GP San Marina – Pešek po pádu bez bodu

GP San Marina – Pešek po pádu bez bodu

 

Po 14 letech se do seriálu MS vrátil okruh v Misanu a při jeho premiéře se Lukáš Pešek o výborné kvalifikaci nedokázal dostat do cíle na bodech. Z vítězství se radovali Pasini ve 125, Lorenzo ve 250 a Stoner v MotoGP.

Po 14 letech se do seriálu MS vrátil okruh v Misanu a při jeho premiéře se Lukáš Pešek o výborné kvalifikaci nedokázal dostat do cíle na bodech. Z vítězství se radovali Pasini ve 125, Lorenzo ve 250 a Stoner v MotoGP.

125 – Pešek upadl, Pasini jednoznačně vítězí
Do závodu nejnižší třídy startoval náš Lukáš Pešek (Derbi) z pole position, ale start se mu příliš nevydařil. Závod tak zahájil na páté příčce, když vedoucí skupinku vznikající ihned po startu tvořili Simone Corsi, Mattia Pasini, Gábor Talmacsi, Hector Faubel (všichni Aprilia) a náš Pešek. Na čele jezdil Pasini, kterému dotíral na zadní kolo výborně jedoucí Corsi. Po sedmi kolech se Pasini poněkud propadl až těsně před pátého Peška a Corsi vodil pole. Musel se chvíli potýkat s Faubelem, ale v 11. kole se Pasini opět vzpamatoval a nasadil naprosto brutální tempo. Zajel sérii čtyř kol s časy lepšími než docílil Pešek v kvalifikaci, čímž všechny ostatní deklasoval do pozice diváků jeho spanilé jízdy. Vytvořil si přes dvě sekundy náskoku a o vítězi bylo prakticky rozhodnuto. O to zajímavější byla bitva o druhé místo. Zde hráli hlavní roli Corsi a Pešek. Zatímco Corsi si na druhém místě vytvořil menší náskok, Pešek se pokoušel probít z páté příčky blíže vedoucí pozici. Nejdříve předjel Talmacsiho, poté mu trvalo více než pět okruhů, než se dokázal protlačit před Faubela. Jakmile byl třetí a měl před sebou volnější trať, rychle se dotáhl za Corsiho. Dvě kola jej studoval a pět kol před cílem, když už to vypadalo, že si připravuje útok, Corsi mu udělal kličku a došlo ke kontaktu. Oba jezdci to ustáli, ale Pešek se propadl zpět na páté místo.

Nastalá situace jej poněkud rozhodila a o kolo později po smyku zadního kola upadl. Svůj stroj opět rozjel, ale do cíle dojel až jako 20. Boj o druhé místo však dále gradoval a tři kola před cílem začal na Corsiho útočit Faubel. První útok Corsi ještě bravurně ustál, ale o kolo později ve stejném místě došlo ke kolizi. Faubel narazil do Corsiho zadního kola v okamžiku, kdy na oba útočil Talmacsi. Corsi i Faubel šli k zemi. Corsi skončil, Faubel ještě nasedl a pokračoval, ale závod dokončil jako 17., tedy taky bez bodu. Ze zaslouženého vítězství se radoval Pasini před druhým Talmacsim. Třetí místo nakonec získal Tomoyoshi Koyama (KTM). Čtvrtý skončil Sergio Gadea a pátý Pol Espargaro (oba Aprilia).

Celkově se do vedení posunul Talmacsi se 189 body. Faubel klesl na třetí místo se 179 body. Třetí je po dnešku Koyama se 145 body a Pešek klesl na 4. místo se 129 body. Pátá je Corsi se 119 body.

250 – Lorenzo vítězí letos již po osmé
Úvodní polovina závodu střední třídy patřila domácímu Andreovi Doviziosovi (Honda), stejně jako ve většině předchozích podniků. Za jeho zády jel Jorge Lorenzo a Alvaro Bautista (oba Aprilia). Bautista však ze třetího místa havaroval. Svůj stroj zvedl a pokračoval, ale bez pravé stupačky a zadní brzdy to měl velmi náročné. Dovizioso bojoval jako lev, ale jeho Honda opět prokázala, že na Lorenovu Aprili stále nestačí. Jakmile se Lorenzo dostal na první příčku, již mu ani Dovizioso nedokázal vzdorovat. Aby toho Ital neměl málo, tak mu osm kol před cílem jeho Honda definitivně vypověděla poslušnost a zastavila se. Lorenzo tak nikým neohrožován mířil ke svému osmému letošnímu vítězství. Po výpadku Doviziosa se ze druhého místa v cíli radoval Hiroshi Aoyama (KTM), kterému druhá polovina sezóny vychází mnohem lépe než ta první. Úspěch KTM mohl být ještě větší nebýt pádu Miky Kallia pět kol před cílem ze třetího místa. O třetí místo svedli bitvu Hector barbera, Thomas Luthi a Alex de Angelis (všichni Aprilia). Především Luthi Barberovi v závěrečném kole zle zatápěl, ale nakonec se musel spokojit se čtvrtým místem. Náš Karel Abrahám (Aprilia) vybojoval dva body za 14. místo v cíli.

Celkově si vedení upevnil Lorenzo s 241 body. Na druhé místo se posunul de Angelis se 187 body, když o bod přeskočil Doviziosa se 186. Čtvrtý je Bautista se 135 body a pátou příčku drží Barbera se 119.

MotoGP – Stoner deklasoval úplně všechny
Na 57 tisíc diváků očekávalo v italském Misanu velkou bitvu svého miláčka Valentina Rossiho (Yamaha) s vládcem letošního ročníku Caseym Stonerem (Ducati). Jejich očekávání však zhasla hned po startu. Stoner vyrazil z pole position jako střela, které dělal stín skvěle startující John Hopkins (Suzuki), za ním jel Rossi, Chris Vermuelen (Suzuki), Loris Capirossi (Ducati) a Colin Edwards (Yamaha). Stoner nasadil vysoké tempo, Hopkins se jej držel jako klíště a Rossi během první poloviny prvního kola klesl za Vermuelena. Hned ve druhé zatáčce ovšem došlo za vedoucí čtveřicí ke kolizi, kterou zavinil Randy de Puniet (Kawasaki). Podklouzlo mu zadní kolo a při následném pádu srazil k zemi také Daniho Pedrosu (Honda). Aby smůla týmu Repsol Honda byla dokonalá, ke kolizi se připletl také Nicky Hayden. Sice neupadl, ale musel kvůli padajícím jezdcům a strojům vyjet hluboko do ochranné zóny a vrátil se do závodu beznadějně poslední se ztrátou přes půl minuty na posledního jezdce.

Na čele se situace vyvíjela podobně jako v Brně před dvěma týdny. Stoner jel jako o život a Hopkins se jej snažil stíhat. Dnes však neměl tak dobrý stroj a postupně se dostal pod tlak svého kolegy Vermuelena. Rossi se na čtvrtém místě jen smutně mohl dívat, jak jeho Yamaha na vedoucí trio nestačí. Katastrofa pro sedminásobného šampióna přišla v pátém kole, kdy se mu stroj náhle zastavil a jen tak tak se mu podařilo dojet alespoň do boxů. Smutný konec šampióna, který mu asi nepřál ani jeho největší nepřítel. O kolo později, to už Rossi viděl jen na monitoru, se Vermuelen na konci cílové rovinky dostal na druhé místo a začal se hnát za Stonerem. Jeho snaha však dopadla podobně jako Hopkinsova v Brně. Všem ostatním ujel, i Hopkinsovi, ale Stoner se mu neustále vzdaloval. Od tohoto okamžiku se závod stal více méně nezajímavým, protože jezdci si vytvořili bezpečné rozestupy a nedocházelo k žádným bojům, alespoň na prvních pěti příčkách.

Druhá polovina první desítky nabízela poněkud zajímavější obrázky. O vzruch se zde starali Alex Barros (Ducati), Anthony West (Kawasaki) a Toni Elias (Honda). Tato trojice si nedarovala ani metr trati, dokud se v 10. kole z 28 nepodařilo Barrosovi odskočit. To ovšem znamenalo, že se dostal do kontaktu s dalším veteránem – Carlosem Checou (Honda), kterého se mu i podařilo předjet a dostal se na vynikající šesté místo. Tam vydržel do 16. kola, kdy se jeho rudobílá Ducati zastavila. Další smolný závod. Přímý boj tak nakonec plál o sedmé místo mezi Westem a Eliasem. Elias dlouho nemohl najít recept na Australana, ale dvě kola před cílem se mu jej přeci jen podařilo předjet a odsunout na osmou příčku.

Vedoucí Stoner jel strojově bezchybný závod a do cíle dorazil s téměř pěti sekundami náskoku na druhého Vermuelena. Třetí Hopkins projel cílem ukázkovou svíčkou na zadním kole. Ducati a Suzuki jsou zářným příkladem, jak dramaticky se změnil poměr sil s příchodem nových předpisů o menších motorech. Dominance Ducati a vynikající úroveň Suzuki jsou jevy, které jsme za předchozích pět let třídy MotoGP rozhodně neznali. Na čtvrtém místě dojela první Honda vedená Marcem Melandrim. Také pátý Capirossi si zapsal jeden ze svých letošních lepších výsledků. Až šestý Checa dovezl do cíle stroj obutý pneumatikami Michelin. Pro francouzskou značku dominující této disciplíně více než jedno desetiletí je letošní rok plný hořkých pilulek. Že by se projevoval její odchod z F1 a tím i stagnace vývoje směsí? Také další dva jezdci Elias a West obouvají Bridgestony jako špička. Především West se neuvěřitelně rychle aklimatizoval a přestože odjel pouze šest závodů, má na svém kontě již téměř stejný počet bodů jako ostřílený borec Checa. Na 9. místě se do cíle dotrápil Edwards jako nejlepší Yamaha, hodně smutné… Nejlepší desítku uzavřel Shinya Nakano (Honda), který letos po odchodu od Kawasaki prakticky ani není vidět i když se od něj na Hondě čekaly velké věci. Smolař Hayden svůj boj dotáhl do cíle na 13. místě se ztrátou 1:20 minuty.

Celkově si svůj mamutí náskok na čele ještě zvětšil Stoner. Na kontě má nyní 271 bodů a pokud v příštím závodě zvítězí mohl by se již stát šampiónem. Druhý Rossi má na kontě 186 bodů. Třetí Pedrosa se 168 body se již musí obávat čtvrtého Vermuelena se 144 i pátého Hopkinse se 140 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

 

iSport.cz

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl jsem to kopnout

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl…

Suverenitu, klid při rozehrávce a produktivitu si brněnský hokejový klenot Martin Nečas přenesl v play off i do…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…