Donkervoort D8 GTO-RS se začíná představovat
Donkervoort D8 GTO se ve své aktuální generaci představil koncem roku 2011, kdy dorazil s prodlouženou a rozšířenou konstrukcí svého prostorového trubkového rámu a pětiválcem Audi v přídi.
V loňském roce Donkervoort představil D8 GTO v provedení inspirovaném německým závodním okruhem Bilster Berg a následně ve verzi Bare Naked Carbon Edition.
Nyní se odhaluje nejextrémnější verze s prostým označením D8 GTO-RS, která je podle firemních materiálů výsledkem dvouletého vývoje. Během něj byla údajně přepracována konstrukce vozu a ten opět o něco povyrostl, což má odhalovat především nová příď s ještě agresivnějším výrazem a zároveň i lepšími aerodynamickými vlastnostmi.
Vedle samotného šasi se úpravám podrobil i 2,5-litrový pětiválec TFSI původem od Audi pro zvýšení výkonu a zároveň i zlepšení řidičského komfortu. Na ladění se podílela i společnost Bosch, která má stát za nastavením dvojité spojky a Launch Control.
Další novinky se týkají zavěšení a odpružení kol. Donkervoort uvádí, že došlo k rozšíření rozchodu, což se pozitivně projevilo na držení stopy předními koly. Kompletně přepracován byl i brzdový systém.
Stranou úprav pak nezůstal ani interiér, v němž převažují uhlíková vlákna nad stylovým čalouněním sedadel, středového tunelu, části boků a spodní hrany palubní desky.
Donkervoort D8 GTO-RS vznikne v sérii 40 vozů, z nichž je již 21 exemplářů prodáno, přestože detailní představení vozu včetně technických dat se má odehrát až ve druhé polovině letošního roku, kdy první vozy zamíří ke svým majitelům. Cena je stanovena na 151.173 Eur bez daně (zhruba 4.100.000 Kč).
Zájemci o tento model, na něž se nedostane, si mohou počkat na ještě extrémnější verzi. Donkervoort má totiž pracovat na D8 GTO-R.