Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP bude vyžadovat v autech systémy automatického brzdění

Diskuze (25)
Auto, které samo zastaví, má být dalším výrazným příspěvkem k bezpečnosti na evropských silnicích.

Agentura Euro NCAP zveřejnila analýzu rozsáhlého výzkumu věnovaného systémům automatického brzdění ( Autonomous Emergency Braking systems). Zařízení tohoto druhu se už dnes dodávají jako příplatková výbava do řady aut – za všechna jmenujme Volvo a jeho systém City Safety nebo Škodu Citigo a City Safe Drive.

Přesnými výsledky se Euro NCAP bohužel nepochlubila, a tak máme k dispozici jen dva závěry. Z údajů posbíraných v reálném provozu vyplývá, že systémy automatického brzdění pomáhají snížit či eliminovat následky dopravních nehod o 27 %. Z toho se následně vyvozuje, že jejich povinné zavedení pomůže dosáhnout cíle do roku 2020 snížit počet úmrtí na silnicích o 50 % (proti stavu v roce 2010).

Euro NCAP od roku 2014 zahrne automatické brzdění do svého systému hodnocení bezpečnosti aut pomocí hvězdiček. Touto cestou chce motivovat automobilky k rozšíření nabídky a současně lobbovat za to, aby se v Evropě napříště automatické brzdění stalo povinnou výbavou nových aut.

V současnosti se tato funkce nenabízí v 79 % automobilových modelů prodávaných v EU. 66 % značek nemá takový systém v nabídce u žádného ze svých aut.

Jako nejpropracovanější hodnotí Euro NCAP systémy Volvo, Infiniti a Mercedes. Z jejich konkurentů srovnatelná zařízení nabízí Jaguar, Range Rover, Audi a Lexus. Z dostupnějších vozů jsou pak dle Euro NCAP nejlepšími příklady Mazda CX-5, Ford Focus, Honda Civic a VW Up!.

Diskuze (25)
15. 6. 2012 12:43
Re: A co toto
ono by uplne stacilo, aby navigace vedely intervaly, kdy kde sviti po meste zelena a umely podle toho a podle aktualniho provozu prepocitat cestu, aby byla co nejrychlejsi.
Veskere technicke predpoklady pro to jsou a bylo by to mnohem levnejsi nez vsechny pochybne autovlaky Volva, samoridici auta od Googlu a asistenty brzdeni (opet od Volva a Mercedesu). Jenze z toho jaksi nekouka tak dobry byznys jako kdyz se udela vyhlaska EU a bude se to pozadovat behem homologace. To zas bude zisk z licencnich poplatku za ty asistenty ... Kolikpak asi kapriku za to EU urednici dostanou, ze ty homologace protlaci ? Pro ridice z toho neplyne zadna vyhoda. Brzdit bude muset sam tak jako tak.
15. 6. 2012 12:38
Re: Blbosť na kvadrát
:yes:
15. 6. 2012 12:34
Tady nejde o bezpecnost...
ale o nekaly konkurencni boj. Jsem zvedavy , jak dlouho se EU bude darit vysachovavat importery aut ze zahranici nesmyslnymi predpisy.
Kdysi davno zavedli v EU povinne mlhovky vzadu a spousta japoncu a amerik je pak mela dodelavana nekde na kolene v autosalonu.
Ted nedavno zavedli povinne ESP i do miniaut.
No a ted zavedou asistent brzdeni.

Ma to jeden hacek, zbytek sveta je uz technicky minimalne na stejne urovni jako vyrobci v EU a nas pokriveny trh s auty uz davno neni svetova jednicka. Takze jen smele do toho EU byrokrati. Tady nejde o zachranene zivoty, tady jde o ochranarskou politiku na trhu a ta vzdycky vede do pekel... budeme mit horsi vyrobky za vic penez pro spotrebitele. Ti japonci, korejci a spol si ty systemy vyvinou za rok taky.. pro ten zlomek produkce, ktery v evrope prodaji.

Jinak k tomu asistentu ... blbost jak mraky - muj nazor. Ocekavam, kdy prvni nana nekoho prejede a bude se hrozne divit, jak se ji to i s tim asistentem mohlo stat.
Avatar - Stejsn
15. 6. 2012 11:42
Re: Blbosť na kvadrát
:yes: amen
Avatar - pretekar
15. 6. 2012 09:42
Re: Blbosť na kvadrát
:yes: :yes: :yes: