Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fioravanti v Ženevě 2007

Diskuze (1)

Na ženevském autosalonu představila karosárna Fioravanti koncept s pohonem na alternativní paliva, který je zajímavý druhým čelním sklem.

Studie byla navržena tak, aby bylo cestování na zadních sedadlech stejné jako na předních

Na ženevském autosalonu představila karosárna Fioravanti koncept s pohonem na alternativní paliva, který je zajímavý druhým čelním sklem.

Studie byla navržena tak, aby bylo cestování na zadních sedadlech stejné jako na předních. I když počet aut označovaných jako SUV nebo MPV na trhu roste, problém špatného výhledu cestujících na zadních sedadlech dosud nikdo uspokojivě nevyřešil. Střecha této Thalie je ve své zadní části zvýšena a tak vzniklo jakési druhé čelní sklo pro cestující na zadních sedadlech. Konstrukce střechy a interiéru (zvýšená poloha cestujících na zadních sedadlech) zajišťuje, že cestující na zadních sedadlech uvidí přes specificky tvarovanou střechu před sebe na silnici.

Optimální soulad tvarů a funkce je blízký i tvůrcům Thalie. Zvýšená podlaha v zadní části (přibližně +300 mm proti úrovni podlahy vpředu) umožnila vytvoření prostoru pro palivové články, nádrž na vodík nebo akumulátory. Toto místo je vhodné jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska rozložení hmotnosti a zachování nízké polohy těžiště automobilu.

Studie Fioravanti Thalia má celkové vnější rozměry 4675 x 1880 x 1440 mm, rozvor měří 2900 mm.

Ondřej Láník


Diskuze (1)