GP Portugalska – Barros vítězí, Gibernau nedojel

GP Portugalska – Barros vítězí, Gibernau nedojel

 

Problematické počasí provázelo druhý podnik letošní sezóny MotoGP – GP Portugalska. Vítězi se v jednotlivých třídách stali Mika Kallio ve 125, Casey Stoner ve 250 a Alex Barros v MotoGP.

Problematické počasí provázelo druhý podnik letošní sezóny MotoGP – GP Portugalska. Vítězi se v jednotlivých třídách stali Mika Kallio ve 125, Casey Stoner ve 250 a Alex Barros v MotoGP.

MotoGP

Po dramatickém vyvrcholení prvního závodu, byl velmi očekáván další souboj dvojice Valentino Rossi (Yamaha) a Sete Gibernau (Honda). Nakonec však ze souboje nebylo nic a to jak díky jejich výkonům, tak i počasí. Nejrychleji odjel od startu Carlos Checa (Ducati), ale přetáhl první zatáčku a propadl se na páté místo. První zatáčku nejlépe projel Gibernau, za nějž se zařadil Rossi, Max Biaggi, Marco Melandri a muž z pole position Alex Barros (všichni Honda). Gibernau si během prvního okruhu vyjel více než sekundový náskok, Biaggi se dostal na druhé místo před Rossiho, kterého v zápětí předjel i výborně jedoucí Barros. Ve druhém kole již Barros jasně dominoval a boji o druhou příčku a ihned se vydal stíhat vedoucího Gibernaua. Brazilec začal sázet jedno nejrychlejší kolo za druhým, ale stahoval jen po desetinkách, protože i Gibernau jel vysokým tempem. Ve čtvrtém kole se Rossimu podařilo předjet Biaggiho a zdálo se, že se pokusí dotáhnout vedoucí dva, ale nedařilo se mu to a ani se nedokázal utrhnout od Biaggiho. V dalších kolech se až téměř do poloviny závodu na čele nic zásadního nedělo, protože odstupy byly téměř stabilní.

Zajímavá situace ale byla na pátém až sedmém místě, kde jela trojice Melandri, Colin Edwards (Yamaha) a John Hopkins (Suzuki). Zatímco Hopkins se držel na sedmém místě, dvojice Melandri, Edwards se předjížděla jako o život a téměř v každém kole si vyměnili pozici. Předváděli tak divákům skvělou podívanou, které se velmi často věnovaly i televizní kamery, které tyto pozice obvykle velmi nesledují.

Zásadní událost celého závodu měla svůj počátek již v devátém kole, ale odehrála se až v kole 16. V devátém kole se kolem trati objevily bílé vlajky signalizující déšť na trati a možnost výměny strojů s pneumatikami na vodu. Všichni jezdci však zůstali na trati na suchých pneumatikách, protože voda byla jen v některých pasážích okruhu. Tato situace byla jezdecky velmi obtížná především pro vedoucího Gibernaua, který neměl před sebou žádného jezdce podle něhož by mohl korigovat své tempo. Nakonec se mu jeho vedoucí pozice stala osudnou, protože v 16. kole neodhadl nájezdovou rychlost do mokré zatáčky a havaroval. Za ním jedoucí Barros vše viděl a citelně zpomalil, ale to mu neubralo nic z jeho osmisekundového náskoku, který v tu chvíli měl na své pronásledovatele. Brazilec je znám svými schopnostmi na mokrém povrchu a tak dokázal udržet nervy na uzdě a přesto, že v posledních třech kolech déšť výrazně zesílil a Rossi dělal co mohl, udržel vedoucí pozici až do cíle. Završil tak vynikající víkend, kdy dominoval všem tréninkům i kvalifikaci a poprvé od konce sezóny 2002 ochutnal chuť vítězství. Druhý Rossi (ztráta 2,77 s) v závěru ujel Biaggimu (ztráta 6,07 s), který naopak vodu nemá rád a raději zvolnil, aby se nepřipravil o jisté třetí místo. O čtvrté místo v závěru svedli velkou bitvu Melandri s Checou (oba přes 29,5 s), ale Ital nakonec dokázal odrazit Checovy nájezdy a i ve druhém vystoupení na Hondě si dojel pro vynikající výsledek v podobě čtvrtého místa. Checa naopak potěšil vedení Ducati, protože si proti prvnímu závodu výrazně polepšil. Šestý dojel Edwards (ztráta 44,2 s), který čtyři kola před cílem vyjel na mokru z trati a vypadl tak z boje o čtvrté místo. Sedmý skončil Nicky Hayden (Honda), který zářil v prvním závodě, ale tentokrát nezvládl start a v daných podmínkách se dál nedotáhl. Osmé místo vybojoval Shinya Nakano (Kawasaki), devátý dojel stále zraněná Loris Capirossi (Ducati), jemuž zlomený kotník více nedovolil. Elitní desítku uzavřel Ruben Xaus (Yamaha).

Celkovému hodnocení vévodí Rossi se 45 body, druhý je Barros se 38 a na třetím se udržel Melandri s 29 body a na čtvrté se s 25 body posunul Biaggi. Gibernau s 20 body klesl na páté místo.

250

Závod třídy 250 by se dal rozdělit na dvě části. První části jednoznačně dominoval Sebastian Porto (Aprilia), který dokázal perfektně využít chladného počasí a částečně vlhké trati, aby si na vedoucí pozici vytvořil náskok. Jeho dominance trvala až do desátého kola, kdy jej na osychající trati začala dotahovat skupina pronásledovatelů tvořená Dani Pedrosou, Andreou Doviziosem (oba Honda), Randy de Punietem, Casey Stonerem a Alexem de Angelisem (všichni Aprilia). Definitivní tečku za Portovou cestou za vítězstvím bylo 12. kolo, kdy Pedrosa dotáhl celou skupinu těsně za jeho záda a záhy jej s Doviziosem předjeli. Porto se začal propadat stále níže až na deváté místo, které vybojoval v cíli.

Na čele se strhla bitva Mezi Doviziosem a Pedrosou, ale ten se kvůli problémům se zhoršenou průhledností svého hledí začal poněkud propadat. Na Doviziosa se ale zase dotáhli Stoner s de Punietem. Zkušený Francouz se v nájezdu do posledního kola dostal do vedení, ale o několik zatáček dále chyboval a mladící Stoner a Dovizioso se dostali před něj. Stoner se ve zbývajících stovkách metrů již nenechal vyvést z klidu a s téměř půlsekundovým náskokem se radoval ze svého premiérového vítězství ve 250. Druhý dojel další nováček Dovizioso, který porazil de Punieta o 0,027 sekundy. Také o čtvrté místo se musel Pedrosa bít do posledních metrů, aby odrazil továrního jezdce Aprilie de Angelise. Tato dvojice dojela do cíle se ztrátou dvou sekund.

Naši jezdci měli trochu rozdílný den. Jakub Smrž (Honda) tentokrát již neměl potíže s nedostatkem paliva a dojel si pro pěkné 12. místo, když na vítěze ztratil 56,9 sekundy. Radomil Rous (Honda) ve druhém závodě nedokázal zopakovat vynikající výkon z toho prvního a na body nedosáhl, když cílovou čáru protnul na 19. místě.

Celkově vede Pedrosa se 38 body, druhý je Dovizioso se 33 body a třetí je s 27 Porto. Čtvrtý je de Angelis s 27 body a páté místo drží dnešní vítěz Stoner s 25 body. Smrž je 17. a Rous 18., když oba mají 4 body.

125

Tradiční boj velké skupiny se ve125 sice neodehrál, ale i tak zde bylo o napětí postaráno až do konce. Výborný úvod závodu měl Gábor Talmacsi (KTM), který se ujal vedení, ale ve druhém kole havaroval v šikaně a svým kouskem přinutil k výjezdu z trati také druhého v pořadí Thomase Luthiho (Honda), který se poté do závodu vrátil na devátém místě. Od tohoto okamžiku se ujal vedení nejrychlejší muž kvalifikace Mika Kallio (KTM) a jediný kdo dokázal udržet jeho tempo byl Hector Faubel (Aprilia). Tato dvojice nikomu nedala sebemenší šanci a navíc v posledním kole předvedla skvělou sérii několika předjetí jež vyvrcholila až na cílové čáře. O výsledku musela rozhodnout cílová fotografie, protože Kallio byl v cíli o 0,008 sekundy dříve a připsal si první vítězství v kariéře a je také prvním Finem v historii, který vyhrál závod silničního MS. Podobný boj byl sveden i o třetí místo. Třetí Luthi (ztráta 2,898 s), který se dokázal skvěle dotáhnout zpět na vedoucí pozice porazil Fabrizia Laie (Honda) o 0,042 sekundy. Nutno podotknout, že Luthi jede v českém týmu Elit Grand Prix. Pátý dojel Manuel Poggiali (Gilera), kterému se v závěru podařilo odskočit z veliké skupinky bojující nakonec o šesté místo. Rozdíl mezi šestým a jedenáctým byl v cíli pouhých 1,665 sekundy.

Z našich jezdců nebodoval nikdo. Lukáš Pešek (Derbi) po výborném 5. kvalifikačním čase havaroval hned ve druhém kole, Karel Abrahám (Aprilia) odstoupil v polovině závodu a Patrik Vostárek (Honda) dojel poslední 32.

Celkové hodnocení vede po dvou závodech Kallio se 45 body, druhý je Marco Simoncelli (Aprilia) s 31 body a třetí je s 29 body Faubel. Čtvrtou příčku drží se stejnými 39 body Lai a pátý je s 21 body Mattia Passini (Aprilia). Naši zatím nebodovali.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun

S cílem posílit zahraniční expanzi čínská internetová…

Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele

Trable s Lesy ČR provázejí krach lesnické firmy Less…

 

Štítky Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Dnes 08:00

„Musíš vytáhnout sytič“, říkával mi děda, když jsem začínal jezdit s jeho Škodou 120L z roku 1985. Starší motoristé to jistě znají, ale co ti mladší? Ti se s tímto pojmem v praxi možná ani nesetkali. Takže, kdy a proč se používal sytič?




Blesk.cz

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův nejlepší kamarád, boží cesty jsou nevyzpytatelné

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův…

Jednou z blízkých přítelkyň legendárního herce Jana Třísky (†80) je také bývalá první dáma Dagmar Havlová (64).…

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První loupež připravil, druhý s ním utekl

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První…

Obvyklou krádež tabletu z obchodu vyšetřují policisté z Prahy. Ve Vinohradské ulici tu dva muži přišli do…

 

iSport.cz

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i Pastrňák s Chytilem

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i…

Pavel Zacha z New Jersey zazářil v pondělním přípravném utkání NHL v Summerside a třemi body za dvě branky a…

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti, ať je trest co nejmenší

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti,…

Má za sebou náročnou operaci zlomeného jařmového oblouku. David Limberský si od fotbalu na delší dobu odpočine,…

 

Reflex.cz

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela herečka Květa Fialová

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela…

Ve věku 88 let dnes ráno po dlouhé nemoci zemřela herečka Květa Fialová. Informaci České televize ČTK potvrdil…