Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zdá se vám Formule 1 nudná? Zábavný sestřih z uplynulé sezony chce přesvědčit o opaku

David Bureš
Diskuze (18)
Formuli 1 se mnohdy nadává, že už je nudná. Jak ale ukazuje přiložené video, v této motoristické disciplíně bylo loni veselo.

Loňský ročník Formule 1 je už dávno za námi, všechny body jsou rozdány, stejně jako trofeje. Zrekapitulovány jsou i různé statistiky, a přesto se k uplynulému ročníku ještě vrátíme. Pořadatelé šampionátu totiž pomocí přiloženého videa připomněli, co veselého se v roce 2017 na závodech Formule 1 stalo.

A jak vtipný sestřih dokazuje, byla to vcelku vtipná sezona. Okolí dokázal rozesmát jak showman Daniel Ricciardo, tak pověstný „Iceman“ Kimi Räikkönen. Veselo pak nebylo jen na trati, ale také v boxech nebo při tiskových konferencích.

Obzvlášť odpovědi na otázku, co by se mělo ve Formuli 1 změnit, pobaví. Fernando Alonso z trápícího se McLarenu odpoví, že by chtěl shodné motory pro všechny týmy, na což Daniel Ricciardo zareaguje tím, že hlavně ne elektromotory. A Hamilton doplní, že hlavně ne agregáty od Hondy...

Právě nespolehlivost jednotek Hondy znamenala hodně trápení pro jezdce McLarenu, Stoffel Vandoorne to ale podle všeho bral s humorem. Jen si povzdechl, že alespoň týmový simulátor je spolehlivý...

Takový byl tedy poněkud odlehčený pohled na sezonu Formule 1 v roce 2017. A jaký bude ten příští ročník? Zatím se nechme překvapit, odstartuje 25. března, jako již tradičně závodem v australském Melbourne.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - speedfred
3. 1. 2018 17:50
Re: Vometáci
Chodím občas aj mrknuť na F1 live a ten zvuk tam ozaj chýba. Čo ma ale fascinuje tak to sú brzdy na akom kúsku dôkazu to auto spomaliť.
Avatar - wakantanka
3. 1. 2018 11:04
Re: Vometáci
Ale plus mínus to bolo podobné v tej dobe aj u bežných áut, kde sa občas tiež jazdilo na hranici kontrolovaného šmyku a nesedel za volantom nejaký pretekár. :-) Dnes keď máš vypnuté ESP a ti to niekde ustrelí, tak málokto to zvládne. Aj dnešné autá proste posúvajú hranice niekam úplne inde a bez ele. pomocníkov sú častokrát ťažko zvládnuteľné, česť samozrejme niektorým výnimkám.
Myslím si že F1 by prospela ešte možnosť tankovania, určite by to zatraktívnilo samotný pretek a pribudlo by viac možností v taktike.
3. 1. 2018 10:58
Re: Vometáci
Nedá se opět než souhlasit...každopádně ta bezpečnost a s ní letos přicházející svatozář... :no: Nicméně já si myslím, že třeba strašně chybí tankování během závodu - teď mají limit myslím 105?kg paliva na závod a všichni jedou pořád se stejnou váhou...dřív když někdo jel na výpary a druhý měl plno...přijde mi škoda, že není tento strategický prvek. Tenkrát se myslím řešilo něco o tom, že je to strašně drahé, ale v oblasti F1 mi ten argument vždycky přišel směšný...
Avatar - Dinar
3. 1. 2018 10:51
Re: Vometáci
Jasně, účinnost je jinde, a je za tím aerodynamika, v čemž ale na druhou stranu vidím právě problém pro zde probíranou atraktivitu. Auta ještě před třiceti lety jezdila na hraně smyku, každá rychlejší zatáčka mírně bokem, jak rychle zatáčku projede, bylo závislé hlavně na pilotovi, dnes jsou rozdíly v umu mezi piloty vyjádřitelné max. v setinách sekundy, protože auta jsou prakticky dokonalá. A kromě obrovského pokroku v aerodynamice vidím ještě jeden faktor snižující atraktivitu, a to je skoroabsence rizika smrti, ne že by se nedalo v moderní formuli zabít, ale to Laudovo, "každou sezonu jeden dva z nás zemřou" už prostě neplatí a jakkoliv je to logicky dobře, atraktivitu a auru výjimečnosti závodů formule 1 to snižuje, ten stín smrti nad piloty prostě už tolik nevisí, řidičská chyba už neznamená skoro jistě smrt. Další věci typu problematického zvuku nebo pravidelných výměn pneumatik, jsou dle mého už méně podstatné, i když nějaké přiblížení se k minulosti v tomto směru by k vyšší atraktivitě určitě přispělo. ;-)
Avatar - praděda7
3. 1. 2018 10:12
Re: Vometáci
Právě to je problém nás starších, kteří pamatují "opravdovou" F-1 jak ji popisuješ a ta dnešní, řekl bych taková sterilní, jim už připadá nudná. To nakonec přiznávají samotní organizátoři tím, že se již roky snaží zvýšit "napínavost" závodů "umělými" zásahy do závodění. Nejčastěji s pneumatikami a pak se zastávkami v boxech. :-!