reklama


10.6. 2016 Jan Mička Jan Mička

Electra Meccanica Solo EV vypadá jako bota. Uveze pouze řidiče a stojí 374.000 Kč

 

Společnost Electra Meccanica tvrdí, že při drtivé většině jízd je řidič na palubě vozu sám. Sedadlo spolujezdce se tak vlastně stává zbytečným.

Jistě se ale všichni shodneme na přeplněnosti světových metropolí. Kupříkladu v Praze zaparkujeme mimo placená parkoviště a parkovací domy jenom těžko, protože buď všude plno, nebo je třeba mít příslušné povolení. Výhodu mají ti, jejichž auta se vejdou takřka všude a dokáží zaplnit i tu nejmenší mezeru, pro příklad třeba majitelé starších smartů, kteří mohli na podélném parkovacím stání zajet kolmo k chodníku. Kanadské společnosti Electra Meccanica však i to přišlo moc a navrhla vůz pro jednoho pasažéra. Prý z toho důvodu, že většinu jízd absolvuje řidič sám a další sedadla proto nejsou potřeba.

Zajímavá teorie, odpovídá ji však také výsledná produkt. Jmenuje se Solo EV, z bočního pohledu připomíná botu a zezadu obličej Earla Sinclaira z kresleného seriálu Dinosaurové. Na délku měří jenom něco málo přes tři metry, je 1.209 milimetrů široký a má rozvor 2.045 milimetrů.

Jde o tříkolku se dvěma patnáctipalcovými koly vpředu a jedním vzadu, propadlým kanálům a nerovnostem na silnicích se tedy budete vyhýbat jenom těžko. Podle údajů výrobce nejde o náhradu rodinného vozu, ale pouze o přibližovalo na dojíždění do práce, na nákupy a podobně. Když nad tím tak přemýšlíme, jeho filozofie nakonec dává docela smysl.

Přední kola se starají pouze o zatáčení a samotný elektromotor najdeme vzadu. Jde o synchronní agregát o výkonu 61 kW a točivém momentu 190 N.m, který napájí lithium-iontová baterie s kapacitou 8,64 kWh. Hmotnost vozu je jednom 450 kilogramů, na jedno nabití je schopen ujet asi 160 kilometrů a nabíjení z domácí sítě zabere asi tři hodiny. Nejde navíc o žádného loudu – z 0-100 km/h totiž zrychlí za 8 sekund, což je zhruba na úrovni sedanů vyšší střední třídy s turbodieslovými čtyřválci, a maximální rychlost činí 120 km/h.

Výbava pak zahrnuje vše, na co jsme zvyklí z „velkých“ aut. Jmenujme například LCD displej infotaimentu, audio s bluetooth a USB konektivitou, bezklíčový vstup nebo zadní parkovací kameru. Na stránkách výrobce si lze Solo za poplatek 250 kanadských dolarů (asi 4.700 Kč) rezervovat, přičemž cena samotného vozu činí v přepočtu necelých 374.000 Kč (19.888 kanadských dolarů). V nabídce jsou čtyři odstíny laku karoserie - černý, červený, stříbrný a bílý.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama