Ekonomika
ooops.
Tak to hujeříčci, proč měl rohYpnol opět pravdu? 😁
a dále😒br /> Prodej aut v EU se snížil, i kvůli rostoucím cenám
Podíl bateriových elektromobilů činil 15,6 procenta, což je stále daleko od toho, kde by měl být v tomto bodě přechodu na elektromobilitu
www.novinky.cz/…m-cenam-40531578
A jaj, děje se přesně to, co rohYpnol říká 😁
rohYpnol měl opět pravdu!!!
Tak to hujeříčci, proč měl rohYpnol opět pravdu? 😁
a dále😒br /> Prodej aut v EU se snížil, i kvůli rostoucím cenám
Podíl bateriových elektromobilů činil 15,6 procenta, což je stále daleko od toho, kde by měl být v tomto bodě přechodu na elektromobilitu
www.novinky.cz/…m-cenam-40531578
A jaj, děje se přesně to, co rohYpnol říká 😁
rohYpnol měl opět pravdu!!!
Zaujímavý je aj čistý cash flow, ktorý sa prepadol na $146 mil, a bez príjmu z emisných kreditov (ktoré sa tiež znížili o cca na polovicu na $439 mil) by bol čistý tok hotovosti záporný. Vysoké investície do AI s nejasným prínosom.
Musk upokojuje rožšírením Robotaxi do oblasti San Francisco, ale tamojšie úrady údajne nemajú takú žiadosť. A sľubuje aj lacné auto za $30000 už v tomto roku, ale tiež o ňom nič nevie.
Proste Tesla stráca lesk, nárast konkurencie, nedostatok inovácie a nenaplnené sľuby = čaká ich minimálne zopár ťažkých kvartálov.
Musk upokojuje rožšírením Robotaxi do oblasti San Francisco, ale tamojšie úrady údajne nemajú takú žiadosť. A sľubuje aj lacné auto za $30000 už v tomto roku, ale tiež o ňom nič nevie.
Proste Tesla stráca lesk, nárast konkurencie, nedostatok inovácie a nenaplnené sľuby = čaká ich minimálne zopár ťažkých kvartálov.
@Lubo
Tesla neztrácí lesk. Jen Elona dobíhají jeho vlastní lži.
A až ho to doběhnou zcela, tak bum prásk, máme po bublině a Teslu kupují Číňani za pár dolarů 😁 Říkám to pořád, že to je jen nafouknutá bublina a konec Tesly se blíží.
Tesla neztrácí lesk. Jen Elona dobíhají jeho vlastní lži.
A až ho to doběhnou zcela, tak bum prásk, máme po bublině a Teslu kupují Číňani za pár dolarů 😁 Říkám to pořád, že to je jen nafouknutá bublina a konec Tesly se blíží.
@rohYpnol Třeba se to nestane, ale kdyby ano, tak by mě pak docela zajímalo, co by říkali všichni ti, co uráželi Pepu Vrtala, že je blbec (i když on to ocas prodejnej je) za to, že prohlásil, že Tesla do pár let zkrachuje, nebo jí někdo požere.
Asi by bylo fér zmínit, že ty na okraj zmíněné "bojkoty" jdou někdy na hranu terorismu - ať si každý koupí co chce a nekoupí co nechce, ale označovat bojkotem to, že jdu a vypálím prodejnu nebo poškodím auto na ulici - ano, přesně to západní média dělala - tak to je opravdu krapet nepřesné.
Je důvodné se domnívat, že řada lidí zejména v US se rozhodla pro konkurenční produkt primárně z důvodu obav o bezpečnost svou a svého majetku.
Je důvodné se domnívat, že řada lidí zejména v US se rozhodla pro konkurenční produkt primárně z důvodu obav o bezpečnost svou a svého majetku.
Dobrá zpráva pro zastánce e-mobility. Němečtí novináři měli možnost nahlédnout do plánu evropské komise. Od roku 2030 všechny evropské firmy a všichni podnikatelé budou moct kupovat pouze elektrická auta. Vývoj se nedá zastavit!
@Petr Pinkas : drobný moment. Soukromníci a firmy budou i nadále moci kupovat jakékoli auto, jen ne na leasing, za hotové. To znamená že cca 60 až 80% nových vozů nebude prodáno vůbec a automobilky definitivně zkrachují. A možná že to bude jediná cesta vedoucí k tomu že lidi se zase začnou řídit rozumem a ne nějakých progresivistickou-elektrickými chimérami.
@Petr Pinkas Zítra dopoledne o tom u nás něco vyjde. Návrh bude zřejmě jen výstřel do tmy. Tedy doufejme...
Pro automobilky i spoustu firem by byl totiž devastující.
Pro automobilky i spoustu firem by byl totiž devastující.
@Petr Pinkas No jo, ale Němci řekli ne
autoforum.cz/…nerika-nesmysly/
Zdroj: Auto News
Kdyby si chtěl kritizovat AF, ač k nim mám také výhrady...
nebo třeba tady
motor1.com/…rental-car-2030/
autoforum.cz/…nerika-nesmysly/
Zdroj: Auto News
Kdyby si chtěl kritizovat AF, ač k nim mám také výhrady...
nebo třeba tady
motor1.com/…rental-car-2030/
Pff jen miliarda dolaru zisk, doba je tezka … 😀🤷♂️ Tak snad se jim to casem zase zlepsi 😀
@Freddka : Tak Stellantis a Mercedes možná krvácejí ještě víc ... a všechno díky elektrice.
Kdo by taky pořád kupoval ten samý a poměrně nevzhledný model s diskutabilním ovládáním? Vývoj ustrnul, je to spíš takový facelift, nic víc... Kdo chtěl už ho má a nový zákazníci nepřibývají.
Btw kolega (co jí má a strašně jí chtěl, soukromě - Dual motor) si mi tuhle stěžoval, že mění sadu gum po 10tis km 😄 No kdo chce kam...
Btw kolega (co jí má a strašně jí chtěl, soukromě - Dual motor) si mi tuhle stěžoval, že mění sadu gum po 10tis km 😄 No kdo chce kam...
@ericn zrovna facelift Y právě ty co váhali doteď má šanci zlomit a postupně láme. Z druhé strany fanoušci elektromobility teď mají mnohem více možností, takže s obměnou starší Tesly můžou jít jinam. To v době kdy kupovali moc nebylo, TM3 a Y cca rok dva zpátky neměli konkurenci. Tesle za mě chybí nové modely nebo víc inovací do těch stávajících, přecijen celá ta čísla táhnout víceméně na dvou relativně spartánských modelech má svoje limity.
@adamzprahy No nevím, ten facelift je sám o sobě dost kontroverzní. To, co bylo špatně (předek) tak o něco vylepšili a to co bylo naopak dobré (zadní světla) je po FL výrazně horší a auto vypadá vysoké a úzké. Stejně tak tvar zadního okna je naprosto nevhodný a ještě auto zužuje. Interiér je stále "vykradený"... Jediné na čem se shodují všichni je, že se zlepšila kvalita montáže. Prodeje klesají a budou dál. Konkurence už má lepší a hlavně hezčí auta. I ten Elroq/Enyaq vypadá lépe 😉
@ericn - teda já, ne kolega, mám dual a celoroční přes 30kkm, a vzorek v pohodě na dalších min. 10, a to jsem na dálnici dost čuně. 😉 tam jsem chtěl, a pomoh jsem si sám…
@Ivan Ponocný
No právě. Celoroční 🤣🤣🤣
Pokud má někdo výkonostní lepivou, tak ji zhulí přesně jak říká ericn.
Kolegovi taky nevydrží víc jak jednu sezonu a to jezdi "slušně" a ne vyloženě jak dobytek.
No právě. Celoroční 🤣🤣🤣
Pokud má někdo výkonostní lepivou, tak ji zhulí přesně jak říká ericn.
Kolegovi taky nevydrží víc jak jednu sezonu a to jezdi "slušně" a ne vyloženě jak dobytek.
@rohYpnol No byl z toho dost překvapený, ale tak má teď druhou letní sezonu = asi tomu dával v té první dost za uši 😄 Tak třeba tahle bude lepší, zeptám se ho po létě...
@Ivan Ponocný na dálnici čuně 😀. To jsi v tom případě jediný Teslista a vlastně elektromobilista v Evropě 😀. Že toho po dálnici nejedu a potkat alespoň 130km/h je docela štěstí. I když nutno dodat, že malinko se vaše rychlosti zvedli. A onom, jak na to šlapeš svědčí i to, jak ti dlouho vydrží gumy. Že pořád musíte být takový pohádkáři.
PS: 40 000 mi gumy nedají ani v práci na ID3.
PS: 40 000 mi gumy nedají ani v práci na ID3.
@kari.laz tiez ma ten pojem zarazil. zatial co jazdim tu istu dialnicu 7 rokov som 3x nasiel teslistu co fakt ze siel 140-150 km/h. Ostatne EVcka sa drzia na uzde, resp. na tych 120 +/- bez ohladu na triedu auta a kapacitu baterie.
Tesly 3Y jsou prostě od začátku zamýšlené jako FSD samohyby (pak jejich interiér naprosto dává smysl), akorát jsou teda bez toho FSD. Takže jen pro skalní jedince často se rekrutující z investorů do akcií s P/E 175 (vím to nevadí, protože startup, FSD, Optimus a neposlední řadě milion Muskovců na Marsu) 😊
Tak tento vývoj, kdy dojde k prasknutí obludně uměle nafouknuté teslí blubliny, jsem tady předpovídal už před pár lety a byl jsem tady za to fanatickými Teslisty hrubě napadán. Aneb - tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu (resp. dotace a emisní výpalné od normálních automobilek), až se ucho prostě utrhne! Svědkům Muskovým teď asi nechutná jíst a nemohou chudáci ani klidně spát... 😊
Proste dorástla a dospela konkurencia, Tesla musí zmeniť prístup. Znížiť ceny a prestať sa hrať za každú cenu na prémiu. Premrštené výkony stiahnuť dolu a nepoužívať zákazníka ako pokusného králika na "nové" riešenia; aby modely Tesly vzbudzovali záujem, a nie kontroverzie. Prestať pchať peniaze do nezmyslov. A inovovať, aj najmladší model Y už má 5 rokov a modely S, 3 aj X už potrebujú generačnú výmenu ako soľ.
@traveldrive tak fatálny problém nie je ani tak neobmena modelov - to môže fungovať podobne ako Mercedes g - proste máme aerodinamicku karosériu a tomu sme podriadili design. Netreba to moc meniť. Dokonca adresovali aj podpriemerný podvozok a odhlučnenie pri poslednom facelifte. Pri tom im ale ušlo, že v časti pohonu, okrem zbytočne vysokého výkonu a OK spotreby nič zaujímavé neponúkajú.
obracím se na Vás s drobnou prosbou týkající se diskusního fóra ACZ. Po odstranění možnosti negativního hodnocení příspěvků zůstalo zachováno pouze palcování směrem nahoru. Přesto se domnívám, že i tato funkce může mít nepříznivý vliv na kvalitu debaty.
Palcování, jakkoli dobře míněné, často vytváří iluzi obecného souhlasu nebo popularity, která nahrazuje věcnou argumentaci. V důsledku toho může být některým hlasům přisuzována větší váha nikoli na základě obsahu, ale jen podle toho, jak se „zalíbily“.
Byl bych velmi rád, kdybyste zvážil možnost úplného zrušení palcování a tím podpořil rovnější a otevřenější prostor pro diskusi.
Děkuji za zvážení této drobné úvahy.
S pozdravem
HR
Jestli tě ovlivňují nějaké palce, tak nepiš redakci, ale běž k psychiatrovi 😁 Palce nevyvolávají iluzi vůbec ničeho. Zvlášť když tu jsou někteří jako Lempl Klaun=Max Headroom- Marquies de Sade jako mulitink že...
NEKRM TROLLA A PROVOKATÉRA ROHYPNOLA
Trollové jsou všude kolem nás – útočí v komentářích, narušují diskuze a šíří dezinformace. Jejich počet roste. Naučte se je rozpoznat a ubránit se jim!
⸻
JAK POZNAT FALEŠNÝ PROFIL;
• Podezřelá jména – často bez diakritiky, s náhodnými znaky nebo evidentně nereálná.
• Jednostranné zaměření – profil je plný propagandy pouze jednoho tématu, bez osobního obsahu.
⸻
TYPICKÉ CHOVÁNÍ TROLLŮ;
• Agresivita a urážky místo argumentace – primitivní nálepkování a výpady ad hominem.
• „A co takhle…“ – typický whataboutismus, tedy odvádění pozornosti jinam.
• Překrucování slov – vytrhávání vět z kontextu a účelové dezinterpretace.
• Emoční manipulace – výsměch, zastrašování, tlak na emoce.
• Obsedantní opakování stejných frází napříč různými diskuzemi – jak gramofon s prasklým vinylem.
⸻
JAK SE ÚČINNĚ BRÁNIT;
• Nekrmte trolla – nereagujte, přesně o to jim jde.
• Blokujte bez výčitek – je to vaše právo chránit si vlastní prostor.
• Nahlašujte porušování pravidel fóra – admini tu nejsou jen na ozdobu.
• Zachovejte klid – troll se živí vaší emoční reakcí, nikoli vaším názorem.
⸻
Pamatujte: diskuzní fórum auto.cz je i váš prostor. Stejně jako byste nenechali cizího hulváta volně vcházet do svého obýváku, nemusíte trpět toxické jedince ani online.
Nebuďte jejich krmivem. Buďte filtrem.
Zlodej kričí chyťte zlodeja!
:yes 😁
Počkej, @Horký Hrom a @Horký Rom je úplně něco jiného!!! Hrom opět napsal skvělý sarkasmus na toho bl-ba...