Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík vzal Dacii Duster 1.0 TCE LPG a devět pytlů betonu na projížďku

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 14. 12. 2020 • 11:58
38
50
Zobrazit náhledy (38)
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Svět motorů už půl roku testuje Dacii Duster 1.0 TCE s originálním pohonem LPG, neboť jí považuje za jedno z nejvýhodnějších aut na českém trhu. Nedávno došlo i na trochu svéráznou zkoušku.

Když v roce 2019 Dacia Duster přišla o atmosférickou šestnáctistovku 1.6 SCE 84 kW a dostala místo ní úpornější přeplňovaný tříválec 1.0 TCE 74 kW, vyrojilo se mnoho zastánců starých pořádků. Že to nepojede, že se to musí hrozně točit, že si neporadí s naloženým autem. To vše se rychle projevilo jako mylné a kdo si se současným motorem zkušební jízdu dal, musí uznat, že turbo je turbo. Tedy točivý moment v nejpoužívanějších otáčkách znamená lepší reálnou dynamiku, a kdo furt zaslepeně tvrdí opak, ať si vlastně tvrdí co chce. S takovým člověkem nemá cenu se o ničem hádat.

Jeden argument však nelze brát zcela na lehkou váhu – litr neumožňuje spojení s pohonem 4x4. A silnější verze 1.3 TCe a 1.5 dCi zase už jsou cenově o pěkný kus jinde. Zájemcům o nejlevnější dustery tak bude muset stačit předokolka, a když je motor navíc lehký, jsou obavy o dostatečnost trakce docela na místě.

Kolegové ze Světa motorů navíc přišli na kloub záhadě, proč má vůz s originálním LPG tak malou nádrž na plyn – vejde se do ní jen 34 l, přičemž pod podlahu vzadu by se klidně vešla podstatně větší. Příčinou je užitečná hmotnost, z níž si plynová vestavba ukusuje svůj díl. Už nyní některým dusterům zbývá jen 375 l, což přesně stačí pro pětičlennou posádku bez zavazadel. Znamená to, že auto na víc nemá? Že zadní náprava půjde na doraz? Kolega Vaculík s pytli betonové směsi ve dnešním videu vyzkouší obojí – trakci i tu užitečnou hmotnost.

Související články

Témata
20. 12. 2020 11:24
Re: S tou užitečnou hmotností a LPG nádrží to není přesné
To bychom museli jít domů několik kilometrů pěšky :D
Feldu dal sešrotovat až další majitel, dožila se 20 let. Slušné na to, jak měla těžkou službu.
18. 12. 2020 14:10
Duster LPG
Napisal som aj na Youtube.Dnes som mal chvilu času a šiel som okolo Dacie predajne, kde mali na vyskušanie Duster LPG, a po kratkej jazde aj po rozbitej Petržalke verejne prehlasujem že z toho auta mám "sanku dolu", odhliadnuc od materiálov, vypracovania - to neriešim, je to lacák.Ale zistenie že Duster je tichší od podvozka ako Ceed sw 2019,ktorú som kvôli hluku musel predať- nedalo sa s tým jazdiť,+ k tomu dalšie problémy, tak to ma teda dostalo.Posed dobrý, sedačky, volant, síce gumová prevod. ale vzhladom na cenu OK. Na použitie okolo komína, medzi mesto super- ked neprejde Oct.2 TDI na jar cez emisku - aj ked nerád ale budem donútený , idem do Dustera, pre ženu. 2021 už príde s 6 gang prevod. síce s GPF ale to nevadí- podstatné je LPG. Aj motorček ma milo prekvapil.Dať si nastriekať podvozok a dutiny a myslím že na dlho vystarané. Auto pri jazde je tuhé, neskače, trochu sa zhupne pri velkej vlne, ale všetko v norme. Ziadne buchanie na priečnych nerovnostiach,ziadne hrkanie, no nechapem. Bez mučenia poviem že sa nesie cez nerovnosti ako Golf 7 variant čo mam - riešime jazdu, pocit z nej, komfort, aby niekoho nenapadlo že Dacia sa chytá na Golf vo všetkom. Ked , tak v prejave pohodlia, ostatné je na slnečné roky vzdialené. Motor ide odspodu pekne, nečakal so od neho niečo extra, ale prekvapil. 4000 ot. a vyššie prichádza zvuk&trojvalca - podobný HTP, akurát lepšie odhlučnený ako HTP, a už moc neťaha ale snaží sa. Je to lacák ale za tie prachy super :yes:
18. 12. 2020 07:27
Re: Naprosto perfektní přibrzdění kola ???
Na všech třech záběrech se pravé kolo po celou dobu silně protáčí a to pokaždé trvá minimálně sedm sekund. Okamžik kdy se přestane protáčet se do záběrů vlastně ani nevešel. Takhle rozjezd určitě vypadat nemá.
17. 12. 2020 20:44
Re: Naprosto perfektní přibrzdění kola ???
Niekoľko sek.únd? To si mal asi video na slowmotion? Lebo ja som videl, že už tak po sekunde sa auto hýbalo dopredu.
17. 12. 2020 06:26
To išiel betónovať čo?
Stĺpik pri bráničke, základy pre psiu búdu...
Zjavne budú dvaja betónovať a traja pozerať ;-)
Mal tam šupnúť 9 vriec poctivého cementu po 50 kg.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku