Historie dopravního značení: Jak se značky vyvíjely?
3
/
14
Prohlédnout znovu
Historie dopravního značení: Jak se značky vyvíjely?
Historie dopravního značení: Jak se značky vyvíjely?
|
acz
Prvních pět používaných výstražných značek z roku 1928 mělo tvar rovnostranného trojúhelníku. Tabule s nápisem Auto stop! byly umisťovány i na celních úřadech s označením ve čtyřech jazycích.
|
acz
V Československu se jezdilo vlevo až do března 1939
|
acz
Prvních šest uzákoněných výstražných značek bylo zveřejněno v prováděcí vyhlášce s platností od listopadu 1935. Vycházely z dopravního značení instalovaného od roku 1928.
|
acz
Vykřičník v bílém červeně orámovaném poli má svůj prapůvod ve značce Nebezpečí jiné než 1-5 z roku 1935.
|
acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928
|
acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928
|
acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928
|
acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928
|
acz
Další výstražné a orientační značky byly zaváděny od května 1938. Některé se do dnešních dnů změnily jen málo, ovšem třeba informační značku Dbáti zvláštní opatrnosti bychom dnes už hledali marně.
|
acz
Jednosměrné ulice byly označeny příslušnými tabulkami, dovolená parkoviště značilo už tehdy velké P a na nejfrekventovanějších silnicích se objevily tabule s nápisem Parkování zakázáno. Premiéru měly ve 30. letech i značky upozorňující na školy.
|
acz
Jednosměrné ulice byly označeny příslušnými tabulkami, dovolená parkoviště značilo už tehdy velké P a na nejfrekventovanějších silnicích se objevily tabule s nápisem Parkování zakázáno. Premiéru měly ve 30. letech i značky upozorňující na školy.
|
acz
Nejnovější značky jako Zákaz vjezdu osob na osobních přepravnících a Zóna pro cyklisty se objevily v roce 2016
|
acz
Nejnovější značky jako Zákaz vjezdu osob na osobních přepravnících a Zóna pro cyklisty se objevily v roce 2016
|
acz
Martin Vaculík a BMW i3: Vizionářský elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl
Co stojí před novým šéfem Audi? Takovou ofenzivu jsem nezažil, říká Gernot Döllner
Nesmrtelný Mercedes-Benz G: Většina vyrobených aut stále žije!
BMW kvůli Neue Klasse v Mexiku investuje 20 miliard korun
Splněný sen fanoušků Lancie: Kimera EVO37 v ikonických barvách Martini Racing
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu