješ. To je nesmysl. Pokud ji ale nechceš lít do osobních vozů, protože máš pro ni lepší uplatnění (buď ekologičtější a nebo prostě takové, kde případné emise z nafty méně škodí), tak to uprav zákonem natvrdo. Dokud připouštíš spalování nafty v náklaďácích, vlacích, lodích, dieselgenerátorech, je její omezování v osobních automobilech spíše úsměvné.
Je samozřejmě pravda (jak tu opakovaně topten píše), že například v EU je nafta daňově zvýhodněna oproti benzínu. A to je zjevně také špatně.
Takže objektivní pravdy se tady nedopátráš a ta rozhodně není černobílá (VW je zlý, ostatní jsou hodní).
Ja nic nepsal o zakazu nafty. Psal jsem jen ze testovaci cyklus je nastaven spravne protoze skutecne rakovinomety umi vychytat az tak dobre ze si na nem vylamal zuby i VW a nezbylo mu nic jineho nez podvadet. I kdyz ja vidim budoucnost jen v elektrice, tak tady jeste se spalovacimi motory musime par let zit a spolu s nimi i s emisemi ktere eliminovat proste nejde. Fobie z nafty prenechejme jinym diskuterum.
No jo, ale to už je zase značně zkreslené. Pokud vím, tak karcinogenní (rakovinotvorné) jsou zejména saze. Dieselgate o sazích není. Dále v rámci dieselgate řešíš v principu ty nejméně škodlivé moderní diesely (a ještě jenom od VW :-) ) a vůbec se nezajímáš o staré Avie, autobusy, apod. Takže jestliže Ti neprojde cyklem moderní naftový osobák, ale už jiným cyklem Ti procházejí naftové náklaďáky a cokoliv starého na naftu může vesele dále jezdit, tak řešíš prd a reálný problém Ti uniká.
no nevím jak je to s těmi sazemi, saze = amorfní uhlík => Uhlík (chemická značka C, latinsky Carboneum) je chemický prvek, tvořící základní stavební kámen všech organických sloučenin a tím i všech živých organismů na této planetě. ;-)
No jo, ale to je zase mimo. Koukni na první post na který jsem reagoval. Šlo mi jen o to nevymlouvat se na nějaký nereálný měřící cyklus, když ten naopak zafungoval v případě VW motorů velmi dobře.
Ano, ten systém je tak skvěle nastavený, že u zážehových motorů došlo ke zvýšení emisí pevných částic o několik řádů. A to jde o ty nejjemnější, menší, než lezou i z moderních dieselů. To je skvělý pokrok v ochraně zdraví, zatleskejme si. Ten problém, které tohle způsobil, se jmenuje hon na CO2, respektive spotřebu. Proto se musím smát, když někdo říká jen dieselům "rakovinomety". A když ještě schvaluje tenhle vývoj, tak to nemá chybu.
Tak zrovna generátory dělají velké starosti (jak z hlediska znečištění, tak hluku), protože jsou volněji regulované a nebývají zrovna uprostřed ničeho. Podobně se pozornost obrací například na zahradní techniku. A zrovna pracovníci dráhy, podobně jako horníci, byly zkoumanými skupinami, pokud jde o vliv emisí, a je u nich zvýšený výskyt rakoviny, co si pamatuji.
Nevim jak je to u motorek, ale pravdepodobne nemaji kat ani nemusi na mereni emisi. Obzvlast ty cinske motory budou zajimave. Takova cinska ctyrkolka, to je jako Matiz nebo 500 a pritom ma pravdepodobne volnejsi emise.
Všechny moje motorky mají/ měly katalyzátory a to i s laděnými výfuky (můžeš ho koupit bez katalyzátoru, ale pak nesmí na silnici, jen na uzavřené tratě, stejně jako u aut). Jen u motorek vyžadují nižší normu, i když i na ně se myslím chystají. Nicméně někteří lidé katalyzátory demontují i u silničních strojů (a rozhodně to není něco specifického pro "východní" Evropu). Vznětové motory naštěstí nejsou u motorek moc rozšířené, používají je armády (snazší logistika) a prodávaly se v Indii.
Nektere, dokonce mozna vetsina motorek smrdi jako stara 120citka nebo nebo neco z 1900-1980, ale jak pises asi hodne lidi odstranuje katy, hlavne u sportovnich motorek nebo skutru s pubescentama.
Jenomže do vlaků, náklaďáků a pod. není problém instalovat další zařízení, které významným způsobem emise redukují. Pod haubnou osobních aut už ale není místo, kam například takový pořádný selektivní katalyzátor (SCR) vměstnat.
Myslim si, ze nerealne limity su proste nesplnitelne a podvadzaju asi vsetci. A som velmi zvedavy, ako to bude pokracovat. Kto bude dalsi odhaleny a ci sa to dotkne aj inych, mimoeuropskych automobiliek. Lebo ak nie zacnem mat z toho taky pocit (a kludne ma oznacte za konspiratora) akoby mal niekto zaujem o poskodenie Europskej ekonomiky.
Ako si si mozno vsimol, pri relanych meraniach mnohych redaktorov auta inych znaciek mali este horsie hodnoty ako VW. Preto tvrdim, ze v tom budu ak nie vsetci, urcite viaceri. Jednoducho neverim, ze toto robil iba VW a ostatni nemaju problem sa do limitov zmestit. Hovorim, sam som zvedavy, ako to bude pokracovat. Aby bolo jasno, nie som ortodoxny zastanca VW ani fanusik tejto znacky.
a co je to reálné měření? Tady se napadají výrobci, že přelepují spáry při měření na dynamometru, a pak vyjede nějaký kutil s trombónem za autem, s cihlou na plynu, s analyzátorem z co měří jenom jednu složku (zbytek si odborně domyslí) a udělá z toho závěr, že v reálu to nesedí. No nevím.
Tak si vyhladaj ine, ked neveris ADACU, nie je to jediny zdroj ktory toto potvrdzuje. Ale vidim, ze si tip cloveka, s ktorym nema vyznam sa dohadovat, Fajn vecer prajem
Omyl, Dieselgate je o tom, že VW podváděl při TESTOVACÍ proceduře. Když bylo auto změřeno testovací metodikou, ale mimo laboratoř a se zahřátým motorem, vykazovalo najednou úplně jiné emise. Proto se to tak rozmázlo, tohle byl skutečný průser.
No ty jsi taky kousek :-)). Hele, už několik konkurenčních kusů (minimálně Opel Mokka 1,6 diesel a třeba Renault Espace 1,6 dci) byly přezkoušeny totožným způsobem jako ono VW s totožným pozorováním. Rozdíl je pouze ten, že Opel a Renault se k manipulaci s mapováním motoru a detekcí měřicího cyklu ještě nepřiznali. Dále jsi jistě zaznamenal, že v reálném provozu jsou si diesely napříč spektrem výrobců rovny a vypouštějí zcela nahodile vysoké koncentrace NOxů, které jsou často násobkem platných emisních limitů.
Mimo jseš ty. Ale je zcela evidentní, že jeden z nás to nechápe. V čem je dle tebe pointa? V podvodu nebo v neplnění emisních limitů v reálném provozu?
No podívej, o manipulaci při měření emisí pomocí SW napříč automobilkami se mluvilo už před třemi, čtyřmi lety. Dokonce i tady na webu se o tom psalo (kdysi jsem to vyhrabal dal sem do diskuze odkaz). Jediný rozdíl mezi VW a ostatními je ten, že pouze VW prodával diesely s EGR v USA a pouze VW se k tomu pod tíhou zamítnutí homologace nového dieselu (který tam teď stejně neprodává) přiznal... Ale to je to opakování faktů, neboj, ono to časem na povrch vyplave, ale to je úplně jedno. Jediné, co mě na Tobě ještě překvapuje, je ta Tvoje vnitřní schizofrenie, kdy na jedné straně Volkswagenu nevěříš ani V nad W ve znaku, ale úplně bezmezně mu věříš jeho doznání o manipulaci... Ono to teda vlastně krásně zapadá do Tvého naivně až dětsky černobílého vnímání světa...
tohle nějak nesedí, je pravda, že VW byl jediný kdo prodával v USA čisté diesly pouze s EGR, ostatní (BMW, Mercedes) totiž přidaly ještě SCR a LNT. Kde jsou v USA obvinění proti BMW a Mercedes?
Dnes sa tu objavila nová dávka vw-dieselgate článkov a už som sa obával, že na Renault zabudnú. K správe by som doplnil:
- Renault už má jedno vyšetrovanie za sebou (s negatívnym výsledkom)
- akcie Renaultu síce najskôr spadli o 20 %, ale vzápätí rástli, aktuálny prepad je cca 8,9 %
Takže tipovačka - padne aj niekto iný okrem vw? Odborníci ukážte sa :-)
V Evropě nepadne nikdo, tady mají všichni velkou šanci, že vše vyšumí do ztracena, tak jako u VW, protože EU nechce slyšet, že se podvádí. EU chce být prostě podváděna, protože nemůže přiznat, že všechny její regulace a předpisy jsou na draka a pro srandu králíků.
V USA má Renault už jedno vyšetřování za sebou s pozitivním výsledkem a udělenou pokutou. Takže jako spoluvynálezce tohoto typu podvodů je logicky vyšetřován a další budou následovat, ale všechna evropská vyšetřování jsou jen kouřová clona aby se neřeklo, pokuty hrozí jen v USA a tam Renault osobáky nevyváží.
[odkaz]
Co je na tom trapného? Tito výrobci byli první, kteří byli načapáni v USA při tomto typu podvodu (defeat devices) a následovali je i další později (třeba Ford s benzínovým motorem) a Evropa se tehdy i nyní tváří, že je vše v pořádku a brambory jsou v řádku. Takže na dotaz kolegy co se stane odpovídám vůbec nic, jsme v Evropě.
A já jsem za to i rád, protože neschopnost udělat efektivní test není věcí výrobce. Když u mne někdo bude reklamovat výrobek, protože nedělá něco, o čem není ve specifikaci ani čárka, byť dělá přesně to, co tam je, tak také utře nudli. Nejsme v blázinci.
Pochybuji, že na trhu existuje diesel, který je skutečně čistý v běžném provozu. S tím, že evropské automobilky se na rakovinomety specializují, dostanou po rypáku všechny. Ty, které to zkoušely v USA budou navíc platit jak mourovatý.
Dieselgate krásně ukazuje sílu médií a hloupost lidí... Stačilo pár manipulativně zaměřených článků, trošku zkreslení a odvedení pozornosti jinam a hle, prvotní příčina a skutečný podvod jsou zapomenuty a poslušné eurostádečko věří tomu, co se jim napovídá...
se splněním protichůdných úloh.
Jednoduše řečeno náklaďák nepojede rychle a sporťák nebude mít přepravní kapacitu náklaďáku. Rychlost společně s přepravní kapacitou mít nelze.
Podobně je to s CO2 a NOx. Vstupuje do toho i spotřeba, životnost, saze, ale to vynechme.
Evropa se před lety zaměřila na produkci CO2, a tu sleduje. NOx je v EU mimo hru. Naopak v USA na CO2 kašlou a soustředí se na NOx. Jenže to jsou protichůdné úkoly. Zjednodušeně řešeno, buď máte jedno nebo druhé.
Pokud jde o USA je tu jedna pozoruhodná věc vycházející z odlišné kategorizace automobilů.
Jedním z nejprodávanějších segmentů v USA jsou velké pickupy, trucks. Typicky Ford f-150, Dodge Ram s velkoobjemovými motory. Fordy serie F patří mezi nejprodávanější vozy vůbec.
V Evropě patří F-150 mezi vozy do 3,5t, tedy osobní. Jenže v USA jde o nákladní vozy a tím pádem jsou požadavky na emise výrazně volnější než na osobáky VW. Kdyby šlo čistě o emise vypadala by celá věc prostě jinak. Trucky, jakožto vozy více zastoupené na trhu a tím větší zdroj emisí absolutně a jakožto vozy osazené velkými motory, tedy větší zdroje jednotkově, by byly významným objektem zájmu.
Zájem o relativně málo dieselů od VW a relativně málo škodící by nebyl tak významný.
Je otázka jak se vlastně na celou věc dívat. Tvrdý pohled je jednoznačný, VW vědomě porušil pravidla a podváděl. Jenže je to pohled s přihlédnutím, ke všem souvislostem?
Lenže situácia v USA je správnejšia ako v EU. Problém EU je daňové zvýhodnenie nafty oproti benzínu vďaka lobingu veľkých spoločností (prepravných etc.)
Myslím, že aj VW Amarok je v inej kategórii ako VW GOlf :-)
U nás na Slovensku si vylobovoali tiež prepravcovia nižšiu sadzbu dane (kvôli argumentu že všetko výrazne zdražie, rožky a chleba tak (kecy), nafta stála vtedy 1.30 dne stojí pod 1 Euro a to pečivo stojí rovnako ...) čiže asi tak ...
Ak by bolo energeticky rovnako zdanené benzín VS nafta tak by nafta z osobných áut rýchlejšie mizla taktiež aj keby automobilky pri testoch nepodvádzali a proste bez prídavných komplikovaných technológií (adblue etc) by nedosiahly požadované normy pre osobné autá.