Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté BMW řady 3 stojí jako podobně stará Octavia. Jak je to možné?

Ondřej Lilling
Diskuze (131)
Lehce ojeté BMW řady 3 na ceně nikdy příliš neztrácelo. To ale u generace F30 neplatí, často se prodává za stejnou cenu jako podobně stará octavia. Martin Vaculík vám ve videu vysvětlí, proč tomu tak je.

Pořídit si lehce ojeté BMW řady 3 v minulosti vyžadovalo poměrně velkou investici. Na ceně příliš neztrácelo, rozhodně ne tolik, aby stálo jako podobně stará octavia. To ale s generací F30 (respektive F31 v případě kombi) neplatí. Na koupi hezky vypadajícího BMW už vám skutečně stačí jen několik průměrných platů.

Často lze narazit na čtyřleté kusy, které stojí pod tři sta tisíc korun. To sice nebyl náš konkrétní případ, protože zapůjčený exemplář měl najeto pouhých třicet tisíc kilometrů, ale taková auta se v inzerci i bazarech vyskytují naprosto běžně.

Ve videu vám Martin Vaculík vysvětlí, jak je něco takového vůbec možné. Na ceně se jistě podepisuje jak tenčí nabídka šestiválcových motorů, tak i nikterak výjimečné jízdní vlastnosti. Ten hlavní důvod ale představuje spolehlivost, která nedosahuje kvalit předchozích modelů. Často selhávají i úplně základní komponenty, což potvrzují četné svolávací akce. K výhodné koupi je proto potřeba připočíst i nemalé náklady na servis, kterým se budoucí majitel pravděpodobně nevyhne.

Ondřej Lilling
Diskuze (131)
7. 3. 2021 14:10
Re: BMW
Tady se ale řeší že v BMW se zbláznili, vyměkli silentbloky, a udělali tlumiče so jsou v uvolnění měkké. Minimálně to druhé je bohužel realita.
To bohužel platí pro standardní podvozek nejen F30 ale i G20. Naštěstí, dle mých zkušeností řešením je sportovní podvozek, možná facelift F30 a možná 6 válec. F30 6 válec diesel benzín od roku 2016 pokud má spravené silentbloky i tlumiče podle mne jezdí naprosto skvěle.
Ale dávejte si pozor na standardní podvozky i u G20 - nebrat, nebo vyměnit - to asi budu v letě řešit.
7. 3. 2021 14:04
Díky pane Vaculík - skvělé vysvětlení podvozku u BMW - potvr
F30/31-kama po faceliftu (od 2016) jsem jezdil, všechny ale xDrive (možná mají lepší tlumiče či závěsy), měly pod 60tisíc km a většinou 6válec, adaptivní podvozek (sportovní se k F30 xDrive nedodával). S větším nájezdem jsem zkusil snad jen jednu a předfaceliftovou žádnou (mám pocit a zajímalo by mne že tam něco nepřeladili).
Dobrá zpráva je, že jak tyto BMW, tak nová X3 měly jako neojeté podvozek naladěný pro mne skvěle (můžu porovnat s Mercedesy, Fordy, VW, ale trochu i G90, na druhé straně G46 jsem neřídil), snad s výjimkou toho řízení které skutečně není u F30 moc stabilní. Proto podepisuji co říká pan Vaculík, sportovní podvozek a oprava silentbloků to může vyřešit. Jsem dokonce optimističtější. Alespoň pro faceliftovanou verzi (raděj 2016 a novější), sportovní podvozek po výměně silentbloků, možná je líp naladěný 6 válec (osobně radši diesel) jezdí dobře.
Horší zpráva ale je, že ve zmáčknutí tvrdé, v uvolnění měkké tlumiče jsou i na G20. Ten mám teď. Bohužel za vyškrknutí sportovního podvozku by měli jak prodejce tak kupující co to udělají zavřít. Pořídil jsem G20 rok starou, s M paketem a bohužel s vyškrknutým sportovním podvozkem. Přesně to, co pan Vaculík popisuje funguje i u té G20. Na hrbolech nahoru to vyskakuje jak staré RTO706 přesto, že v zatáčce se nenaklání. Popsané naprosto přesně. Bohužel i řízení se mi zdá poněkud nestabilní. V mém případě to není ojetím. Je to vlastnost standardního podvozku i řízení u G20!
Sportovní podvozek a chválené variabilní řízení je u G20 k Mpaketu přitom automaticky a zadarmo (ale naneštěstí se dá z objednávky zrušit, což někdo udělal) a adaptivní za 16tisíc. Že někdo nechce adaptivní podvozek, když jeden náhradní tlumič stojí kolem 17tisíc se pochopit dá. Že ale někdo zadarmo vyhodí Msportovní podvozek je zločin. A zločin je i přesně to co pan Vaculík popisuje. Když k BMW dají měkké silentbloky a tlumiče co jdou měkce nahoru. To je na hrbaté silnici skutečně příšerné a trpí stabilita v řízení. Dobrá zpráva ale je, že G20 se sportovním podvozkem dle recenzí funguje dobře. Dle toho co píše pan Vaculík a především mých zkušeností to vlastně platí i o F30. Takže, pane Vaculík skvělá i vtipná recenze.
26. 1. 2020 05:26
BMW
Jelikož já nejsem asi ten správnej čech kterej neni zblblej reklamou z tv a nehledám auto do Kauflandu, na hřbitov, nebo tahat krámy na chalupu, tak mam BMW abych si užil zážitek z jízdy...
Pro mne je "Škdovka" nudné tuctové služební auto....ještě možná najdu ten štos papíru co vše se na skvělém koncernovém autě měnilo..... A mimochodem, co se týká toho prodeje, jak tu někdo psal..... tak koncern jsem prodával rok a prémiovku vždy za pár dní..........
16. 1. 2020 10:45
Podivná recenze s pofidérním modelem s nízkou výbavou
Recenze pana Vaculíka většinou ukazují jeho technické znalosti a zpravidla musím jen souhlasit. ALE. Zajede si půjčit pochybný kus do Áček, který je navíc obutý na kolech z úplně jiného modelu a začne řešit pocity v jednom konkrétním modelu. Cena - je ve srovnání úplně mimo, protože vzal auto, které nemá ani xenonové světlomety a velmi nízkou výbavu, což u BMW dnes zásadně snižuje cenu. Tyto kusy, pokud mají výbavu a slušné doložitelné km se prodávají za 400-500 tis czk. Ohledně poruchovosti je to asi pravda a to je prostě fakt - tohle si musí každý zvážit sám.
Shodou okolností model f31 vlastním. Mám obuté obyčejné originál 17'' a rozhodně nemám pocit, že by mě předjela v zatáčkách obyčejná Oktávka :DD ale zase - je to "jen" pocit - objektivita nula stejně jako ve zmíněné recenzi. Pokud se člověk navíc zbaví runflatů, tak odpadá problém s vnímáním každé díry na silnici a navíc ušetří na ceně pneu :)
Pokud se bavíme o tom, že se vyplatí koupit tohle bmw nebo octavia, je to zvláštní srovnání. Stejně můžu napsat, že ojeté Mondeo je levnější a vybavenější než octavia a má i levnější servis :))
Osobně jsem si tento model koupil, protože se mi líbí svezení ve voze a jeho jednoduchost a funkčnost. To jak člověku sedne a jak se cítí být víc "součástí" vozu. Potvrzují mi to i kamarádi, kteří mají například vw passat a svezli se.
Závěrem jeden technický údaj. Váha f31 s motorem 320d, automatem je 1600 kg. Pro srovnání je to víc než váží o třídu vyšší superb. Závěr si udělá každý sám, ale asi to nebude horšími a těžšími materiály u bmw ;)
26. 2. 2019 12:48
Štatistiky hovoria niečo iné
Keď som prvý krát videl toto video, nepotešilo ma. Ako majiteľa F31 z roku 2017 ma vlna negatívnych komentárov a varovaní prekvapila - s autom mám najazdených 50 tisíc a zatial som do servisu kôli závade ísť nemusel. Nemyslím, že by som bral servis a technický stav na ľahkú váhu, všetko konzultujem s expertom a riešim v originál servise iniciatívne (kým bude v záruke), nie až keď ma auto vyzve (výmeny oleja, brzdových obložení, atď.).
No pán Vaculík vo mne veľké nádeje nevyvolal - video ma vystrašilo a zmieril som sa s tým, že mám asi ešte malý nájazd a mal by som začať sporiť na vysoké servisné náklady.
No dnes som narazil na štúdiu spoľahlivosti áut s nájazdom viac než 60 000 míľ z Veľkej Británie, usporiadanú autowebom WhatCar.com a vec sa zjavne má trochu inak, než je nám vo videu prezentované.

BMW generácie F30 sa umiestnilo na 5. mieste zo vzorky viac ako 18 000 automobilov (!!).
[odkaz]

Mimo iného predbehlo aj Octaviu a TOP 10 okupuje ako jediný zástupca nemeckých áut v spoločnosti veteránov spoľahlivosti ako Toyota a Honda, (ale prekvapivo aj Ford). Takže je otázka, čo to pán Vaculík vlastne porovnával, či sa jeho správa zakladá na nejakých faktoch a či je správne, vypúšťať taký "hejt" od srdca bez toho, než si to človek dva krát premyslí - a overí na reálnych číslach.
Aby bolo jasné, pán Vaculík je nepochybne veľký expert a jeho články si vždy rád prečítam a videá pozriem (ako aj toto). Takisto je neodškriepiteľný fakt, že autá sa vyrábajú čím viac masovejšie a efektivita výroby, teda aj možnosť použiť menej kvalitné a menej trvácne materiály pri zachovanej kvalite jazdy a výkonov nového auta, je na vzostupe. No asi by bolo dobré do budúcnosti zvážiť, či je vhodné ventilovať si frustráciu zo sentimentálnych emócií o BMW na menej znalých divákoch tohto webu, ktorí názoru pána Vaculíka pravdepodobne uveria.
Výsledok bude to, že naše sporné BMW F31 príde o pár potenciálnych second-handových zákazníkov, ktorí by si inak mohli užívať bezkonkurenčné vyváženie radosti z jazdy, komfortu, priestoru a každodennej použitelnosti za cenu, ktorá je ešte stále dostupná aj bežným smrtelníkom.