Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: City Safety si nehodláme nechat pro sebe

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
City Safety je opět jedním ze systémů, který posouvá aktivní bezpečnost automobilové dopravy zase o kousek dál. To, že se velice pravděpodobně objeví i v dalších modelech ostatních koncernových značek rozhodně vítáme.

Bezpečnost a Volvo, to jsou slova, která jsme zvyklí vídat v jedné větě hodně často. Volvo vynakládá nemalé finanční prostředky na zlepšení pasivní i aktivní bezpečnosti svých vozů, bylo by od něj tedy dosti nekolegiální, kdyby se v rámci koncernu nepodělilo minimálně s „mateřským“ Fordem.

V rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl viceprezident automobilky Volvo Gerry Keaney, že by pro něj bylo překvapující, pokud by novinku, systém City Safety, do vínku nedostaly po dalších modelech ve výrobním portfoliu Volva také například některé modely od Fordu. Volvo jednoduše odvedlo těžkou průkopnickou práci a nyní již širšímu nasazení tohoto systému v podstatě nic nebrání a ten se tak ve střednědobém horizontu rozšíří i do ostatních (a časem i nižších) modelů ostatních spřátelených značek.

City Safety se poprvé představil v novém Volvu XC60, které se podle vyjádření automobilky stává nejbezpečnějším Volvem v dějinách. Není důvod nevěřit, kromě robustní karoserie nabízí XC60 širokou základní bezpečnostní výbavu včetně již zmiňovaného systému City Safety. O co že se tedy přesněji jedná?

Systém City Safety zabraňuje či zmírňuje následky lehčích kolizí při rychlosti do 30 km/h, které vznikají, zejména v městském provozu, řidičovo nepozorností a následným pozdním zabrzděním. Pokud vůz detekuje nebezpečné přibližování se k vozu vpředu a řidič neaktivuje brzdu, City Safety zasáhne a pokusí se zabránit srážce, která by jinak byla nevyhnutelná. Do rychlosti 15 km/h je velká šance, že ke kontaktu vůbec nedojde.

Nad vaším automobilem bdí laserové zařízení, které v noci i ve dne neustále kontroluje prostor před vámi do vzdálenosti 10 metrů a padesátkrát za sekundu vyhodnocuje sebrané údaje a porovnává je s momentální polohou a rychlostí vozu. Je ale třeba udržovat horní stranu předního okna čistou, protože nánosy špíny či ledu jsou pro paprsek nepřekonatelnou překážkou. Systém může dále omezit mlha, či hustý déšť a sněžení.

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
12. 3. 2008 21:28
Re: O co jde?
mno, jak sis urcite procetl, tak to funguje jenom do 30 kmh. Takze dalnicni rodeo se v tomhle pripade nekona. Kdyz si ale pomyslim, jak temer denne projizdim magistralu v Praze a trva mi to tak cca pul hodiny az hodinu, tak po dni stravenem v praci uz fakt nejsem zrovna nejcerstvejsi. Skratka hratky spojka plyn brzda ktere musim zopaknout desitky az stovky krat...je tak fakt sance ze mi to sem tam ujde. Nastesti vzdy sem dobrzdil. Myslim ze system je fakt spise urcen pro takove situace...takze Volvo :yes:
Avatar - Ronault.
12. 3. 2008 12:23
O co jde?
Pokud jsem z popisu systému správně pochopil jeho funkci a využití, tak jde především o toto:

Jedu ve městě a nevěnuji se plně řízení, například telefonuji, což je proti předpisům, či dokonce SMSkuji, nebo se starám o dětičky na zadním sedadle a v té chvíli auto předemnou zabrzdí a já jakožto nedbalý řidič nedobrzdím a vletím autu předemnou do zavazadelníku si prohlédnout jeho dnešní nákup v Tescu.

Druhou možností je tragický obraz řidičské komunity. Nechápavost významu "bezpečná vzdálenost". A to je vidět všude. Ve městě, mimo město... Nejpříjemnější je situace, kdy se řítíte na dálnici už tak nepředpisovýc 150 km/h a nalepí se za Vás frajírek a dodržuje vzdálenost asi 40 cm od vašeho nárazníku. V těchto situacích vždy přemýšlím, zda by se mi nehodil nový nárazník, nebo zadní dveře, že bych polechtal pedál brzdy.

Jinými slovy tento systém by měl řidičům, kteří nemají vlastní zdravý úsudek, zaručit to, že i přes své řidičské neschopnosti budou ve větším bezpečí. Tak to je fajn, ještě že tohle máme. Brzy budou auta i hlásit, zda auto přijíždějící z pravé strany má či nemá přednost v jízdě... jen proto, že za volantem sedí hlupáci...