GP Francie – Rossi po boji vítězí

GP Francie – Rossi po boji vítězí

 
 

Za chladného a zamračeného počasí se na slavném okruhu v Le Mans jel čtvrtý podnik MS silničních motocyklů jako GP Francie. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) ve MotoGP.

Za chladného a zamračeného počasí se na slavném okruhu v Le Mans jel čtvrtý podnik MS silničních motocyklů jako GP Francie. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) ve MotoGP.

MotoGP

Po deštivém závodě v Číně se Le Mans nad okruhem jen honily mraky, ale pršet nezačalo a tak jezdci mohli předvést své umění na suché trati. Nejlepší start předvedl Nicky Hayden (Honda), ale v nájezdu do šikany jej předstihl Colin Edwards (Yamaha). Za touto dvojicí vyrazili Loris Capirossi (Ducati), Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha), Shinya Nakano (Kawasaki) a Sete Gibernau (Honda). Vedoucí trojice nasadila poměrně ostré tempo a během dvou kol čtvrtému Melandrimu poodjela. Ten se navíc musel potýkat s dotěrným Nakanem a Rossim za zády. Prvních pět kol to vypadalo, že Gibernau bude mít opět jeden ze svých špatných dní, protože zatímco jeho rival Rossi postupoval polem vpřed a ve třetím kole již jel na čtvrtém místě a stíhal vedoucí trojici, on v pátém kole nezvládl první zatáčku a následující šikanu projel zcela mimo trať a ještě si pohoršil na osmé místo. Od tohoto okamžiku ovšem začal pracovat jako špičkový profesionál a jeho cesta vzhůru pořadím byla ozdobou závodu. To, že Rossi prováděl prakticky to samé, není nutno zdůrazňovat, neboť to patří k jeho taktice.

V sedmém kole se Rossi již dostal přes ztrácejícího Capirossiho na třetí místo a Gibernau se posunul před Nakana na šesté místo. V devátém kole Rossi pokořil vzdorujícího Haydena a zaujal druhé místo za Edwardsem a Gibernau si poradil s týmovým kolegou Melandrim. Na čele poté nastalo období klidu, když Rossi jezdil ve stínu Edwardse a nijak zásadně na něj neútočil. Mohl si to dovolit, protože Gibernau na ně ztrácel přes šest sekund a v cestě mu stál ještě Capirossi a Hayden. Španěl však jel jako střela a ve 13. kole se přehnal kolem Capirossiho aniž by se s ním nějak zdržoval a sérií nejrychlejších kol začal ukrajovat náskok Haydena, kterého předjel v kole 15. Na vedoucí dvojici sice stále ještě ztrácel přes tři sekundy, ale tou dobou zajížděl o půl sekundy na kolo rychlejší časy a tak se mu podařilo v 18. kole dostat na druhé místo před Rossiho. Ten se snažil předjet Edwardse, který jej očividně brzdil, ale nezvolil nejlepší místo, zatáčku vyjel příliš zeširoka a oba soupeři jej podjeli. S tím se však nesmířil a ve 20. kole se opět dostal před Gibernaua na druhou příčku. V těchto okamžicích už ovšem Edwards při svém vynikajícím výkonu, kdy odvodil dvě třetiny závodu očividně nestačil tempu dvojice Rossi-Gibernau ave 21. kole jej oba předjeli v jedné zatáčce. Do cíle zbývalo ještě sedm kol, které byly nabity očekáváním, jestli Gibernau dokáže něco vymyslet. Bylo vidět, jak oba jedou na samotné hranici možností, protože stroje se v každé zatáčce zmítaly akceleračními smyky a vzpínaly se na zadní kolo. Rossi se však nenechal vyprovokovat k sebemenší chybičce a celý závod završil rekordním časem v posledním kole a zaslouženě si dojel pro třetí vítězství sezóny. Gibernau závěr také nevypustil a i on zajel v posledním kole svůj nejlepší čas, ale za Rossiho časem zaostal o 0,228 sekundy a to lze jen těžko předjíždět. Oba jezdci měli sice poněkud slabší starty, ale dokázali svou ztrátu z úvodu smazat a všem dali jasně najevo, že jezdí poněkud jinou ligu.

Skvěle jedoucí Edwards stihnul v závěrečných sedmi kolech nabrat přes 5,7 sekundy ztráty i přesto, že to byl jeho zatím nejlepší výkon v sedle Yamahy. U Hondy asi budou mít zase o čem přemýšlet, protože tentokrát má Yamaha na stupních vítězů přesilu. Výborný závod se ovšem jel i na dalších pozicích. O čtvrté místo spolu téměř po celý závod bojovali Melandri a Max Biaggi (Honda). Biaggi jel s velkými bolestmi, protože v ranním warm-upu škaredě havaroval a museli jej odnášet na nosítkách a to bylo asi i důvodem, proč jej nakonec ve 25. kole Melandri předjel a připsal si letos podruhé čtvrté místo. Tato dvojice dojela se ztrátou 7,2 sekundy za vítězem. Až na šesté místo v cíli se ztrátou 21,7 sekundy klesl Hayden a Capirossi opět nedokázal prolomit prokletí sedmého místa na tomto okruhu. Na pěkném osmém místě dojel Nakano, jehož Kawasaki na tomto okruhu stále ještě ztrácí ve výkonu motoru. První desítku doplnili Toni Elias (Yamaha) a Troy Bayliss (Honda).

V celkovém hodnocení si první místo s 95 body upevnil Rossi. Druhý je stále Melandri s 58 body, ale na třetí místo se posunul s 53 body Gibernau. Čtvrtý je se 47 body Biaggi a na páté místo se 43 body klesl Alex Barros (Honda), který závod po havárii nedokončil.

250

Závod třídy 250 se tentokrát vymykal obvyklému schématu, protože o vítězství bojovala početná skupina až do samotného závěru. Nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) z pole position, ale v nájezdu do první zatáčky za šikanou jej předjel Andrea Dovizioso (Honda) a v zápětí i Casey Stoner (Aprilia). Vedoucí skupinku tvořili ještě Sebastian Porto, Randy de Puniet (oba Aprilia) apo několika kolech ještě dotáhnuvší se Jorge Lorenzo (Honda). V polovině závodu ze skupiny pro technickou závadu odpadl Porto a Pedrosa se pohyboval na zadních pozicích zatímco na čele střídali jako Stoner, Lorenzo tak i de Puniet. K útoku Pedrosa zavelel v 18. kole, kdy se opět ujal vedení. Nebylo mu ale dlouho přáno, protože domácí de Puniet byl hnán davy fanoušků a předváděl to nejlepší ze svého umění, aby se mohl potěšit vítězstvím. Pedrosa mu nedal ani metr trati zadarmo a Francouz se ještě v nájezdu do posledního kola držel na čele. Loňský šampión však nechtěl nechat nikoho na pochybách, že slabší výsledky v předchozích dvou závodech byly jen menším zaváháním a po excelentním souboji, kdy si v posledním kole několikrát vyměnili pozici nakonec zvítězil. Na de Punieta sice zbyla jen druhá příčka, ale i tak je to jeho letošní nejlepší výsledek. Třetí dojel s 1,5 sekundovou ztrátou Dovizioso. Čtvrtý Stoner nedokázal prodloužit svou vítěznou sérii na tři, ale i tak se udržel v těsném kontaktu s čelem celkového hodnocení. Pátý dojel Lorenzo a potvrdil vysoký standard letošních nováčků, protože mezi první pěticí jsou tři. Šestý Hiroshi Aoyama (Honda) již dojel se ztrátou 24 sekundy.

Našim jezdcům se sice podařilo dojet do cíle, ale ani Kuba Smrž (Honda), ani Radomil Rous (Honda) na body nedosáhli. Smrž dojel na 16. místě a Rous byl 21.

V celkovém hodnocení se do čela vrátil Pedrosa se 73 body, druhý je s 69 body Dovizioso a třetí Stoner jich nasbíral 63. Čtvrtý Alex de Angelis (Aprilia) se 40 body dnes nedojel, stejně tak jako pátý Porto se 38. Smrž je se šesti body 18. a Rous se čtyřmi je 19.

125

Závod nejslabší kubatury se od startu odvíjel pod taktovkou jediného muže. Tím byl Švýcar Thomas Luthi (Honda) jedoucí v českém týmu Elit Grand Prix. První dvě kola sice na čele jezdil Gábor Talmacsi (KTM), ale jakmile jej Luthi předjel již jej nikdo nedokázal zadržet. Jeho pole position bylo jasnou ukázkou síly a v závodě ji dal najevo nejjasnějším možným způsobem. Během několika okruhů si vybudoval náskok kolem čtyř sekund a ten pak udržoval až do cíle, kde se radoval z prvního vítězství jak pro sebe, tak pro český tým. Jakkoli byl boj o první místo rozhodnut během několika málo okruhů, o druhé místo se bila skupina šesti jezdců – Mika Kallio (KTM), Talmacsi, Fabrizio Lai, Mike Di Meglio (oba Honda), Sergio Gadea a Marco Simoncelli (oba Aprilia). Z této šestky vypadl šest kol před cílem pro technickou závadu Lai. Nejvíce sil v závěru nakonec zbylo Gadeovi, který letos poprvé bodoval a hned druhým místem. Třetí místo v Gadeova těsném závěsu vybojoval Kallio a domácím fanouškům udělal radost Francouz Di Meglio čtvrtým místem. Pátý dojel Simoncelli a poslední místo v této pětici zbylo na Talmacsiho. Sedmý Pablo Nieto (Derbi) již ztrácel 25 sekundy.

Naši jezdci příliš nezářili. Lukáš Pešek (Derbi) sice odstartoval ze druhé řady, ale v šestém kole havaroval a závod nedokončil. Karel Abrahám (Aprilia) dojel na 21. místě.

Celkově je ve vedení stále Kallio se 66 body. Na druhé místo postoupil Luthi s 54 body a třetí je s 52 Simoncelli. Čtvrtou příčku si drží se 49 body Lai a pátý je Mattia Pasini (Aprilia) se 46 body. Pešek je se sedmi body 19. a Abrahám ještě nebodoval.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…