Honda slibovala, že rok 2015 bude pro značku do značné míry revolucí. Teď už snad nemůže být pochyb, že nemluvila do větru - dalším dílem do skládačky je vize dosud nejsportovnějšího Civicu.
...no, pořád tam, kam se zařadilo s Civicem 9G.
Ta zelená příšera nahoře je jen mírnou evolucí UFO designu, který táhne čím dál méně.
Dávám palec nahoru za kupé, ale ten styl je naprosto stejný, jako doteď a až bude venku sériovka s normálními koly, zapadlými v blatnících, bude to stejně o ničem, jako je to o ničem teď. Není v tom nis sportovního, je to prostě divné a osobně mě to dost zklamalo, čekal jsem, že se Honda umoudří a od nepochopitelného UFO stylu upustí.
No tak snad za deset, patnáct let...
Ano, slovy Kinga: Jednoduchý design s minimem kudrlinek, decentně vytažené blatníky >:D Dál fak nemůžu, sorry, takhle opěvovat, že se nic nezměnilo, to nedávám >:D
Po dobře dekádě designového tápání se zdá, že má Honda jasno - tápat bude dál >:D:yes:
Tak to vidíme každý nco jiného, pro mě je Civic 9G taky bída, ale tohle mi opravdu připomělo starý časy Hondy, za mě paráda, asi konečně najali novýho designéra.
Ono je těch kupátek docela málo. U GT-86 je to jiné, ale to je taky trošku jiný typ auta. Jinak pokud chci vzor jednoduchého elegantního designu, chtě nechtě se mi vybaví Audi A5... a před ní 406 Coupe.
Jenže to jsou obojí o kus větší auta, design se pak hnedle dělá jinak. Na poměry "prcků" je tohle rozhodně nadprůměr (odmýšlím si podivné křídlo, které v sérii nejspíše nebude).
njn., trafena hus zagagala / svina zakrochkala ? >:D
ber to s humorom, aj ked moje odporucenie skocit k ocnemu ber vazne :-!
No a este si tak pozriet portfolio Audi a zistit, ze co sa vyraba ako A4 a co ako A5...ale to uz chcem asi moc... 8-s
Tak ono jde o ten elegantni design a ne o A4,A5. Jak rika kolega dole u Audi je jedno co tem svinim das, ty kupujou vsechno. U Seatu to pak ocividne nefunguje, tam uz ta svinska elegence nefunguje a to se zmenily jen kruhy na S na kapote >:D
Exeo je mutace předchozí generace A4 (B7) a rozhodně jeho design nezlepšuje, mně osobně tahle generace A4 tolik nebere. A5 je ale jiná liga, pro mě jedno z nejelegantnějších aut, kupé i SB (a SB snad ještě víc, hezkých kupé je spousta). Auto, které designově stojí na siluetě a proporcích, na jednoduchosti a čistotě tvarů.
[odkaz]
Já netvrdím že jednoduché = dobré a rafinované = špatné... ale pokud chceme velebit jednoduchost tvarů, pak záď tohoto Civicu s tím opravdu nejde dohromady.
[odkaz]
Obě Hondy z odkazů se mi popravdě nelíbí. Naprosto souhlasím s dlouhodobým tápáním Hondy s čestnou vyjímkou Acco, ale nová HR-V i tohle se mi zkrátka líbí.
Ja pisu predevsim o Civicu.
Accord beru, HR-V v podstate taky.
Ale tezistem prodeju je v Evrope porad kompaktni HB, pokud ho nemas, jakobys nebyl, Quashquai je jen vyjimka.
A kompaktni HB pro Evropu je od Hondy hruzostrasny a podle horniho green monstra na tom Honda nehodla nic menit.
Nebavme se o výšce jako takový, ale o tom, jak se s tím dokázal designer vypořádat. Stále mi přijde, že Hondě chybí jednoduchost a ladnost tvarů, kterou nezapomenutelně uměla u většiny Accordů nebo Preludů, prvních generací Civiců.
Každej přece poznal, že se jedná o Hondu a přitom byla geniálně jednoduše tvarovaná.
O výšce jako takové se ale musíme bavit, protože dnes už nemůžeš udělat tak nízký a plochý ponton, jako dřív typu accord coupé a tak. Když postavíš auta z této doby, vedle dnešních, tak je to krásně vidět, jsou xx cm níže celkově. Dej třeba vedle sebe M6 III a jedničkovou, tam je to krásně vidět, jak designy zmohutněly, aby splnily některé normy. Navíc automobilky to tak i samy z části chtějí, když auto v dané třídě působí menším subtilnějším dojmem, zákazníci mají totiž pocit, že nemají dost muziky za svoje peníze.
Já musím souhlasit s článkem - tohle je opravdu maximálně jednoduché a ladné, nikde žádné zatáčky, krucánky - prostě tři prolisy na boku, které nejsou odnikud nikam, ale navazují na zadek, jednoduché prosklení a jednoduché, i když hodně výrazné lampy. Divočinu na náraznících bych nepočítal. ;-)
Zase dneska nemůžeš chtít, aby auto vypadalo hatch z konce devadesátek...
A co se ti nezdá, když si odmyslíš nárazník a křídlo? Linka ze střechy krásně vytvaruje prostor pro SPZ, do kterého se napojí linie od zadních blatníků. Pak už tam jsou jen svítilny do L, spojené páskem, vše stylisticky velmi čisté. Jediné, co neladí, je odskok těch blatníkových linií v přechodu do rámečku SPZ, jestli si za to zaslouží grilovat, tak budiž. ;-)
Promiň Teejay, ale tohle je pro mě naopak vzor komplikovaných tvarů, jestli v tomhle vidíš tvarovou jednoduchost a čistotu, tak se nemáme o čem bavit... podívej se na to víko kufru a pak mi do očí řekni že má jednoduchý tvar.
Neříkám že to je nutně špatně, ale jednoduché tvary to rozhodně nejsou.
Já psal o stylistické čistotě, kdy spolu jednotlivé prvky vizuálně spolupracují. Nějakým výstřelkem to okořenit musíš, jinak by všechno vypadalo jako Golf. >:D
Podstatné je, že i ten výstřelek je dobře zakomponovaný do celku, což byl trošku problém zadních světel na současném EU hatchi.
Tys psal tohle je opravdu maximálně jednoduché a ladné, nikde žádné zatáčky, krucánky. Možná jsi to myslel jinak, nechci tu slovíčkařit, ale ta záď je pravým opakem jednoduchosti. Howgh ;-)
Jo, s oběma souhlas, Prelude jsem chvíli měl a bylo to fajn auto.Ale jinak- tady se není o čem hádat, vnímání designu je subjektivní a kdybychom měli všichni stejný vkus, byla by to nuda.
A nevím, po jaké kritičnosti voláš- když se mi to líbí, nebudu si schválně vymýšlet chyby. Myslím, že nemám problém s kritikou ani u svých oblíbených značek, ani u své garáže, ale nemusím ji hledat za každou cenu.
Když se tu objeví něco k domácímu výrobci a celej text není napsanej objektivně neutrálním pohledem novináře, ale spíš PR optikou, pak tu všichni prskáme. Proč by tedy i Honda měla fungovat stejně.
Jsou samosebou auta vyvolávající emoce, kterým se člověk neubrání, ale v případě konceptu je oslavně laděnej článek s predikcí výroby trochu mimo.
U současných běžných modelů Hondy mi chybí (pokud se bavíme o designu) hlavně líbivost pro širší spektrum obecenstva, tak jak se to Hondě dařilo speciálně v 90-tých letech.
Naprostý souhlas. Prelude ve své době paráda všech parád. (Měla natáčení zadních kol, dala se otočit na pětníku). Zrovna tak CR-X byl klenot ve své třídě. S oběma jsem nějakou dobu žil. Neměly chybu. Rád vzpomínám. :-!
Tohle je podle všeho (neamerických směrovek) snad dokonce evropská verze Civicu 9G 4D. Lidi si myslí, že ona neexistuje, protože se neprodává v ČR, přitom je k sehnání v několika evropských zemích (namátkou nejblíže třeba Polsko nebo Německo, dokonce byla k sehnání i v ČR u třineckého dealera)
O Polsku vím. O Německu jsem nevěděl. Americký jsem nebral jako "jen pro Ameriku," nebo "americká verze." Nabízí ho ostatně i v Asii (a měl by tam mít čiré směrovky).
Tak jeste ze tve vnimani designu je mimo. Honda prichazi s 10G drive prave proto, ze 9G nenaplnila ocekavani a moc se nepovedla. Musel ji zachranovat i brzky facelift.
Takze Honda muze byt v klidu, bude to jiste uspesne auto, kdyz ty rikas ze ne >:D
Zakaznici Hondy chtej neco jineho nez ty >:-[]
Spekulace o tom, co chtějí zákazníci Hondy, mohou být dost ošemetné. Staří zákazníci Hondy chtěli dynamiku a sportovní pocit z jízdy. Tihle zákazníci už dnes z velké části jezdí konkurenčními auty. Dnešní zákazníci chtějí něco jiného (upřímně si nejsem jistý co, možná největší kufr v kompaktním kombíku s 1.6d). A ti zítřejší mohou třeba zase chtít to co ti první. Krom toho jsou tu jistě i takoví, co prostě chtějí japonskou kvalitu a je jim celkem jedno jak to jezdí a vypadá.
Problém je opět při práci s hmotou. Koncept je na největších kolech, který se vešly do podběhů. Pokud si je odmyslíme, pak zůstane sice zformovaná, ale stále obrovská hmota nad výřezy kol. Snaha ji rozbít jakýmsi prolisem se míjí účinkem, už ten sám o sobě je hodně vysoký a na něj následně ještě navazuje kapota. U zadních kol se situace opakuje. Vznikne dojem obtloustlý pramice jako u BMW 2 kupé, tam však alespoň s jasně daným identifikátorem pomocí firemních markantů, tady...
Jakkoliv se mi zdála NSX při představení možná až příliš na některých místech podobná konkurenci, s odstupem času s ní umím pracovat jako s Hondou. Je opticky lehká, možná malinko překombinovaná, ale jinak ladná s jasně definovanými tvary. Proč Honda nešla cestou NSX dále?
Veru, po prvotnom pozitívnom dojme (kotrý vytvára nápadná zelená farba, obrovské kolesá a totálne zatmavené sklá) príde vytriezvenie s bližším skúmaním. Presne ako píšeš, ak si odmyslíme typické markanty štúdie a predstavíme si striedmejšiu sériu s bežnou šedou na 16" diskoch, dostaneme úplne obyčajný Civic, ktorý je len štandardnou evolúciou doterajšieho dizajnu. Žiadna revolúcia, žiadne nadšenie ako u nášho redaktora - predsedu Honda klubu (pozn.: to jeho okaté nadšenie a neobjektivita vo vzťahu k všetkému japonskému, osobitne Honde by už mohla udrieť do očí aj šéfredaktorovi).
Ať tu klidně píšou nadšenci, nemám s tím problém, jen trochu kritiky by neškodilo ;-) . Je potřeba trochu roztříštit nezapomenutelný nadšení provázený hýkáním nad skvělým výkonem 1,0MPi při cestě na Ještěd v pěti lidech >:-[]
Tak áno, ak sa na to pozeráš takto, radšej asi úprimné fandenie značke á la Foking než falošné a absolútne nedôveryhodné ospevovanie najslabšej Fabie (ktoré vzbudzuje dojem, že to nebolo zadarmo). >:-[]8-s
Tak jsem to prelouskal, a je fokt, ze takova oslava se jen tak nevidi...
Postupem casu toho FoKinga zacinam chapat, ze se snazi vykryvat nekriticke nadseni nad Fabii svym nekritickym nadsenim nad Hondou. Ne, ze bych to schvaloval, ale chapu mechanismus vzniku a nedivim se mu.
To ho ovsem neomlouva, podle mne je to ostuda motoristicke novinariny a opravdu nechapu, proc si ho redakce ACZ porad drzi, kdyz jine, podstatne lepsi (!) redaktory pustila k vode. Mozna tam jsou vazby, ktere ja nevidim, ale osobne rikam, ze pokud by hned na titulce bylo u upoutavek, krome titulku, i jmeno autora, tak na FoKingovy clanky bych neklikal, obvykle to totiz je proste jen snuska nesmyslu a polopravd s informacni hodnotou nula nula nic.
Je mi jasné, že jako "eurofil" to neoceníš, ale víš, jak je osvěžující, číst taky někde optimisticky laděné články o japonských autech? Jako jejich srdcař moc dobře vím, o čem mluvím. Jediná pozitiva si dneska přečteš o MX-5 a po velmi krátkou dobu to platilo o hachině. Stěžovat si na vyváženost mi přijde trošku na hlavu. A nemluvím jen o kvalitě, ale i o kvantitě, protože o Japoncích nejen že se moc nepíše v dobrém, ale moc se nich nepíše. ;-\
Jen o CTR tu bylo těch optimisticky laděných článků snad deset... a to ho ještě nikdo neviděl. Podobnou pozornost před premiérou nemá ani Fabia, tím spíš pokud uvážíš, že u CTR nejde o nový model, ale jen HotMutaci ;-) .
A co počet článků o Focusu RS, mixnutými s fámami o Fiestě RS? A těch článků o M3/M4? Alpině? To je v pohodě? O tom se žádnému Japonci ani nesní. Možná legendární bude/nebude u RX-9.
Vsimni si, kolik takovych clanku o nicem psal vas guru FoKing, vsechno vycucane nekde z neduveryhodnych zdroju, nebo rovnou z palce u nohy... Vetsina fam tady pochazi prave od nej. Takze brecis porad na stejnem hrobe.
Sam nevim, pripada mi to, ze se stridaji po tydnu, jednou dela 75% novinek ten a 25% zbytek redakce, dalsi tyden je zase hlavni novinkovac nekdo jiny, kazdy ma jine zdroje a styl psani... O schvalovani si iluze nedelam, protoze zrovna tu snusku nesmyslu, kterou mistr Fokt pise zejmena o BMW, ale obcas i o jinych nemeckych vyrobcich, by si nelajsnul ani kdejaky diskusni moula, kor kdyz ho obcas i ti druhdy diskusni moulove musi pod clanky opravovat. O Honde pise ponekud zasveceneji, ale to ho dobrym redaktorem, ci motoristickym novinarem nedela.
Chapat to muzes svym hondafanatickym zpusobem.
CR-Z mi na mych cestach zralo uplne stejne, jako jakekoliv jine auto o stejnem objemu motoru a vykonu, jsem realny uzivatela rozdil 6,3 vs 6,6 litru pro mne nedela rozdil tridy a neni to pro me duvod, abych tvrdil o jednom, ze je usporne a to druhe ne.
Ze Honda neumi hybrid je jasne kazdemu, kdo se o hybridni technologie aspon trochu zajima, srovnej s Toyotou a mas jasno, ostatne to nejsou moje slova, ale slova vaseho velkeho guru, hledej a najdes. A ze je horni green monster jen evoluci designu, se kterym ted v Evrope "boduje" Civic 9G, to snad vidi kazdy, kdo si nenasadil zeleny brejle.
Nicmene rozdil mezi tim, co pisu ja a tim, co pise FoKing je v tom, ze ja jsem diskuter, mam pravo napsat neco zaujate, blbe, nebo absolutne od veci, kdezto redaktori by meli k psani clanku pristupovat podstatne odborneneji a mene zaujate. Chapu, ze na hondaclubu se to nenosi.
Myslím, že moc dáváš na první dojem. ;-) Výška kapoty nad předním kolem není nijak markantně větší, než u ostatních aut téhle třídy, je to spíš optický klam, daný krátkým předním převisem a tím, že před A sloupkem linike neklesá, jak je dneska v módě. Porovnej třeba s M3 [odkaz] , která je dávána za vzor štíhlosti v této kategorii. Pokud tam rozdíl je, maximálně v řádech pár cm. Největší rozdíl mez oběma auty je, že M3 najednou vypadá trošku rozkydle (sry karle ;-) ). A co se rozbití plochy týče, bude záležet na nasvícení, navíc tahle zelená rozhodně opticky nezmenšuje. >:D ...a co teprve český etalon stylingu [odkaz] ;-)
Mimochodem s BMW 2 kupé nemám žádný problém, naopak se mi líbí, stejně jako posledně jednička.
Nevím, jak supersport souvisí s masovou produkcí. Podívej se u R8, jak dopadla snaha skloubit design masových modelů a supersportu. A vypadá Focus jako Ford GT? >:D Navíc tenhle koncept má jasně definované tvary a to už dvě generace po sobě - [odkaz] a [odkaz]
To bys nebyl ty, aby si nechválil že? >:D Ale tohle se mi celkem líbí... mne to připomíná nevím proč Hyundai Coupé/Genesis Coupé, ale určitě je to konečně krok k lepšímu a snaha napravit ty podivuhudné nafouklé berušky...
Mne se líbí předek tohoto konceptu, mám rád hranaté tvary, lehce to evokuje podseknutý čumák, jako měl poslední evropskej Galant, i to jak je ten nárazník předsunutej pod světly :-) Zadek je zvláštní a z boku trochu Hyundai.... Jak píší výše, chtělo by trochu zeštíhlit, jinak bych neměl výhrady.... proč takto nevypadá i klasický Civic?
Podívej se hned na tu úvodní fotku, tam je to asi nejmarkantnější.
-První věc: pneumatiky přesahují blatník, takže si je v produkci představ o pár cm zasunuté dovnitř.
-Druhá věc: to klenutí blatníku působí poněkud násilně, ale možná je to dané jen agresivním nasvícením, z jiných úhlů už to vypadá přirozeněji
Jinak ale jo, proč ne, mně se to celkem líbí, až na tu hmyzí p..del.
PS: ta fotka M3 co jsi dal ukazuje mou pochybnost o vyváženosti designu Mazdy... proto se mi víc líbí M6 než M3.
Já neříkám, že ten blatník není vysoký, jen že tím auto nijak nevybočuje ze současných standardů, diktovaných bezpečnostními předpisy. Jistě by to šlo udělat tak, že kapota půjde od středu dolů a nebude se zvedat, ale takhle jednak z místa řidiče uvidíš "bicepsy" a druhak to tak nemá každý. V reálu je to jedno, protože u auta neklečíš, z klasického pohledu je asi jedno, jestli jde kapota dolů nebo do stran.
Menší kola tomu určitě ublíží, ale nemyslím, že to auto půjde pod 17", to ostatně uvidíme na podzim, tak bych nepředjímal.
Na ten zadek jsem sám zvědavý, jak to ve finále dopadne. :-)
Mazdy se teď lidem hodně líbí, tak mi to přišlo jako dobrý příklad. ;-)
Mrkni na tohle [odkaz] . Tam je extrémně moc plechu nad tím předním kolem. Fakt extrémně moc. Částečně to vyřeší větší výřezy, ale není to dobré, opravdu to není dobré.
Hleďme, ty dva zaslaný kousky na mě působí jako...Honda! Přiznám se, že tenhle predátor styl mi nesedí.
První R8 s druhou nebudu srovnávat, druhá generace ztratila šmrnc, jedinečnost a glanc tý první.
Focus je tvarový trademark sám o sobě a není potřeba ho připodobňovat ke GT, kde budeme mít oba rozdílný názory.
Mě nejde primárně o to nějak kopat do Hondy, už jsem tu psal, že mi její širší prezentace na evropským trhu chybí a moc by se mi líbilo, kdyby se vrátila k tomu, co znamenala v 90-tých letech.
Širší prezentace v Evropě - souhlas, i když po ose Jazz - HR-V - CR-V se to začíná sjednocovat, vyčnívá Civic, ale v Americe už to delší dobu funguje a tohle je logické pokračování.
Co se R8 týče, mně se první generace líbila. Že druhou trochu pohnojili, nic neříká o kloubení designu cestovních a sportovních modelů. TT je v téhle generaci pěkné.
Tuhle jsem na parkovisti narazil na cesky etalon, vedle Auris a i20. Tech. reseni napasovani svetel do narazniku a masky je u OIII jak u 15 let stareho Passatu, Auris naproti tomi minimalni sparu v narazniku a provedeni uplne na jine urovni. To same porovnani tech. reseni a designu u mlhovek OIII a i20. Cesky etalon konkuruje tak mozna Dacii, levne navrzene premistovadlo s dverma, kolama a oknama.
Ta kola si ani nemusíš odmýšlet, hora "plechů" je tam vidět i tak. Fotky/ vizualizace tu masu, řekl bych, typicky ještě umocní, realita bývá o něco lepší (roli hraje nasvícení a úhel pohledu).
Pre mna charakterizoval UFO design hlavne klinovy predok, ako u 8G tak i u 9G. Na tomto koncepte nieje ani naznak takehoto riesenia. V com sa potom jedna o miernu evoluciu ked upustili od zakladneho prvku predchadzajuceho dizajnu?
Já tam teda UFO taky nevidím, mi se ale UFO 8G líbí. Na UFO Civicích se mi nelíbí, že začli šetřit na technice. Vždyť Mazdě se daří hlavně proto, že je bez kompromisů. Na to že je to japonec ani diesla nešidí, pro menší výkony je 1,5 a výkonější jsou poctivé 2,2.
Mne sa tiez 8G paci (s podmienkou ze na maske ma mriezku, nie plexi). S technikou suhlas, Mazda je momentalne top japonec (chybka, v danej triede su vykonnejsie 2,0) ale to hovorim ako zastanca atmo benzinov. Kazdopadne, Honde drzim palce a snad to s EU uplne nezabalia
Ale KANKUNEN nepíše, že by 2.2SkyD byl nejsilnější diesel... jen tak mimochodem, zahlédl jsem nějaký článek o konstrukčních problémech SkyD, moc optimisticky to nevypadalo... benzín je zřejmě u Mazdy lepší volba (což byl nakonec vždycky).
Ano, 2,2d má na houby vačky a ani nové řešení nevypadá ideálně.A vzhledem k tomu, že nemá Ad blue, má dost velkou spotřebu, takže opravdu- jedině benzín.
Ale ne - že by Skyactiv nebyl zas takový zázrak? ;-)
Ale jo, já vím, za bačkoru stály i ty předchozí nafťáky, to je nějaká kletba Japonců - Subaru, Toyota, Mazda. Nissan možná může být rád, že je má od Renaultu, kdo by si to pomyslel. :-(
Mitsubishi má snad dobré, nebo si alespoň nevybavuji, že by se mluvilo o opaku - s Hondou jediná čestná výjimka.
U první Mazdy 6 byl problém s filtrem, ale o druhé generaci o nějakých problémech nevím. Ted se se něco začíná objevovat o sky D, ale taky to mohli nafouknout nějací anticopaři, kterým leží Mazda v žaludku.
Ve většině testů má nejnižší spotřebu právě Mazda a k to mu přidává i pružnost a zrychlení, kde bereš tu vysokou spotřebu. O těch dieslech je to fáma nebo reál českých servisů?
Mazda má nejnižší spotřebu u dieselů?
O vačkách psalo pár lidí tu, a nakonec v novým speciálu SM se o tom rozepsal Vaculík. Žádná fáma to není.Vačky jezdí jen po kluzných plochách, odírají se, a špony časem zničí obě turba,vývěvu atd.
Test šesti kombíků v autobildu jaro 2013, reálná spotřeba 5,4 nejnižší o půl litru a zrychlení o 0,4 sek nejrychlejší, pružnost o 0,8 sek nejlepší. To beru čísla MZD6 proti všem. Vnitřní hluk při 130 - 69 dB jako Mondeo.
Vypadá to, že jsem volil benzín dobře, hlavně kvůli smradu v garáži.
Tak se spolehlivosti je s motorama na tom Mazda hure(viz diskuze nize), poctive nepoctive a zrovna do nizsi stredni ma Honda vybornou lehkou 1,6 a kdyz bude chtit dat i vykonejsi twin turbo tak to bude porad asi lepsi volba nez tezka zrava 2,2 ;-) Co nabizi Mazda za diesel v M3? jen 2,2 150 koni?
Těžká snad, ale žravá??? Díval jsem se na SM a je to o půl litru až litr úspornější motor než cokoli jiného ve 100-110kW třídě u dieselů. Možná mi nějaké auto uniklo, ale konkurence tam má obvykle 5,6 a více, ta "žravá" Honda je pod 5,1.
Mariachi, že jsi honďácký troll, už je všeobecně známo. Že ti chybí byť jen špetka citu pro vnímání designu, je ale skutečnost pro mě zcela nová. "evoluce UFO designu"? Vždyť to už snad ani nemůže být odlišnější od toho současného. Veškeré fluidní linie (to je asi to ufo) jsou pryč a vystřídaly je jednoduché linie a spousta hran. Pokud nevidíš takové elementární věci, asi bys měl spíš mlčet. 8-s:no:
Neni stejna jen maska, apriori ta maska se svetly je hodne povedena.
Stejne jsou obludne predni blatniky (podle vaseho nastenkare "decentne vytazene"), stejne obludne presahujici pres kola (predstav si to na normalnich 17", utopenych v kastli, napoveda: [odkaz] ) a stejne silene tvarovana zad, i kdyz ta zadni partie vypada podstatne lepe, nez na jakekoliv 8G, o hruzostrasne 9G radeji nepsat...
To, ze z 5D HB udelali kupe neni zmena designu, ani zadna revoluce, ani nove smerovani, je to jen presentace stejneho designoveho jazyka na jinem typu karoserie.
Ale chapu, ze pro tebe je Honda Astar Seran, ani ti to nebudu rozmlouvat.
Interier taky, ale nejde jen o něj, u běžné verze hb 8G exterier celkově evokoval "létající talíř".
Masa nad koly je opravdu děsivá, a to i přes jejich rozměr. Zadek i předek opět nevkusně překombinovaný. Z profilu to svým způsobem připomíná Hyundai Coupé někdy z přelomu tisíciletí, ale proti tomu zadku ještě pořád dobré.
Tenhle design sice má H faktor, bohužel to není H jako Honda, ale spíš H jako Ho... (počet písmen je stejný a jen dvě písmena jiná). ;-)
Ale třeba pro TJ to jistě bude opět designová nirvána. >:-[]
Tak predek u tohohle conceptu je jasny posun vpred a bude patrit k tomu nejlepsimu a modernejsimu na trhu. Profil je takovy jaky ho autor chtel. To ze ma Audi profil jak u aut pred prelomem tisicileti je ti jedno, jsou takove faceliftovane A100. Dle USA trhu je zatim nevkus na strane koncernu, taze bud v klidu. Stejne tak jsou v klidu fanousci tohohle conceptu. To tve Ho... si vymej z oci, asi tam mas od rana jeste nas.... ;-)
Už tvá první věta je jasným důkazem toho, kdo z nás dvou má větší problémy s oční hygienou, "tvrďáku"... ;-)
P.S. Přední nárazník ve stylu "vetřelec" je opravdu "neodolatelný"...o zadní partii raději nemluvě. No a profil to je doslova designová revoluce! A čísla automobilového trhu USA jsou tvým měřítkem vkusu/nevkusu, ale co jiného dnes ultrafandům Hondy zbývá, než podobná argumentace.
A pokud se v diskusi pod Hondou neobejdeš bez Audi, tak si vedle téhle "kreativní studie" (která podle tebe bude udávat směr) postav současné sériové! TTéčko.
Jednooký mezi slepými králem? Kdyby to H bylo rozteklý a v kurzívě, nepochyboval bych. Chybí mi tam nějaký jazyk. Něco identifikovatelnýho a pak sama vyváženost hmoty chybí.
Co tam chces identifikovat? Nepoznas auto, >:D
Bud se mi libi nebo ne. Nepotrebuji prifouklou kopie mensiho ci vetsiho modelu tak jak se to dnes deje stale casteji. Chci original >:D
Honda je jediná automobilka, která už skoro 25 let drží v nabídce kompaktní kupé, co jsem četl, tak je potvrzeno i toto, spolu se 5D a 5D. Začistí nárazníky, dají klasická zrcátka, sundají křídlo a mají hotovo. ;-)
nie je márna. Tá hmota by sa dala poriešiť spodnou líniou okien (vzadu sa zbytočne zdvíha). Tie prelisy a la ibiza si mohli odpustiť. Revolúcia to určite nie je, ten dojem vyvoláva iba kupé efekt štúdie, je to dobrá evolúcia. Z tohto pohľadu im 9 utiekla, ako fabia 2.
Dát tam 1.8VTEC bez hybridu, bylo by to lehčí, levnější a rychlejší, v duchu původního CRX... ten motor je v Civicu tak akorát, v lehkém CR-Z by s ním mohla být i legrace. Mně se design líbí, neměl bych problém. Tak jak to bylo to bylo málo muziky za spoustu peněz.
ITR je i dneska nekde jinde, nez jakobysportovni mutace modernich aut. Rychla, hbita a neskutecne atmosfericka - jakoze ma atmosferu nejen pod kapotou.
Ta moje ITR byla special. Zvenku "sleeper", ale pod kapotou byly velké investice. V "závodech od světel" jsem s atm 1.8 porážel dvoulitrové Nissany turba. :-!
Vubec se nedivim, kdyz jsem pred lety vezl jednoho kamarada v ITR bez uprav, tak pote, co motor poradne nad 5000 zabral uzasle zvolal: "Ty vole, to turbo tahne jak lokomotiva" >:D Samozrejme tam zadne nebylo...
Stock dávala nějakých 200K. S úpravami motor, sání, výfuk + HONDATA ECU 239K. Může se to zdát málo, ale stock motor byl už našponovaný až až. takže dostat výkon někde dál, byla otázka velkých peněz. Omezovač nastaven na 9500 ot/min. Někde mám dokonce DYNO READ-OUT. Prodal jsem ji v roce 2006. Momentálně je v Australii na prodej. Pořád v dobrém stavu.
U CR-Z byl problem v tom, ze na tom aute nebylo nic, ale vubec nic, dobre.
Hybridni soustava udelaovala autu jen prumernou dynamiku, podlahu s nim vytrelo kdejake obchodacke tedeicko, pritom spotreba byle uplne standartni v teto objemove a vykonove kategporii, uspora zadna.
Misto uvnitr striktne pro dva vietnamce, kuft minimlani - uzitna hodnota Smartu Roadster.
Zkrtaka pulka auta za cenu celeho a bez naroku na pozdejsi uspory.
Tohle nemelo v Evrope ani tu nejmensi sanci na uspech.
Pritom stacilo tak malo - vykaslat se na hybrid, ktery Honda nikdy neumela a neumi, dat tam normalni atmo 1,6, diky absenci hybridu by to bylo lehke, hbite, neco ala SSS, ale od Hondy a s kupe karoserii.
Zase lžeš. CR-Z podle SM 6,0 l, Mini Cooper 7,2, Veloster 7,8 a třeba ...Fiesta 6,9 l.
Interiér v rámci B segmentu spíš větší, protože zadní sedadla nebyla žádná. Kufr tím pádem více, než dostačující - v základním uspořádání, natož pak po sklopení těch jakosedadel.
Kulantně jsi vynechal fantastické jízdní vlastnosti, převodovku a velmi slušné řízení a sedadla.
A kterým ze současných hybridních systémů SH i-DCD, SH i-MMD a SH SH-AWD [odkaz] jsi jel, abys zkonstatoval, že Honda hybridy neumí? 8-s
Mini Cooper s jakym motorem? A Veloster a Fiesta s jakym?
A kolik lidi nacpes na zadni sedadla CR-Z? Stejne tolik, jako ve Fieste, nebo o neco malo mene?
Pidiauto s pouze dvema sedadly, ktere ma byt usporne, ale neni, nemelo na Evropskem trhu zadnou sanci na uspech.
Klídek chlapi. Prodeje jsou tím nejlepším důkazem, jak který model zákazníci vnímají. Bohužel (říkám bohužel, protože mám kupátka rád a v životě jsem řídil většinou kupátka) faktem zůstává, že dnešní trend a politics kupátkům nenahrávají. Nejsem si zcela jist, zda politics více než trend, nemají na tom vinu. :-!
Ja mam kupatka taky rad a s CR-Z jsem se neco najezdil, ale prave ten striktne dvoumistny interier me odradil, proste jsem si nedovolil vydat takovy obnos za ciste dvoumistne auto, kor kdyz provozni uspornost byla diskutabilni ve stylu "nechci slevu zadarmo".
Nebyl jsem single a auto se mi az tak nelibilo, jezdilo hezky, to ano, ale chtel jsem kombinaci hezkeho, rychleho a usporneho auta, bohuzel CR-Z nebylo ani moc rychle, ani moc usporne, zato bylo krute drahe. Pak ho casem trochu cenove umravnili, ale to uz bylo pozde...
SUV uz mam a nikdy vice.
Souhlas. Proto nechám X5 manželce, prodám jejího Yarise a koupím si Focus RS anebo CTR. Rozhodnu se až po evaluaci obou vozů. Ale Focus se mě na obrázcích zamlouvá víc. :-!
Zadokolky jsem měl 2. Ford Capri GT rok výroby 1969. Pak Toyota Celica ST rok výroby 1977. Tu jsem notně upravil i motor 18R-C vyměnil za DOHC 18R-G a s tou jsem již jezdil okruhy. Po té jsem měl již jen předkolky. Speciálně na okruhu mě předkolka vyhovovala víc. :-! Jediná zadokolka, o které bych uvažoval je M135i. Ale ta je jako městské vozítko moc dlouhá. :-!
Jenže delší má jenom tak předek, přitom je ale celkově o 36 mm kratší, než Focus hb, a to bude pravděpodobně verze Focusu RS o ještě o kousek delší, než verze běžná. ;-)
No vidíš. Pak může mít X5ka menšího bratra... ;-) Nakonec bude ve hře i M235i, protože když bych šel do jedničky, tak jen 3dvířko (5ti dvířko se mě nelíbí) no a to pak můžu jít zrovna do 2dvířka. Uvědomuji si také, že to je poslední šance mít 6ti válec ve voze této velikosti. Decisions...decisions... ;-)
Ale 2er (coupé) je zase o 11 čísel (+ 108 mm) delší, než 1er. Ovšem pokud by ti to nevadilo, pak může být ve hře i verze M2. ;-)
5ti dvířko bych taky nebral, buď 3, nebo 2.
Tak pokud bude 10G velikosti Corolly, rozvor cca 2700 a delka cca 4850 tak by to mohl byt zajimavy model i do evropy. Accord asi nebude a tohle by mohla byt levnejsi nahrada.
Na to ze je to snad takto velky auto vypada prace s hmotou velmi dobre. Jedinou pripominku mam ohledne prolisu kolem SPZ, uvidime co se z toho dostane do serie. Predek vyborny, zadni svitilny rovnz velmi povedeny a zajimavy. Celkove oproti 9G velky posun vpred :yes:
Tak zadek se mi libi, jen ty prolisy od SPZ sikmo ke svetlu a nahoru napojujici na linku na karoserii mi neuplne sedi. Skutecnost muze byt uplne jina a v jine barve uplne jiny dojem. Z tohoto zadniho pohledu mi to nevadi. Trochu mi to nesedi z pohledu zesikma
[odkaz]
Ty cerny plochy, svitilny vedle cervenych svitilen asi takto nezustanou. Urcite to budou svitilny v cervenem provedeni a bude to zase vypadat jinak.
Pokud bude mit Euro Civic 10G spolecny design predku, profilu, tak to muze byt podobne uspesny model jako 8G.
Z tohoto pohledu :yes:
[odkaz]
pripomina mi to
[odkaz]