GP Portugalska – Barros vítězí, Gibernau nedojel

GP Portugalska – Barros vítězí, Gibernau nedojel

 

Problematické počasí provázelo druhý podnik letošní sezóny MotoGP – GP Portugalska. Vítězi se v jednotlivých třídách stali Mika Kallio ve 125, Casey Stoner ve 250 a Alex Barros v MotoGP.

Problematické počasí provázelo druhý podnik letošní sezóny MotoGP – GP Portugalska. Vítězi se v jednotlivých třídách stali Mika Kallio ve 125, Casey Stoner ve 250 a Alex Barros v MotoGP.

MotoGP

Po dramatickém vyvrcholení prvního závodu, byl velmi očekáván další souboj dvojice Valentino Rossi (Yamaha) a Sete Gibernau (Honda). Nakonec však ze souboje nebylo nic a to jak díky jejich výkonům, tak i počasí. Nejrychleji odjel od startu Carlos Checa (Ducati), ale přetáhl první zatáčku a propadl se na páté místo. První zatáčku nejlépe projel Gibernau, za nějž se zařadil Rossi, Max Biaggi, Marco Melandri a muž z pole position Alex Barros (všichni Honda). Gibernau si během prvního okruhu vyjel více než sekundový náskok, Biaggi se dostal na druhé místo před Rossiho, kterého v zápětí předjel i výborně jedoucí Barros. Ve druhém kole již Barros jasně dominoval a boji o druhou příčku a ihned se vydal stíhat vedoucího Gibernaua. Brazilec začal sázet jedno nejrychlejší kolo za druhým, ale stahoval jen po desetinkách, protože i Gibernau jel vysokým tempem. Ve čtvrtém kole se Rossimu podařilo předjet Biaggiho a zdálo se, že se pokusí dotáhnout vedoucí dva, ale nedařilo se mu to a ani se nedokázal utrhnout od Biaggiho. V dalších kolech se až téměř do poloviny závodu na čele nic zásadního nedělo, protože odstupy byly téměř stabilní.

Zajímavá situace ale byla na pátém až sedmém místě, kde jela trojice Melandri, Colin Edwards (Yamaha) a John Hopkins (Suzuki). Zatímco Hopkins se držel na sedmém místě, dvojice Melandri, Edwards se předjížděla jako o život a téměř v každém kole si vyměnili pozici. Předváděli tak divákům skvělou podívanou, které se velmi často věnovaly i televizní kamery, které tyto pozice obvykle velmi nesledují.

Zásadní událost celého závodu měla svůj počátek již v devátém kole, ale odehrála se až v kole 16. V devátém kole se kolem trati objevily bílé vlajky signalizující déšť na trati a možnost výměny strojů s pneumatikami na vodu. Všichni jezdci však zůstali na trati na suchých pneumatikách, protože voda byla jen v některých pasážích okruhu. Tato situace byla jezdecky velmi obtížná především pro vedoucího Gibernaua, který neměl před sebou žádného jezdce podle něhož by mohl korigovat své tempo. Nakonec se mu jeho vedoucí pozice stala osudnou, protože v 16. kole neodhadl nájezdovou rychlost do mokré zatáčky a havaroval. Za ním jedoucí Barros vše viděl a citelně zpomalil, ale to mu neubralo nic z jeho osmisekundového náskoku, který v tu chvíli měl na své pronásledovatele. Brazilec je znám svými schopnostmi na mokrém povrchu a tak dokázal udržet nervy na uzdě a přesto, že v posledních třech kolech déšť výrazně zesílil a Rossi dělal co mohl, udržel vedoucí pozici až do cíle. Završil tak vynikající víkend, kdy dominoval všem tréninkům i kvalifikaci a poprvé od konce sezóny 2002 ochutnal chuť vítězství. Druhý Rossi (ztráta 2,77 s) v závěru ujel Biaggimu (ztráta 6,07 s), který naopak vodu nemá rád a raději zvolnil, aby se nepřipravil o jisté třetí místo. O čtvrté místo v závěru svedli velkou bitvu Melandri s Checou (oba přes 29,5 s), ale Ital nakonec dokázal odrazit Checovy nájezdy a i ve druhém vystoupení na Hondě si dojel pro vynikající výsledek v podobě čtvrtého místa. Checa naopak potěšil vedení Ducati, protože si proti prvnímu závodu výrazně polepšil. Šestý dojel Edwards (ztráta 44,2 s), který čtyři kola před cílem vyjel na mokru z trati a vypadl tak z boje o čtvrté místo. Sedmý skončil Nicky Hayden (Honda), který zářil v prvním závodě, ale tentokrát nezvládl start a v daných podmínkách se dál nedotáhl. Osmé místo vybojoval Shinya Nakano (Kawasaki), devátý dojel stále zraněná Loris Capirossi (Ducati), jemuž zlomený kotník více nedovolil. Elitní desítku uzavřel Ruben Xaus (Yamaha).

Celkovému hodnocení vévodí Rossi se 45 body, druhý je Barros se 38 a na třetím se udržel Melandri s 29 body a na čtvrté se s 25 body posunul Biaggi. Gibernau s 20 body klesl na páté místo.

250

Závod třídy 250 by se dal rozdělit na dvě části. První části jednoznačně dominoval Sebastian Porto (Aprilia), který dokázal perfektně využít chladného počasí a částečně vlhké trati, aby si na vedoucí pozici vytvořil náskok. Jeho dominance trvala až do desátého kola, kdy jej na osychající trati začala dotahovat skupina pronásledovatelů tvořená Dani Pedrosou, Andreou Doviziosem (oba Honda), Randy de Punietem, Casey Stonerem a Alexem de Angelisem (všichni Aprilia). Definitivní tečku za Portovou cestou za vítězstvím bylo 12. kolo, kdy Pedrosa dotáhl celou skupinu těsně za jeho záda a záhy jej s Doviziosem předjeli. Porto se začal propadat stále níže až na deváté místo, které vybojoval v cíli.

Na čele se strhla bitva Mezi Doviziosem a Pedrosou, ale ten se kvůli problémům se zhoršenou průhledností svého hledí začal poněkud propadat. Na Doviziosa se ale zase dotáhli Stoner s de Punietem. Zkušený Francouz se v nájezdu do posledního kola dostal do vedení, ale o několik zatáček dále chyboval a mladící Stoner a Dovizioso se dostali před něj. Stoner se ve zbývajících stovkách metrů již nenechal vyvést z klidu a s téměř půlsekundovým náskokem se radoval ze svého premiérového vítězství ve 250. Druhý dojel další nováček Dovizioso, který porazil de Punieta o 0,027 sekundy. Také o čtvrté místo se musel Pedrosa bít do posledních metrů, aby odrazil továrního jezdce Aprilie de Angelise. Tato dvojice dojela do cíle se ztrátou dvou sekund.

Naši jezdci měli trochu rozdílný den. Jakub Smrž (Honda) tentokrát již neměl potíže s nedostatkem paliva a dojel si pro pěkné 12. místo, když na vítěze ztratil 56,9 sekundy. Radomil Rous (Honda) ve druhém závodě nedokázal zopakovat vynikající výkon z toho prvního a na body nedosáhl, když cílovou čáru protnul na 19. místě.

Celkově vede Pedrosa se 38 body, druhý je Dovizioso se 33 body a třetí je s 27 Porto. Čtvrtý je de Angelis s 27 body a páté místo drží dnešní vítěz Stoner s 25 body. Smrž je 17. a Rous 18., když oba mají 4 body.

125

Tradiční boj velké skupiny se ve125 sice neodehrál, ale i tak zde bylo o napětí postaráno až do konce. Výborný úvod závodu měl Gábor Talmacsi (KTM), který se ujal vedení, ale ve druhém kole havaroval v šikaně a svým kouskem přinutil k výjezdu z trati také druhého v pořadí Thomase Luthiho (Honda), který se poté do závodu vrátil na devátém místě. Od tohoto okamžiku se ujal vedení nejrychlejší muž kvalifikace Mika Kallio (KTM) a jediný kdo dokázal udržet jeho tempo byl Hector Faubel (Aprilia). Tato dvojice nikomu nedala sebemenší šanci a navíc v posledním kole předvedla skvělou sérii několika předjetí jež vyvrcholila až na cílové čáře. O výsledku musela rozhodnout cílová fotografie, protože Kallio byl v cíli o 0,008 sekundy dříve a připsal si první vítězství v kariéře a je také prvním Finem v historii, který vyhrál závod silničního MS. Podobný boj byl sveden i o třetí místo. Třetí Luthi (ztráta 2,898 s), který se dokázal skvěle dotáhnout zpět na vedoucí pozice porazil Fabrizia Laie (Honda) o 0,042 sekundy. Nutno podotknout, že Luthi jede v českém týmu Elit Grand Prix. Pátý dojel Manuel Poggiali (Gilera), kterému se v závěru podařilo odskočit z veliké skupinky bojující nakonec o šesté místo. Rozdíl mezi šestým a jedenáctým byl v cíli pouhých 1,665 sekundy.

Z našich jezdců nebodoval nikdo. Lukáš Pešek (Derbi) po výborném 5. kvalifikačním čase havaroval hned ve druhém kole, Karel Abrahám (Aprilia) odstoupil v polovině závodu a Patrik Vostárek (Honda) dojel poslední 32.

Celkové hodnocení vede po dvou závodech Kallio se 45 body, druhý je Marco Simoncelli (Aprilia) s 31 body a třetí je s 29 body Faubel. Čtvrtou příčku drží se stejnými 39 body Lai a pátý je s 21 body Mattia Passini (Aprilia). Naši zatím nebodovali.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin: Porušování pravidel se stává pravidlem Putin: Porušování pravidel se stává pravidlem

Prioritou Ruska je otevřenost vůči světu a aktivní účast…

Česko-francouzský spor o daně pokračuje, Babiš jej chce řešit na summitu Česko-francouzský spor o daně pokračuje, Babiš jej chce řešit na summitu

Francie a Česká republika si na jednání ministrů financí…

Největším bankám se daří, vydělávají více než loni Největším bankám se daří, vydělávají více než loni

Čtveřice největších bank v Česku v prvním čtvrtletí 2018…

Koruna začne znovu zpevňovat, předpovídá Rusnok Koruna začne znovu zpevňovat, předpovídá Rusnok

Guvernér České národní banky Jiří Rusnok předpokládá, že…

 

Štítky Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

 





 
Co všechno utáhnou moderní SUV a pick-upy: Letadla, obří vlajku nebo vlak

Co všechno utáhnou moderní SUV a pick-upy: Letadla, obří vlajku nebo vlak

Dnes 12:50

Velkým SUV a pick-upům se s ohledem na potřeby jejich majitelů velká tažná síla hodí. Obvykle se pohybuje okolo 3,5 tuny, ale ve skutečnosti to může být mnohem více!




Blesk.cz

Po vážné nehodě porodila chlapečka v kómatu: Tři roky poté zemřela

Po vážné nehodě porodila chlapečka v kómatu: Tři…

Smutek prožívá rodina Američanky Sharisty Giles (†22), která se během těhotenství vybourala v autě. Žena…

Cyklisté v Praze mají utrum. Minimálně do začátku léta se přes den centrem neprojedou

Cyklisté v Praze mají utrum. Minimálně do začátku…

I přes protesty mnohých se nakonec skutečně nachyluje čas zákazu jízd na kole v pěších zónách centra hlavního…

 

iSport.cz

Tenista Štěpánek se znovu oženil s Nicole Vaidišovou: Svatba číslo 2!

Tenista Štěpánek se znovu oženil s Nicole…

A už jsou zase manželé! Radek Štěpánek (39) a Nicole Vaidišová (29) si dnes společně řekli podruhé ANO! Svatba…

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk promluvil i o Petrželovi

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk…

Ve změti informací o bolavých tříslech Milana Baroše (37) a (ne)pravděpodobnosti jeho nasazení do klíčového…

 

Reflex.cz

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…

Nevím, jestli premiéra Babiše nepřeceňujeme, říká politolog Stanislav Balík

Nevím, jestli premiéra Babiše nepřeceňujeme, říká…

Prezident Zeman potvrdil, že jmenuje Andreje Babiše premiérem i napodruhé bez ohledu na výsledek referenda…