Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté BMW řady 3 stojí jako podobně stará Octavia. Jak je to možné?

Ondřej Lilling Ondřej Lilling 25. 12. 2018
127
Lehce ojeté BMW řady 3 na ceně nikdy příliš neztrácelo. To ale u generace F30 neplatí, často se prodává za stejnou cenu jako podobně stará octavia. Martin Vaculík vám ve videu vysvětlí, proč tomu tak je.

Pořídit si lehce ojeté BMW řady 3 v minulosti vyžadovalo poměrně velkou investici. Na ceně příliš neztrácelo, rozhodně ne tolik, aby stálo jako podobně stará octavia. To ale s generací F30 (respektive F31 v případě kombi) neplatí. Na koupi hezky vypadajícího BMW už vám skutečně stačí jen několik průměrných platů.

Často lze narazit na čtyřleté kusy, které stojí pod tři sta tisíc korun. To sice nebyl náš konkrétní případ, protože zapůjčený exemplář měl najeto pouhých třicet tisíc kilometrů, ale taková auta se v inzerci i bazarech vyskytují naprosto běžně.

Ve videu vám Martin Vaculík vysvětlí, jak je něco takového vůbec možné. Na ceně se jistě podepisuje jak tenčí nabídka šestiválcových motorů, tak i nikterak výjimečné jízdní vlastnosti. Ten hlavní důvod ale představuje spolehlivost, která nedosahuje kvalit předchozích modelů. Často selhávají i úplně základní komponenty, což potvrzují četné svolávací akce. K výhodné koupi je proto potřeba připočíst i nemalé náklady na servis, kterým se budoucí majitel pravděpodobně nevyhne.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Štatistiky hovoria niečo iné
ADAM2611
| 26. 2. 2019
Keď som prvý krát videl toto video, nepotešilo ma. Ako majiteľa F31 z roku 2017 ma vlna negatívnych komentárov a varovaní prekvapila - s autom mám najazdených 50 tisíc a zatial som do servisu kôli závade ísť nemusel. Nemyslím, že by som bral servis a technický stav na ľahkú váhu, všetko konzultujem s expertom a riešim v originál servise iniciatívne (kým bude v záruke), nie až keď ma auto vyzve (výmeny oleja, brzdových obložení, atď.).
No pán Vaculík vo mne veľké nádeje nevyvolal - video ma vystrašilo a zmieril som sa s tým, že mám asi ešte malý nájazd a mal by som začať sporiť na vysoké servisné náklady.
No dnes som narazil na štúdiu spoľahlivosti áut s nájazdom viac než 60 000 míľ z Veľkej Británie, usporiadanú autowebom WhatCar.com a vec sa zjavne má trochu inak, než je nám vo videu prezentované.

BMW generácie F30 sa umiestnilo na 5. mieste zo vzorky viac ako 18 000 automobilov (!!).
[odkaz]

Mimo iného predbehlo aj Octaviu a TOP 10 okupuje ako jediný zástupca nemeckých áut v spoločnosti veteránov spoľahlivosti ako Toyota a Honda, (ale prekvapivo aj Ford). Takže je otázka, čo to pán Vaculík vlastne porovnával, či sa jeho správa zakladá na nejakých faktoch a či je správne, vypúšťať taký "hejt" od srdca bez toho, než si to človek dva krát premyslí - a overí na reálnych číslach.
Aby bolo jasné, pán Vaculík je nepochybne veľký expert a jeho články si vždy rád prečítam a videá pozriem (ako aj toto). Takisto je neodškriepiteľný fakt, že autá sa vyrábajú čím viac masovejšie a efektivita výroby, teda aj možnosť použiť menej kvalitné a menej trvácne materiály pri zachovanej kvalite jazdy a výkonov nového auta, je na vzostupe. No asi by bolo dobré do budúcnosti zvážiť, či je vhodné ventilovať si frustráciu zo sentimentálnych emócií o BMW na menej znalých divákoch tohto webu, ktorí názoru pána Vaculíka pravdepodobne uveria.
Výsledok bude to, že naše sporné BMW F31 príde o pár potenciálnych second-handových zákazníkov, ktorí by si inak mohli užívať bezkonkurenčné vyváženie radosti z jazdy, komfortu, priestoru a každodennej použitelnosti za cenu, ktorá je ešte stále dostupná aj bežným smrtelníkom.
porovnání
Hugo_lo
| 17. 2. 2019
Nákupní cena bude možná stejná, ale náhradní díly budou potom určitě levnější na octavii. Já když bych si měl vybrat, tak bych si koupil octavii. BMW je jenom frajeřina a z toho už jsem vyrostl. Teď je pro mě na prvním místě cena a výbava. Výbava podle VIN se dá dobře zjistit z [odkaz] .
Avatar - Tee
Kvalita řady F
Tee
| 3. 1. 2019
Rad by som pridal svoju skusenost. V novembri 2015 sme objednali F30, F31 a F10.
Rok sme premyslali o tom ake si kupit auta na bezne jazdenie s vykonom okolo 180 koni, automatom, pohonom 4x4 a slusnou vybavou. Rozhovor s predajcom skody skoncil, ked nam povedal, ze nami skonfigurovana oktavia scout stoji s danou 42k € a ze na nu treba cakat par mesiacov a nemame pocitat s velkou zlavou. Po dlhych hladaniach som vdaka kamaratovi Norovi z Dunauto narazil na flotilovy program bmw a vy co to poznate viete o com hovorim. V konkretnom pripade pekne vybavene F31 LCI, s ktorym jazdi moja zena s uplatnenim zlavy stalo menej, ako ta blba oktavka. Nechcem samozrejme nikoho urazit, ale porovnavat jazdne vlastnosti tohto auta s akoukolvek octaviou je trochu mimo. Vzdy ked ideme s nasim teraz uz trojrocnym synom na dlhsiu cestu, tesim sa na ten pocit z jazdy a hlavne aj po 900km vystupim sviezy ako by som presiel par km. So spolocnikovym F30 sme isli 1200km do Amsterdamu na sluzobku a hned ako sme dorazili sme isli do rana zurovat s obchodnymi partnermi bez znamky unavy. Pre nas je to idealne auto na dlhe, rychle a bezpecne cesty pri rozumnych prevadzkovych nakladoch. Co sa tyka spolahlivosti, ano je par veci, ako EGR ventil, ktory v pripade F31 odisiel po 33K, ale toto auto ma odstaveny stop start, kedze tesne pred prepuknutim dieselgate to v bmw legalne slo. F30 a F10 mali vymenu po cca 70K a ajtak bola na to zvolavacka. Na F3x sa vyskytli aj netesne gufera diferakov a na F31 odisla po 60K riadiaca jednotka volantu. Vypisovalo nefunkcnost tempomatu a zene par krat nesiel zdvihnut telefon. Auta su vsetky 2,0D s M power performance kitom, cize maju 205 koni. Priplatili sme si za par korun zaruku na 5 rokov a kedykolvek treba s autom nieco riesit, bezplatne dostaneme nahradne auto podla vlastneho vyberu. Aj po tych troch rokoch nelutujem tuto volbu a ak by som sa mal vratit spat, kupil by som to iste. Zaujatost tohoto pana v bermudach mi je trochu smiesna, ale skuste sa povozit v F3x a octavii a uvidite sami.
Skor predrazene skodovky
ikoptak
| 30. 12. 2018
Ve vašem vlastním příspěvku. vsetky uspory na palive zaplacu, naopak v neznicitelnej benzinovej atmosfere vidia okamzite financneho strasiaka s

Poslední čtyři auta jsem měl TDI dokuoy zhruba 1.6 milonu km a neznám problém s motorem. A jak jsem psal auto s 530.000 km je co se týká pohonného ústrojí tak jak ho v roce 2006 ve fabrice sesroubovali.
K diskuzi o prodejnosti...
Freddka
| 30. 12. 2018
Ja mam clanku pana Vaculika rad. Casto se neco noveho dozvim.
Ale nekolikrat jsem si vsimnul, ze to vidi zbytecne moc technicky. Ono jde koukat na auta jako “co nejlevnejsi me premistuj z bodu A do bodu B” a to je OK. To potom muze Octavia byt lepsi volba nez BMW 3.
Ale lidi nakupuji taky srdcem, sami to vsichni zname. Jeden chce zadokolku, protoze kazdej petrolhead vi, ze tak je to spravne. Jiny nechce Octavii protoze je to nuda nuda šeď. Dalsi chce nebo primo kvuli praci potrebuje trochu prestiz. Atd atd svet neni cernobily a je uplne OK vyhodit balik penez “jen tak” za Porsche 911, vzdyt zivot je jen jeden :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku