Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fusion: velký bratr

Libor Zezulka
Diskuze (11)
Ford Fusion může vypadat různě. V Evropě připomíná nafouknutou fiestu s podobou SUV, v Americe obohatí nabídku sedanů střední třídy.

Desing amerického Fordu Fusion vychází ze studie 427 poprvé prezentované na autosalonu v Detroitu před dvěma lety. Z konceptu, jenž vyvolal řadu pozitivních reakcí, přebírá sériový automobil většinu prvků. Přední část vystavuje netradiční světlomety a chromem ozdobenou mřížku chladiče. Na jednoduché linie exteriéru navazuje interiér zahrnující posádku nadbytkem prostorou v oblasti ramen a kolen a hýčkající smysly elegantní černou kůží, vyhřívanými sedadly nebo autorádiem s měničem na 6 CD a MP3 přehrávačem.

Narozdíl od evropského "prcka" se americký fusion nespokojí s nicotnou 1.4 či 1.6, ale nabídne svému majiteli důstojný, k životnímu prostřední šetrný celohliníkový zážehový motor Duratec s objemem 2.3 litru a výkonem 117 kW/160 koní spojeným s pětistupňovou manuální převodovkou. Ještě honosnější (opět celohliníkový) šestiválec s objemem 3.0 litru poskytuje výkon 154 kW/210 koní a sílu posílá na vozovku skrze šestistupňovou automatickou převodovku. Ford slibuje, že se nový Fusion stane v roce 2006 plně digitálním vozem.

To znamená, že budou právě v tomto modelu dostupné všechny moderní technologie. Jaké přesně automobilka zatím neříká. V prodeji se fusion objeví nedlouho po skončení detroitské autoshow, vyrábět se bude v továrně v Mexiku. Pokud vás Ford Fusion zaujal, můžete si přečíst náš starší článek o studii 427, z níž vůz vzešel.

Libor Zezulka
Diskuze (11)