Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Donkervoort D8 GTO-RS: Extrémní roadster z Nizozemska se zrychlením pod 3 s

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Donkervoort nejnovější evoluci svého extrémního roadsteru D8 GTO-RS nabídne rovnou ve třech verzích. Díky tomu si na své přijdou milovníci uhlíkových vláken i dovádění na závodních okruzích.

Donkervoort D8 GTO se ve své aktuální generaci představil koncem roku 2011, kdy dorazil s prodlouženou a rozšířenou konstrukcí svého prostorového trubkového rámu a pětiválcem Audi v přídi.

V loňském roce Donkervoort představil D8 GTO v provedení inspirovaném německým závodním okruhem Bilster Berg a následně ve verzi Bare Naked Carbon Edition.

Na jaře letošního roku zveřejnil Donkervoort pětici snímků a první informace k doposud nejextrémnější verzi s prostým označením D8 GTO-RS. Nyní malá nizozemská automobilka přináší výrazně rozsáhlejší sadu fotografií své novinky a rovněž doplňující informace.

Nový Donkervoort D8 GT-RS je podle firemních materiálů výsledkem dvouletého vývoje. Během něj byla údajně přepracována konstrukce vozu a ten opět o něco povyrostl, což má odhalovat především nová příď s ještě agresivnějším výrazem a zároveň i lepšími aerodynamickými vlastnostmi.

Podle nejnovějších informací mají stát úpravy karoserie za dosažením aerodynamického přítlaku na přední i zadní nápravu odpovídajícího hmotnosti 50 kg. Zajímavé je, že zároveň se podařilo snížit odpor vzduchu o 20 procent, což umožňuje dosažení vyšší maximální rychlosti, kterou ovšem Donkervoort stále neuvádí. Stejně tak ani zrychlení z 0 na 100 km/h, to se ale určitě odehraje rychleji než za 3 sekundy.

Vedle samotného šasi a povrchových panelů karoserie se úpravám podrobil i přeplňovaný 2,5litrový pětiválec TFSI původem od Audi, který splňuje emisní normu Euro 6 a disponuje výkonem přes 280 kW (380 k). Na ladění se podílela i společnost Bosch, která má stát za nastavením dvojité spojky a Launch Control.

Další novinky se týkají zavěšení a odpružení kol. Donkervoort uvádí, že došlo k rozšíření rozchodu, což se pozitivně projevilo na držení stopy předními koly. Kompletně přepracován byl i brzdový systém.

Stranou úprav pak nezůstal ani interiér, v němž převažují uhlíková vlákna nad stylovým čalouněním sedadel, středového tunelu, části boků a spodní hrany palubní desky.

Podle původní zprávy z května letošního roku měl Donkervoort v plánu výrobu 40 exemplářů D8 GTO-RS a na tom se nic nemění, ale vedle těchto „standardních“ vozů má vzniknout ještě 15 exemplářů D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition, s povrchovými panely z uhlíkových vláken krytými pouze čirým bezbarvým lakem. Dalších 10 vozů má být v provedení D8 GTO-RS Race Edition a ty budou vybaveny sekvenční převodovkou, která není schválena pro běžný silniční provoz, což je odsuzuje výhradně k využití na uzavřených okruzích a závodních tratích.

Donkervoort tedy plánuje vyrobit celkem 65 vozů D8 GTO-RS, z nichž je v současnosti již prodáno 42 exemplářů. Základní cena je stanovena na 151.173 Eur bez daně (zhruba 4.100.000 Kč) a první vozy mají být svým majitelům dodány až v lednu roku 2018.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - removed
8. 12. 2016 23:00
Re: jízda v téhle raketě musí být úžasný zážitek...
To asi jo, myslím že někdy až hrůzu nahánějící zážitek
Avatar - beibej
8. 12. 2016 22:53
jízda v téhle raketě musí být úžasný zážitek...
neskrývaně závidím a přitom slintám. :yes:
Avatar - removed
8. 12. 2016 22:48
Re: Oceňuji...
Ten zbankrotoval někdy před dvěma lety
Ale tou automobilkou jsem myslel nějakou factory chrlící jednu plechovku za druhou...
8. 12. 2016 22:00
Re: Oceňuji...
Spyker?
Avatar - removed
8. 12. 2016 16:11
Oceňuji...
že je na tomto webu zmínka o jediném produktu Nizozemského "automobilového průmyslu" Překvapivě v zemi, kde je každý druhý obyvatel fanouškem motorismu, není žádná automobilka...