Honda CR-V 2.0 ES AT - Vystoupí ze stínu?

Honda CR-V 2.0 ES AT - Vystoupí ze stínu?

 
 

Honda CR-V se celosvětově prodávala až nečekaně dobře. Dokáže druhá generace céervéčka navázat na úspěchy své předchůdkyně, nebo bude jen stát v jejím stínu? Zlí jazykové tvrdí, že je nová Honda CR-V prakticky totožná s předchůdcem, jiní...

Honda CR-V se celosvětově prodávala až nečekaně dobře. Dokáže druhá generace céervéčka navázat na úspěchy své předchůdkyně, nebo bude jen stát v jejím stínu?

Zlí jazykové tvrdí, že je nová Honda CR-V prakticky totožná s předchůdcem, jiní dokonce uvádějí, že jde o velmi důkladný facelift. Nad ním nelze jinak, než kroutit hlavou. Kromě základní koncepce je totiž druhá generace naprosto odlišná. Místo decentní elegance prvního vydání nastupuje o poznání robustnější a sebevědomější model s rozměrnou maskou chladiče a velkými předními světlomety. Také profil je daleko masivnější, nezaměnitelně pak působí sloupek za zadním dveřmi. Pouze na zádi lze najít podobnost s předchůdcem, a to díky tradičnímu umístění rezervy a svítilnám ve sloupcích karoserie, ty jsou ale nyní delší a nahoře přecházejí do střešních ližin.

Ani v interiéru nic nepřipomíná minulost, snad jen strohost tvrdých černých plastů, to ale nemění nic na tom, že toho prostor pro cestující může nabídnout až nečekaně mnoho. Přední sedadla jsou částečně čalouněna kůží a mají dobré boční vedení, které bychom v jinde v kategorii SUV těžko hledali. Volant se dobře držel a měl celkem rozumnou velikost, dal se však nastavovat pouze výškově. Zajímavým nápadem je umístění páky ruční brzdy na středovém panelu poblíž volantu, manipulace s ní přitom po chvíli zvykání nečiní potíže. Zvláštní pochvalu zaslouží ovladače ventilace a klimatizace. Nejen že dobře vypadají, ale navíc se i velmi dobře obsluhují. Odkládacích ploch je ve voze dostatek, nepříliš skladné místo je ale schránka ve středovém panelu, v níž se chtě nechtě kupí nepořádek. Dlouhá polička před spolujezdcem postrádá protiskluzovou úpravu, takže prakticky znemožňuje odkládání předmětů. Nelíbil se nám poněkud zastaralý design autorádia s CD přehrávačem, i jeho jednoduchý displej už je v současnosti trochu "mimo". Mezi předními sedadly je sklopný stolek s držáky na nápoje, prostor pod ním se dá využít k umístění sportovní tašky. Potěšilo nás řešení výplně předních dveří, ta je totiž určena na papíry ve formátu A4.

Zadní sedadla je možné nejen podélně posouvat, ale i měnit sklon opěradla, takže lze upravovat velikost kabiny a zavazadlového prostoru podle momentálních požadavků. Do vozu lze v základním uspořádání naskládat 527 l, ale i 1568 l při sklopených zadních sedadlech a zarovnání pod střechu. "Kufr" je opět kromě zadních dveří přístupný i po odklopení zadního skla, to je ale nyní již součástí rámu, takže odpadá složitá manipulace. Podlaha zavazadlového prostoru tvoří tradičně desku piknikového stolku, nezmizela ani plastová vana pod ní. Nelíbilo se nám však otevírání zadních dveří k chodníku.

Když už hovoříme pochvalně o zavazadlovém prostoru, nelze nezmínit také velkorysou nabídku místa na zadních sedadlech, která snese srovnání s automobily třídy MPV.

Pod kapotou CR-V se nacházela jediná nabízená pohonná jednotka a tou je zážehový dvoulitrs plynule proměnným časováním a zdvihem ventilů i-VTEC. Pravděpodobně koncem příštího roku bychom se ale měli dočkat turbodieselu 2,2 l, který nejspíš přiláká velké množství zákazníků. Ale zpět k benzinovému motoru. Ten disponuje výkonem 110 kW při 6500/min a točivým momentem 192 N. m při 4000/min. Jednotka byla opravdu silná, velmi pružná a dobře zabírala již prakticky od volnoběhu, náležitě však ožila po překročení 4000/min, vždyť je to přece Honda. Nárůst dynamiky jsme přitom pociťovali ještě jednou, a to při 5500/min. Potěšil nás tichý chod motoru, ten o sobě dával výrazněji vědět až kolem 5000/min. Samočinná čtyřstupňová převodovka řadila jemně, plynule a bez rázů, jeden stupeň navíc by ale určitě neškodil, samotná volba jednotlivých režimů probíhala lehce. Překvapilo nás, jak málo automat ubíral dynamickým schopnostem motoru, tento druh převodovek velmi často "otupí" i pořádné divochy. Automat si však vybral svou daň v podobě vyšší spotřeby, která se v průměru pohybovala v rozmezí 11,5-12,5 l/100 km.

Podvozek "céervéčka" byl naladěn komfortně, takže se vůz dobře vypořádával s kvalitou našich komunikací, daní za to však byly náklony karoserie v zatáčkách, ty však neměly vliv na stabilitu vozu. Díky přesnému řízení byla jízda s CR-V příjemná, při běžném jízdním režimu se chovalo neutrálně, teprve při ostrém nájezdu do zatáček se projevila vrozená nedotáčivost. Nelíbilo se nám ani nepříjemné pískání pneumatik Bridgestone Dueler, které se ozývaly i při poměrně nízkých rychlostech. Přiřaditelný pohon všech kol Real Time 4WD pracoval podle našich představ - připojení zadní nápravy bylo plynulé, bez rázů, docházelo k němu poměrně rychle, již po krátkém protočení předních kol. Na dovádění v těžkém terénu to i díky ne zrovna velké světlé výšce nebylo, ale pro tento druh zábavy není CR-V stavěno. Jízdu lehkým terénem, po mokré louce a na polních, či lesních cestách zvládá s naprostým přehledem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 879 000 Kč Cena v testované výbavě: 930 900 Kč

Základní výbava:automatická převodovka, ABS + EBD, čelní airbagy na místě řidiče a spolujezdce, boční airbagy na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů, kotoučové brzdy, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, stěrač zadního okna, ostřikovače předních světel, centrální zamykání, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, elektricky ovládaný posuv bočních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrka u sedadla řidiče a spolujezdce, centrální loketní opěrka na zadních sedadlech, sklopné opěradlo zadního sedadla, dělené v poměru 3: 2, 3 zadní opěrky hlavy, systém uchycení dětské sedačky ISOFIX, kryt zavazadlového prostoru, elektrická zásuvka v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, pylový mikrofiltr, nárazníky, zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, disky kol z lehkých slitin, integrované střešní lišty, metalický lak, autorádio s CD přehrávačem, zabudované reproduktory (počet 4), vestavěná anténa, systém proměnlivého časování a zdvihu ventilů i-VTEC, real time 4WD

Výbava testovaného vozu:základní + přední mlhová světla (+17.200,-), přední rám (+18.500,-), spoiler nad 5 dveřmi (+16.200,-)

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 192 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.2 / 7.6 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 527 / 1568
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1558 / 402
Rozměr pneu:205/70 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1710
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Honda svolává 770.000 vozů CR-V kvůli světlům Honda svolává 770.000 vozů CR-V kvůli světlům

Do značkových servisů zamíří přes tři čtvrtě milionu…

Honda CR-V 2005: za 809.000,-Kč a s lepší výbavou Honda CR-V 2005: za 809.000,-Kč a s lepší výbavou

České zastoupení Hondy přiváží na náš trh inovovaný model…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Plíšková přiznala problémy ve vztahu s Hrdličkou! Její prohlášení přesto slavného metrosexuála potěší

Plíšková přiznala problémy ve vztahu s Hrdličkou!…

Tenistka Karolína Plíšková (24) se sportovním moderátorem Michalem Hrdličkou (27) randí už tři čtvrtě roku. Za…

Test párků: Kupujeme si maso nebo pouze tuk?

Test párků: Kupujeme si maso nebo pouze tuk?

Čekáte, že kuřecí nebo krůtí párky budou vyrobené z masa a budou zdravější, ba dokonce dietnější než obyčejné…

 

iSport.cz

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to předvádět každý zápas

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to…

Po návratu do Sparty poprvé v plné kráse předvedl svůj potenciál. Střelec dvou gólů Václav Kadlec měl zásadní…

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové, tvrdil Holoubek

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové,…

Lepší úvod svého angažmá na lavičce Sparty si snad nemohl těžko přát. Trenér David Holoubek slavil ve svém…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…