GP Ria – senzačně zvítězil Tamada

GP Ria – senzačně zvítězil Tamada

 

Cesta na jižní polokouli do Brazílie přinesla nečekané věci především v MotoGP, kde se z premiérového vítězství radoval Makoto Tamada (Honda), ve 250 triumfoval Manuel Poggiali (Aprilia) a ve 125 Hector Barbera (Aprilia)

Cesta na jižní polokouli do Brazílie přinesla nečekané věci především v MotoGP, kde se z premiérového vítězství radoval Makoto Tamada (Honda), ve 250 triumfoval Manuel Poggiali (Aprilia) a ve 125 Hector Barbera (Aprilia)

125 Do závodu 125 nejlépe odstartoval Casey Stoner (KTM), který se ihned ujal vedení a za něj se zařadili Roberto Locatelli (Aprilia), Andrea Dovizioso (Honda), Jorge Lorenzo (Derbi), Mattia Pasini a Mirko Giansanti (oba Aprilia). Ještě v prvním kole razantně zaútočil Lorenzo a dostal se na druhé místo a ve třetím kole se dokonce dostal do vedení. To již ze skupinky propadl Pasini a naopak se do ní masivně tlačil Hector Barbera (Aprilia), který nezvládl start z pole position a začínal kolem osmého místa. Jeho postup byl ještě razantnější než u Lorenza, protože ještě v tomtéž třetím kole jej předjel a sám se ujal vedení. Velice záhy na čele vznikla šestičlenná skupina, která ostatním ujela a byli v ní všichni výše jmenovaní a to až do 12. kola, kdy velmi aktivní Lorenzo havaroval. Dále se o vedení prali mladící Stoner, Barbera a Dovizioso, zatímco zkušení Locatelli a Giansanti jezdili na zadních pozicích. Pořadí se pravidelně měnilo a nejinak tomu bylo i v posledním kole, kdy to na čele vypadalo jako v mlýnici. Do posledního kola najížděl na čele Dovizioso, ale hned v první zatáčce jej předjel Stoner, který skupinu dovedl až na protilehlou dlouhou rovinku, kde jeho KTM na Doviziosovu Hondu ani Barberovu Aprilii nestačila a tak klesl na třetí místo, zatímco Barbera se ujal vedení. Stoner se ale nevzdal a o dvě zatáčky později se opět dostal před Doviziosa a do cíle jej již před sebe nepustil a k vítězství mu také chybělo jen 0,096 sekundy, o které byl v cíli dříve Barbera. Třetí Dovizioso ztrácel 0,202 a čtvrtý Locatelli 0,359 sekundy. Pátý dojel Giansanti se ztrátou 0,737 sekundy. Náš Lukáš Pešek (Honda) tradičně nezvládl start a podařilo se mu nakonec dotáhnout na 15. místo pro jeden bod. Markéta Janáková (Honda) havarovala a závod nedokončila.

Celkově stále vede Dovizioso se 125 body, na druhé místo se posunul Barbera se 109, na třetí zase klesl Locatelli se 106 body. Čtvrtý Stoner má 104 bodů a pátý Pablo Nieto (Aprilia) se 72 body již trochu ztrácí. Pešek je 21. se 4 body.

250 Závod třídy 250 tentokrát nenabídl tolik atraktivity, ale zase nabídl letos neobvyklého vítěze. Do závodu nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) ze druhé řady a hned po první zatáčce měl zajímavý náskok. Za něj se na chvíli zařadil Manuel Poggiali (Aprilia), ale během dvou zatáček jej předjel Toni Elias (Honda). Na dalších místech jeli Randy de Puniet (Aprilia), který dnes neměl svůj den a Roberto Rolfo (Honda), kterému to také nejelo tak jak jsme byli zvyklí vídat loni. Start nezvládl ani Sebastian Porto (Aprilia) z pole position, který se probíjel ze druhé poloviny první desítky. Poggiali se letos poprvé chytil a již ve druhém kole vrátil Eliasovi předjetí a vydal se za Pedrosou, kterého ukázkově podjel ve čtvrtém kole. Od tohoto okamžiku bylo na prvních místech prakticky rozhodnuto. Poggiali ujížděl s Pedrosou v zádech. Pedrosa sice bez potíží držel jeho tempo, ale na nic víc již neměl a tak jej po celý závod stínoval a čekal na chybu, která nakonec nepřišla. Třetí místo si brzy pro sebe zajistil Elias, kterého se jako klíště držel Alex de Angelis (Aprilia), ale ani on se nedostal k útoku. Tři kola před cílem potkala smůla Porta, když jeho Aprilia přestala jet a on musel odstoupit z pátého místa. Z letošního prvního vítězství se tak radoval obhájce titulu Poggiali před vyrovnaným Pedrosou a stabilně jezdícím Eliasem. Čtvrtý dojel de Angelis, který se v premiérové sezóně také ukazuje v dobrém světle a pátý skončil Fonsi Nieto (Aprilia), který letos marně hledá formu z roku 2002, kdy bojoval o titul s Marcem Melandrim. Kuba Smrž (Honda) nedojel po pádu v posledním kole, kdy již jeho pneumatiky neunesly tíhu jeho snahy.

Celkově se do vedení vyhoupl Pedrosa se 130 body. De Puniet dnes po až osmém místě klesl na druhou příčku se 119 body. Třetí Porto má 88 bodů a dotahuje jej Elias s 86, pátý je Nieto se 75 body.

MotoGP V této třídě se děly nevídané věci, ale začněme po pořádku. Nejlépe odstartoval Max Biaggi (Honda), ale v první zatáčce jej nakonec předjel Kenny Roberts (Suzuki) a jal se diktovat tempo. Následovali Nicky Hayden, Alex Barros (oba Honda), Valentino Rossi (Yamaha), Sete Gibernau a Makoto Tamada (Honda). A začaly se dít věci. Ve druhém kole Gibernau hravě předjel Rossiho a posunoval se vpřed, Biaggi s Haydenem na dlouhé rovince předjeli Robertse a v následující zatáčce se stal první nečekaný moment. Strojově jedoucí Gibernau chybuje a padá, poprvé od GP Španělska v Jerezu v loňském roce. Ve třetím kole pokračuje Robertsův propad, když jej předjel Barros a v šestém kole jej udělali i Rossi s Tamadou. To se zdálo, že Rossi pomýšlí na stupně vítězů, protože začal masivně stahovat Barrose až jej v 8. kole předjel a rázem byl na třetím místě. Nezahálel však ani Tamada a v pozadí jedoucí Loris Capirossi (Ducati). Zatímco Tamada v 9. kole bez potíží předjel Barrose, totéž udělal Robertsovi Capirossi.

Na čele jezdil Biaggi sledován, ale neohrožován Haydenem a k nim se pomalu dotahovala dvojice Rossi-Tamada. Nebyl to však Rossi, kdo začal řádit, ale Tamada, kterému jeho Bridgestony držely jako přibité a ve 12. kole předjel Rossiho po chybě v nájezdu do první zatáčky. To, že na to tamada má, dokázal velice záhy, když v dalším kole předjel i Haydena a jel si na druhém místě. V tomto kole přišel další, ještě větší šok. Chyboval Rossi a havaroval což se mu v závodě stalo naposledy ve Valencii v roce 2001. Dva největší favorité tak byli ze hry venku. Biaggi se již jistě viděl na nejvyšším stupínku, ale to nevěděl, co jej ještě čeká. Jeho týmový kolega a často podceňovaný Makoto Tamada se jej celkem v pohodě držel a často naznačoval, že na předjetí by měl, kdyby chtěl. Ale zatím nechtěl. Mezi tím se v 15. kole Capirossi posunul na 4. místo před Barrose a jel si pro letošní nejlepší výsledek.

Hořká pilulka pro Biaggiho přišla čtyři kola před cílem, kdy jej Tamada bez potíží předjel a během tří zatáček si vyjel malý, ale dostatečný náskok, aby na něj Biaggi již nemohl. Udělal mu zkrátka to samé, co dělal Rossi, když jezdil na Hondě. Tamada si tak dojel pro zasloužené premiérové vítězství jak pro sebe tak i pro Bridgestone, který ovládl tento víkend, protože stroj s tímto obutím vyhrál i kvalifikaci. Symbolicky tak vyhrál japonský jezdec v den, kdy slaví narozeniny jeden z nejlepších z nich – zesnulý Daijiro Kato, kterému také Tamada své vítězství věnoval. Opět druhý byl Biaggi a letos poprvé na bedně dojel třetí Hayden. Pěkné čtvrté místo si vyjel Capirossi, pátý skončil Barros, šestá Colin Edwards (Honda) a na sedmé místo klesl Roberts. Nejlepší Yamaha dojel osmá zásluhou Noricka Abeho.

Celkově stále vede Rossi se 126 body před Gibernauem se stejným bodovým ziskem. Třetí Biaggi se výrazně dotáhl a má nyní 113 bodů, když na čtvrté místo se posunul Edwards se 64 body. Na páté místo naopak klesl Carlos Checa se 62 body.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu nepustila fanoušky!

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu…

V obležení drsných mužů se ocitl Karel Gott (77)! Při poslední charitativní akci českého slavíka hlídala početná…

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

Sportovní hry procházejí s novými ročníky každoroční aktualizací a evolucí. Na konzolích nové generace tomu tak…

 

iSport.cz

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý, změna jí může pomoct

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý,…

Chceme vyhrát celou Evropskou ligu, proto je pro nás zápas na Spartě velmi důležitý. S tímto vzkazem přijel do…

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0, podívejte se na góly

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0,…

Koncert! Mladí fotbalisté Sparty do 19 let vstoupili ve středu do UEFA Youth League jasným triumfem nad…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…