Francouzský trh v prvním pololetí: Clio stále v čele
Vítězem francouzských prodejních statistik za první pololetí roku 2011 je Renault Clio. Je to stejný výsledek jako za první čtvrtletí letošního roku a to i přesto, že na konci března byla ve Francii ukončena vládní podpora nákupu nových aut (obdoba šrotovného).
Za prvních šest měsíců se pro Clio rozhodlo téměř 62 tisíc Francouzů. S odstupem okolo jedné tisícovky vozu za Renaultem následuje Peugeot 207. Oba modely přitom mají levnější alternativu z vlastní stáje – Peugeot 206+ a Renault Clio Campus. Z jejich souboje už ale vychází jako jasný vítěz celkově čtvrtý Peugeot, přesluhující Renault se musí spokojit až s devatenáctou pozicí.
Pořadí na bedně uzavírá Citroën C3. Automobilky Renault a Peugoet s modely nižší středí třídy obsadily následující dvě místa. A svou nadvládu nad domácím trhem potvrzují dalšími vozy na šesté až deváté pozici. Nejprve jsou Renaulty Scénic a Twingo. Za nimi již zmiňovaný Peugeot 206+ a crossover 3008.
Jediným narušitelem domácí nadvlády za uplynulých šest měsíců je VW Polo na desátém místě. Růžky vystrkuje v prvním pololetí i Dacia Duster – průběžně je jedenáctá a v pořadí za červen je dokonce desátá.
Citroën s modely C4 Picasso a C4 obsadil 12., resp. 13. místo a teprve za ním se začínají prosazovat zahraniční značky. Ty ale slaví úspěch pouze s jednotlivými modely.
Popularitu menší vozů ve Francii poměrně přesvědčivě dokumentuje Citroën C5, který na 20. místě představuje úplně prvního zástupce střední třídy. Dalšími jsou až na 25. pozici Laguna a 508 na 26. místě.
V seznamu třiceti nejprodávanějších vozů na francouzském trhu za prvních šest měsíců letošního roku je pouze jeden jediný model asijské značky. Na 24. místě se usadil Nissan Qashqai.
Nejprodávanějším českým autem ve Francii je 27. Citroën C1. U Škody je nejúspěšnější malá Fabia: 4401 ks stačí na 65. místo. Škoda Octavia je 91. s 2359 prodanými vozy.
Prodej osobních automobilů na francouzském trhu v červnu meziročně klesl o 13% na 210.172 prodaných vozů. Tento výsledek není rozhodně nijak špatný vzhledem k zastavení vládní podpory nákupu nových aut.
Statistiky registrací: Francie - 1. pololetí 2011 | |||
poř. | model | ks 1-6/2011 | z toho ks 6/2011 |
1. | Renault Clio | 61 851 | 10 305 |
2. | Peugeot 207 | 60 854 | 10 141 |
3. | Citroën C3 | 46 539 | 7 566 |
4. | Renault Mégane | 41 755 | 7 584 |
5. | Peugeot 308 | 36 411 | 7 463 |
6. | Renault Scénic | 34 819 | 6 452 |
7. | Renault Twingo | 34 374 | 3 915 |
8. | Peugeot 206+ | 30 792 | 2 877 |
9. | Peugeot 3008 | 30 014 | 5 408 |
10. | VW Polo | 27 610 | 4 588 |
11. | Dacia Duster | 27 427 | 4 421 |
12. | Citroën C4 Picasso | 27 364 | 5 076 |
13. | Citroën C4 II | 27 245 | 4 243 |
14. | Ford Fiesta | 26 186 | 4 286 |
15. | Opel Corsa | 23 679 | 3 916 |
16. | VW Golf | 23 067 | 3 439 |
17. | Citroën C3 Picasso | 19 777 | 3 537 |
18. | Citroën DS3 | 19 347 | 3 668 |
19. | Renault Clio Campus | 18 514 | 683 |
20. | Citroën C5 | 16 250 | 2 715 |
21. | Peugeot 5008 | 15 757 | 3 269 |
22. | Renault Modus | 15 596 | 2 309 |
23. | Dacia Sandero | 15 325 | 1 493 |
24. | Nissan Qashqai | 15 063 | 2 851 |
25. | Renault Laguna | 14 810 | 2 624 |
26. | Peugeot 508 | 14 567 | 3 408 |
27. | Citroën C1 | 14 107 | 1 789 |
28. | Ford C-Max | 12 436 | 2 576 |
29. | Peugeot 107 | 12 427 | 1 129 |
30. | Seat Ibiza | 11 748 | 1 786 |