Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský automobilový trh stagnuje (výsledky za 1. pololetí)

Dan Vořechovský
Diskuze (43)
Evropskému automobilovému trhu nadále vévodí vozy značky Volkswagen, kterých se v prvním pololetí tohoto roku prodalo nejvíce. Nejprodávanější vůz má však automobilka Peugeot, jejíž model 207 si koupilo 237 722 zákazníků.

Podle společnosti JATO Dynamics, která se zabývá průzkumem automobilového trhu, poklesl v prvním pololetí tohoto roku prodej nových automobilů v Evropě o 0,9 %. Znamená to, že se v letošním prvním pololetí v Evropě prodalo o 79 324 vozů méně než ve stejném období loňského roku. Od začátku roku až do konce června se v Evropě prodalo celkem 8 355 705 nových vozů.

Evropskému trhu s novými automobily i nadále dominují vozy značky Volkswagen, kterých se v prvním pololetí prodalo 835 828 kusů, což je však oproti prvnímu pololetí roku 2006 o 3,8 % méně. Druhé místo zaujímají vozy značky Opel a Vauxhall, kterých se prodalo 718 083 kusů. Na třetím místě skončily s 697 583 kusy vozy značky Ford.

Co se růstu týká, dařilo se nejvíce automobilům značky Dacia (+ 55,2 %) a Daihatsu (52,5 %). Dvouciferného nárůstu prodeje dosáhly v prvním pololetí tohoto roku rovněž vozy značky Honda (+ 15,9 %) a MINI (+ 14 %). Dařilo se i vozům značky Jeep (+ 9,1 %), Land Rover (+ 8,6 %), Volvo (+ 7,9 %) nebo Chevrolet (+ 7,5 %).

Nejprodávanějším modelem byl v Evropě v prvním pololetí Peugeot 207, kterého se prodalo 237 772 kusů. Hranici dvou set tisíc prodaných kusů pokořily ve stejném období ještě vozy Ford Focus, Fiat Punto, Opel Corsa, Opel Astra, Volkswagen Golf a Renault Clio.

Prodeje vozů podle značky (Leden – Červen 2007)

Značka1. pol. 2007 (v ks)1. pol. 2006 (v ks)Změna (v %)
Volkswagen835 828869 080- 3,8
Opel / Vauxhall718 083730 455- 1,7
Ford697 583698 401- 0,1
Renault642 354737 778- 12,9
Peugeot601 526606 022- 0,7
Fiat530 345496 521+ 6,8
Citroen508 695504 814+ 0,8
Toyota487 796464 619+ 5,0
Mercedes-Benz375 334379 972- 1,2
Audi352 235334 670+ 5,2

Nejprodávanější modely v Evropě v 1. pololetí roku 2007

Model1. pol. 2007 (v ks)1. pol. 2006 (v ks)Změna (v %)
Peugeot 207237 72250 160+ 373,9
Ford Focus229 249251 427- 8,8
Fiat Punto222 432228 230- 2,5
Opel Corsa219 311147 238+ 48,9
Opel Astra215 867238 394- 9,4
Volkswagen Golf215 023219 024- 1,8
Renault Clio213 272242 872- 12,2
Ford Fiesta198 516196 564+ 1,0
Volkswagen Passat162 793176 953- 8,0
BMW 3158 799152 207+ 4,3

Dan Vořechovský
Diskuze (43)
Avatar - Righ
26. 7. 2007 06:00
Secteno podtrzeno
Z prodejnich vysledku je predne zrejmy relativne nenapadny, ale presto jasne rozpoznatelny ustup VW. Nemyslim si, ze by to byla pro VW nejaka tragedie a jeho pozice evropskeho lidra zustava nadale neotresitelna, ale kazdopadne by se nad tim meli ve Wolfsburgu zamyslet. Na vine je castecne dlouhodoby pokles nemeckeho trhu, ktery se v tomto pololeti predevsim kvuli zvyseni DPH u aut v lednu letosniho roku zmensil o temer 10% (9.2% presne). Za co si ale muze VW sam, jsou spatne prodeje Golfu 5, ktery ackoliv byl uveden prakticky ve stejny cas jako nova Astra, dlouhodobe na ni ztraci a je to tak poprve, co Opel prekonal v kompaktech VW. Nemastne neslane vysledky G5 jsou koneckoncu duvodem puvodne neplanovaneho uvedeni kombi, Golfu + a predevsim urychlovani prichodu nove generace, ktera by se mela oficialne predstavit uz v roce 2008. V C segmentu tak momentalne zustava nejsilnejsi Focus 2, ktery je asi o rok mladsi nez jeho 2 nejvetsi konkurenti. Polo uz vypadlo z prvni desitky nejprodavanejsich modelu a Passat rovnez zaznamenal mirnou ztratu. V pripade "Apostola" to nevypada na nic hrozneho, ale v Mondeu mu nastupuje zdatny konkurent (jediny) a predevsim Polo uz je hluboko za zenitem. Neni pritom duvod ocekavat, ze by VW byl v soucasnosti s to postavit male auto, ktere by mohlo valcovat 207cku, GP nebo Clio. Nezbyva nez doufat v uspech G6 a loajalitu zakazniku predevsim v Nemecku k novemu Polu, at uz bude jakekoliv. Velkou vyhodou VW je Audi a Skoda, ktery lamou jeden rekord za druhym a ekonomicky ho drzi nad vodou.
Co se tyce ostatbnich automobilek, tak i pres nepatrny pokles prodeju GP se drzi Fiat s nejvetsim prirustkem ze vsech hlavnich evropskych koncernu. Tomu odpovida i vyvoj na italskem trhu, ktery v prvnim pololeti povyrostl o 6.5%. Bude zajimavy sledovat, jak se GP srovna s nastupem Corsy a hlavne 207cky, coz je podle me soucasna jednicka tridy. Jeste stoji za zminku nekoncici ustup Renaultu, ale o tom pisu jinde v diskuzi. A posledni poznamka patri Toyote, jez si udrzuje pozvolny, ale systematicky rust bez velkych vykyvu.
Avatar - Righ
25. 7. 2007 22:37
Re: Renault
Renault skutecne zaziva zle casy, zvlast kdyz pripocitame hrozivou ztratu Nissanu (-14.3%; 1. pol. 2007 x 1. pol. 2006). Faktem ale je, ze za propad si muze u obou automobilek zcela sam. Sazka Nissanu na neprehlednou paletu off-roadu, SUVcek a crossoveru, "vylepsenou" podivnymi hybridy jako Tiida, se v Evrope ukazuje jako slepa ulicka. Navic se mi to jevi jako zbytecny ustup ze slavy, vzdyt Nissan byl vzdy v Evrope jeden z nejuspesnejsich japonskych mainstreamovych vyrobcu, nechapu, proc se zacal soustredit na okrajove segmenty trhu a pohrbil znacky jako Primera nebo Almera. Renault to evidentne zazdil novym Meganem/Scenicem, Modus se taky minul ucinkem. Clio se z nich chytlo zdaleka nejlip. Byl bych ale o neco optimistictejsi, co se tyce novych modelu. S Lagunou Renault diru do sveta ani tabulek urcite neudela, ale novy Twingo vypada vic nez dobre a mohlo by pro Renault znamenat skutecne hmatatelny prinos.
Avatar - Falco
25. 7. 2007 22:21
Re: Renault
Kvalitní vedení, spolupráce s Nissanem - brzo příjde změna!!
25. 7. 2007 18:06
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Golfavii :-) Popravdě - Octavii.
Avatar - Righ
25. 7. 2007 17:28
Re: PRODEJE ČESKO 6/2007
Nevim, kde se zde v diskuzich bere nazor, ze Cesi jsou uplni burani, coz pry jde ruku v ruce s prevahou Skody a VW. Nechapu, v cem jsou Cesi vetsi burani nez treba Slovaci nebo Polaci, ostatne prohlasit o jakymkoliv narodu podobnou zobecnovaci kritiku je vzdycky pitomost. Ale uz vubec nechapu, proc by se tohle buranstvi melo pojit s VW...? VW je zdaleka nejvetsi evropska automobilka, silna temer na vsech trzich, s rozhodujici silou v Nemecku. No aby taky ne, vzdyt je nemecka. Podobnou pozici ma Renault ve Francii, Fiat v Italii a zrovna tak Skoda v Cesku. Podobne komicka je kritika a posmech tolika prispevovatelu na automobilovych forech na adresu TDIcek. Co je na nich tak magicky odpuzujiciho? Samozrejme maji sve mouchy, ktere vyplyvaji z konstrukce, ale zase maji jednoznacna pozitiva. Pravidelne jezdim s opevovanym HDI od Peugeotu a jezdil jsem i v TDCi od Fordu a v nekterych ohledech jsou to motory lepsi a v jinych zase horsi. Motory TDI se ukazaly jednoznacne jako uspesny a zivotaschopny, coz se odrazi na prodejnich uspesich dieslovych aut z koncernu. A ze je u nas kazdy druhy auto "octavka f tdi", tudiz clovek vida nejvic dementnich ridicu prave v nich? Odpoved, smudlo, hledej uz v ty otazce. To by byl opravdu gol, kdyby to nejvic ridicu prasilo treba v Corollach, kterych je tu par tisic...