Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík vzal Dacii Duster 1.0 TCE LPG a devět pytlů betonu na projížďku

Svět motorů už půl roku testuje Dacii Duster 1.0 TCE s originálním pohonem LPG, neboť jí považuje za jedno z nejvýhodnějších aut na českém trhu. Nedávno došlo i na trochu svéráznou zkoušku.
Zpět na článek
14. 12. 2020 18:17
14. 12. 2020 18:29
14. 12. 2020 18:36
14. 12. 2020 18:42
14. 12. 2020 19:24
14. 12. 2020 19:30
14. 12. 2020 21:54
15. 12. 2020 15:35
15. 12. 2020 15:09
15. 12. 2020 16:37
15. 12. 2020 23:02
16. 12. 2020 08:13
Avatar - JirkaV8
14. 12. 2020 18:17
oki
Martin :yes: Duster :yes:
Rozbalit vlákno
1
14. 12. 2020 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 12. 2020 18:20
Dacia LPG a naložená do krve?
Kde je sympatický stavebník Laštiak a tuna ípy?
Rozbalit vlákno
4
14. 12. 2020 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 12. 2020 18:57
Re: Dacia LPG a naložená do krve?
Ten není na smetišti.
Na toho nikdy nezapomenu. "Nejlepší" článek na ACZ ever.
A za tejden po tom ten strup z Třebíče, co nalítal milion s jedničkovou octaviií s vozíkem každej den kolik set km s matrošem a nářadím v tom vozejku. Než by si koupil dodávku.
Tyhle dvě hovada mě zlomily.
:-)
14. 12. 2020 20:58
Re: Dacia LPG a naložená do krve?
Piati chlapi litrovou fabiou na Jested, to bolo tiez dobre! :-)
15. 12. 2020 14:48
Re: Dacia LPG a naložená do krve?
On je litr a litr... Každý je však úplně jiný. Příště prosím upřesnit, ať vím, jestli dát + nebo -.
14. 12. 2020 18:36
von ten
Vaculik je dobrej špekulant
Rozbalit vlákno
1
14. 12. 2020 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
14. 12. 2020 18:44
Já vozím cement
Peugeotem. Ono to trošku nesvědčí stabilizátorům ale nevadí. Beztak je u Peugeotu musíš měnit po 10ti tisících.
Rozbalit vlákno
8
14. 12. 2020 18:55
Re: Já vozím cement
Vybral sis blbě.
Mitsu L200: bez servisního zásahu na podvozku. 142tkm. Vše ve značce, nikdy nic nenašli, co by měli měnit. I když bych jim to dávno věřil.
Jedna výměna destiček.
15. 12. 2020 14:28
Re: Já vozím cement
U Renaultu je to stejné.
Avatar - WinDiesel
14. 12. 2020 19:10
Re: Já vozím cement
Já cement nevozím. Naposledy jsem ho vozil ve své Š125LS vpředu v kufru, bo když jsem ho nevozil tak to plavalo. :D :D :D
Avatar - beibej
14. 12. 2020 19:55
Re: Já vozím cement
Co to je "Š125LS" ? Znám jen 120LS nebo 125L :-[]
14. 12. 2020 21:38
Re: Já vozím cement
Lux super. To melo listy na dverich, posilovac brzd a kazetovy radio :D
14. 12. 2020 22:04
Re: Já vozím cement
Tak to musela být 120 LS se 4kvaltem. Pokud by měla 5kvalt, byla by to 120 LX. Ale ta byla jen na vývoz na Západ, nebo pro Tuzex. :-[]
Nebo to byla ta úplně poslední verze 125 L, tedy pětikvalt, ale motor 1,2 l s nižší kompresí.
14. 12. 2020 23:06
Re: Já vozím cement
Ja si delam srandu promin. Uz si to presne nepamatuju. Rozdily mezi L, LS, LX a GLS uz mi po tech letech nejak vymizely z hlavy. :D
Avatar - WinDiesel
15. 12. 2020 10:28
Re: Já vozím cement
e ééééééééééééééééééé měl jsem 5-kvalt, jelo to dobře, posílený karburátor
a sám jsem si namontoval střešní okno, prostě unikát :-)
Avatar - SKAY
14. 12. 2020 19:24
Od cesty
Holky co uděláte za litr? Uplně všechno brouku. Tak sedejte jedem betonovat.
Rozbalit vlákno
1
14. 12. 2020 19:30
Re: Od cesty
A k...va drát! :yes: :D
14. 12. 2020 19:34
Hmotnost 1,0 TCe vs 1,6 SCe
Mám dojem, že někde jsem četl, že litr je o fous těžší, než 1,6, takže se zatížení přední nápravy nezmenšilo, ale právě naopak.
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2020 20:45
Promarněná příležitost
Tak tady musím říct pan Vaculík vysloveně propásl šanci zastavit nějaké lehké dívčině a zeptat se jí, co pro něj udělá za tisícovku. Pokud by totiž řekla "cokoli, brouku", mohl by jí obratem opáčit "tak nasedej, jedeme betonovat."
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2020 20:55
Zřejmě slušnej oddíl...
"...některým dusterům zbývá jen 375 l, což přesně stačí pro pětičlennou posádku..."

Teda ja neviem, ale ked idem so styrmi kamosmi na chatu, staci nam aj menej. Tak liter tvrdeho a desat piv na osobu a den. 375 litrov pre 5 ludi? Zrejme slusnej oddil... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lordlord
15. 12. 2020 15:09
Re: Zřejmě slušnej oddíl...
v článku je chyba, správně 375 kg ne litrů
Avatar - rohYpnol
14. 12. 2020 21:54
No nevím
Úplně si nejsem jistý tím nadšením. Nevidím nic než to co udělá snad každý normální auto.

Jinak doufám, že s max zatížením uvidíme i modlu všech - Octavii :-!
Rozbalit vlákno
1
15. 12. 2020 15:35
Re: No nevím
A pěkně poslat i s celou posádkou Světa motorů do losího testu :D
15. 12. 2020 08:34
Kto je Vaculík?
Nejaká nová celebrita?
Rozbalit vlákno
2
15. 12. 2020 11:41
Re: Kto je Vaculík?
To je ten, co se podíval pod sukni nejhezčí holce ze třídy a zjistil, že má chlupatý nohy. Což láskou oslepená místní diskusní jelita nenesla úplně lehko. :D

viz. https://www.auto.cz/…-to-mozne-126610
15. 12. 2020 23:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 12. 2020 12:40
Naprosto perfektní přibrzdění kola ???
Nevím jestli si pan Vaculík dělá legraci z nás nebo z Dacie, ale já tam žádné naprosto perfektní přibrzdění kola nevidím. Kolo se několik vteřin zběsile protáčí a auto je skoro na místě.
Předvést tohle na sněhu tak se zahrabe po podlahu a perfektní bude akorát to kluziště co se mu udělá pod pravým kolem. Takhle to v žádném případě vypadat nemá !!

A druhá legrace je zahoupání zatíženým zadkem v čase cca 2:30. Kroutí se vše ale tlumič se přitom prakticky vůbec nezasouvá do sebe. Co tam vlastně péruje ?
Rozbalit vlákno
4
15. 12. 2020 14:41
Re: Naprosto perfektní přibrzdění kola ???
Rozmýšľajte, než niečo napíšete. Hovorilo sa o kolese na ceste. To si auto pribrzdovalo, kým nenašlo trakciu. Za normálnych okolností by ste sa šmýkal dole, resp. dole a do strán.
15. 12. 2020 15:44
Re: Naprosto perfektní přibrzdění kola ???
Nechcete doufám tady tvrdit že si auto přibrzďovalo levé kolo.
17. 12. 2020 20:44
Re: Naprosto perfektní přibrzdění kola ???
Niekoľko sek.únd? To si mal asi video na slowmotion? Lebo ja som videl, že už tak po sekunde sa auto hýbalo dopredu.
18. 12. 2020 07:27
Re: Naprosto perfektní přibrzdění kola ???
Na všech třech záběrech se pravé kolo po celou dobu silně protáčí a to pokaždé trvá minimálně sedm sekund. Okamžik kdy se přestane protáčet se do záběrů vlastně ani nevešel. Takhle rozjezd určitě vypadat nemá.
Avatar - lordlord
15. 12. 2020 15:09
chyba
v článku je chyba, správně 375 kg ne litrů
Rozbalit vlákno
0
15. 12. 2020 15:33
S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
Duster 1.0 TCe LPG má provozní hmotnost (včetně řidiče) 1327 až 1380 kg podle výbavy a celkovou hmotnost 1755 kg. Takže těch 375 až 428 kg užitečné hmotnosti připadá na čtyři spolujezdce a náklad. Čtyři normovaní spolujezdci váží 300 kg, takže minimálně 75 kg zbývá na náklad a i kdyby tam byly LPG nádrže dvě, tak by to bylo pořád OK.
Při přestavbě Fabie jsem to měl horší. V TP byla uvedena provozní hmotnost 1220 až 1310 kg a celková 1660 kg. Pokud by úředník na dopravce vzal tu vyšší hodnotu, tak by na přestavbu zbylo maximálně 50 kg. Vzhledem k poměrně malému prostoru rezervy se ale do Fabie stejně moc velká nádrž nevleza a přestavba vážila jen 42 kg. A navíc úředník na dopravce vzal tu nižší hodnotu a po přestavbě jsem měl provozní hmotnost 1262 kg.
Jinak co se týče trakce, nejhorší jsem měl s Felicií, když jsem vezl na přívěsném vozíku železný šrot. Měl jsem problém vyjet z travnatého dvora. A v kovošrotu se ukázalo, kde byl problém. Ve vozíku totiž bylo 1200 kg šrotu :-)
Co se týče Dusteru, svět spěje k tomu, že s ním jednou budeme jezdit skoro všichni. Holt budeme muset akceptovat turboefekt litrového motoru a jezdit 50kou na čtyřku, tak jako za mlada v autoškole.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - filko
15. 12. 2020 16:38
Re: S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
Já s Dusterem tedy jezdit nebudu. :-[]
Avatar - Agent  Bureš
15. 12. 2020 22:17
Re: S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
Nevím, jestli to platí i u originálních vestaveb, ale když mi LPG instalovali do ojetiny, tak technik říkal, že pokud by to nevyšlo, tak mi do TP napíšou, že je auto maximálně pro čtyři osoby (těsně to vyšlo, takže je stále pro pět).

Osobně bych ocenil, kdyby byl Duster pro 4 osoby a měl větší nádrž na LPG. Pět lidí se tam stejně skoro nevejde a kdybych náhodou někdy potřeboval vzít 5 lidí, tak bych to holt risknul.
16. 12. 2020 09:02
Re: S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
Ano, přesně tak, pak se musí snížit počet pasažérů v TP. A právě předpokládám, že stejné to je u nového auta jako je Duster a tím pádem má LPG verze ještě legislativní prostor 75 kg na jakékoliv další příslušenství, aniž by to ohrozilo pětimístnou homologaci, hypoteticky tam může někdo domontovat dodatecnou cca 100L nádrž do kufru.
Avatar - Agent  Bureš
16. 12. 2020 09:28
Re: S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
Viděl jsem dodatečnou přestavbu Dustera a tam myslím dali 79 litrovou toroidní nádrž na LPG. Nejsem si úplně jistý, že jde jen o užitečnou hmotnost, protože Dacie dávala takto malé nádrže do všech modelů, včetně Dokker (tam to podle mě užitečná hmotnost vůbec nemůže limitovat).
Může to ale samozřejmě být v rámci zjednodušení.

Někde zmiňovali, že je to kvůli emisím. Pokud se homologuje s plnou nádrží, tak by to dávalo smysl (vyšší hmotnost, horší emise).
16. 12. 2020 16:34
Re: S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
Ano, ta hmotnost to nikde nelimutuje, to si myslím od začátku. Já bych to viděl na obyčejné snižování výrobních nákladů.
17. 12. 2020 06:16
Re: S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
A za tu Felíciu ti v kovošrote ešte neponúkli výkup? ;-)
20. 12. 2020 11:24
Re: S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
To bychom museli jít domů několik kilometrů pěšky :D
Feldu dal sešrotovat až další majitel, dožila se 20 let. Slušné na to, jak měla těžkou službu.
Avatar - filko
15. 12. 2020 16:37
...
......
Rozbalit vlákno
1
15. 12. 2020 23:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 12. 2020 08:13
Kvalita
Chtělo by to hlavně zapracovat na kvalitě. Aby se Duster přestal objevovat ve statistikách nejporuchovějších aut napříč stářím. A bezpečností se dostat aspoň do průměru konkurence. To ale asi low-cost zákazníky evidentně netrápí.
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2020 10:42
duster vs capture
Dobrý deň, zvažujem kúpu auta. Prosím poraďte mi :) Duster vs capture na lpg. Aké sú prednosti jedného proti druhému? Viem, že duster je viac suv, ale aj tak.
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2020 14:18
duster vs capture
..... Potrebujem auto hlavne do mesta, krátke trasy a občas výlet, dovolenka. A aby bolo priestranné pre 4. Dobrá cena, nízke náklady. Prípadne aj nejaký iný typ auta.
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2020 06:26
To išiel betónovať čo?
Stĺpik pri bráničke, základy pre psiu búdu...
Zjavne budú dvaja betónovať a traja pozerať ;-)
Mal tam šupnúť 9 vriec poctivého cementu po 50 kg.
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2020 14:10
Duster LPG
Napisal som aj na Youtube.Dnes som mal chvilu času a šiel som okolo Dacie predajne, kde mali na vyskušanie Duster LPG, a po kratkej jazde aj po rozbitej Petržalke verejne prehlasujem že z toho auta mám "sanku dolu", odhliadnuc od materiálov, vypracovania - to neriešim, je to lacák.Ale zistenie že Duster je tichší od podvozka ako Ceed sw 2019,ktorú som kvôli hluku musel predať- nedalo sa s tým jazdiť,+ k tomu dalšie problémy, tak to ma teda dostalo.Posed dobrý, sedačky, volant, síce gumová prevod. ale vzhladom na cenu OK. Na použitie okolo komína, medzi mesto super- ked neprejde Oct.2 TDI na jar cez emisku - aj ked nerád ale budem donútený , idem do Dustera, pre ženu. 2021 už príde s 6 gang prevod. síce s GPF ale to nevadí- podstatné je LPG. Aj motorček ma milo prekvapil.Dať si nastriekať podvozok a dutiny a myslím že na dlho vystarané. Auto pri jazde je tuhé, neskače, trochu sa zhupne pri velkej vlne, ale všetko v norme. Ziadne buchanie na priečnych nerovnostiach,ziadne hrkanie, no nechapem. Bez mučenia poviem že sa nesie cez nerovnosti ako Golf 7 variant čo mam - riešime jazdu, pocit z nej, komfort, aby niekoho nenapadlo že Dacia sa chytá na Golf vo všetkom. Ked , tak v prejave pohodlia, ostatné je na slnečné roky vzdialené. Motor ide odspodu pekne, nečakal so od neho niečo extra, ale prekvapil. 4000 ot. a vyššie prichádza zvuk&trojvalca - podobný HTP, akurát lepšie odhlučnený ako HTP, a už moc neťaha ale snaží sa. Je to lacák ale za tie prachy super :yes:
Rozbalit vlákno
0