GP Francie – Rossi po boji vítězí

GP Francie – Rossi po boji vítězí

 
 

Za chladného a zamračeného počasí se na slavném okruhu v Le Mans jel čtvrtý podnik MS silničních motocyklů jako GP Francie. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) ve MotoGP.

Za chladného a zamračeného počasí se na slavném okruhu v Le Mans jel čtvrtý podnik MS silničních motocyklů jako GP Francie. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) ve MotoGP.

MotoGP

Po deštivém závodě v Číně se Le Mans nad okruhem jen honily mraky, ale pršet nezačalo a tak jezdci mohli předvést své umění na suché trati. Nejlepší start předvedl Nicky Hayden (Honda), ale v nájezdu do šikany jej předstihl Colin Edwards (Yamaha). Za touto dvojicí vyrazili Loris Capirossi (Ducati), Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha), Shinya Nakano (Kawasaki) a Sete Gibernau (Honda). Vedoucí trojice nasadila poměrně ostré tempo a během dvou kol čtvrtému Melandrimu poodjela. Ten se navíc musel potýkat s dotěrným Nakanem a Rossim za zády. Prvních pět kol to vypadalo, že Gibernau bude mít opět jeden ze svých špatných dní, protože zatímco jeho rival Rossi postupoval polem vpřed a ve třetím kole již jel na čtvrtém místě a stíhal vedoucí trojici, on v pátém kole nezvládl první zatáčku a následující šikanu projel zcela mimo trať a ještě si pohoršil na osmé místo. Od tohoto okamžiku ovšem začal pracovat jako špičkový profesionál a jeho cesta vzhůru pořadím byla ozdobou závodu. To, že Rossi prováděl prakticky to samé, není nutno zdůrazňovat, neboť to patří k jeho taktice.

V sedmém kole se Rossi již dostal přes ztrácejícího Capirossiho na třetí místo a Gibernau se posunul před Nakana na šesté místo. V devátém kole Rossi pokořil vzdorujícího Haydena a zaujal druhé místo za Edwardsem a Gibernau si poradil s týmovým kolegou Melandrim. Na čele poté nastalo období klidu, když Rossi jezdil ve stínu Edwardse a nijak zásadně na něj neútočil. Mohl si to dovolit, protože Gibernau na ně ztrácel přes šest sekund a v cestě mu stál ještě Capirossi a Hayden. Španěl však jel jako střela a ve 13. kole se přehnal kolem Capirossiho aniž by se s ním nějak zdržoval a sérií nejrychlejších kol začal ukrajovat náskok Haydena, kterého předjel v kole 15. Na vedoucí dvojici sice stále ještě ztrácel přes tři sekundy, ale tou dobou zajížděl o půl sekundy na kolo rychlejší časy a tak se mu podařilo v 18. kole dostat na druhé místo před Rossiho. Ten se snažil předjet Edwardse, který jej očividně brzdil, ale nezvolil nejlepší místo, zatáčku vyjel příliš zeširoka a oba soupeři jej podjeli. S tím se však nesmířil a ve 20. kole se opět dostal před Gibernaua na druhou příčku. V těchto okamžicích už ovšem Edwards při svém vynikajícím výkonu, kdy odvodil dvě třetiny závodu očividně nestačil tempu dvojice Rossi-Gibernau ave 21. kole jej oba předjeli v jedné zatáčce. Do cíle zbývalo ještě sedm kol, které byly nabity očekáváním, jestli Gibernau dokáže něco vymyslet. Bylo vidět, jak oba jedou na samotné hranici možností, protože stroje se v každé zatáčce zmítaly akceleračními smyky a vzpínaly se na zadní kolo. Rossi se však nenechal vyprovokovat k sebemenší chybičce a celý závod završil rekordním časem v posledním kole a zaslouženě si dojel pro třetí vítězství sezóny. Gibernau závěr také nevypustil a i on zajel v posledním kole svůj nejlepší čas, ale za Rossiho časem zaostal o 0,228 sekundy a to lze jen těžko předjíždět. Oba jezdci měli sice poněkud slabší starty, ale dokázali svou ztrátu z úvodu smazat a všem dali jasně najevo, že jezdí poněkud jinou ligu.

Skvěle jedoucí Edwards stihnul v závěrečných sedmi kolech nabrat přes 5,7 sekundy ztráty i přesto, že to byl jeho zatím nejlepší výkon v sedle Yamahy. U Hondy asi budou mít zase o čem přemýšlet, protože tentokrát má Yamaha na stupních vítězů přesilu. Výborný závod se ovšem jel i na dalších pozicích. O čtvrté místo spolu téměř po celý závod bojovali Melandri a Max Biaggi (Honda). Biaggi jel s velkými bolestmi, protože v ranním warm-upu škaredě havaroval a museli jej odnášet na nosítkách a to bylo asi i důvodem, proč jej nakonec ve 25. kole Melandri předjel a připsal si letos podruhé čtvrté místo. Tato dvojice dojela se ztrátou 7,2 sekundy za vítězem. Až na šesté místo v cíli se ztrátou 21,7 sekundy klesl Hayden a Capirossi opět nedokázal prolomit prokletí sedmého místa na tomto okruhu. Na pěkném osmém místě dojel Nakano, jehož Kawasaki na tomto okruhu stále ještě ztrácí ve výkonu motoru. První desítku doplnili Toni Elias (Yamaha) a Troy Bayliss (Honda).

V celkovém hodnocení si první místo s 95 body upevnil Rossi. Druhý je stále Melandri s 58 body, ale na třetí místo se posunul s 53 body Gibernau. Čtvrtý je se 47 body Biaggi a na páté místo se 43 body klesl Alex Barros (Honda), který závod po havárii nedokončil.

250

Závod třídy 250 se tentokrát vymykal obvyklému schématu, protože o vítězství bojovala početná skupina až do samotného závěru. Nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) z pole position, ale v nájezdu do první zatáčky za šikanou jej předjel Andrea Dovizioso (Honda) a v zápětí i Casey Stoner (Aprilia). Vedoucí skupinku tvořili ještě Sebastian Porto, Randy de Puniet (oba Aprilia) apo několika kolech ještě dotáhnuvší se Jorge Lorenzo (Honda). V polovině závodu ze skupiny pro technickou závadu odpadl Porto a Pedrosa se pohyboval na zadních pozicích zatímco na čele střídali jako Stoner, Lorenzo tak i de Puniet. K útoku Pedrosa zavelel v 18. kole, kdy se opět ujal vedení. Nebylo mu ale dlouho přáno, protože domácí de Puniet byl hnán davy fanoušků a předváděl to nejlepší ze svého umění, aby se mohl potěšit vítězstvím. Pedrosa mu nedal ani metr trati zadarmo a Francouz se ještě v nájezdu do posledního kola držel na čele. Loňský šampión však nechtěl nechat nikoho na pochybách, že slabší výsledky v předchozích dvou závodech byly jen menším zaváháním a po excelentním souboji, kdy si v posledním kole několikrát vyměnili pozici nakonec zvítězil. Na de Punieta sice zbyla jen druhá příčka, ale i tak je to jeho letošní nejlepší výsledek. Třetí dojel s 1,5 sekundovou ztrátou Dovizioso. Čtvrtý Stoner nedokázal prodloužit svou vítěznou sérii na tři, ale i tak se udržel v těsném kontaktu s čelem celkového hodnocení. Pátý dojel Lorenzo a potvrdil vysoký standard letošních nováčků, protože mezi první pěticí jsou tři. Šestý Hiroshi Aoyama (Honda) již dojel se ztrátou 24 sekundy.

Našim jezdcům se sice podařilo dojet do cíle, ale ani Kuba Smrž (Honda), ani Radomil Rous (Honda) na body nedosáhli. Smrž dojel na 16. místě a Rous byl 21.

V celkovém hodnocení se do čela vrátil Pedrosa se 73 body, druhý je s 69 body Dovizioso a třetí Stoner jich nasbíral 63. Čtvrtý Alex de Angelis (Aprilia) se 40 body dnes nedojel, stejně tak jako pátý Porto se 38. Smrž je se šesti body 18. a Rous se čtyřmi je 19.

125

Závod nejslabší kubatury se od startu odvíjel pod taktovkou jediného muže. Tím byl Švýcar Thomas Luthi (Honda) jedoucí v českém týmu Elit Grand Prix. První dvě kola sice na čele jezdil Gábor Talmacsi (KTM), ale jakmile jej Luthi předjel již jej nikdo nedokázal zadržet. Jeho pole position bylo jasnou ukázkou síly a v závodě ji dal najevo nejjasnějším možným způsobem. Během několika okruhů si vybudoval náskok kolem čtyř sekund a ten pak udržoval až do cíle, kde se radoval z prvního vítězství jak pro sebe, tak pro český tým. Jakkoli byl boj o první místo rozhodnut během několika málo okruhů, o druhé místo se bila skupina šesti jezdců – Mika Kallio (KTM), Talmacsi, Fabrizio Lai, Mike Di Meglio (oba Honda), Sergio Gadea a Marco Simoncelli (oba Aprilia). Z této šestky vypadl šest kol před cílem pro technickou závadu Lai. Nejvíce sil v závěru nakonec zbylo Gadeovi, který letos poprvé bodoval a hned druhým místem. Třetí místo v Gadeova těsném závěsu vybojoval Kallio a domácím fanouškům udělal radost Francouz Di Meglio čtvrtým místem. Pátý dojel Simoncelli a poslední místo v této pětici zbylo na Talmacsiho. Sedmý Pablo Nieto (Derbi) již ztrácel 25 sekundy.

Naši jezdci příliš nezářili. Lukáš Pešek (Derbi) sice odstartoval ze druhé řady, ale v šestém kole havaroval a závod nedokončil. Karel Abrahám (Aprilia) dojel na 21. místě.

Celkově je ve vedení stále Kallio se 66 body. Na druhé místo postoupil Luthi s 54 body a třetí je s 52 Simoncelli. Čtvrtou příčku si drží se 49 body Lai a pátý je Mattia Pasini (Aprilia) se 46 body. Pešek je se sedmi body 19. a Abrahám ještě nebodoval.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nad Českem je nejrušněji v historii, říká šéf Řízení letového provozu Nad Českem je nejrušněji v historii, říká šéf Řízení letového provozu

Drony jsou trochu bublina, ale není pochyb, že jde o…

Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu

Francouzská energetická společnost Total plánuje v Texasu…

VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru

V pátek 24. března se Shane Kimbrough (NASA) a Thomas…

Čeští bojovníci uspěli na Startovači Čeští bojovníci uspěli na Startovači

Na portálu hromadného financování Startovač.cz momentálně…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním představením

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním…

Jeden z nejočekávanějších mobilů současnosti Samsung Galaxy S8, který má být oficiálně představen až ve středu,…

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

 

iSport.cz

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila Cibulkovou, uspěl i Berdych

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila…

České derby v osmifinále prestižního turnaje v Miami s přehledem ovládla nasazená dvojka Karolína Plíšková,…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…