Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Concept 2015: Háčko je zpátky

Michal Fokt
Diskuze (177)
Honda slibovala, že rok 2015 bude pro značku do značné míry revolucí. Teď už snad nemůže být pochyb, že nemluvila do větru - dalším dílem do skládačky je vize dosud nejsportovnějšího Civicu.

Vzpomínáte si ještě na informaci od šéfa severoamerické Hondy, že se nechystá žádný sportovnější design budoucích modelů? Byla to pořádná kamufláž, Honda právě na autosalonu v New Yorku představila studii Civicu Coupe 10. generace, o které sama říká, že půjde o nejsportovnější kompakt v historii značky. A je třeba říci, že na tom něco bude.

Po dobře dekádě designového tápání se zdá, že má Honda jasno - nejlépe jí vždy šel jednoduchý design s minimem kudrlinek a jasně danými základními liniemi a tato studie je přesně taková - profil, hodně inspirovaný současným Accordem Coupe definují decentně vytažené blatníky, spojené dvojicí prolisů, zkrácený přední převis, prodloužený rozvor a výrazně vzad posunutá kabina s proporčně pěkně vyváženou prosklenou plochou.

Nezvykle ostře řezaná záď nese opravdu výrazné svítilny, spojené (snad se dá už říci, že tradičně) do jednoho celku, zatímco příď dostala pochopitelně pro všechny nové Hondy typickou masku chladiče "Flying H", spojenou opticky v jeden celek s LED světlomety. Otvory v obou náraznících jsou podle očekávání poněkud "koncepční", nicméně pokud si je odmyslíme, máme před sebou patrně (víceméně) finální verzi amerického Civicu Coupe 2016. A ta jako celek velmi příjemným způsobem zkombinovala robustnost se sportovním stylem, to vše ve výrazně americkém stylu.

Honda nenápadně přiznává, že odvozený sedan, jenž se začne prodávat ještě letos, i toto kupé (počátkem 2016), byly vyvíjeny globálně, nikoli pouze pro USA, avšak vedením bylo vůbec poprvé pověřeno americké R&D a to včetně rozhodujícího vlivu na design. To může, ale pochopitelně nemusí znamenat, že se tyto karosářské verze objeví i mimo Ameriku... Japonci (v tomto případě tedy spíše Amíci) slibují pro Civic mimo jiné novou platformu a premiéru motorů VTEC Turbo. Se vzhledem auta mají korespondovat jeho jízdní schopnosti i dynamika motorů. A nejen to - už příští rok v létě je doplní evropský Civic 5D a o něco později USA dostanou vymodlený Civic Type R.

Vezmeme-li v úvahu, že v letošním "roce Hondy" už máme za sebou (mimo jiné) debut supersportovního NSX, Civicu Type R, minizadokolky S660, americký Civic dává tušit, že se Honda opravdu rozpomínání na svou sportovní minulost. Tak hlavně aby to vydrželo a něco z toho zbylo do budoucna i pro Evropu...

Michal Fokt
Diskuze (177)
3. 4. 2015 09:49
Re: Háčko je...
O Polsku vím. O Německu jsem nevěděl. Americký jsem nebral jako "jen pro Ameriku," nebo "americká verze." Nabízí ho ostatně i v Asii (a měl by tam mít čiré směrovky).
Avatar - boost.
2. 4. 2015 21:31
Re: Honda
R6 v takto (relativně) málem balení je moc přijemná věc! A k tvé tuningové minulosti (nebo ještě součanosti?) se N55B30 hodí. ;-)
Avatar - white label
2. 4. 2015 21:05
Re: Honda
Ale 2er (coupé) je zase o 11 čísel (+ 108 mm) delší, než 1er. Ovšem pokud by ti to nevadilo, pak může být ve hře i verze M2. ;-)
5ti dvířko bych taky nebral, buď 3, nebo 2.
Avatar - praděda7
2. 4. 2015 20:48
Re: Honda
No vidíš. Pak může mít X5ka menšího bratra... ;-) Nakonec bude ve hře i M235i, protože když bych šel do jedničky, tak jen 3dvířko (5ti dvířko se mě nelíbí) no a to pak můžu jít zrovna do 2dvířka. Uvědomuji si také, že to je poslední šance mít 6ti válec ve voze této velikosti. Decisions...decisions... ;-)
Avatar - white label
2. 4. 2015 20:27
Re: Honda
Jenže delší má jenom tak předek, přitom je ale celkově o 36 mm kratší, než Focus hb, a to bude pravděpodobně verze Focusu RS o ještě o kousek delší, než verze běžná. ;-)