Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM India se spojí s Reva Electric Car Company kvůli vývoji elektromobilu pro indický trh

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Reva zraje jako víno, nebo snad i rychleji. Ambiciózní projekt indické firmy Reva Electric Car Company zaujal General Motors India natolik, že obě firmy mohly včera oznámit zahájení spolupráce na vývoji nového elektromobilu pro indický trh.

GM India a Reva mají společně vyvíjet vozidlové platformy, techniku a řídicí systémy elektromobilů. Společným cílem je uvedení dostupného elektromobilu na indický trh. O nových vozech máme přislíbeny podrobnosti v nejbližší době, ale leccos budou mít sériové novinky společné se studiemi představenými minulý týden. Sériová výroba má být zahájena v roce 2010.

GM India se spojilo s automobilkou, která se vývojem a výrobou elektromobilů zabývá 14 let, prodává je ve 24 zemích v Asii, Evropě a Latinské Americe. Dosud byly vyrobeny asi 3 tisíce vozů.

REVA NXR a NXG

Třídveřový čtyřmístný hatchback NXR (zkratka ze slovního spojení NeXt Reva) je poháněn elektromotorem, který napájejí lithium-iontové baterie. Ty se dobíjejí 8 hodin a zaručují dojezd až 160 km. Pokud majitel využije rychlejší nabíjení za 90 minut, akční rádius vozu se dle údajů automobilky prodlouží dvojnásobně! Při dobíjení za pouhé čtvrt hodiny se sníží na pouhých 40 km.

NXR je vybaven například bezklíčkovým vstupem, na přístrojové desce pak najdeme displej. Automobil má i řadu telematických funkcí. Řidič je například informován pomocí krátkých textových zpráv o nízkém stavu baterií a vzdálenosti k další dobíjecí stanici. Po registraci mu na jeho e-mailovou adresu chodí v měsíčních intervalech výpisy, jak ekologicky se svým vozem jezdí. Přijímá také výpisy o závadách, či platbách pojištění.

Ceny modelu NXR se v Evropě bude lišit podle daňového zatížení v různých státech. Zákazníci budou mít také možnost koupit vůz bez baterií, které pak budou měsíčně splácet. Základní cena malé revy tak ještě klesne. Průměrně dosahuje 14.995 eur za verzi Intercity s Li-on bateriemi, které ovšem uvnitř chybějí. Za základní variantu City pak zaplatíte v průměru 9.995 eur, ta je poté vybavena klasickými olověnými akumulátory. Jejich hlavním negativem je nejen vyšší hmotnost, ale také menší dojezd, jen 80 km. Maximální rychlost je také nižší – 80 km/h, v městském provozu, pro který je NXR určen, ji však kvůli rychlostním omezením stejně nelze dosáhnout.

Model NXR by se měl začít prodávat i v Evropě na začátku roku 2010.

REVA se zmínila i o chystaném dvoumístném roadsteru NXG (NeXt Generation), který je vystaven ve Frankfurtu jako koncept a jeho výroba začne zřejmě v roce 2011. Uvozovky jsou na místě, neboť se jedná spíše o velmi zvláště tvarovaný hatchback s výklopnou zadní stěnou a odnímatelným dílem střechy (targa).

Ondřej Láník
Diskuze (0)