Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: Továrna v Genku definitivně ukončila provoz

David Bureš
Diskuze (73)
Výrobu automobilů z belgické továrny v Genku Ford přesunul do španělské Valencie.

Ford před dvěma lety oznámil, že hodlá uzavřít továrnu v Genku. Tento týden k tomuto kroku skutečně došlo, poslední automobil sjel ze zdejší montážní linky ve středu 17. prosince v 11:45.

Výroba byla postupně ukončována od minulého týdne, kdy karosárna vylisovala poslední karoserie. Montáž byla ukončena tuto středu, ve čtvrtek ještě probíhaly závěrečné kontroly posledních vyrobených aut.

Vůbec posledním smontovaným vozem se stalo velké MPV Galaxy s bílou karoserií. Vedle něj se v Genku v posledních letech vyráběly ještě modely Mondeo a S-Max. O výrobu těchto vozů se nadále bude starat španělský závod ve Valencii.

Kvůli ukončení provozu v závodu ztratí práci na 4.000 osob. Další nezaměstnané budou tvořit pracovníci subdodavatelských firem, které dodávaly komponenty pro výrobu.

Výstavba továrny v Genku byla zahájena 24. října 1962. Na začátku roku 1964 vyjelo ze závodu první zkompletované auto – sedan Taunus 12M. Rok nato byla výroba rozšířena o druhou montážní linku, kde se stavěla dodávka Transit. Produkce rostla, až se na začátku devadesátých let stal Genk jedním z největších závodů Fordu v Evropě.

Následkem nedávné ekonomické krize však začaly na starém kontinentu klesat prodeje aut, což ovlivnilo i Ford. Právě nižšími prodeji automobilka vysvětlila své rozhodnutí o zavření genkského závodu. Pravdou je, že v době krize Ford (a i jiné automobilky) trápilo nízké využití evropských továren, kvůli čemuž výroba nebyla ekonomicky výhodná.

Aktuálně není jasné, co s budovami továrny bude provedeno. V plánu je odstranění výrobních zařízení, které bude zahájeno po Novém roce. Možností je prodání továrny, případně její zdemolování.

David Bureš
Diskuze (73)
19. 12. 2014 17:55
Re: Ach jo
Vito Mercedes kvalitativně ošidil a posr., problémy by měl i kdyby se vyráběl třeba v Německu. Výrobní postupy a technologie použitá při výrobě Vita v této zemi je jenom dílem německého Mercedesu ;-) Ekonomické problémy Španělska mě nezajímají, ostatně není jediné. Na druhou stranu v mnoha aspektech je na tom lépe než my.
Avatar - peprnik
19. 12. 2014 09:43
Re: Mazec
Ziji a pracuji jiz skoro 9 let v Belgii a musim s NAGANO SOUHLASIT. Nemuzete zavrit jen tak fabriku, musite najet na plan "Renault" (podle fabriky, kterou automobilka zavrela ze dne na den pred nejakymi 30 lety), ohlasovat, koho a jak propustite - jmeno za jmenem, davat stedre odstupne atd. Navic cena prace v Belgii je jedna z nejvssich v Evrope, hlavne kvuli vysokemu daneni (strhnou vam okolo 50% z platu) :-!
Avatar - JDM
18. 12. 2014 23:20
Re: kvalita
>:D >:D
18. 12. 2014 22:00
To bile Galaxy
Nechtel bych koupit to posledni auto. Urcite se zamestnanci pomstili Fordu a bude to takovy trojsky kun, ktery se nejdnou objevi ve Ford servisu.
Avatar - rohYpnol
18. 12. 2014 21:30
Re: Pod rouškou krize evropského trhu
Nošovice budou "zaplacené" do nějakých 10 let (teď už to je snad dokonce jen 8 let), přesně už si to nepamatuji. A s Kolínem je dlouhodobě kapacita ne zcela optimální.

Pokud by došlo k přesunu výroby ze země, tak má ČR jako montovna dost vážný průblém... Automotive u nás totiž živí v navázaných fabrikách opravdu značné množství obyvatel.