Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francouzský trh v prvním pololetí: Clio stále v čele

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Nadvládu značek Renault a Peugeot v top 10 narušuje pouze Citroën C3 a VW Polo.

 Vítězem francouzských prodejních statistik za první pololetí roku 2011 je Renault Clio. Je to stejný výsledek jako za první čtvrtletí letošního roku a to i přesto, že na konci března byla ve Francii ukončena vládní podpora nákupu nových aut (obdoba šrotovného).

Za prvních šest měsíců se pro Clio rozhodlo téměř 62 tisíc Francouzů. S odstupem okolo jedné tisícovky vozu za Renaultem následuje Peugeot 207. Oba modely přitom mají levnější alternativu z vlastní stáje – Peugeot 206+ a Renault Clio Campus. Z jejich souboje už ale vychází jako jasný vítěz celkově čtvrtý Peugeot, přesluhující Renault se musí spokojit až s devatenáctou pozicí.

Pořadí na bedně uzavírá Citroën C3. Automobilky Renault a Peugoet s modely nižší středí třídy obsadily následující dvě místa. A svou nadvládu nad domácím trhem potvrzují dalšími vozy na šesté až deváté pozici. Nejprve jsou Renaulty Scénic a Twingo. Za nimi již zmiňovaný Peugeot 206+ a crossover 3008.

Jediným narušitelem domácí nadvlády za uplynulých šest měsíců je VW Polo na desátém místě. Růžky vystrkuje v prvním pololetí i Dacia Duster – průběžně je jedenáctá a v pořadí za červen je dokonce desátá.

Citroën s modely C4 Picasso a C4 obsadil 12., resp. 13. místo a teprve za ním se začínají prosazovat zahraniční značky. Ty ale slaví úspěch pouze s jednotlivými modely.

Popularitu menší vozů ve Francii poměrně přesvědčivě dokumentuje Citroën C5, který na 20. místě představuje úplně prvního zástupce střední třídy. Dalšími jsou až na 25. pozici Laguna a 508 na 26. místě.

V seznamu třiceti nejprodávanějších vozů na francouzském trhu za prvních šest měsíců letošního roku je pouze jeden jediný model asijské značky. Na 24. místě se usadil Nissan Qashqai.

Nejprodávanějším českým autem ve Francii je 27. Citroën C1. U Škody je nejúspěšnější malá Fabia: 4401 ks stačí na 65. místo. Škoda Octavia je 91. s 2359 prodanými vozy.

Prodej osobních automobilů na francouzském trhu v červnu meziročně klesl o 13% na 210.172 prodaných vozů. Tento výsledek není rozhodně nijak špatný vzhledem k zastavení vládní podpory nákupu nových aut.

Statistiky registrací: Francie - 1. pololetí 2011
poř.modelks 1-6/2011z toho ks 6/2011
1.Renault Clio61 85110 305
2.Peugeot 20760 85410 141
3.Citroën C346 5397 566
4.Renault Mégane41 7557 584
5.Peugeot 30836 4117 463
6.Renault Scénic34 8196 452
7.Renault Twingo34 3743 915
8.Peugeot 206+30 7922 877
9.Peugeot 300830 0145 408
10.VW Polo27 6104 588
11.Dacia Duster27 4274 421
12.Citroën C4 Picasso27 3645 076
13.Citroën C4 II27 2454 243
14.Ford Fiesta26 1864 286
15.Opel Corsa23 6793 916
16.VW Golf23 0673 439
17.Citroën C3 Picasso19 7773 537
18.Citroën DS319 3473 668
19.Renault Clio Campus18 514683
20.Citroën C516 2502 715
21.Peugeot 500815 7573 269
22.Renault Modus15 5962 309
23.Dacia Sandero15 3251 493
24.Nissan Qashqai15 0632 851
25.Renault Laguna14 8102 624
26.Peugeot 50814 5673 408
27.Citroën C114 1071 789
28.Ford C-Max12 4362 576
29.Peugeot 10712 4271 129
30.Seat Ibiza11 7481 786

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
17. 7. 2011 11:14
Re: Ibiza...
(Reaguji na tvůj tento i výše napsaný příspěvek)...
Slintání se týkalo čistě designu, ale jestli chceš porovnávat auta (popřípadě celou značku) jako taková, tak klidně...
1) Design je čistě věc vkusu... třeba i40 se mi opravdu líbí...
2) Nárůst kvality se nedá popřít, stačí se podívat do interieru i40 a jejího předchůdce a jestli tam ten rozdíl nevidíš, tak už fakt nevim...
3) Zastaralá technika? To jsem nějak nepochopil... Když se koukneš na parametry jejich motorů, tak patří k těm nejlepším ve třídě. Jediné, co jim momentálně z moderní techniky chybí, jsou turbomotory, popřípadě dvouspojková převodovka... Dvouspojka má přijít letos a turbomotory přijdou už za rok (1.2, 1.6, 2.0) a nutno dodat, že mají opět špičkové parametry... Jinak, co se týká podvozků, tak tam se korejci taktéž zlepšují rok od roku, rozhodně už nepatří mezi slabiny vozu...
4) Cena se může zdát u i40 zpočátku vyšší, ale už nyní se nabízí 50tísícová sleva na základní motor ( v porovnání s Passatem -70 tisíc) a další slevy podle mně ještě brzo přijdou... Navíc musíš připočítat 5ti letou záruku a servis zdarma...
5) Průzkum, který zde uvádíš, neříká, že se Hyundai v USA nedaří, vždyť při nedávném průzkumu J.D.Power taky skončilo v Německu Porsche až za Dacii...
PS: Na otázku, kdo si bude Hyundai kupovat, si můžeš odpovědět prodejností ix-35...
Avatar - woody-alien
15. 7. 2011 22:41
Re: překvapení
Qashqai je vůbec překvapením roku. Jeho prodeje jsou téměř neuvěřitelný. Tady na sebe klidně můžu prozradit, že když přicházel na trh, předpovídal jsem mu budoucnost ve stylu Sex Pistols - NO FUTURE ! >:D
Avatar - woody-alien
15. 7. 2011 22:38
Re: 508
508 není ošklivá, ale slovo nádherná bych já nepoužil. Ten rypák tam prostě je a bez následků nejde uříznout. :-)

No a zrůdička Laguna se drobným faceliftem dosti odzrůdičkovala a už od ní nemusím odvracet zrak jak od Gorgony Medúzy. >:D

C5 se asi nejvíce přiblížila pojmu elegantní, jenže je otázka, jestli to od ní někdo vlastně chtěl.

Na každým z těch aut mi něco vadí, nejsympatičtější je mi Laguna (neřešte to, každej má svoje úchylky... ;-) ), ale kdybych si musel zvolit, tak nejspíš opravdu skončím v tý 508.
Avatar - white label
15. 7. 2011 22:12
Re: 508
Souhlas.
15. 7. 2011 22:05
Re: francouzi
já vím >:-[] ale i tak :-)