Volvo: City Safety si nehodláme nechat pro sebe
Bezpečnost a Volvo, to jsou slova, která jsme zvyklí vídat v jedné větě hodně často. Volvo vynakládá nemalé finanční prostředky na zlepšení pasivní i aktivní bezpečnosti svých vozů, bylo by od něj tedy dosti nekolegiální, kdyby se v rámci koncernu nepodělilo minimálně s „mateřským“ Fordem.
V rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl viceprezident automobilky Volvo Gerry Keaney, že by pro něj bylo překvapující, pokud by novinku, systém City Safety, do vínku nedostaly po dalších modelech ve výrobním portfoliu Volva také například některé modely od Fordu. Volvo jednoduše odvedlo těžkou průkopnickou práci a nyní již širšímu nasazení tohoto systému v podstatě nic nebrání a ten se tak ve střednědobém horizontu rozšíří i do ostatních (a časem i nižších) modelů ostatních spřátelených značek.
City Safety se poprvé představil v novém Volvu XC60, které se podle vyjádření automobilky stává nejbezpečnějším Volvem v dějinách. Není důvod nevěřit, kromě robustní karoserie nabízí XC60 širokou základní bezpečnostní výbavu včetně již zmiňovaného systému City Safety. O co že se tedy přesněji jedná?
Systém City Safety zabraňuje či zmírňuje následky lehčích kolizí při rychlosti do 30 km/h, které vznikají, zejména v městském provozu, řidičovo nepozorností a následným pozdním zabrzděním. Pokud vůz detekuje nebezpečné přibližování se k vozu vpředu a řidič neaktivuje brzdu, City Safety zasáhne a pokusí se zabránit srážce, která by jinak byla nevyhnutelná. Do rychlosti 15 km/h je velká šance, že ke kontaktu vůbec nedojde.
Nad vaším automobilem bdí laserové zařízení, které v noci i ve dne neustále kontroluje prostor před vámi do vzdálenosti 10 metrů a padesátkrát za sekundu vyhodnocuje sebrané údaje a porovnává je s momentální polohou a rychlostí vozu. Je ale třeba udržovat horní stranu předního okna čistou, protože nánosy špíny či ledu jsou pro paprsek nepřekonatelnou překážkou. Systém může dále omezit mlha, či hustý déšť a sněžení.