Raději zavřou továrnu, než by slevili ze svých marží. Kdyby udělali cenově dostupné auto, tak tam jedou na tři směny.
Stejná filozofie, jako například PSA. Prostě za každou cenu musí být vývar jak kráva, jinak raději propustíme zaměstnance. Nepochopím 8-s Kde je ta myšlenka Henryho Forda, že auto má být dostupné i nejchudším?
Musím říct, že nesouhlasím. Toto je takový alibistický, socialistický výkřik do tmy, firma prostě funguje aby vydělávala. Kdyby to byl státní nebo částečně státem vlastněný podnik, tak jo, ale soukromá firma musí v první řadě hledět na peníze.
V souvislosti s tím přesunem mám spíš obavu o kvalitu budoucích fordů Made in Spain.
Ve Španělsku se už od roku 2010 vyrábí např. model Fiesta a máš snad nějaký pocit, že má problémy s kvalitou? Ve Španělsku již vyrábí např. Mazda, Citroen, Renault, Audi, Mercedes, VW, Ford a Seat.
Vito Mercedes kvalitativně ošidil a posr., problémy by měl i kdyby se vyráběl třeba v Německu. Výrobní postupy a technologie použitá při výrobě Vita v této zemi je jenom dílem německého Mercedesu ;-) Ekonomické problémy Španělska mě nezajímají, ostatně není jediné. Na druhou stranu v mnoha aspektech je na tom lépe než my.
Za Henryho Forda blbíku neplatili dělníkům skoro nic tak mohla být auta levná, Ford se akorát postaral o to aby auto stálo tolik aby na něj dosáhly široké vrstvy, a tím si ještě dále snížil náklady na 1 kus.
A pokud se dnes prodává ve světě skoro 100 000 000 automobilů ročně, zřejmě to s cenou nebude tak hrozné ....
No, nechci se zastávat ani jednoho, ale na ruskou klávesnici to vypadá u tebe, co soudrhu? >:-[] Jinak, proč si tedy stěžuješ na nedodělky u Fordu, když si tak šikovný >:D Nedodělek u Citroenu akceptuješ a u Fordu bys to neopravdil? :d Notak, snad si nějakej mechanik ne? >:D
Jsou tu tři vlákna založený dvěma neználkama...takový Pat a Mat, že jo kluci?
Ford si moc dobře spočítal co dělá. Byla to jedna z nejdražších výrob v Evropě, protože Belgie je neskutečně sociální stát, proto ostatně Fordu trvalo dva roky než to zavřel a proto ostatně nové Mondeo přijelo o dva roky později...
Ziji a pracuji jiz skoro 9 let v Belgii a musim s NAGANO SOUHLASIT. Nemuzete zavrit jen tak fabriku, musite najet na plan "Renault" (podle fabriky, kterou automobilka zavrela ze dne na den pred nejakymi 30 lety), ohlasovat, koho a jak propustite - jmeno za jmenem, davat stedre odstupne atd. Navic cena prace v Belgii je jedna z nejvssich v Evrope, hlavne kvuli vysokemu daneni (strhnou vam okolo 50% z platu) :-!
Ak si spomenies na jeho nedavny test a ak malo podobnu nadvahu, tak ma ani neprekvapuju tie podpriemerne dynamicke parametre celeho auta, s inak parametricky slusnym motorom... :-!
mne pride mondeo aj "vizualne tazke" a prerastene .... pre mna osobne stihlejsi passat alebo optima su rozhodne krajsie vozy.... ale vsetko je vec nazoru... v tomto sa nema zmysel natahovat
v usa ma tento typ dizajnu mondea uspech... ja z neho totiz citim jednoznacne ameriku s tou jeho vizualnou pompeznostou .... vedla eiffelovky si mondeo snad uz ani neviem predstavit... ale kdesi na americkej route 66 to bude ono ;-):yes:
Ty si zase cital max. 1. odstavec, vsak ?
Ak si precitas cely text, dozvies sa, ze pokial by si mal zaujem to auto plne nalozit tak, ako uvadza vyrobca, tak aj na rovnej ceste by ti suchali zadne pneumatiky o blatniky !
Na dizajn teraz kaslem ! Ide o technicke fau-pax !!! :-!
ja len ze mne pride mondeo vizualne tazke ( bez ohladu na skutocnu hmotnost ) ..... a s americkym lookom.... ;-) .... nepride mi uz tak europske ako predosla generacia
dvaja nosaci tankuju super [odkaz] ;-) a hra s nazvom najdi 5 rozdielov moze zacat
Ford zcela racionálně odstřelil jeden z nejslabších článků. Špatné prodeje v Evropě? Opravdu jsou tak špatné, když Focus i Mondeo patří dlouhodobě mezi prodejní špičku a jiní by se za jejich prodejní čísla klidně upsali ďáblu? Opravdu Ford měl problémy s odbytem, když Tranzit má snad každá firma a navíc se rodina tranzitů rozrostla jak potkani?
Ne, pravý problém jsou zcela jednoduše vysoké výrobní náklady. Vyrábět automobily v civilizované západní evropě je zkrátka drahé, do všeho kecají odbory, všichni chtějí stále přidat a makat nechce nikdo. Pak nějaké ty neustálé nesmyslné požadavky nad zlepšováním pracovních podmínek... Měl tohle Ford zapotřebí? Španělsko plné africké naplaveniny umí nabídnout mnohem lepší cenu práce.
Tak jen doufejme, že příště to nebude ... Kolín nebo Nošovice. Ford totiž jasně ukazuje, že zavřít výrobní linku a přesunout výrobu jinam je mnohem snazší než si někteří myslí.
Nošovice budou "zaplacené" do nějakých 10 let (teď už to je snad dokonce jen 8 let), přesně už si to nepamatuji. A s Kolínem je dlouhodobě kapacita ne zcela optimální.
Pokud by došlo k přesunu výroby ze země, tak má ČR jako montovna dost vážný průblém... Automotive u nás totiž živí v navázaných fabrikách opravdu značné množství obyvatel.