Přehled cen nových aut na českém trhu: Fabia a její konkurenti (červen 2009)
Druhý díl našeho přehledu cen automobilů z třídy malých vozů patří aktuální mainstreamové produkci největších automobilek. Na většinu modelů se v současné době vztahují buď dlouhodobé plošné slevy, nebo lze pořídit akční verze se zvýhodněnou cenou za výbavu, kterou mají navíc (případně obojí). Těžištěm nabídky většiny modelů jsou malé benzinové motory nabízené ve více stupních výbavy v cenovém rozpětí 250 až 300 tisíc Kč.
V této části jsme se zaměřili výhradně na hatchbacky, verzím s karoserií kombi a malým kabrioletům bude věnován prostor v dalších dílech.
Fiat |
Fiat Grande Punto s třídveřovou karoserií a motorem 1,2 8V stojí velmi atraktivních 189.900,- Kč. Pětidveřová verze ve stejné konfiguraci je ovšem o 24 tisíc Kč dražší, přičemž příplatek za zadní pár dveří je ve vyšších výbavách 14 tisíc Kč. Základní výbava Active obsahuje posilovač řízení, palubní počítač, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, dva airbagy a přípravu pro rádio. Příplatek za klimatizaci je standardně 35 tisíc Kč, akční model Ice přidává k výbavě Active klimatizaci za 15 tisíc Kč.
Fiat Grande Punto - akční ceny benzinových motorizací | |||||
Motor | 1,2 8V | 1,4 8V | 1,4 16V | 1,4 T-Jet | 1,4 Natural Power |
Převodovka | 5M | 5M | 6M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 1368 | 1368 | 1368 | 1368 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 48/5500 | 57/6000 | 70/6000 | 88/5000 | 56/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 102/3000 | 115/3000 | 125/4500 | 206/2000 | 115/3000 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 165 | 178 | 195 | 165 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,5 | 13,2 | 11,4 | 8,9 | 13,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 6,0 | 6,6 | 6,3 |
Cena Active [Kč] | 213.900,- | - | - | - | - |
Cena Ice [Kč] | 228.900,- | - | - | - | - |
Cena Dynamic [Kč] | 251.900,- | 291.900,- | 312.900,- | 357.900,- | 418.900,- |
Cena Racing [Kč] | 256.900,- | 296.900,- | 317.900,- | - | - |
Cena Sport [Kč] | - | - | 368.900,- | 401.900,- | - |
Provedení Dynamic (dostupné jen s pětidveřovou karoserií) přidává klimatizaci, rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, vyhřívání zpětných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené zadní sedadlo, boční a okenní airbagy.
Fiat Grande Punto - akční ceny dieselových motorizací | |||
Motor | 1,3 MultiJet (55 kW) |
1,3 MultiJet (66 kW) |
1,6 MultiJet (88 kW) |
Převodovka | 5M | 6M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1248 | 1248 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/4000 | 66/4000 | 88/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 190/1750 | 200/1750 | 280/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 175 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,6 | 11,9 | 9,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,5 | 4,9 |
Cena Active [Kč] | 287.900,- | - | - |
Cena Dynamic [Kč] | 327.900,- | 357.900,- | - |
Cena Racing [Kč] | 332.900,- | 363.900,- | - |
Cena Sport [Kč] | - | 413.900,- | 449.900,- |
Příplatek za výbavu Racing je 5 tisíc Kč. Proti Dynamic přidává litá 15palcová kola, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, rádio s podporou formátu MP3 a přední mlhovky. Naopak za boční airbagy je potřeba připlatit dalších 5 tisíc Kč. Zákazníci na rozdíl od nižších výbav mohou vybírat z nabídky polepů karoserie a dalších estetických doplňků.
Vrcholem je verze Sport, která obsahuje kompletní výbavu Racing, rozšířenou o 17palcová kola, nástavce prahů, střešní spoiler, automatickou klimatizaci, multimediální systém Blue&Me, přední loketní opěrku, elektrické stahování zadních oken u pětidveřové verze, boční airbagy a ESP.
Fiat Grande Punto - akční ceny třídveřové verze | ||||||
Motor | 1,2 8V | 1,4 8V | 1,4 16V | 1,4 T-Jet | 1,3 MJet | 1,6 MJet |
Převodovka | 5M | 5M | 6M | 5M | 6M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 1368 | 1368 | 1368 | 1248 | 1598 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 48/5500 | 57/6000 | 70/6000 | 88/5000 | 66/4000 | 88/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 102/3000 | 115/3000 | 125/4500 | 206/2000 | 200/1750 | 280/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 165 | 178 | 195 | 175 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,5 | 13,2 | 11,4 | 8,9 | 11,9 | 9,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 6,0 | 6,6 | 4,5 | 4,9 |
Cena Active [Kč] | 189.900,- | - | - | - | - | - |
Cena Ice [Kč] | 204.900,- | - | - | - | - | - |
Cena Racing [Kč] | 242.900,- | 282.900,- | 303.900,- | 343.900,- | 348.900,- | - |
Cena Sport [Kč] | - | - | 353.900,- | 393.900,- | 398.900,- | 434.900,- |
Ford |
Nová generace Fiesty přináší Fordu úspěchy napříč Evropou, včetně českého trhu. Sice zdaleka nedosahuje počtu registrací Fusionu, ale její prodeje byly v květnu ve srovnání s minulou generací dvojnásobné. První cena pětidveřové verze je 249.990,- Kč, třídveřové provedení je o 15 tisíc Kč levnější.
Základní výbava Ambiente je dostupná jen se slabším motorem 1,25 l. Obsahuje dva airbagy, rádio s CD přehrávačem a 2 reproduktory, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a dělená zadní sedadla.
Ford Fiesta pětidveřová - akční ceny (červen 2009) | ||||
Motor | 1,25 Duratec | 1,25 Duratec | 1,4 Duratec | 1,4 Duratec |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 4A |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 1242 | 1388 | 1388 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 44/6000 | 60/5800 | 71/5750 | 71/5750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 109/3600 | 114/4200 | 128/4200 | 128/4200 |
Max. rychlost [km/h] | 152 | 168 | 175 | 166 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,9 | 13,3 | 12,2 | 13,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 5,7 | 5,7 | 6,5 |
Cena Ambiente [Kč] | 249.990,- | - | - | - |
Cena Trend [Kč] | 269.990,- | 289.990,- | - | - |
Cena Titanium [Kč] | 299.990,- | 319.990,- | 339.990,- | 369.990,- |
Trend přidává elektrické stahování předních oken, dálkový ovladač centrálního zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio se 4 reproduktory, ovládáním na volantu a konektorem Aux-in. Zpětná zrcátka jsou navíc vyhřívaná a v barvě karoserie. Klimatizace je za příplatek 25 tisíc Kč. Provedení ECOnetic (úspornější verze motoru 1,6 TDCi s kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km) má k výbavě Trend sportovní podvozek.
Výbava Ghia k provedení Trend přidává manuální klimatizaci, kůží potažený volant, boční airbagy, kolenní airbag, 6 reproduktorů k rádiu, přední mlhovky, chromované doplňky karoserie a 15palcová ocelová kola. Verze Titanium má výbavu stejnou jako Ghia, liší se vzhledem. S motorem 1,25 (44 kW) je nyní zvýhodněna o 10 tisíc Kč, s motorem 1,4 l o 12 tisíc Kč.
Ford Fiesta pětidveřová - přehled cen (červen 2009) | ||||
Motor | 1,4 Duratec | 1,4 TDCi | 1,6 TDCi | 1,6 TDCi DPF |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1388 | 1398 | 1560 | 1560 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 71/5750 | 50/4000 | 66/4000 | 66/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 128/4200 | 160/1750 | 204/1750 | 204/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 162 | 175 | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 | 14,9 | 11,9 | 11,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 4,2 | 4,2 | 3,7 |
Cena Trend/ECOnetic [Kč] | - | 339.990,- | - | 392.990,- |
Cena Ghia [Kč] | 351.990,- | 379.990,- | - | - |
Cena Titanium [Kč] | - | 379.990,- | 404.990,- | - |
Příplatek za okenní airbagy je 9 tisíc Kč, boční airbagy a kolenní airbag pro nižší stupně výbavy vyjdou na 6.900,- Kč, příplatek za ESP a brzdový asistent je 19.900,- Kč.
Hyundai |
Hyundai míří s novým i20 výš, než jaké měl ambice předchozí Getz. Důkazem je vedle propracovanějšího designu široká nabídka hned šesti motorů, velký zavazadlový prostor (295 l) a pětiletá záruka bez omezení km. Tyto vlastnosti se promítly ve statistikách registrací, když se i20 zařadil mezi 10 nejprodávanějších modelů ve své třídě v ČR. Podle ceníku platného od začátku června je první cena i nadále 229.900,- Kč. Ceny dražších verzí jsou od června vyšší, než byly při zahájení prodeje, současně s tím se ale rozšířila jejich výbava a v nabídce se objevilo nové provedení Classic Plus.
Hyundai i20 - ceny benzinových motorů na českém trhu (červen 2009) | |||||
Motor | 1,2 12V | 1,4 CVVT | 1,4 CVVT | 1,6 CVVT | 1,6 CVVT |
Převodovka | 5M | 5M | 4A | 5M | 4A |
Zdvihový objem [cm3] | 1248 | 1396 | 1396 | 1591 | 1591 |
Válce/ventily | 4/3 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 57/6000 | 74/5500 | 74/5500 | 93/6300 | 93/6300 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 119/4000 | 137/4200 | 137/4200 | 157/4200 | 157/4200 |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 180 | 172 | 190 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,6 | 12,9 | 9,5 | 11,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,6 | 6,2 | 5,9 | 6,3 |
Cena Classic [Kč] | 229.900,- | - | - | - | - |
Cena Classic Plus [Kč] | 249.900,- | - | - | - | - |
Cena Comfort [Kč] | 264.000,- | 279.900,- | 299.900,- | - | - |
Cena Style [Kč] | - | 319.900,- | 339.900,- | 334.900,- | 354.900,- |
Nejlevnější Classic má jednu z nejbohatších základních bezpečnostních výbav v segmentu – zahrnuje hned šest airbagů a aktivní opěrky hlavy, ESP společně s kotoučovými brzdami pro zadní kola je možné přiobjednat za 15 tisíc Kč. Dále je v základu posilovač řízení, centrální zamykání, rádio s CD přehrávačem, volant nastavitelný ve dvou osách, otáčkoměr a dělená zadní sedadla.
O 20 tisíc Kč dražší, již zmíněný, Classic Plus přidává dálkový ovladač centrálního zamykání, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka s vyhříváním a palubní počítač. Výbava Comfort (+ 15 tisíc Kč) obsahuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kryty zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie, tónovaná skla a USB připojení k rádiu. Nově je v ní navíc zahrnuto ESP a zadní kotoučové brzdy.
Hyundai i20 - ceny dieselových motorů na českém trhu (červen 2009) | |||
Motor | 1,4 CRDi | 1,4 CRDi | 1,6 CRDi |
Převodovka | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1396 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/4000 | 66/4000 | 94/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 220/1750-2350 | 220/1750-2750 | 260/1900-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 161 | 171 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,2 | 13,6 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 4,4 | 4,3 |
Cena Comfort [Kč] | 314.900,- | - | - |
Cena Style [Kč] | - | 354.900,- | 384.900,- |
Nejvyšší výbava Comfort má dále 15palcová litá kola (pro nižší výbavy za příplatek jen 4 tisíce Kč), přední mlhovky, automatickou klimatizaci, alarm, elektrické stahování zadních oken a kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. Pro motor 1,4 CVVT je o 40 tisíc Kč dražší, u motorů 1,6 CVVT, 1,4 CDRi (66 kW) a 1,6 CRDi je jedinou nabízenou volbou.
Třídveřová verze se na českém trhu v současné době nenabízí.
Mazda |
Mazda2, auto roku 2008, je s první cenou 273.900,- Kč za pětidveřovou, resp. 259.900,- Kč za třídveřovou verzi jedním z nejdražších aut v třídě malých vozů. Za podobnou cenu lze dnes pořídit srovnatelně vybavené auto o třídu větší, přesto má ale nejmenší Mazda na českém trhu relativně silnou pozici.
Základní výbava CE obsahuje přípravu na rádio, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, dva airbagy, otáčkoměr, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. CE Pro přidává za příplatek 26 tisíc Kč klimatizaci a elektrické stahování předních oken, CE Plus za dalších 26 tisíc Kč rádio s CD/MP3 přehrávačem, boční a okenní airbagy a digitální hodiny.
Výbava TE zahrnuje automatickou klimatizaci, ovládání rádia na volantu, čtyři reproduktory místo dvou, 15palcová kola (ovšem ocelová), zrcátka a kliky v barvě karoserie a elektrické sklápění a vyhřívání zpětných zrcátek. Až tato verze má dělená zadní sedadla. TE Pro za 32 tisíc Kč navíc přidává stabilizační systém a litá kola, TE Plus (+ 29 tisíc Kč) má dále měnič na CD, šest reproduktorů, 16palcová kola, přední mlhovky, palubní počítač a elektrické stahování zadních oken.
Mazda2 pětidveřová - přehled cen na českém trhu (červen 2009) | |||||
Motor | 1,3 MZR | 1,3 MZR | 1,5 MZR | 1,4 MCD | 1,6 MCD |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1349 | 1349 | 1498 | 1399 | 1560 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/6000 | 63/6000 | 76/6000 | 50/4000 | 66/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 121/3500 | 122/3500 | 135/4000 | 160/2000 | 205/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 172 | 188 | 162 | 173 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,0 | 12,9 | 10,4 | 15,5 | 11,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,2 | 5,7 | 4,1 | 4,2 |
Cena CE [Kč] | 273.900,- | - | - | - | - |
Cena CE Pro [Kč] | 299.900,- | - | - | 350.900,- | - |
Cena CE Plus [Kč] | 325.900,- | - | - | 376.900,- | - |
Cena TE [Kč] | - | 344.900,- | - | 395.900,- | - |
Cena TE Pro [Kč] | - | 376.900,- | - | 448.900,- | - |
Cena TE Plus [Kč] | - | 405.900,- | - | - | - |
Cena GTA [Kč] | - | - | 449.900,- | - | 513.900,- |
Třídveřová Mazda2 je o 15 tisíc Kč levnější, nenabízí se s motorem 1,4 MCD a ve výbavách TE Pro a TE Plus.
Vrcholem modelové řady je verze GTA s balíčkem sportovních doplňků karoserie, bezklíčovým vstupem a startováním a vyhříváním předních sedadel.
Mitsubishi |
Faceliftované Mitsubishi Colt se prodává za ceny od 229.900,- Kč, základní výbava Entry je ovšem dostupná jen s třídveřovou karoserií. Obsahuje čtyři airbagy, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, výškově nastavitelný volant, palubní počítač a indikaci řazení na přístrojovém štítu.
Nejlevnější pětidveřový Colt tak stojí ve výbavě Inform 264.900,- Kč (třídveřový je o 10 tisíc Kč levnější). K výše jmenovaným prvkům přidává manuální klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a 15palcová ocelová kola místo 14palcových.
U provedení Invite je nutné sáhnout po čtyřválcovém motoru 1,3 MIVEC. K Inform přidává rádio s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, tempomat, kůží potažený volant, zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie a 15palcová litá kola. Intense má navíc světelný a dešťový senzor, střešní spoiler, 16palcová kola a přední mlhovky.
Mitsubishi Colt - ceny na českém trhu (červen 2009) | ||||
Motor | 1,1i 3dv | 1,1i 5dv | 1,3i MIVEC 3dv | 1,3i MIVEC 5dv |
Převodovka | 5M | 5M | 5M (6MA) | 5M (6MA) |
Zdvihový objem [cm3] | 1124 | 1124 | 1332 | 1332 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/6000 | 55/6000 | 70/6000 | 70/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 100/3500 | 100/3500 | 125/4000 | 125/4000 |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 165 | 180 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 13,3 | 11,0 (11,8) | 11,1 (12,0) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,5 | 5,8 (5,6) | 5,8 (5,6) |
Cena Entry [Kč] | 229.900,- | - | - | - |
Cena Inform [Kč] | 254.900,- | 264.900,- | 269.900,- | 279.900,- |
Cena Invite [Kč] | - | - | 294.900,- (319.900,-) |
304.900,- (329.900,-) |
Cena Intense [Kč] | - | - | 309.900,- (334.900,-) |
319.900,- (344.900,-) |
Nissan |
Nissan Micra se nabízí ve dvou stupních výbavy, první cena třídveřové verze je 249.900,- Kč, pětidveřové 264.900,- Kč. Základní provedení Visia obsahuje dva airbagy, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a posilovač řízení. Za příplatek 20 tisíc Kč je možné objednat rozšíření o klimatizaci a rádio s CD přehrávačem (pro motor 1,2 59 kW je součástí standardní výbavy).
Micra 25 přidává boční airbagy, aktivní opěrky hlavy, elektricky ovládaná zpětná zrcátka ve stříbrné barvě a stříbrně lakované kliky dveří, sportovní design sedadel, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, 2dinové rádio s připojením Bluetooth a držákem pro iPod (k autu je zdarma iPod Nano), ovládání rádia na volantu a palubní počítač.
Nissan Micra pětidveřová - ceny na českém trhu (červen 2009) | ||||
Motor | 1,2 (48 kW) | 1,2 (59 kW) | 1,4 (65 kW) | 1,5 dCi |
Převodovka | 5M | 5M | 4A | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1240 | 1240 | 1386 | 1461 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 48/5200 | 59/5200 | 65/5200 | 63/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 110/3600 | 110/3600 | 128/3200 | 200/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 154 | 167 | 158 | 171 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,3 | 13,5 | 15,0 | 11,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 6,8 | 4,7 |
Cena Visia 3dv. [Kč] | 249.900,- | - | - | 319.900,- |
Cena Visia [Kč] | 264.900,- | 309.900,- | - | 334.900,- |
Cena Micra 25 [Kč] | - | 339.900,- | 389.900,- | - |
Opel |
Současná akce pro Opel Corsa znamená slevy ve výši od 20 tisíc Kč pro základní výbavu až po 62 tisíc Kč pro verzi Cosmo (slevy se vztahují na kompletní nabídku této modelové řady). Cenové rozdíly mezi jednotlivými verzemi se tak, podobně jako u Astry, výrazně snížily. Základní tříválcová Corsa 1,0 Essentia stojí 244.900,- Kč (třídveřová 229.900,- Kč).
Nejlevnější provedení má posilovač řízení, dva airbagy, centrální zamykání, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant nastavitelný ve dvou osách, otáčkoměr a přípravu na rádio. Zvýhodněný balíček Essentia Family k tomu za příplatek 5 tisíc Kč přidává klimatizaci a rádio.
Enjoy přidává k Essentia elektrické stahování předních oken, dálkový ovladač centrálního zamykání, kliky dveří v barvě karoserie, dělaná zadní sedadla a 15palcová kola místo 14palcových. I pro Enjoy je určena akce Family – klimatizace společně s rádiem a navíc i předními mlhovkami je za příplatek 10 tisíc Kč.
Opel Corsa - akční ceny na českém trhu (červen 2009) | ||||||
Motor | 1,0 12V | 1,2 16V | 1,4 16V | 1,3 DTJ | 1,3 DTH | 1,7 CDTi |
Převodovka | 5M | 5M (5MA) | 5M (4A) | 5M | 6M (6MA) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 1229 | 1364 | 1248 | 1248 | 1686 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 44/5600 | 59/5600 | 66/5600 | 55/4000 | 66/4000 | 92/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 88/3800 | 110/4000 | 125/4000 | 170/1750 | 200/1750 | 280/2300 |
Max. rychlost [km/h] | 150 | 168 (168) | 173 (166) | 163 | 172 (172) | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 18,2 | 13,9 (15,4) | 12,4 (11,8) | 14,5 | 12,7 (14,2) | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,6 | 5,8 (5,7) | 5,8 (6,5) | 4,1 | 4,8 (4,7) | 4,8 |
Cena Essentia [Kč] | 244.900,- | 259.900,- | - | 304.900,- | - | - |
Cena Essentia Family [Kč] | 249.900,- | 264.900,- | - | 309.900,- | - | - |
Cena Enjoy [Kč] | - | 264.900,- | 284.900,- | 309.900,- | 334.900,- | - |
Cena Enjoy Family [Kč] | - | 274.900,- | 294.900,- | 319.900,- | 344.900,- | - |
Cena Cosmo [Kč] | - | 292.900,- | 312.900,- | - | 362.900,- | 412.900,- |
Třídveřová verze je ve výbavách Essentia a Enjoy o 15 tisíc Kč levnější, v případě Essentia Family, Enjoy Family a Cosmo je cena za tří- a pětidveřovou verzi shodná. Příplatek za automatickou nebo robotizovanou převodovku Easytronic je vždy 25 tisíc Kč.
Vrcholem nabídky běžných verzí je Cosmo se šesti airbagy, klimatizací, rádiem s ovládáním na volantu, předními mlhovkami vyhřívanými zpětnými zrcátky v barvě karoserie, volantem potaženým kůží a 16palcovými ocelovými koly.
Peugeot |
Peugeot momentálně nabízí model 207 jen v limitovaných edicích Street a StreetPro. Ceník standardní řady pro nový modelový rok bude zveřejněn v červenci.
Modely Street vycházejí z úrovně výbavy Urban, která je doplněna o klimatizaci a rádio s MP3. Do výbavy patří také centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, ale pouze 2 čelní airbagy. Atraktivitu vozu zvyšuje specifické červeno-černé provedení interiéru.
Řada StreetPro vznikla obohacením úrovně výbavy Trendy o sportovní přední masku s černou mřížkou vzduchu a se zakomponovanými mlhovkami v chromovaných pouzdrech a o prosklenou střechu Cielo. Tento model má již na přístrojové desce použity měkčené plasty a interiér je rovněž ve specifickém červeno-černém provedení. Výbava obsahuje mimo jiné i klimatizaci, boční airbagy nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. V nabídce figuruje i moderní motor 1.4 VTi (70 kW) za 313.900,-Kč.
Peugeot 207 Street + 207 StreetPro | ||||
Motor | 1,4 | 1.4 16V VTi | 1.4 HDi | 1.6 HDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1360 | 1397 | 1398 | 1560 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/2 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 54/5400 | 70/6000 | 50/4000 | 66/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 118/3300 | 136/4000 | 160/2000 | 215/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 185 | 166 | 182 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 11,5 | 15,1 | 11,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,3 | 5,9 | 4,4 | 4,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1140 | 1170 | 1178 | 1197 |
Cena Street [Kč] | 269.900,- | - | 307.900,- | - |
Cena StreetPro [Kč] | 290.900,- | 313.900,- | - | 358.900,- |
Renault |
Renault Clio se ve faceliftovaném provedení prodává od května. Pětidveřový hatchback stojí s motorem 1,2 (48 kW) od 214.900,- Kč, třídveřová verze je ve stejné výbavě za 199.900,- Kč. Základní výbava Authentique obsahuje čtyři airbagy, ABS s brzdovým asistentem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, elektrické stahování předních oken, výškově nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení a 15palcová ocelová kola. Za příplatek je stabilizační systém (+ 8.000,- Kč) a přední mlhovky (+ 4.000,- Kč).
Výbava ICE k tomu za 20 tisíc Kč přidává manuální klimatizaci, všechny ostatní položky výbavy jsou shodné s Authentique. Seznam příplatkové výbavy je pro ICE rozšířený o autorádio s CD/MP3 přehrávačem (+ 8.000,- Kč) a navigační systém Carminat TomTom (+ 13.700,- Kč).
Renault Clio 2009 - ceny benzinových motorů (5dv.) | ||||
Motor | 1,2 16V 65 | 1,2 16V 75 | 1,2 16V 80 | 1,2 TCe 100 |
Převodovka | 5M | 5M | 5A | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1149 | 1149 | 1149 | 1149 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 48/5500 | 55/5500 | 58/5500 | 74/5500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 105/4250 | 105/4250 | 108/4250 | 145/3000 |
Max. rychlost [km/h] | 157 | 167 | 171 | 184 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,9 | 13,4 | 14,9 | 11,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 5,6 | 5,9 |
Cena Autentique [Kč] | 214.900,- | 234.900,- | - | - |
Cena ICE [Kč] | 234.900,- | 254.900,- | - | - |
Cena Expression [Kč] | - | 269.900,- | 294.900,- | 289.900,- |
Cena Dynamique [Kč] | - | 294.900,- | - | 314.900,- |
Provedení Expression je o 15 tisíc Kč dražší než ICE. Zvenku se odlišuje kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie, matně chromovými dveřními klikami a jiným designem krytů ocelových kol. Výbava navíc obsahuje tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a autorádio s CD a MP3 přehrávačem. Připlatit si je možné za automatickou klimatizaci (+ 10.000,- Kč).
Dynamique má litá 15palcová kola (16palcová za příplatek 4.000,- Kč), okenní airbagy, dešťový a světelný senzor, přední mlhovky, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, ochranné boční lišty a automatickou klimatizaci. K Dynamique je možné přiobjednat zadní parkovací senzory (+ 9.000,- Kč), zatmavená zadní boční skla (+ 2.500,- Kč), autorádio s USB, 3,5mm konektorem a Bluetooth (+ 7.500,- Kč) a panoramatickou střechu (+ 26.000,- Kč).
Renault Clio 2009 - ceny dieselových motorů (5dv.) | |||
Motor | 1,5 dCi 70 | 1,5 dCi 85 | 1,5 dCi 105 |
Převodovka | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1461 | 1149 | 1149 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 50/4000 | 63/3750 | 78/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 160/1700 | 200/1900 | 240/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 162 | 174 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,2 | 12,7 | 11,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,4 | 4,6 |
Cena Autentique [Kč] | 280.900,- | - | - |
Cena ICE [Kč] | 300.900,- | - | - |
Cena Expression [Kč] | 315.900,- | 335.900,- | - |
Cena Dynamique [Kč] | - | 360.900,- | 380.900,- |
Všechny uvedené ceny a technické údaje platí pro pětidveřový hatchback. Třídveřový hatchback se nabízí ve stejných provedeních a je vždy o 15 tisíc Kč levnější.
SEAT |
Od začátku června platí ceník SEATu Ibiza v provedení pro modelový rok 2010. Novinkou je motor 1,6 TDI CR o výkonu 66 kW, který nahradil starší stejně výkonný 1,9 TDI PD. Ceny všech verzí zůstaly beze změn.
V základní výbavě Reference se nachází elektrické stahování předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. Dále toto provedení zahrnuje volant nastavitelný ve dvou osách, elektrohydraulický posilovač řízení, rádio s CD/MP3, šesti reproduktory a konektorem Aux-in a automatické rozsvěcení světel. Kola jsou ocelová s pneumatikami 175/70 R14, rezervní kolo je pouze dojezdové. Bezpečnostní výbava obsahuje ABS, airbag řidiče a spolujezdce (za příplatek 1.200,- Kč s možností deaktivace) a boční airbagy.
SEAT Ibiza - ceny benzinových motorů na českém trhu (červen 2009) | ||||
Motor | 1,2 12V | 1,4 16V | 1,6 16V | 1,6 16V |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 7DSG |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1390 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/5200 | 63/5000 | 77/5600 | 77/5600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 112/3000 | 132/3800 | 153/3800 | 153/3800 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 175 | 187 | 186 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,0 | 12,2 | 10,5 | 10,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,2 | 6,6 | 6,2 |
Cena Reference [Kč] | 279.900,- | 294.900,- | - | - |
Cena Style [Kč] | - | 329.900,- | 364.900,- | 399.900,- |
Cena Sport [Kč] | - | 349.900,- | 384.900,- | - |
Verze Style je středem nabídky. Nechybí v ní manuální klimatizace, tempomat, palubní počítač, ovládání rádia pod volantem a konektorem pro připojení externího přehrávače, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek nebo elektrické stahování zadních oken. Kliky dveří a zpětná zrcátka jsou lakovány v barvě vozu. Přední světlomety mají dvojitou optiku (místo jednoduché), další položkou navíc jsou přední mlhová světla s funkcí odbočovacích světel. Kola jsou stejně jako u Reference ocelová, ale mají průměr 15 palců a obouvají pneumatiky 185/60.
Provedení Sport je alternativou ke Style. Má navíc sportovní podvozek, 16palcová litá kola s pneumatikami 215/45, kůží obšitý tříramenný volant, sportovní přední sedadla a boční airbagy. Sport nyní má navíc tempomat. Proti loňskému roku zlevnila tato verze o 7.000,- (1,6 16V) až 27.000,- Kč (1,9 TDI 66 kW).
SEAT Ibiza - ceny dieselových motorů na českém trhu (červen 2009) | ||||
Motor | 1,4 TDI | 1,4 TDI EM | 1,6 TDI | 1,9 TDI |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1442 | 1442 | 1586 | 1896 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/2 | 4/4 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 59/4000 | 59/4000 | 66/4200 | 77/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 195/2200 | 195/1800 | 230/2500 | 240/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 176 | 177 | 177 | 186 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 12,9 | 12,0 | 10,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,3 | 3,7 | 4,2 | 4,5 |
Cena Reference [Kč] | 359.900,- | - | - | - |
Cena Ecomotive [Kč] | - | 376.900,- | - | - |
Cena Style [Kč] | - | - | 414.900,- | 434.900,- |
Cena Sport [Kč] | - | - | 434.900,- | 454.900,- |
Třídveřová Ibiza SC je o 15 tisíc Kč levnější než pětidveřové provedení.
Suzuki |
Suzuki Swift patří k těm autům, která nešokují nízkou první cenou, ale místo toho nabízí silný motor už v nejlevnějším provedení. Benzinová 1,3 l (68 kW) je i po čtyřech letech na trhu nejsilnější základní motorizací v třídě malých vozů.
Základní provedení GA s cenou 224.900,- Kč (třídveřová karoserie je o 10 tisíc Kč levnější) má ve výbavě dva airbagy, posilovač řízení, anténu k rádiu (bez reproduktorů) a digitální hodiny. Výbava GL (příplatek 20 tisíc Kč) přidává elektrické stahování oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, otáčkoměr, ukazatel spotřeby, kliky a kryty zrcátek v barvě karoserie a výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Provedení GL je možné za 25 tisíc Kč doplnit o klimatizaci (výbava GL/AC).
Nejvybavenější GLX obsahuje všechny dosud jmenované prvky. Dále má navíc boční a hlavové airbagy, přední mlhovky, vyhřívání předních sedadel, bezklíčový vstup, 15palcová litá kola, automatickou klimatizaci a podporu přehrávání MP3.
Suzuki Swift - ceny na českém trhu (červen 2009) | ||||
Motor | 1,3 (3dv.) | 1,3 (5dv.) | 1,3 4x4 (5dv.) | 1,5 VVT (5dv.) |
Převodovka | 5M (5MA) | 5M (5MA) | 5M | 5M (4A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1328 | 1328 | 1328 | 1490 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 68/5800 | 68/5800 | 68/5800 | 75/5900 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 116/4200 | 116/4200 | 116/4200 | 133/4100 |
Max. rychlost [km/h] | 175 (175) | 175 (175) | 167 | 185 (180) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 (12,5) | 11,0 (12,5) | 12,8 | 10,0 (11,7) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,1 (6,1) | 6,1 (6,1) | 6,3 | 6,5 (6,9) |
Cena GA [Kč] | 214.900,- | 224.900,- | - | - |
Cena GL [Kč] | - | 244.900,- | - | - |
Cena GL/AC [Kč] | 259.900,- (284.900,-) |
269.900,- | 359.900,- | - |
Cena GLX [Kč] | - | 294.900,- (319.900,-) |
- | 324.900,- (349.900,-) |
V nabídce je také automatizovaná pětistupňová převodovka pro motor 1,3 l, pohon všech kol s viskózní spojkou dodávaný s tou samo pohonnou jednotkou, nebo čtyřstupňová automatická převodovka pro motor 1,5 l.
Škoda |
Nejprodávanější auto na českém trhu, Škoda Fabia, má první cenu 229.900,- Kč. Základem je provedení Classic, které obsahuje ABS, MSR, čtyři airbagy, posilovač řízení, přípravu na autorádio a dělená zadní sedadla. Druhá výbava Ambiente přidává centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhovky, ochranné dveřní lišty, multifunkční displej a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Příplatek proti verzi Classic činí 15 tisíc Kč.
Do zřejmě nejprodávanější verze výbavy pořídíte klimatizaci za 20 tisíc korun, za základní rádio Beat dáte 4.500,-Kč, dvouDINové Dance s CD a MP3 přehrávačem stojí 8.000,-Kč, ovládání na sloupku volantu přijde na další 3.000,-Kč.
Škoda Fabia - ceny benzinových motorizací (červen 2009) | |||||
Zážehové motory | 1,2 HTP | 1,2 12V HTP | 1,4 16V | 1,6 16V | 1,6 16V |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1198 | 1390 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 44/5200 | 51/5400 | 63/5000 | 77/5600 | 77/5600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 108/3000 | 112/3000 | 132/3800 | 153/3800 | 153/3800 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 163 | 174 | 190 | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,5 | 14,9 | 12,3 | 10,1 | 11,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 6,5 | 6,9 | 7,6 |
Cena Classic [Kč] | 229.900,- | 244.900,- | 274.900,- | 299.900,- | 344.900,- |
Cena Ambiente [Kč] | 244.900,- | 259.900,- | 289.900,- | 314.900,- | 359.900,- |
Cena Sport [Kč] | 279.900,- | 294.900,- | 324.900,- | 349.900,- | 394.900,- |
Cena Sportline [Kč] | - | - | 329.900,- | 354.900,- | 399.900,- |
Cena Elegance [Kč] | - | 309.900,- | 339.900,- | 364.900,- | 409.900,- |
Výbava Sport rozšiřuje Ambiente o 15palcová litá kola, přední sportovní sedadla, tříramenný volant potažený kůží (stejně jako hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy), projektorové halogenové světlomety, automatickou klimatizaci Climatic, 2dinové autorádio s CD a MP3 a Maxi DOT. Příplatek za tuto výbavu je vcelku příznivých 35 tisíc Kč.
V nabídce je nyní i provedení Sportline, které vychází ze Sport. Za příplatek 5 tisíc Kč nabízí dvoubarevné lakování, 17palcová kola, sportovní podvozek a exteriérový Styling kit,, který tvoří spoiler předního nárazníku, střešní spoiler, zadní difuzor a koncovka výfuku.
Stejně jako Sport, i Elegance vychází z Ambiente. Na rozdíl od Sport má například tempomat, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory nebo ASR. Chybí naopak sportovní sedadla a sportovní tříramenný volant. Elegance je proti verzi Sport dražší o dalších 15 tisíc Kč.
Škoda Fabia - ceny dieselových motorizací (červen 2009) | |||||
Vznětové motory | 1,4 TDI PD (51 kW) | 1,4 TDI PD (59 kW) | 1,4 TDI PD DPF (59 kW) | 1,9 TDI PD | 1,9 TDI PD DPF |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1422 | 1422 | 1422 | 1896 | 1896 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/2 | 3/2 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/4000 | 59/4000 | 59/4000 | 77/4000 | 77/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 155/1600 | 195/2200 | 195/2200 | 240/1800 | 240/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 172 | 172 | 190 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,8 | 13,2 | 13,2 | 10,8 | 10,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 4,6 | 4,8 | 4,9 | 5,1 |
Cena Classic [Kč] | 324.900,- | 339.900,- | 355.900,- | 359.900,- | 375.900,- |
Cena Ambiente [Kč] | 339.900,- | 354.900,- | 370.900,- | 374.900,- | 390.900,- |
Cena Sport [Kč] | 374.900,- | 389.900,- | 405.900,- | 409.900,- | 425.900,- |
Cena Sportline [Kč] | - | 394.900,- | 410.900-, | 414.900,- | 430.900,- |
Cena Elegance [Kč] | 389.900,- | 404.900,- | 420.900,- | 424.900,- | 440.900 |
Toyota |
Malá Toyota v základním provedení Yaris je dostupná jen s motorem 1,0 VVT-i. Výbava obsahuje elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, autorádio se čtyřmi reproduktory a CD/MP3 přehrávačem, palubní počítač a dělená zadní sedadla. Bezpečnostní výbava je na dnešní dobu minimálním standardem – dva airbagy, ABS a úchyty dětských sedaček Isofix. Takto vybavený Yaris stojí s pětidveřovou karoserií 264.900,- Kč (třídveřový o 10 tisíc Kč levnější).
V nabídce je také odvozený akční model Yaris Cool, který je za příplatek 5 tisíc Kč vybaven klimatizací. V případě třídveřové verze je toto provedení naopak zvýhodněno o 5 tisíc Kč, stojí tak 249.900,- Kč.
O 20 tisíc Kč dražší výbava Terra přidává 15palcová kola místo 14palcových a boční airbagy. Dostupná je se všemi třemi motorizacemi, příplatek za nový čtyřválcový motor 1,33 Dual VVT-i je 10 tisíc Kč. Akční model Terra Cool s klimatizací, pětidveřovou karoserií a motorem 1,33 Dual VVT-i stojí 304.900,- Kč, příplatek za klimatizaci je v tomto případě tedy 10 tisíc Kč.
Toyota Yaris pětidveřový - ceny na českém trhu (červen 2009) | |||||
Motor | 1,0 VVT-i | 1,33 VVT-i | 1,33 VVT-i | 1,4 D-4D | 1,4 D-4D |
Převodovka | 5M | 6M | 6MMT | 6M | 6MMT |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 1329 | 1329 | 1364 | 1364 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/6000 | 74/6000 | 74/6000 | 66/3800 | 66/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 93/3800 | 132/3800 | 132/3800 | 190/1800 | 190/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 175 | 175 | 175 | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,7 | 11,7 | 13,4 | 10,7 | 11,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,0 | 5,1 | 5,1 | 4,1 | 4,2 |
Cena Yaris [Kč] | 264.900,- | - | - | - | - |
Cena Yaris Cool [Kč] | 269.900,- | - | - | - | - |
Cena Terra [Kč] | 284.900,- | 294.900,- | - | 369.900,- | - |
Cena Terra Cool [Kč] | - | 304.900,- | - | - | - |
Cena 998 [Kč] | 314.900,- | - | - | - | - |
Cena Luna [Kč] | - | 329.900,- | 347.900,- | 404.900,- | 422.900,- |
Cena S [Kč] | - | 346.900,- | - | 421.900,- | - |
Cena Sol [Kč] | - | 369.900,- | 387.900,- | 444.900,- | 462.900,- |
Jen pro litrový motor je určeno provedení 998, které má klimatizaci, kožený volant (s ovládáním rádia) a hlavici řadicí páky, zpětná zrcátka a dveřní kliky v barvě karoserie, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Verze Luna k tomu přidává dva reproduktory a jiné čalounění sedadel.
Ve výbavě S nechybí litá kola a přední mlhovky. Místo digitálních přístrojů má konvenční ručičkové. Vrcholem nabídky je provedení Sol s automatickou klimatizací, kotoučovými brzdami vzadu, stabilizačním systémem VSA, elektrickým stahováním zadních oken, podporou Bluetooth a vyhříváním zpětných zrcátek. Otáčkoměr a rychloměr je u provedení Sol opět digitální, maska chladiče je v barvě vozu.
Třídveřová verze je levnější o 10 tisíc Kč, dodává se s benzinovými motory a výbavou Yaris, Terra a 998. Příplatek za převodovku MMT pro verze Luna a Sol je 18 tisíc Kč.
Volkswagen |
Na český trh se krátce po brněnském autosalonu dostává nový Volkswagen Polo. Ačkoli bude zpočátku k dostání pouze jako pětidveřový hatchback (třídveřový nebyl dosud odhalen) jsou základní ceny konstruovány tak, jakoby šlo o třídveřový model.
Zjednodušeně řečeno: Jak bude vypadat třídveřové Polo sice nevíme, ale kolik bude stát, to ano. Ke všem cenám od... je nutno připočítat navíc příplatek za 5 dveří, který činí 5.400,-Kč. Tak jednoduché to ale není, protože hned zpočátku jsou v nabídce akční balíčky kombinující 5 dveří, dvě klimatizace a elektrické ovládání oken.
Základní výbava Trendline na českém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ale také ve třídě stále neobvyklé ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistentem pro rozjezd do kopce, nepřímé měření tlaku v pneumatikách, přední elektricky ovládaná okna, komfortní blikání směrovek nebo centrální zamykání.
Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu), kolo místo lepicí sady dostanete za 1.100,-Kč. Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14. Dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie.
Volkwagen Polo (3 dv.) - Zážehové motory při uvedení na trh v ČR | ||||
Zážehové motory | 1,2 6V | 1,2 12V | 1,4 16V | 1,2 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1198 | 1390 | - |
Válce/ventily | 3/2 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 44/5200 | 51/5400 | 63/5000 | 77/- |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 108/3000 | 112/3000 | 132/3800 | - |
Max. rychlost [km/h] | 157 | 165 | 177 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,1 | 14,1 | 12,1 | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,5 | 5,9 | 5,5 |
Cena Trendline [Kč] | 244.500,- | 260.400,- | 281.400,- | - |
Cena Comfortline [Kč] | - | 273.500,- | 294.500,- | - |
Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline). Zadní sedadlo je nedělené. Základní rádio RCD 210 s CD a MP3 přehrávačem je v ceně všech modelů s výjimkou základní motorizace 1,2 (44 kW) (zde za 5.900,-Kč), za klimatizaci ale musíte připlatit. Konkrétně klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací příjde spolu s 5 dveřmi na 15.200,-Kč, to vše spolu s elektrickým ovládáním oken vzadu navíc stojí 20.300,-Kč.
Lepší rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 6 reproduktory a AUX-IN příjde pro základní motorizaci na 9.800,-Kč, ale pro ostatní verze jen na 3.800,-Kč. Dálkové ovládání pro centrální zamykání stojí 3.900,-Kč, Tempomat a Parkpilot se zvukovou signalizací odstupu směrem dozadu stojí dohromady 9.200,-Kč, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a dešťový senzor přijdou celkem na 5.000,-Kč.
Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, standard rozšiřují elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním, zadní sedadlo je dělené.
Kombinace 5 dveří a klimatizací jsou pro Comfortline následující: Klimatizace Climatic+5 dveří+el. ovládání oken vzadu příjde na 15.200,-Kč, klimatizace Climatronic + 5 dveří + el. ovládání oken vzadu příjde na 25.900,-Kč.
Volkwagen Polo (3 dv.) - Vznětové motory při uvedení na trh v ČR | ||||
Vznětové motory | 1,6 TDI CR DPF | 1,6 TDI CR DPF | 1,6 TDI CR DPF BM | 1,6 TDI CR DPF |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/4000 | 66/4200 | 77/4400 | 77/4400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 195/1500-2500 | 230/1500-2500 | - | 250/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 180 | 180 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14 | 11,5 | - | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 4,2 | 3,8 | 4,2 |
Cena Trendline [Kč] | 324.600,- | - | - | - |
Cena Comfortline [Kč] | 337.700,- | 369.500,- | - | 395.900,- |
Zvýhodněný příplatek 9.100,-Kč rozšíří výbavu o mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček, středovou loketní opěrku vpředu s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu a tempomat. Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 vyjdou na 8.100,-Kč, rozměr s pneumatikami 215/45 R16 stojí 14.000,-Kč.
Zatím nejvyšší stupeň výbavy Highline nebude na českém trhu k dispozici.