Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Great Wall Steed5E a Steed6: Nové pick-upy zpoza Velké zdi

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Čínská automobilka inovovala nabídku svých užitkových vozů. Jeden model je výraznou modernizací, druhý na stejném základě míří ještě výše.

„Terénní náklaďáky“ z Říše středu stále hodně připomínají starší generaci obdobných vozidel od General Motors. Great Wall s nimi ovšem slaví značné úspěchy a v dobývání nové klientely chce pokračovat, tak přišel čas na jejich modernizaci. Model Steed5E je evolucí předchozího Steed5 (proto ono E v názvu), na domácím trhu se prodával jako Wingle5. Při faceliftu se designéři zase neubránili inspiraci tvary současných Volkswagenů. Zatímco předchozí verze vypadala jako VW z poloviny minulé dekády, ta nově představovaná se vidí v moderně. Nekopíruje se bezostyšně, ale na přídi se dvěma vodorovnými žebry je vidět, odkud vane vítr. Kompletně přepracován byl i nárazník s mlhovkami a diodami pro denní svícení. Na bocích a vzadu ale zůstalo vše při starém.

Automobil se exportuje mimo Říši středu se dvěma motory. Zážehový agregát má objem 2,4 l, čtyři ventily na válec a výkon 93 kW. 200 N.m přenáší pětistupňová přímo řazená převodovka pouze na zadní nápravu. Dvoulitrová vznětová jednotka disponuje turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek (VGT). Základní parametry jsou vyšší: 105 kW a 305 N.m a manuální ústrojí má o ozubené kolečko navíc. I v tomto případě je poháněna pouze zadní náprava, ale verze se znakem 4x4 přijde na začátku příštího roku.

V interiéru Steed5E najdeme třeba multifunkční dotykovou obrazovku sloužící i jako výstup pro couvací kameru, samočinnou klimatizaci, zatmavovací vnitřní zpětní zrcátko, kůží potažený volant a další prvky. To Steed6 disponuje ještě větší porcí luxusu. Kůže zde pokrývá i sedadla a část palubní desky, klimatizace je už individuálně nastavitelná, vozy jsou dále vybaveny tempomatem, palubním počítačem a multifunkčním volantem.

Jinak jde ale vizuálně o totéž auto. Pouze přední část je opět jiná, s obří a bohatě pochromovanou maskou ve stylu SUV Hover H8, chybí také černé plasty na karoserii, všechny jsou lakované. Ovšem zde nejde jen o vzhled a komfort, ale i o bezpečnost. Ve standardu mají všechny modely šest airbagů, kontrolu stability a trakce, snímač kontroly tlaku v pneumatikách (v EU už je povinný, jak známo), úchyty Isofix a denní LED. Jedinou pohonnou jednotkou je dvoulitr VGT se stejnou porcí kilowattů jako v případě Steed5E i s obdobnou převodovkou. V průměru spotřebuje 8,8 l nafty na 100 km

Great Wally patří k těm levnějším na trzích, kde se prodávají, obzvláště ve srovnání s japonskou konkurencí. Číňané nejen s ní ovšem chtějí udržet krok i nadále. Automobilka působí i v Evropě, zejména na Balkáně (Albánie, Bulharsko), v zemích Společenství nezávislých států (Bělorusko, Moldávie, Rusko a Ukrajina). Hlavně SUV a užitkové vozy GWM se ale prodávají také v Itálii (a jsou tam skutečně vidět), Spojeném království a Irsku. Od února 2012 se také montují nedaleko bulharské Loveče. Great Wall je vůbec prvním výrobcem dvoustopých vozidel, který na starý kontinent tímto způsobem pronikl. Ale uplatňuje se i v Africe (Egypt, JAR).

Aleš Dragoun
Diskuze (0)