Euro NCAP bude vyžadovat v autech systémy automatického brzdění

Euro NCAP bude vyžadovat v autech systémy automatického brzdění

 

Auto, které samo zastaví, má být dalším výrazným příspěvkem k bezpečnosti na evropských silnicích.

Agentura Euro NCAP zveřejnila analýzu rozsáhlého výzkumu věnovaného systémům automatického brzdění ( Autonomous Emergency Braking systems). Zařízení tohoto druhu se už dnes dodávají jako příplatková výbava do řady aut – za všechna jmenujme Volvo a jeho systém City Safety nebo Škodu Citigo a City Safe Drive.

Přesnými výsledky se Euro NCAP bohužel nepochlubila, a tak máme k dispozici jen dva závěry. Z údajů posbíraných v reálném provozu vyplývá, že systémy automatického brzdění pomáhají snížit či eliminovat následky dopravních nehod o 27 %. Z toho se následně vyvozuje, že jejich povinné zavedení pomůže dosáhnout cíle do roku 2020 snížit počet úmrtí na silnicích o 50 % (proti stavu v roce 2010).

Euro NCAP od roku 2014 zahrne automatické brzdění do svého systému hodnocení bezpečnosti aut pomocí hvězdiček. Touto cestou chce motivovat automobilky k rozšíření nabídky a současně lobbovat za to, aby se v Evropě napříště automatické brzdění stalo povinnou výbavou nových aut.

V současnosti se tato funkce nenabízí v 79 % automobilových modelů prodávaných v EU. 66 % značek nemá takový systém v nabídce u žádného ze svých aut.

Jako nejpropracovanější hodnotí Euro NCAP systémy Volvo, Infiniti a Mercedes. Z jejich konkurentů srovnatelná zařízení nabízí Jaguar, Range Rover, Audi a Lexus. Z dostupnějších vozů jsou pak dle Euro NCAP nejlepšími příklady Mazda CX-5, Ford Focus, Honda Civic a VW Up!.

Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy

 









Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 





Související články
Euro NCAP 2015: Audi TT – Čtyři hvězdy pro kupé Euro NCAP 2015: Audi TT – Čtyři hvězdy pro kupé

Třetí generace Audi TT zamířila do testů Euro NCAP s…

Euro NCAP 2015: Renault Trafic a Opel Vivaro – Jen tři hvězdy Euro NCAP 2015: Renault Trafic a Opel Vivaro – Jen tři hvězdy

Dvojčata značek Renault a Opel zastoupil v nových testech…

 




 
Video: Mercedes-Benz G 500 4x42 brody a ostré kameny zkrátka ignoruje

Video: Mercedes-Benz G 500 4x42 brody a ostré kameny zkrátka ignoruje

26.2. 2015

Mercedes-Benz G je impozantní vůz. Jak automobilka ukazuje v novém videu, jsou jeho hranice pro běžného smrtelníka takřka nedosažitelné.




Blesk.cz

Menopauza – zabrat dostává tělo i psychika. Jak se bránit?

Menopauza – zabrat dostává tělo i psychika. Jak se bránit?

Cítíte se unavená, vyhořelá, nepřitažlivá? K tomu se mohou přidružit změny nálady, bolest hlavy, návaly, ztráta…

Módní policie ulice: Barvy na velkou večerní? A poslancova holka naostro!

Módní policie ulice: Barvy na velkou večerní? A…

Ples města Olomouce nabídl pohled na krásné ženy a jejich švarné doprovody. Jak ale podle Františky dopadly…

 

iSport.cz

Rosický a Bony pomohli k výhrám, tři body má i Chelsea

Rosický a Bony pomohli k výhrám, tři body má i Chelsea

Program 28. kola anglické Premier League nabídl mnoho zajímavého. Záložník Tomáš Rosický se objevil v základní…

Rosolová před startem HME: Doufám, že se vyvaruju koninám!

Rosolová před startem HME: Doufám, že se vyvaruju koninám!

Vrchol loňské zimy skončil pro Denisu Rosolovou pádem, prasklou čéškou a chození o berlích. O víkendu v Praze…

 

Reflex.cz

Restauracím se sníží DPH. Stát se to mělo dávno, protože konkurenční prostředí je nerovné

Restauracím se sníží DPH. Stát se to mělo dávno,…

Restaurace v České republice platí jednu z nejvyšších daní z přidané hodnoty v Evropě. Aby ministerstvo financí…

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Co se to děje? Jsem hrdý na Zemana

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Co se to děje? Jsem hrdý na Zemana

Tento text mi vynese další kýbl nadávek do presstitutů a korouhviček, ale mě to nedá. Musím zase souhlasit se…